Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul M4 Tavşantepe - Kurtköy - Sabiha Gökçen metro projesi
« önceki   1234 ... 187188189   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Ali Dağcı
7 yıl önce - Cum 20 Nis 2012, 12:14

M4 eğer Sabiha Gökçen'e kadar uzatılırsa, hat çok uzamış olmayacak mı? Çok uzun bir hat kullanım olarak pratik olmayacaktır. Bunu SG'de raylı ulaşım karşı çıkmak için söylemiyorum. Bence ideali SG'den şehir merkezine ekspres gidecek bir tren olmalı. Tek durak, mesela Kadıköy'e ya da Marmaray'a bağlanabileceği bir yere giden, ya da M4'e daha şehir merkezine yakın bir yerden bağlanan bir hattı.

Aklımdaki tren hattı Moskova'da Sheremetyevo'dan metroya bağlanan Aeroexpress treni gibi bir şey.


irfanmm
7 yıl önce - Cum 20 Nis 2012, 13:57
Mevcut ve Planlanan raylı sistem harıtaları


İyi günler kalite düşük biraz ama sanırım bir fikir verecektir, hat bağlantıları konusunda




(+)
[/img]



Onur Kandemir

7 yıl önce - Cum 20 Nis 2012, 15:08

Önemli olan istanbulun Kadıköy, Mecidiyeköy Taksim gibi noktalarından aktarmasız veya maksimum 1 aktarmayla havaalanına ulaşmak... her örnek olabilir...

2 veya daha fazla aktarmalarda halk tercih etmez diye düşünüyorum o yüzden m4 uzatılsın dedim...


sinanucar
7 yıl önce - Cum 20 Nis 2012, 16:15

M4 SGHL'ye uzatılmalıdır. Çünkü sadece havaalanı değil, güzergah üstünde çamçeşme-kavakpınar-kurtköy-yenişehir-harmandere- hatta sultanbeyli / gölet - s.beyli / merkez 'de metro ile e5'e entegre olmalıdır. Ayrıca M4 uzatması eğer Sultanbeyli'ne ulaşırsa, çekmeköy metrosunun uzatılması ile Anadolu yakasında çok verimli bir ring hattı oluşturulabilir ( üsküdar-ümraniye-çekmeköy-sarıgazi-samandıra-sultanbeyli- sghl- kaynarca /marmaray tersane aktarmalı - kartal- e5 - maltepe-kozyatağı- kadıköy-üsküdar ).
Ancak, yht kuzey geçişinin, konvansiyonel hat ile beraber yapılması ile kadıköy-ataşehir-samandıra-sultanbeyli- yenişehir-sghl- gebze osb - gebze kuzey- hattında banliyö treni çalışırsa , hem havaalanına ekspres sefer yapılır hem de anadolu yakasının ulaşım ihtiyacının yarısı karşılanmış olur. Tepeören-orhanlı- Gebze sanayi bölgesinin lojistik ihtiyacı da bu sistemle çözülebilir.
her iki sistem ( metro - tren ) mutlaka olmalıdır


Gokce_1903

7 yıl önce - Sal 24 Nis 2012, 23:37

Alıntı:
M4 eğer Sabiha Gökçen'e kadar uzatılırsa, hat çok uzamış olmayacak mı?


Hat çok uzamış olmayacak. Ayrıca yurtdışındaki metrolara bakıldığında bir hattın şehri boydan boya kestiğini ve 30-40 istasyonu aşan uzunlukta örneklerin olduğunu görmek mümkündür.

Hat uzadığı zaman bütün trenler hattın tamamını katetmeyebilir. Burada yolcu potansiyali ve maliyetler değerlendirilir ve sonuca göre örneğin yoğun saatlerde Kadıköy kalkışlarında her üç trenden biri Sabiha Gökçen'e kadar giderken diğer ikisi Kartal'a veya Pendik'e kadar gider.



murats1907
7 yıl önce - Çrş 25 Nis 2012, 09:55

bence sabiha gokcen i tolu tasıma ile ulastırmanın en kolay alternatif direk terminalden mevcut banliyo hattına uzanan bir raylı sistem.
Bu sekilde marmaray ın bitmesi ve mevcut banliyonun modernize olmasıyla sabşha gokcen en yuksek kapasiteye sahip raylı sisteme entegre olmus olacak.
Ayrıca yesilkoy deki banliyo istasyonu ile Ataturk havalimanı terminalleri arasına hızlıca yapılıcak bir havaray ile 2 havalanını minimum aktarma ile birbirine hızlı ve konforlu bir sekilde baglanmıs olur.


yakup yazlık
7 yıl önce - Çrş 02 May 2012, 11:51

  (+)

resimden yapılması muhtemel pendik-sabiha gökçen havaalanı metrosu'nun sülüntepe'den geçmeyeceği görülüyor.pendik belediye başkanı kenan şahin ise metronun sülüntepe'den geçeceğini söylemişti.



ismailnejat
7 yıl önce - Çrş 02 May 2012, 13:37

merhaba

Haritayı inceledim de simgelerin anlamını çözemedim, M1, EBT , D, Tg vs.. gibi, bir tek hastahanenin yerini anladım H....

O mavi kesik çizgili işaret yeni metro hattı mı ama o da çok geniş bir yay çizerek akfırat ve orhanlıdan geçerek tekrar Tuzlaya dönüyor yanlış anlamadıysam, neden bunca uzatmaya gerek duyulmuş ki direk Tuzlaya kaynarca son duraktan itibaren devam etmek varken..

Yine anladığım kadarı ile o mavi hat hastahaneden dolayoba sanayi sitesini geçip Ankara caddesine çıkıyor ( minibüs yolu ) Erkuş ve Araç Muayene İstasyonu, Toki evlerinin altından geçip Şeyhli ana durak, Opet benzincisi ve Hakmar şeyhlinin oradan sanayii izleyip SG havalimanına erişiyor ve sonra çok geniş bir yay ile akfırat orhanlıya uğrayıp Tuzlaya iniyor..

eksiğim ya da yanlış anlamam var mı


eray1
7 yıl önce - Çrş 02 May 2012, 13:46

O şeyhli'den geçicek olan kadıköy-kartal metrosunun,üsküdar-ümraniye ardından çekmeköy ordanda sultanbeyli metrosuyla keşiştiği yer,sultanbeyli metrosu,bu gelen kadıköy-sultanbeyli metrosu olabilir,sultanbeyliden'de tuzla'ya.Ama bence o harita eski,kesinleşmiş planlarda böyle birşey yok.Kadıköy kartal üçevler şeyhli kurtköy sgh sultanbeyli metrosu ile üsküdar-ümraniye-çekmeköy-sultanbeyli metrosu kesişcek,tuzlaya ise,kadıköy kartal metrosunun 3.etabında tuzla sahilede yol açmak istiyorlar,tabi bunlar uzun soluklu projeler olduğu için,etaplara bölüyorlar.Tepeden tuzla'ya dönmesi kesinleşmemiş planda vardır.

C. H. Engin Er

7 yıl önce - Pts 07 May 2012, 18:59

Bu hattın Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılması kesinleşmiş gibi bir şeymiş, yetkililer aralarında şifahen sözleşmişler. Protokol falan imzalanması lazım herhalde ama hattın güzergahı ve UBAK konuları kesin gibi...



sayfa 3
« önceki   1234 ... 187188189   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM