Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
ASLI
18 yıl önce - Prş 12 Ağu 2004, 11:32

Aaaa arkadaslar oyle ileri geri konusmayin hukumetmis, ulastirma bakaniymis, biz bu islerden anlamiyormusuz falan gibi.. Tas olursunuz maazallah! Hem bu takdir-i ilahiymis.. Hem haddimizi bilmemiz lazim boyle konusurken basbakanimiz incinebilir...

Tuna Yersu
18 yıl önce - Cmt 14 Ağu 2004, 19:39

Hızlı tren işini Japonlara vereceksin aslında..Yap-işlet-devret olayı!
Bu çok üzücü kazaların ardı ardına olması ise şüphe uyandırıyor bende, karayolu ulaşımına-petrole bel bağlayan büyük şirketler, demiryollarının gelişmesini istemeyen çevreler vs vs..
Ama sonuçta kazanan halk olmalı..neden mi? Kuşadasından Ankara'ya 11 saat bunaltıcı otobüs yolculuğuna layık değiliz de ondan! Birde Hakkari-Edirne arasını düşünün Umarım hızlı tren projelerinden vazgeçilmez bu olaylar sonucunda..


Tuna Yersu
17 yıl önce - Çrş 18 Ağu 2004, 23:19
Şok TCDD raporu: Kaza mı Sabotaj mı?


Habertürk:

Şok TCDD raporu: Kaza mı Sabotaj mı?

http://www.haberturk.com/habermetni.haberturk?@=1 ...0&c_id=110

Art arda yaşanan tren kazaların- da sabotaj ihtimalini araştıran Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), ciddi bulgulara ulaştı. Elde edilen verilerin sabotaj ihtimalini güçlendirdiğini belirleyen Demiryolları yönetimi, son birkaç ay içinde 23 şüpheli olay tespit etti.
Bunlar arasında makinistlerin iletişimini sağlayan telefon tellerinin kesilmesi, sinyallerin renklerinin değiştirilmesi, rayların sökülmesi gibi bulgular bulunuyor. Ayrıca 20 travestin rayla bağlantısını yapan 300 vidanın da söküldüğü belirlendi. Demiryolları’nın ‘sabotaj’ dosyasında geçen hafta Tavşancıl’da meydana gelen tren kazasından iki gün önce, Çerkezköy-Seyitler arasındaki sinyallerin kapaklarının kırılarak bağlantı uçlarının yerlerinin değiştirildiğine işaret ediliyor. Tavşancıl’daki kazada da sinyalle oy- nanıp oynanmadığı konusu araştırılı- yor. Lüleburgaz’daki sinyale yapılan müdahalenin bir benzerinin Çorlu’da da meydana geldiği belirtilen raporda şu bilgilere yer verildi: “Geçen hafta Tavşancıl’da meydana gelen tren kazasından iki gün önce, Çerkezköy-Seyitler arasında sinyallerin kapakları kırılarak bağlantı uçlarının yerlerinin değiştirildiği tespit edilmiştir.

Kırmızı yanması gereken sinyalin yeşil yandığı, olay yerinde yapılan inceleme neticesinde ortaya çıkmıştır. 4 gün sonra ise bu kez aynı hat üzerindeki, Veliçeşme-Çorlu arasındaki Yulaflı köyü hemzemin geçidindeki sinyale benzer bir saldırı düzenlendiği, sinyalin rengini belirleyen filtre ve renkli camların alındığı belirlenmiştir. Her iki olay da cumhuriyet savcılıklarına bildirilmiştir.” denildi. Dosyadaki diğer bir iddia ise Tarsus-Yenice arasında, 20 travestin rayla bağlantısını yapan 300 vidanın söküldüğü yönünde. Ayrıca Pamukova'da meydana gelen kazadan 2 gün sonra, Pozantı'da yük treninin raydan çıkmasıyla ilgili yapılan incelemede, kazanın makasların tam kilitleme yapmadığından kaynaklandığının tespit edildiği vurgulanarak, “İnceleme sonunda makas toplarının zorlanması nedeniyle kilitlenmenin tam gerçekleşmediği görüldü. Pamukova'daki tren kazasından 7 gün sonra ise telefon tellerinin kesildiği saptanmıştır.” denildi. Rapordaki başka bir bilgi ise, Hüyük-Niğde arasında makinistlerle bağlantı kurulan telefon hatlarının koparıldığı ve aynı güzergahta Yeşilhisar-Boğazköprü arasındaki telefon tellerinin 7 kez çalındığı şeklinde oldu.


Kazandibi
17 yıl önce - Cum 20 Ağu 2004, 13:48

İşin kötüsü, arka arkaya gelen bu kazalar teröristlere de bir fikir verdi resmen...

(Unutmayın: İspanya'da da El Kaide trenlere saldırmıştı)

Demiryollarının tam bir "oturan ördek" olduğu, çok kolay sabote edilebileceği ortaya çıktı.

Allah korusun, ama olabilecekleri aklıma bile getirmek istemiyorum...


Elif

17 yıl önce - Prş 26 Ağu 2004, 16:13

Biraz evvel aşağıdaki açıklama geldi.

TURKIYE CUMHURIYETI DEVLET DEMIRYOLLARI(TCDD),
"MEVSIM NEDENIYLE YOLCU SAYISINDA AZALMA OLDUGU" GEREKCESIYLE,
DUNDEN ITIBAREN ANKARA-HAYDARPASA-ANKARA HATTINDAKI BOGAZICI
VE FATIH EKSPRESLERININ SEFERLERININ GECICI BIR SURE
DURDURULDUGUNU BILDIRDI.
TCDD'DEN YAPILAN ACIKLAMADA, BOGAZICI VE FATIH
EKSPRESLERININ YANI SIRA, ICANADOLU MAVI TREN'ININ HAYDARPASA-
ERENKOY-ENVERIYE ARASINDAKI SEFERLERININ DE GECICI BIR SURE
DURDURULDUGU ANCAK ESKISEHIR-ADANA ARASINDAKI SEFERLERIN DEVAM
EDECEGI BELIRTILDI. DOGU EKSPRESI TRENI DE ARIFIYE'DEN 15
DAKIKA ERTELEMEYLE SAAT 12.00'DE KALKACAK.
YOLCULARIN BILET UCRETLERININ IADE EDILECEGI ACIKLANDI.
-ANKA-


Tuna Yersu
17 yıl önce - Pzr 29 Ağu 2004, 20:28
Birileri trenleri istemiyor bu ülkede!


Bingöl'de demiryoluna sabotaj!!!
Bingöl'ün Genç İlçesi'nde demiryoluna döşenen mayının patlaması sonucu 5 vagon raydan çıktı, 1 makinist yaralandı.
Bingöl Valisi Vehbi Avuç,yaptığı açıklamada,
Genç'in Suveren istasyonuna 4 kilometre mesafede demiryoluna döşenen
mayının, Tatvan-Elazığ seferini yapan 53301 sayılı yük treninin
geçtiği esnada patlaması sonucu 5 vagonun raydan çıktığını, treni
kullanan makinist Metin Aslanın da yaralandığını bildirdi.
Yük treni olması nedeniyle trende yolcu bulunmadığını belirten
Vali Avuç, olayla ilgili soruşturmanın sürdürüldüğünü kaydetti.
Yaralı makinist Metin Aslan'ın Genç Devlet Hastanesi'nde tedavi
altına alındığı öğrenildi.

29.08.2004 - 19:56 http://www.haberturk.com/habermetni.haberturk?@=157938


hüseyin avni
14 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 21:16

Bu kaza hızlandırılmış kazanın olduğu sene devamından gelen ikinci kazaydı,hala konuşuluyor.Geçendede gebzede,tren son seferini tamamlamış,istasyonun başına çekmişti,arkadan gelense onun arkasına çekecekti,ama dalgınlığına gelmiş,hızlan girince hızını alamıyıp çarpmış.

hüseyin avni
14 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 21:36

Gebzenin,bir dezavantajı ise anahat yük treni bölgesel tren<>banliyö treni birleşme noktasıdır,telsiz haberleşmesinin en sıkı tutulması gereken bölgedir.

Çağrı Tekin

14 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 21:48

Gebze'de banliyö trenlerinin durduğu iki peron var. En kuzeydeki raylar ile onun bir altındaki, Ankara'dan gelen trenlerin kullandığı yollar şehiriçi tren trafiğini de içeriyorlar. Akbil sistemine geçilmeden önce bu istasyonda 4 hat birden kullanılıyordu dolayısıyla yolcular bilet aldıktan sonra karşıya geçmek zorunda kalabiliyorlardı. Ancak transit tren trafiği için daha iyiydi o zamanlar. Şimdi Ankara yönünden gelen trenlerle bir etkileşim var. Ama o kadar zor olduğunu sanmıyorum. Trenlerin seferleri genelde anahat trenlerine göre ayarlanmış oluyor. Mesela doğudan bir tren gelecekse, İstanbul'dan gelen banliyö treni Gebze Batı ışıklarında bekler. İstasyondaki banliyö treni de anahat trenini bekler mutlaka hareket etmek için. Bazı durumlarda da transit yoldaki raylar boş olmasına rağmen Haydarpaşa'dan gelen tren kuzeydeki perondaki trenin çıkmasını bekler, çıktıktan sonra o perona girer.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM