Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi [ANK ]
« önceki   12345 ... 104105106   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 4
İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2012, 14:55

Alıntı:
YHT Başkent’i batıya yakınlaştıracak
9 Haziran 2012

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’yle, Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini 3 saat 30 dakikaya, Ankara-Afyonkarahisar arasındaki seyahat süresi ise bir saat 30 dakikaya inecek.

Başkent batıya açılacak

Başkent ile ülkenin batıya açılan kapısı ve turizm kenti olan İzmir’i yakınlaştıran Ankara-İzmir YHT Projesi; Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Uşak ve Uşak-Manisa-İzmir etaplarından oluşuyor. Projenin Ankara-Afyonkarahisar etabının alt yapı inşaatının sözleşmesi Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu’nun katılımıyla 11 Haziran 2012 de TCDD Genel Müdürlüğü’nde imzalanacak.

6 milyon yolcu

Toplam tutarı 3 milyar 567 milyon lira ve uzunluğu 624 kilometre olan proje ile yılda 6 milyon yolcu taşınması hedeflenirken, Ankara-İzmir arası seyahat süresi 3 saat 30 dakika, Ankara-Afyonkarahisar arası seyahat süresi ise 1 saat 30 dakika olacak. Özkaynaklardan sağlanan projenin 624 kilometre olan toplam uzunluğunun 167 kilometrelik bölümü Ankara ile Afyonkarahisar arasında bulunuyor. Bölgede inşa edilecek yeni YHT hattı, mevcut Ankara-Konya YHT yolunun 120. kilometresinden ayrılacak. Yeni hat, Ankara-Afyonkarahisar arasındaki seyahat süresini 1 saat 30 dakikaya indirecek.

http://www.hurriyet.com.tr/ankara/20728272.asp

Sanıyorum ki ilk kazma vurulduktan 3 sene sonra Ankara-Afyonkarahisar arası açılmış olur.


emrenmert

8 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2012, 15:02

Önce Ankara-Afyon kısmı tamamlanıp sefere açılacak.

Şu an Sincan-Polatlı arası hazır zaten, Sincan-Ankara Gar arası ise Başkentray kapsamında yapılıyor. Polatlı-Afyon arasında ise yakın zamanda çalışmalar devam edecek.


İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Pts 11 Hzr 2012, 14:37

Alıntı:
YHT'de imzalar atıldı!

Ankara-İzmir YHT projesinin ilk etabı Ankara-Afyonkarahisar arasının altyapı yapım sözleşmesi için imzalar atıldı


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, her biri tarihe iz bırakacak projeler yaptıklarını belirterek, yeni sloganlarının ''kara tren gecikir, hızlı tren yetişir'' olduğunu söyledi.

TCDD Genel Müdürlüğü protokol girişinde düzenlenen Ankara-Afyonkarahisar YHT sözleşme imza töreninde konuşan Bakan Yıldırım, Ankara-Afyonkarahisar altyapı yapım işinin 624 kilometre uzunluğunda olduğunu, 3 etap halinde yapılacağını, projenin toplam maliyetinin 4 milyar lirayı bulacağını söyledi.

Ankara-Afyonkarahisar arasındaki kesimin 287 kilometre olduğunu ve 700 milyon liranın üzerinde maliyeti bulunduğunu ifade eden Yıldırım, ''Oldukça büyük bir proje, bunun üst yapısı da var. Diğer kesimleri de var. Doyasıyla oldukça büyük bir proje. Böyle projeler, 10 yıl öncesinde telaffuz bile edilmezdi, hayal bile edilmezdi. Bugün artık Ankara çıkışlı Türkiye'nin doğusuna, güneyine, batısına yüksek hızlı demiryolları yapılıyor'' diye konuştu.

Yapılan çalışmaları anlatan Yıldırım, Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir YHT'lerinin bugüne kadar 24 bin sefer yaptığını ve 7 milyon yolcu taşıdığını söyledi.

Cumhuriyetin ilk yıllarında başlayan demiryolu seferberliğinin 1946'dan itibaren rafa kaldırıldığını ifade eden Yıldırım, ''Geçtiğimiz 60 senede treni kaçırdık. Ama artık hızlı trenimiz var, kaçırdığımız treni yakalayacağız. Aradaki mesafeyi, boşluğu yüksek hızlı tren inşallah kısa sürede kapatacak'' dedi.

''HER 150 KİLOMETREDE BİR YHT İSTASYONU OLACAK"

Büyükşehirler arasında her yöne 150 kilometre gidildiğinde yüksek hızlı trenle karşılaşılacağını, her 150 kilometrede bir yüksek hızlı tren istasyonu olacağını belirten Yıldırım, ulaştırma alanında yaptıkları çalışmaları anlattı.

''Biz sonuca bakalım, muhalefete laf yetiştirerek kaybedecek vakit yok. Geciken hizmetlerin yapılmasıyla meşgul olmalıyız'' diyen Yıldırım, Türkiye'yi bir baştan bir başa donattıklarını söyledi.

Afyonkarahisar'ın Türkiye Cumhuriyeti'nin bağımsızlık mücadelesindeki önemine işaret eden Yıldırım, ''Bu bağımsızlık, istiklal mücadelesinden sonra istikbal mücadelemize de Afyon'dan başladık'' diye konuştu.

Bugün Afyonkarahisar'ın İzmir'e 3,5, Ankara'ya 2,5 saat olduğunu dile getiren Yıldırım, projeyle Afyonkarahisar'dan İzmir'e trenle 1,5 saatte gidilceğini kaydetti.

Ankara'dan İzmir'e trenle 14 saatte gidildiğini belirten Yıldırım, bu proje tamamlandığında İzmir'e en fazla 3,5 saatte gidileceğini söyledi.

Bakan Eroğlu'nun hızlı araç kullandığını ifade ettiğini anımsatan Yıldırım, ''Gördük ki hocam sen hızlı bir bakansın. İşinde, gücünde hızlısın, eyvallah ama yollarda hız yapma hocam. Yolların kralı olmaz kuralı olur, sen bize lazımsın. Onun için ne yapıp yapalım, kurallara uyalım'' dedi.

Yıldırım, şöyle devam etti:

''1990'lı yıllarda işi gücü bıraktılar, iktidarı nasıl al aşağı ederiz diye bu işle uğraştılar. Onun için hizmetler kaldı, ne oldu olanlar oldu. Şimdi hesabını veriyorlar. Bu memlekette herkes yaptığı işin hesabını verecek. Türkiye'de sadece yol yapmıyoruz, demokrasi yollarını da açtık. Ülkenin gelişmesi için gereken adımları attık.''

Bakü-Tiflis-Kars ve Marmaray projelerini anlatan Yıldırım, ''Her biri tarihe iz bırakacak projeler yapıyoruz'' dedi.

Yıldırım, Veysel Eroğlu'nun konuşmasına atıfta bulunarak, yeni sloganlarının ''Kara tren gecikir, hızlı tren yetişir'' olduğunu söyledi.

''YHT'NİN, İZMİR'E YOLA ÇIKMASI İÇİN EN ÖNEMLİ ADIM"

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da 21. yüzyılın teknolojisiyle inşa edilen Yüksek Hızlı Tren hatlarının, kentleri çağdaş bir düzeye getirme konusunda adeta lokomotif işlevi gördüğünü belirterek, Yüksek Hızlı Trenin başarıyla hizmet verdiği Ankara, Eskişehir, Konya'nın marka şehirler haline geldiğini, ekonomik, sosyal ve kültürel hayatlarının büyük bir dinamizm kazandığını söyledi.

İstanbul, Sivas ve Bursa Yüksek Hızlı Tren hatları peş peşe açıldığında bu dinamizmin daha da artacağını ifade eden Karaman, ''Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren koridoru da öncelikli olarak ele alınmış, koridorun ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin yapım ihalesine 26 teklif verilmiş, proje daha ihale aşamasında çok büyük ilgi görmüştür. Bugün imzaladığımız sözleşmeyle başlayan süreçte Yüksek Hızlı Trenin İzmir'e doğru yola çıkması için en önemli adım atılmaktadır'' diye konuştu.

PROJENİN ANKARA - AFYONKARAHİSAR KESİMİ

Yaklaşık 824 kilometrelik Ankara-İzmir mevcut demiryolu hattı ile seyahat süresinin yaklaşık 14 saat, otobüsle 8 saat olduğunu anlatan Karaman, bu hattın bu şartlarda karayolu ile rekabet etmesinin mümkün olmadığını bildirdi.

İstanbul-Ankara, Ankara-Sivas, Ankara-Konya YHT projeleriyle entegre olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi ile sadece Ankara ile Afyonkarahisar, Uşak, İzmir'in yakınlaşmayacağını, ülkenin doğu ile batı aksının yakınlaşması yönünde önemli bir adım atılacağını ifade eden Karaman, şöyle konuştu:

''Proje ile Ankara-(Polatlı)-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Uşak ve Uşak-Manisa-İzmir etapları olmak üzere 624 kilometrelik, saatte 250 kilometre hıza uygun Yüksek Hızlı Tren hattı inşa edilecek. Böylece, Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresi 3 saat 30 dakika, Ankara-Afyonkarahisar ise 1 saat 30 dakika olacak. Bugün altyapı inşaatının sözleşmesini imzaladığımız Ankara-Afyonkarahisar kesimi 167 kilometre olup, mevcut Yüksek Hızlı Tren hattı olan Ankara-Konya yolunun 120. kilometresinden ayrılacak.

Ankara-Afyonkarahisar kesiminde, 1080 gün olan proje süresinde toplam 8 bin metre uzunluğunda 11 adet tünel, toplam 6 bin 300 metrelik 16 adet viyadük, 24 adet köprü, 116 adet alt geçit üst geçit, 195 adet menfez inşa edilecek, 65 milyon 500 bin metreküp toprak işi gerçekleştirilecek.''

Yapım bedeli 714 milyon 432 bin 200 lira olan projeyi Sigma-Burkay-Makimsan-YDA İş ortaklığının yürüteceğini belirten Karaman, ikinci etap olan Afyonkarahisar-Uşak'ın yapım ihalesine bu yıl bitmeden çıkılacağını söyledi.

Karaman, Uşak-Manisa-İzmir etabının ise uygulama projelerine ait revizyon çalışmalarının devam ettiğini kaydetti.

Yıldırım, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin yapım işi sözleşmesinin imzalanması için Bakan Eroğlu, yüklenici firma Sigma-Burkay-Makimsan-YDA iş odaklığı adına Hüseyin Aslan, bölge milletvekilleri, Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban'ı yanına davet etti.

Eroğlu, 1080 günün aşağı çekilmesini de istedi.

Yüklenici firma temsilcisi Aslan, 6 ay erken bitirme sözü verdi. Eroğlu'nun bu sürenin 8 ay olmasını istemesi üzerine Yıldırım, ''Çok zorlamayalım. 6 ay garanti, 8 ay temenni diyelim'' dedi.

Daha sonra sözleşme imzalandı.

http://ekonomi.haberturk.com/turizm/haber/749884- ...lar-atildi

Ankara'mıza, İzmir'imize, Afyonkarahisar'ımıza ve Tüm Türkiye'mize Hayırlı Olsun... Asıl iş bundan sonra başlıyor, kolaylıklar diliyorum. İnşallah inşaat çok hızlı biçimde yapılır ve Ankara ile İzmir birbirine bir an önce Yüksek Hızlı Tren ile bağlanır.

Törende geçen süre 2.5 sene oldu. Süre işlemeye başladı. 2015 yılı başında Ankara-Afyon arasında hızlı tren seferlerinin başlamasını konuşuyor olacağız.


En son İ.Hakkı Erdoğan tarafından Pts 11 Hzr 2012, 14:44 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Murat Caner
8 yıl önce - Pts 11 Hzr 2012, 14:43

Ben hâlâ bu parça yerine Eskişehir Afyon arasının yapılması gerektiğini düşünüyorum. Antalya geri planda kaldı.

Osman Yavuz
8 yıl önce - Pts 11 Hzr 2012, 18:55

Ulkemize hayirli olsun, genis vizyonlu hukumetimiz sayesinde bu cesit projeler tam gaz yapiliyorlar.

Izmir-Ankara arasi diyor ki 3 saat 30 dakika olacak.
Mukemmel bir haber bu.
Ucakla gitmektense, atlariz artik trene ver elini Izmir, haftasonu seyahati icin. Tren projeleri ic turizmi de bayagi bir attiracaktir. Artik gunubirlik insanlar Eskisehir, Konya'ya gidip gezip aksama Ankara'ya donebiliyorlar. Konya'li, Eskisehirli de aynisini yapiyor.

Dusunun ne guzel, sabah ilk trene bin 8'de, oglen Izmir'desin. Oradan atla otobuslere ver elini Cesme. Saat 2-2.30 gibi Cesme'de oteline yerlesmissin. Denizine git, guneslen eglen, ertesi gun de aynisini yap, aksam 7 treni ile Ankara'ya don. Veya haftasonu git Afyon'a kaymagini ye sucugunu ye, Pazar gunu aksami geri don.

Ankara merkez yapilirsa YHT projeleri icin, cok rahat bir sekilde Turkiye'nin her bolgesine gidilebilir rahatlikla.


umut ileri
8 yıl önce - Pts 11 Hzr 2012, 19:14

Menemene yada Aliaga'ya gar yapilip oradan IZBAN'a aktarma yapilmasi hic iyi olmaz bence. Dunyanin her yerinde ana tren garlari sehrin merkezinde olur ve sehirlerarasi calisan trenler merkeze kadar gider. Izmir'de de bu boyledir (Alsancak ve Basmane garlari). Menemen sehri disi sayilir. Merkezi bir lokasyon degildir. Karsiyaka taraflarina gidecek yolcu icin pek sorun olmayabilir IZBAN aktarmasi ama dusunseniz ya adam Hatay'a, Bornova'ya ya da Gaziemir'e gidecekse Ankara'dan gelip ne yapicak? 3.5 saatlik yol olur artik 5.5 saat

Ya du sunu dusunun Aydin'da veye Odemis'te oturan vatandasta faydalanmak istedi diyelim hizli trenden. Basmane'ye gelip sonra ordan birde Menemen'e gidip ancak ondan sonra mi binecek YHT'ye? Orda Basmane gari dururken bu mantikli olmaz. Kapasitesi yetmezse buyutulup yenilenebilir o ayri bir sey. Ama sehrin disina baska bir gar yapilmasi dogru degildir bence.

Merkeze kadar girerse oradan yapilacak tum aktarmalar daha kisa sureli olur.


En son umut ileri tarafından Pts 11 Hzr 2012, 19:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Osman Yavuz
8 yıl önce - Pts 11 Hzr 2012, 19:18

Alıntı:
Menemene yada Aliaga'ya gar yapilip oradan IZBAN'a aktarma yapilmasi hic iyi olmaz bence. Dunyanin her yerinde ana tren garlari sehrin merkezinde olur ve sehirlerarasi calisan trenler merkeze kadar gider.



Bu konuda cok haklisiniz.
Menemen Izmir'in genel alani icinde bile degil ve kuzeyinde. Hat direk Izmir'e gider, oradan yeni bir hat ile ki bu hattin YHT olmasi da gerekmiyor Menemen'e gider isteyen. Menemen ile Izmir arasi 35km kadar birsey. Banliyo hatlari var mi Izmir'de bilmiyorum ama var ise olan hatlara eklenti ile 35km'lik yol 45 dakikada banliyo hatlari ile saglanabilir. YHT hattinin direk Izmir merkeze gelmesi sart, yoksa mantiksizlik olur.


umut ileri
8 yıl önce - Pts 11 Hzr 2012, 20:39

Alıntı:
Bu konuda cok haklisiniz.
Menemen Izmir'in genel alani icinde bile degil ve kuzeyinde. Hat direk Izmir'e gider, oradan yeni bir hat ile ki bu hattin YHT olmasi da gerekmiyor Menemen'e gider isteyen. Menemen ile Izmir arasi 35km kadar birsey. Banliyo hatlari var mi Izmir'de bilmiyorum ama var ise olan hatlara eklenti ile 35km'lik yol 45 dakikada banliyo hatlari ile saglanabilir. YHT hattinin direk Izmir merkeze gelmesi sart, yoksa mantiksizlik olur.


Osman bey Izmir'de IZBAN banliyo gorevini yerin getiriyor. Merkezden (Alsancak) Menemene seferleri var (hatta Aliagaya kadar). Arkadaslarin Menemen'e istasyon yapilmasini istemelerinin nedeni de hazir IZBAN oraya kadar gidiyorken aktarma orada yapilsin diye. Fakat yinede sehirlerarasi trenlerin (YHT yada normal hizli) son istasyonu mutlaka sehrin merkezi olmalidir bence.


yaşar ekin

8 yıl önce - Prş 21 Hzr 2012, 23:31

Alıntı:
SONUÇ İLANI
T.C DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(TCDD) DEMİRYOLU YAPIM DAİRESİ

İhale kayıt numarası : 2011/152681
1) İhalenin
a) Tarihi : 28.12.2011
b) Türü : Yapım işi
c) Usulü : Açık
d) Yaklaşık Maliyeti : 1.660.549.243,28 TL
2) İhale konusu yapım işinin
a) Adı : ANKARA-İZMİR HIZLI TREN PROJESİ ANKARA (POLATLI)- AFYONKARAHİSAR KESİMİ ALTYAPI YAPIM İNŞAAT İŞİ
b) Yapılacağı yer : Polatlı-Afyonkarahisar (Km: 0+000 – 166+960) Arası
c) Süresi : 1080
3) Teklifler
a) Doküman Satın Alan Sayısı : 38
b) Dokümanı EKAP üzerinden
e-imza kullanarak indiren sayısı : 0
c) Toplam Teklif Sayısı : 26
d) Toplam Geçerli Teklif Sayısı : 16
e) Yerli istekli lehine
fiyat avantajı uygulaması : Uygulanmamıştır
4) Sözleşmenin
a) Tarihi : 11.06.2012
b) Bedeli : 714.432.200 TL
c) Süresi : 29.06.2012 - 13.06.2015
d) Yüklenicisi : BURKAY İNŞAAT MADENCİLİK ENERJİ MÜHENDİSLİK TURİZM TEKSTİL TAAHHÜT TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ.

Kaynak:EKAP

yaklaşık maliyet üzerinde %57 kırım ile işi almış BURKAY İNŞAAT bence bu kırım oranı çok yüksek


En son yaşar ekin tarafından Prş 21 Hzr 2012, 23:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


yaşar ekin

8 yıl önce - Prş 21 Hzr 2012, 23:39

Alıntı:
SONUÇ İLANI
T.C DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(TCDD) DEMİRYOLU YAPIM DAİRESİ
İhale kayıt numarası : 2012/8786
1) İhale konusu işin
a) Türü : Hizmet
b) Usulü : Pazarlık
c) Adı : Ankara-İzmir hızlı tren Projesi Afyon-Uşak(Eşme) Kesimi Proje Kontrollüğü ve İhale Dokümanlarının Hazırlatılması İşi
d) Niteliği, türü ve miktarı : Danışmanlık Hizmet Alımı

e) Yapılacağı Yer : Afyon-Uşak Arası
f) Başlangıç ve Bitiş Tarihi : 08.03.2012 - 06.06.2012
g) Toplam Teklif sayısı : 4
h) Toplam Geçerli Teklif sayısı : 4
2) Sözleşmenin
a) Tarihi : 23.02.2012
b) Bedeli : 68.000 TL
c) Finansman Türü : KİT Bütçesi
d) Yüklenicisi : TÜMAŞ TÜRK MÜHENDİSL İK MÜŞAVİRLİK MÜ TEAHHİTLİK A.Ş.

Kaynak:EKAP

06.06.2012 tarihinde ihale dökümanları idareye teslim edilen Afyon-Uşak hattının yapım ihalesi yılın ikinci yarısı çıkar inşaallah bir aksilik olmaz, 2013 yılı başındada Afyon-Uşak hattının inşaatı başlar



sayfa 4
« önceki   12345 ... 104105106   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM