Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
bayram uçar
11 yıl önce - Cum 24 Tem 2009, 17:42

Alıntı:
Otobüs şoförü öyle okulunu okumakla olunmaz.En az 6-7 sene bir otobüste muavin olarak çalışacaksın ki sana şoför desinler.İnsanların canını teslim edeceği kişiye bir otobüsü öyle üç-dört yılda öğretemezsiniz.Okulda böyle bir eğitim verilmesi ve bu insanların şoför olması çok sakıncalı.Sonuçta size otomobil teslim etmeyecekler.


Evet haklısınız sonuçta hemen olmaz muavinlikle başlanabilir. Ama şöyle bişi de var bu işi sırf iş olsun para getirsin diye yapacak olanlar var birde gönülden severek parayı 2 plana atarak zevk için bu işi yapan insanlarda var heves olayı yani bende böyleyim işte.


ali 92_549
11 yıl önce - Cmt 25 Tem 2009, 10:29

Alıntı:
OTOBÜS ŞOFÖRLÜĞÜ (KAPTANLIK) BÖLÜMÜ

Trafik kazalarını fonksiyonel olarak;
T=f (Sürücü, yol, araç sayısı, eğitim düzeyi, yasal yetersizlikler, vb.) şeklinde ifade edebiliriz. Bu fonksiyonda istatistik işlemlerinin Yapılabilmesi değişkenlerin sayısal değerlerinin belirlenmesine bağlı olmaktadır. İstatistikleri veri eksikliği nedeniyle sayısal bir ifadede mümkün değildir. Ancak gözlemler trafik kazalarının en aktif değişkenlerinin sürücü olduğunu göstermektedir. Bu oran yaklaşık &80 - %90 arasında değer bulmaktadır. Dolayısıyla otobüsçülük sektöründe kilit personel otobüs kaptanıdır. Bir başka ifade ile Dünyada en değerli olan insan canını trafik kazalarından korumak için sürücü kilit personelidir.
Türkiye’de bu kilit personelin eğitim personelin eğitim bakımından yetersiz olduğu her kesimce kabul edilmektedir. Sürücü kurslarında verilen eğitim özelikle otobüs kaptanlığı için yetersiz. Otobüs kaptanlığının Sürücü ya da şoför olarak nitelemek mümkün değildir. Otobüs kaptanlığı özel yetenek ve beceriler isteyen, bu yetenek ve becerilerin mutlaka okullarda kazandırılması gereken bir meslek haline gelmiştir. Otobüsçülük sektörü bir yanda yolcu taşımacılığındaki yeri ve önemi göz önüne alındığında kilit personel olan kaptanların eğitim gerekçesi anlam kazanacaktır.
Ülkemizde ekonomisinde 450.000 kişiye istihdam sağlayan sektörde insan kaynaklarının eğitimi konusunda birkaç firma dışında gereken önem verilmediği ve özellikle şahıslara ait 17.000 otobüs kaptanın sadece ehliyet eğitimine tabi tutulduğu, bunun dışında herhangi bir eğitimi söz konusu olmadığı sektör mensuplarının kendi ifadeleridir
Dumlupınar Üniversitesi ülkemizin en önemli sorunlarını teşkil eden trafik sorununu çözümüne otobüsçülük sektörünün insan gücü kaynaklarının eğiterek katkı sağlamayı amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Karayolu Taşımacılığı Hizmetleri bölümünde;
1- Otobüs Kaptanlığı
2- Otobüs İşletmeciliği
3- Host ve Hosteslik programlarını açılmış ve eğitime

başlamıştır.


Kaynak: http://kmyo.dpu.edu.tr/anasayfa.html

Üniversitede bende bu bölümü okumak istiyorum. Gelecek sene tercihlerimde bu bölümü yazacağım. Bu bölüm Dumlupınar Ünv. Kütahya MYO'nda mevcuttur. Bölümü bitirdikten sonra İETT,EGO,ESHOT gibi kuruluşların birinde staj görülüyor ve mezun olunuyor. İstihdam alanına gelince şehirlerarası otobüslerde güçlüklede olsa ancak büyük firmalarda(Metro vs.) , şehiriçi taşımacılıkta da rahatlıkla İETT,EGO veya ESHOT da rahatlıkla iş bulunabileceğini sanıyorum.



bayram uçar
11 yıl önce - Cmt 25 Tem 2009, 11:14

Büyük firmalarda personel alınımında artık herşey belli bi statüye bağlı kalmaya başladı bence, önümüzdeki 5 yıl içinde otobüsçülük sektöründe şoför olmak isteyenlerden bazı gerekleri yerine getirmeleri istenecek ve bu gereklerden biriside yüksekokul mezunu olmak olacak.

Ülkemizde genellikle oluşan kazaların çoğunu şahıs otobüsleri oluşturuyor. Burdanda anlayabiliriz eğitimin önemi inşallah kazanırım ve giderim diyorum.


Enes A.
11 yıl önce - Cmt 25 Tem 2009, 14:16

Kocaeli Üniversitesi' nde "Kaptanlık" bölümü mevcut. Hatta buradan mezunların Ulusoy gibi önemli firmalar tarafından hemen işe alındığını duymuştum. Bölümle irtibata geçerek daha detaylı bilgi elde edebilirsin.

denizkuru34

11 yıl önce - Cmt 25 Tem 2009, 14:46

peki puanı kaç acaba?



denizkuru34

11 yıl önce - Cmt 25 Tem 2009, 14:56
kocaeli üniversitesi kaptanlık bölümü


Alıntı:
Diplomalı şoförler' yetiştirmek amacıyla Kocaeli Üniversitesi'nde kurulan bölümde öğrencilerin pratik yapabileceği bir tek araç yok. Okul Müdürü 'Hurda araçlara bile razıyız' diyor

Kocaeli Üniversitesi bünyesinde açılan Ali Rıza Veziroğlu Meslek Yüksek Okulu Şoförlük ve Kaptanlık Bölümü, tek bir aracı bile olmadan, 'diplomalı' otobüs şoförleri yetiştiriyor.
Taşımacılık sektörünün kalitesini yükseltmek ve sektöre eğitimli şoförler yetiştirmek amacıyla üç yıl önce üniversite bünyesinde açılan okul, geçen yıl sadece teknik derslerde başarılı olan öğrencileri mezun etmek zorunda kaldı.

'Büyük umutlarla kuruldu'

İlk dönemlerde özel sektörün desteğiyle ayakta kalan bölümün öğrencileri, iki yıldır pratik yapabilecekleri bir otobüsün kaptan koltuğuna dahi oturmuyor. Okul Müdürü Yrd. Doç. Dr. Kadriye Oktar, bölümün durumuna isyan ederek "Şoförlük bölümü büyük umutlarla kuruldu, sektörde el üzerinde tutulacak profesyoneller yetiştirecekti. Ama şimdi öğrencilerin çalışabileceği bir otobüsümüz, hatta simülatörümüz dahi yok" dedi.


'Hurda bile istedik'

Bölümün 2003 yılında 10 öğrenciyle eğitime başladığını anlatan Oktar,
bu yıl 80 öğrenciye eğitim verdiklerini söyledi. Şartların zorluğundan dolayı eğitim kalitesinin düştüğünü, bu nedenle ÖSYM'ye öğrenci alımının durdurulması için başvurduklarını anlatan Oktar, "Ne yazık ki kabul edilmedi.
100 kontenjan açıldı. Ancak, öğrencilerimiz otobüs kullanmadan şoför olarak mezun oluyor. Taşımacılık ve otobüs firmalarının bize destek olmasını istiyoruz. Yola çıkarken ciddi hayaller kurmuştuk. Bir dönemliğine sürücü kursuyla anlaşmıştık. Ama onlar da desteği bıraktı. Sonra özel bir şirket bize destek vermeye çalıştı. Belediyeye de başvurduk, en azından hurda otobüslerinizi bize verin diye olmadı."


Teori tamam ama pratik yok

Geçen yıl öğrencilerin otobüs kullanmadan mezun olduğunu anlatan Oktar, "İlkyardım, psikoloji, davranış bilimleri gibi teori derslerini verenler geçti. Tesellimiz şu: Büyük otobüs firmaları bu işin bilincindeler. Zaten hemen şoför koltuğunda oturtulmuyorlar. Bir süre muavin gibi çalışıyorlar. Belli bir deneyim kazandırıyorlar. En azından 60 gün staj yapma zorunlulukları var" diye konuştu. Hem şoförlerin davranış kuralları hem de kazaların en aza indirilmesi için bu bölüme ihtiyaç olduğunu vurgulayan Oktar, eğitimde kullanacakları simulasyon cihazlarının dahi olmadığını belirtti.



değiştirme nedeni reklam yapılması


bayram uçar
11 yıl önce - Pzr 26 Tem 2009, 01:32

Bugün öss tercih listemin en başına iki kaptanlık bölümünüde yazdım, yozgattaki bölümü yazmadım çünkü onda 20 yaş şartı aranıyordu açıklamalarda. İnşallah hayalerim gerçekleşicek benim için dua edene bir yolculuğundan para almıcam

Burakhan
11 yıl önce - Pzr 26 Tem 2009, 01:42

Alıntı:
100 kontenjan açıldı. Ancak, öğrencilerimiz otobüs kullanmadan şoför olarak mezun oluyor. Taşımacılık ve otobüs firmalarının bize destek olmasını istiyoruz.

Bu iş için seve seve bir otobüs bağışlanması lazımdı. Bilemiyorum ama okulun yöneticileri sektörün önde gelenleriyle güçlü bir irtibat kurabilse o kadar otobüsü olan Metro Turizm, kullanmadığı, satılığa çıkardığı eski otobüslerinden birini bağışlayabilir. Ya da neredeyse bir asırlarını bu işe vermiş Kamil Koç veya Ulusoy destek verebilir. Bu çok zor birşey değil.

Bence okulun yöneticileri bu işe daha çok özen göstermeli, daha aktif olmalı ve bu okulun önemini destekçilere iyi anlatmalı.


bayram uçar
11 yıl önce - Pts 27 Tem 2009, 00:25

Kütahyadaki okula temsa bi tane otobüsü bağışta bulunmuş.

Buda linki ;

http://kmyo.dpu.edu.tr/ekler/otobus/otobus.htm


denizkuru34

11 yıl önce - Sal 28 Tem 2009, 13:46

iniallah kazanırsın abi dualarım seninler



sayfa 2
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM