Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi [ANK ]
« önceki   123 ... 83848586   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 84
Serkan Guzel
1 ay önce - Çrş 01 Tem 2020, 18:21

Güven bey, her hangi bir devlet;

Büyük projeli işleri devlet bütçesi ile yaptırıyorsa, hedef ile gerçekleşme arasında mutlaka zaman farkı olur. Örnek; Almanya Berlin hava alanını hala açamadı !... Neredeyse 10 sene gecikti.

Almanya gibi güçlü bir ekonominin bütçe sorunu mu var ? Yok. Ama işi yaparken seçtiği ihale yöntemi nedeniyle iş uzamıştır. Ama biz seçtiğimiz yid ihale yönteminin getirdiği avantajı kullanarak, 4 yıldan kısa bir sürede ISL 'yi devreye almayı başardık.

Ülkemizdeki demiryollarına gelecek olursak; yid ile yapabilmek için başta anayasa değişikliğine ihtiyaç var. Diyelim anayasayı değiştirdik ve işi yid ile ihale edip, yurdun her tarafını hızlı tren hatları ile donattık.

Bu defa raylı ulaşım teknolojisine yatırım yapamayacaktık. Oysa raylı ulaşım, ne karayolu ne de hava yoluna benzemez. Raylı ulaşımda, hatlar donatıldığında yalnızca yol ( demiryolu ) kurulmuş olmaz. Aynı zamanda kapalı devre bir sistem kurulmuş olur. Yani demiryolu ağı dediğimiz sistem, aynı zamanda kapalı devre bir sistemdir ve sinyalizasyonla yönetilebilmektedir

Yani demiryolları bu yönüyle, kara ve hava yolundan ayrılmaktadır.

Bu değerlendirmeler ışığında, ülkemiz demiryolu teknolojisinde daha yeni ayağa kalkmıştır. Yürümek ve koşmak için biraz daha zamana ihtiyacımız var.

Bir taraftan bu alanda teknolojik birikim elde ederken, diğer taraftan bütçe imkanlarımızı da gözeterek, demiryolu ağımızı ilerletip geliştiriyoruz. Bana göre devlet bu alanda çok akılcı kararlar almıştır. Bir önceki mesajım da okunursa, yazdıklarım daha iyi anlaşılacaktır.

Hasılı; projelerin gecikmesi üzerinden yapılan eleştiriler, ülkemizde demiryolu ağını geliştirmedeki devlet politikasını bilmemekten kaynaklanmaktadır.


Fahrettink
1 ay önce - Prş 02 Tem 2020, 12:08

Bu işlerin hızlanmasını istiyorsak özelleştirme şart tcdd böyle yürümez her sene zarar ediyor.

2019 yılı zararı 1 milyar 87 milyon lirayı buldu.
Ayrıca açıklanan faaliyet raporuna göre, 2018 ve 2019 yıllarında toplam 127 önemli kaza gerçekleşti.

https://www.haber3.com/ekonomi/tcddnin-zarari-dud ...ri-5521892



Serkan Guzel
1 ay önce - Prş 02 Tem 2020, 14:13

Demiryollarının ve işletmeciliğinin özelleştirilmesine karşıyım.

Demiryolları yalnızca raylı ulaşım sistemi olmayıp, aynı zamanda kapalı devre bir sistemdir. Bu özelliği nedeniyle demiryollarının özelleştirilmesine karşıyım.

Belki uzun yıllar sonra, yalnızca "işletmecilik faaliyetleri" kısmen özelleştirilebilir.


adnaniler
1 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 14:46

eşme salihli arasındaki bağlantı hala yapım aşamasında ya hatta orada t1 tüneli yapılıyordu

orası bittiğinde hızla salihli alaşehir sınırlarına geçilir mi yapım aşamasında

yapım aşamasında alaşehir salihli kısmına 2023'e kalmadan geçilebilir mi

fikirleriniz ne konudadır


mafakyanc

1 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 15:14

Alıntı:
Almanya gibi güçlü bir ekonominin bütçe sorunu mu var ? Yok. Ama işi yaparken seçtiği ihale yöntemi nedeniyle iş uzamıştır. Ama biz seçtiğimiz yid ihale yönteminin getirdiği avantajı kullanarak, 4 yıldan kısa bir sürede ISL 'yi devreye almayı başardık.


Başlık konusu ile hiçbir bağlantısı yok ama aşağıdaki düzeltmeelri yapıp, Forumdaşları yanlış bilgilendirilmekten de kurtarmak boynumuzun borcu:

1) Yukarıda bahsedilen ve IATA Kodu ISL olarak verilen (Yeni) İstanbul Havalimanı'nın IATA Kodu ISL değil IST'dur. IST 29 Ekim'e kadar İstanbul Atatürk Havalimanı'nın IATA Kodu idi, bu doğru. Ancak 29 Ekim 2018'de (Yeni) İstanbul Havalimanı'nın resmi açılışı ile bu kod yeni havalimanına taşınmış, Atatürk Havalimanı'na da ISL IATA Kodu verilmiştir. Havalimanlarının ayrıca kesinlikle değiştirilemeyen, taşınamayan ICAO Kodları da vardır.
2) IST Havalimanı'nın 4 yıl kadar bir sürede devreye alınması tamamen aldatmaya yöneliktir. Zira söz konusu tesisin Y.İ.D. ihalesi Nisan 2013 sonlarında yapılmıştır. Kazanan grup (IGA) burada kısa sürede hafriyat çalışmalarına başlamıştır. Hafriyat da inşaatın olmazsa olma bir ön bölümüdür, bu nedenle söz konusu tesisin inşaat faaliyetleri, şantiyeler kurulmasıyla birlikte 2013 sonbaharında başlamıştır.Ancak mevzuat hazretleri sayesinde IGA'ya yer teslimi kesin olarak 1 Mayıs 2015'de yapılmış, IGA da birtakım eksikliklerle burasını 29 Ekim 2018'de DHMİ'ye teslim etmiştir. Sonbahar 2013 - 1 Mayıs 2015 arasındaki süreçte IGA sahada (kitabına uydurmak adına) geçici izinlerle faaliyet göstermiştir; hatta Terminal'in temeli bile 24 Haziran 2014'de atılmıştır. 1 Mayıs 2015 - 29 Ekim 2018 arası 42 aydır ama gerçek inşaat süreci bundan en az 20 ay daha fazladır.

Demiryollarının Y.İ.D. yöntemiyle ihale edilmesi ve işletilmesi denildiği gibi şu an kanunen olanaksızdır ancak böyle de kalması ülkenin gelecek güvenliği açısından bir değil 100 kere zorunludur. Bu durumun altına şahsen ben de 100 defa imzamı atarım.



Serkan Guzel
1 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 15:19

Düzeltmenizdeki o minicik detayı, 3ncü hava limanı konu başlığından paylaşsaydınız bari...

Bu konu başlığını meşgul etmemek için, 2nci madde de açıkladığınız hususa da kısa yanıt yazayım. Başından sonuna algı yapıyorsunuz. Öyle yada böyle bu hava limanı 4 yılda bitirilip hizmete alındı mı ? Alındı. Öyleye ötesini konuşmaya hiç gerek yok. Bence...


memoli58

1 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 15:46

Türkiyenin Bütcesi yeterli olmadigi icin YHT projeleri de YID modeliyle yapilsa cok hizli ve verimli olur ,ayrica savas veya seferberlik halinde zaten altyapi Devletin oluyor sorun nerde?gecis garantisini de Firmalarla anlasiilir yani ben bir sorun görmüyorum..

bluemet

1 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 16:25

Ülkede ozellestirilmedik bir demiryollari kalmıştı birde o ozellessin cidden pes
Ozellessen yollar köprüler havalimanlari için verilen garantiler tutmayınca hazineden çıkan uçuk paralarda yazilsa keşke
Ozellesmeyle yapılan şeylerde nasıl uçuk fiyatların uygulandığı yazılsa keşke
Demir yollarına ozellesme girerse geçmiş olsun


mafakyanc

1 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 19:18

Alıntı:
Türkiyenin Bütcesi yeterli olmadigi icin YHT projeleri de YID modeliyle yapilsa cok hizli ve verimli olur ,ayrica savas veya seferberlik halinde zaten altyapi Devletin oluyor sorun nerde?gecis garantisini de Firmalarla anlasiilir yani ben bir sorun görmüyorum..


Savaş/seferberlik zamanlarında altyapının Devlet'e geçmesinin nasıl bir garantisini alabiliyorsunuz. YİD ile (X) yabancı ülkenin (Y) şirketine ihaleyi ve işletmeyi verdiniz diyelim. Ve bir olasılıkla bir diğer yabancı ülke veya bizzat (X) ülkesi Türkiye'ye savaş açtı. Veya tam tersi oldu savaş açan Türkiye oldu.

Bu YHT Hatlarının sağlam kalacağından (bırakılacağından) emin olabilir misiniz?

Savaş gibi ekstrem durumları da bir kenara bırakalım: şu anda siyasal nedenlerle aramızın oldukça limoni olduğu BAE veya Suudi Arabistan Krallığı gibi ülkelerin şirketlerinin bu YHT hatlarının işletmecisi olması bile Türkiye açısından yeterince riskli olmaz mı?

YİD sistemiyle, YHT hatlarının hızlı yapılacağını, işletmenin verimli olacağını ben de kabul ederim; ancak bu işin bir de "amması var!!!"


erkinalp
1 ay önce - Prş 16 Tem 2020, 19:26

YİD değil de yatırım sahibinin kendi imkanlarıyla arazi bulup yalnızca imar mevzuatından kaynaklı mecburi küçük kesintilerin olduğu yerleri kiralarla devletten temin ettiği, hattı da kendi döşediği özel bir işletme olabilir. Böyle bir durumda hat fiilen TCDD sistemi dışında olduğu gibi devlet herhangi bir garanti de vermemiş olur.



sayfa 84
« önceki   123 ... 83848586   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM