Ana Sayfa  



Akın Kurtoğlu




Cmt 04 Tem 2009, 20:39   İstanbul Yenikapı İDO İskelesi ile Kennedy Caddesi Dörtyol Ağzına Acilen Bir Araç Altgeçidi Gerekli


Yenikapı denizotobüsü ve hızlı feribot iskelesi ile Yenikapı İETT merkez plantonlukları mıntıkasından Aksaray istikametine çıkan ve Yeşilköy-Sarayburnu arasında uzanan Kennedy caddesinin kesişim noktasına mutlaka bir araç altgeçidi gerekli...


(+)


Buradaki keşmekeş, normalde 30 saniye içinde geçilebilecek kısımda ortalama 6 ilâ 8 dakika arasında değişen zaman kayıplarına yol açıyor.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?: +2
Akın Kurtoğlu




Cmt 04 Tem 2009, 21:26  

Bakırköy-Sarayburnu arasında uzanan Kennedy Caddesi hiç bozulmadan izdüşümüne sadık kalınarak yerin altına alındığı vakit, üstte kalan göbeğin trafiği yarıyarıya azalacak ve sadece Aksaray ile İDO sahili arasındaki bağlantıda geçiş ile geri dönüş görevlerini üstlenecektir.


(+)



(+)


Alta inen Keneddy caddesinden çıkarılacak olan 2 kol ile de Aksaray giriş-çıkışları ve sahil tarafındaki diğer iki kolla da İDO iskelesi arasındaki katılım ve dağılım sağlanabilir.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Süha



Pzr 05 Tem 2009, 15:07  

Buraya alt geçit şart ama karşıdan karşıya geçmek uzun süre alıyor kimi zaman.

 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Pzr 05 Tem 2009, 16:39  

Bütün sıkıntı Aksaray yönünden sahile gidiş-gelişlerde yaşanıyor. Eskiden kuş uçmaz kervan geçmez bir sahil olan Yenikapı'da İDO Terminali açıldıktan sonra, güniçinde 18-21 arası hızlı feribot yanaşıyor ve yine 18-21 arası feribot da kalkış yapıyor. Yalova, Mudanya ve Bandırma hızlı feribotları bu iskeleyi kullanmaktadırlar. Bu kalkışlar için feribot başına ortalama 150 araç sahile iniyor (Feriler; 112-225 arası kapasitelerde değişmektedir). 3000 otomobil adedindeki lastik tekerlekli araca karşılık, yine bu sayıda bir araç toplamı da sahile yanaşarak karaya inmektedir.

Bunun dışında, araçsız yolcuları getirip götürmek için bu sayının yarısına yakın özel otomobil ve taksi terminal alanına girip çıkmaktadır. Denizotobüslerinde de; Yenikapı terminaline Bostancı ve Bakırköy uğraklı iç seferler ile, tüm Marmara dış seferleri uğrak yapmakta olup, günlük ortalama 20-25 arası gidiş ve yine bu sayıda geliş mevcuttur. Herbir denizotobüsü 449 yolcu taşımaktadır.

İETT Yenikapı terminüslerine ise hergün 13 farklı hat gelip gitmekte olup, günlük ortalama 310-320 arasında sefer yapılmaktadır (Teminale giriş ve çıkış sayısı: 620-640 arası).

Trafiği bu derece yoğun olan rıhtıma bu giriş-çıkışların üçteikisi Aksaray yönü üzerinden sağlanmaktadır. Geri kalanlarsa Bakırköy ve Sarayburnu sahili üzerinden gerçekleşmekte, her durumda da sahile giriş-çıkış için ortadaki göbek kullanılmaktadır.

İleride Yenikapı'nın deniz ulaşımındaki önemi daha da artacak, ayrıca Marmaray, M1 LRT hattı ve M2 metrosunun ilk kalkış ya da ara uğrak istasyonları bu noktada birleşecektir. Böylece bölgeyi kullanan yolcu sayısı birkaç misli katlanırken, aktarma istasyonu olacak Yenikapı sahil terminüsü de şimdikinden çok daha fazla hatta ve kalkışa sahne olacaktır.

Vakit kaybetmeden (raylı sistemler ve denizotobüsü/feribot seferleri artmadan) burada 3-4 aylık yoğun bir çalışmayla uygun bir altgeçit inşa edilmelidir. Sonra bu noktada yoğunluk daha da artınca işin içinden çıkılamayacak maalesef...

Not: Alan dolgudur ve altından tarihi eser çıkma riski yoktur.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
murat efeoglu



Pts 06 Tem 2009, 11:50  

akın abi buraya araçların yanı sıra yaylar için de bir alt ya da üst geçti düşünülmeli. yenikapı metro istasyonları ( marmaray, maslak-yenikapı, havaalanı-yenikapı) ile deniz otobüsü iskelesinin arasında direkt bir yürüyen yol ile bağlantı sağlanması gerekli. şu anda değil uzun vadede işe yarayacak bi sistem belki ama şimdiden gerkeli alt yapı hazırlanmalı bence

 mesajı beğendiniz mi?
İSMAİL ÇELİK




Pts 06 Tem 2009, 15:32  

Burada Kumkapı-Samatya yönünde araç geçişi alttan sağlanmalı ve Samatya yönünden Atatürk Bulvar'ı için ayrıca üstgeçit olmalı diğerleri henzemin olarak tertiplenir.

Araç yoğunluğu en çokyapılmasını istediğim yöndedir.


 mesajı beğendiniz mi?
Ufuk Şanver




Pts 06 Tem 2009, 17:53  

Akın Abi peki kazıldığı zaman su çıkma olasılığı var mıdır?Çünkü sahile çok yakın.
Böyle bir olasılık varsa bu durum işleri epey zorlaştırırı bence.
iyi günler


 mesajı beğendiniz mi?
İSMAİL ÇELİK




Pts 06 Tem 2009, 17:57  

Alıntı:
Akın Abi peki kazıldığı zaman su çıkma olasılığı var mıdır?Çünkü sahile çok yakın.
Böyle bir olasılık varsa bu durum işleri epey zorlaştırırı bence.
iyi günler


Burası dolma alandır zaten.O yüzden fore kazıklar çakılır her tarafa,sızan sular pompalanır dışarı.Altgeçit kaplamasında su yalıtıcı malzamede kullanılır.Her şeye rağamen sızan sular için belli akma ve toplanma bölgesi ayarlanır.Aksaray'dada durum içaçıcı değildir orada yaya altgeçidi ve yeraltı çarşısı var.İski otoparkı var.
İnşa sahasında toprak sıkıştırılarak yapı bölgesinde belli sertlikte elde edilir.


 mesajı beğendiniz mi?
Akın Kurtoğlu




Pts 06 Tem 2009, 22:38  

Alıntı:
Akın Abi peki kazıldığı zaman su çıkma olasılığı var mıdır?Çünkü sahile çok yakın.

Evet, var... Ancak İsmail'in de söylediği gibi teknolojik çözümlerle mesele hallolur. Eminönü'ndeki yaya altgeçitlerinin rakımı buradan daha düşük meselâ...

Bu alanın ortalama rakımı 11 feet (3.5 metre). Bunun 2 metrelik kısmı et kalınlığına ayrıldığında, altgeçit trafik bantlarının zemini -2.5 metre rakıma oturur.

Akın KURTOĞLU


 mesajı beğendiniz mi?
İSMAİL ÇELİK




Sal 07 Tem 2009, 10:11  

Bu yol üstünde Yedikule ile beraber en çok kavaşağa ihtiyaç duyulan ve tıkanma yaşanan nokta burası.


 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: