Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Mehmet Kasım
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 13:59
İST » İstanbul 'Kuzey Demiryolu Hattı' Projesi ve Marmaray Bağlantısı



http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14915

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, İstanbul Boğazı'na yapılması planlanan 3. köprünün 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak yapılmasının öngörüldüğünü söyledi.
Turhan, Adapazarı-Tekirdağ arasında trafik yoğunluğunun günden güne arttığına dikkati çekerek, bu güzergahta yüksek standartta bir yolun yanı sıra İstanbul Boğazı'na 3. bir köprü yapılması ihtiyacının ortaya çıktığını belirtti.

İstanbul Boğazı'na 3. bir köprünün yapılmasının yatırım programına 1993'te alındığını hatırlatan Turhan, “3. Boğaz Köprüsü ile Kuzey Marmara Geçişi Otoyolu Projesi” kapsamında belirlenen güzergahın İstanbul Büyükşehir Belediyesinin imar planlarına işleneceğini söyledi. Turhan, “En geç Eylülde projeyi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale etmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

KÖPRÜDE DEMİRYOLU DA OLACAK

Karayolları Genel Müdürü Turhan, İstanbul boğazına yapılacak 3. köprünün yaklaşık 1300 metre, otoyolun ise yaklaşık 300 kilometre uzunluğunda olacağını bildirdi.

Projenin toplam maliyetinin 4 milyar dolar olarak hesaplandığına dikkat çeken Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Projenin yapım süresinin 5 yıl olmasını planlıyoruz. Otoyol, İstanbul sınırları içinde 2x4 şerit, İstanbul dışında Gebze-Adapazarı ve Hadımköy-Kınalı arasında ise 2x3 şerit olarak yapılacak. İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprünün ise 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak inşa edilmesi öngörülüyor. Köprü yapılmasının planlandığı güzergaha yakın yerlerde zaten demiryolu ağı bulunuyor. Ayrıca 3. köprüdeki demiryolunun Marmaray'a da bağlanması hedefleniyor.”

BELKİ YHT HATTI DA BURADAN GEÇER.

Kabataslak harita: (Marmaray Bağlantısı Gebze'de olabilir. Ya da Halkalı'ya bir kol açılabilir. Halkalı Gar-Olimpiyatköy- Kuzey-Kayabaşı gibi)



(+)


Güney Demiryolu Hattı ve Marmaray:


(+)



CUMHUR ARSLAN
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 14:11

kuzey demiryolu projesi zaten yıllardır ulaşım alanında süregelen çok önemli bir ihtiyaç;

şuan ki mevcut istanbul - ankara arası demiryolu hattının gidiş uzunluğu; yapımı muhtemel istanbul - ankara arası kuzey hızlı tren hattının gidiş - dönüş mesafesine denk geliyor.

ayrıca 3. Köprüye demiryolu yapımı ile Ankara - Edirne Arasında bile duraklamadan ortalama 5 saatte katedilmesi mümkün hale gelmesi mümkün olabilir.

ancak ben mevcut İstanbul - Ankara arası YHT hattı yerine yeni ve bağımsız bir hat yapılması taraftarıyım.

belirttiğim gibi şuanki hat muhtemel Kuzey hızlı tren hattının 2 katı mesafede; bu nedenle;

Kuzey demiryolu hattının sadece istanbul için düşünülerek; bir noktadan sonra mevcut hatta bağlanması şehirlerarası demiryolu ulaşımı yönünden pek faydalı olacağını düşünmüyorum.

ancak bu projenin;
İstanbul'dan Karadeniz Bölgesine direk tren seferlerine de imkan sağlayacağından; İstanbul'un fay hattına en yakın noktasında oluşan nüfus yoğunluğu'nun da kuzeye doğru planlı, modern, yapılaşma ve kentleşmeye de önemli katkıları olacağı kuvvetle muhtemel olduğundan; istanbul nüfusunun kuzeye doğru dengelenmesi içinde önemli bir unsur proje olacağını düşünmekteyim.


En son CUMHUR ARSLAN tarafından Cum 10 Tem 2009, 14:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


oytunxxx

5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 14:15

Ağzımıza bir parmak çalıyorlar yine. Sonuçta yine yapılmaz merak etmeyin.. İzmit körfez geçiş köprüsünde de öyle bir muhabbet vardı, araç köprüsü yaparken aynı zamanda bu köprüden demiryolu da geçsin dediler. Güzel düşünceydi ama ne oldu sonra, şartnameden çıkarıldı. Kimsenin de gıkı çıkmadı, eski tas eski hamam.

Hatta Ulaştırma Bakanlığı bu uygulamayı (her köprüye bir de demiryolu geçişi) genele yaymak istediğini açıklamıştı. Arşivden buldum haberi buyrun : [url=]http://www.lojiport.com/news_print.php?id=7959[/url]

Körfez geçişinde yalan olduğu için, daha sonraki uygulamalarda da yalan olacağına inanıyorum. Laf ağızdan bi kere çıkar diye bi laf vardı bir zamanlar. Söz politikacılardan dışarı

Bu arada 3. köprüye yakın güzergahlarda demiryolları olduğunu söylemişler, biri bana açıklasın lütfen nerde o demiryolları


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 14:15

Bu kuzey demiryolunu YHT standartlarında yaparlar. Bakanlık daha öncede alternatif YHT güzergahı üzerinde çalışıldığını söylemişti? Gebze'de Marmaray ile bağlantılı olabilir. Sonra en son Hadımköy civarında demiryolu ile tekrar buluşabilir. Kapıkule-Halkalı YHT Projesi kapsamında düşünülebilir. Birde Halkalı Marmaray İstasyonundan kuzeye doğru hat uzatma fikri vardı. Olimpiyatköy'ün kuzeyine.

Peki bu demiryolu hattının İSTANBUL GAR'ı neresi olur? Olmalıdır?

*HACIOSMAN (METRO UZUYOR BURAYA)

*Sarıyer?

*Kemerburgaz?

*Sultangazi ?

*Başakşehir ?

*Kayabaşı ?

*Hadımköy?

Nersi Gar?


serdar celebi

5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 14:16

3. koprude demiryolu olacagı resmi agızdan teyit edildiğine gore mehmet beyin yaptıgı öngörü kuvvetle muhtemel.

fakat eger 3. kopruyu YHT hattına baglamak istiyorlarsa ben bu öngörüye şoyle bir sey eklemek istiyorum. gebzeden ayrılan yol mutlaka ve mutlaka sabiha gokçen havalimanından gecerek, 3. kopruye ordan da ataturk havalimanından gecerek halkalıya ulaşması super olucaktır.

iki havalimanı bu sekilde direk olarak birbirine baglanmış olur. demiryolunu yapanlar maliyeti ne olursa olsun bunu dusunmelidirler. bununla ilgili TCDD ye veya ulaştırma bakanlıgına girişimlerde bulunmalıyız. bu kadar basit bir dusunceyi bile hesaba katmayabilirler.


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 14:20

Kabaca güzergahın geçtiği bölgeler. İstanbul Gar neresi olmalı? İşte seçenekler? Ve marmaray bağlantısı. Hem Gebze'den hemde Halkalı Kuzey Uzatmasından.



(+)


CUMHUR ARSLAN
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 14:24

bu hat bu haliyle şehir içi ulaşım için faydalı olacak gibi görülüyor.

ama yine de bu önemli projenin istanbul üzerinden kısa devre hattı olmaktan öteye gitmesi gerekli; gebze'den marmaray bağlantısı olabilir; ancak bağlantı noktasından ayrılarak bağımsız bir hat şeklinde ankara ve karadenize doğru alternatif hat projeleri üzerinde de çalışılmalıdır. (çekmeköy yada sultanbeyli'den doğu ya doğru alternatif hat devam ettirilmelidir.)


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 14:30

Hat şehiriçine de şehirlerarasına da hitap etmeli. Edirne-Ankara aksında YHT işletmesine olanak sağlamalı. Bölgesl tren taşımacılığını geliştirmeli.

*Edirne-İstanbul

*Edirne-Adapazarı

*Edirne-Kocaeli

*İstanbul-Adapazarı

gibi.

Marmaray ile birlikte iyi bir demiryolu aksı oluşacak gibi.




(+)





(+)


icillis
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 16:49

Alıntı:
İstanbul'dan Karadeniz Bölgesine direk tren seferlerine de imkân sağlayacağından; İstanbul'un fay hattına en yakın noktasında oluşan nüfus yoğunluğu'nun da kuzeye doğru planlı, modern, yapılaşma ve kentleşmeye de önemli katkıları olacağı kuvvetle muhtemel olduğundan; istanbul nüfusunun kuzeye doğru dengelenmesi içinde önemli bir unsur proje olacağını düşünmekteyim.


Cumhur Bey olaya değişik bir bakış açısı getirmiş. Hepimiz Şehrin kuzeyi de talan edilecek, İstanbul'umuzun son kalan ormanları da yok olacak diye üzülürken beyefendi olaya farklı bir açıdan bakmış. Acaba 3. Köprü ile nüfus yoğunluğu artacak olan İstanbul'un kuzeyi, İstanbul'un yoğun yapılaşmasını seyreltip, modern bir şehir oluşumuna katkı sağlayabilir mi? Zira köprü yapıldıktan sonra bu bölgenin hızla nüfus artacaktır. Yapılşama planlı programlı olursa belki görmek istediğimiz gibi bir İstanbul'u şehrin kuzeyinde yaratabilir miyiz diye düşünüyorum, imkansız da olsa


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Cum 10 Tem 2009, 17:22

İstemek başarmanın yarısıdır. Planlı bir şehir kurabiliriz. Ama zor.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM