Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul M4 Tavşantepe - Kurtköy - Sabiha Gökçen metro projesi
« önceki   123 ... 187188189   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
tolginho

8 yıl önce - Cum 09 Eyl 2011, 05:48

Muhtemelen hızlı tren Sabiha Gökçen'den geçecek.

Sabiha Gökçen, hali hazırda bir çok yurtdışı sefere sahip. Örneğin Ankara, Bursa, Konya ya da Edirne'den Basel'e gitmek isteyen biri hızlı trenle rahatlıkla havalimanına gelebilecek. İstanbul'a gelen de YHT garında inecek.

Kartal metrosundan bağlantı bu sebeple iptal edilmiş olabilir.

Tolga KAPROL


Tarık Akın
8 yıl önce - Cum 09 Eyl 2011, 09:11

Bahsettiğiniz gibi İstanbul dışından gelenlerin Sabiha Gökçen'e ulaşabilmeleri için hızlı trenin buraya uğraması şart. Ya şehir içinden gelecekler ne yapacak? Avrupa yakasından, Kadıköy'den? Metroya binip hava alanına gidecekler. Doğrusu bu.

Batıda bunun bir çok örneklerini gördüm, ve kullandım. Metrosu, yurt içi treni, hatta uluslar arası trenler bile hava alanlarına uğruyor. Her görüşümde bizde niye olmuyor diye kendi kendime sormuşumdur.

Çeşitli platformlarda yazdım. Yine gururla yazayım, İzmir'de çok güzel işler yapılıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile devlet (TCDD) bunu başardılar. Banliyö trenide (İZBAN) Adnan Menderes Havaalanında duruyor, Aydın, Denizli, Söke, Nazilli, Selçuk trenleride. İnsanlar uzak mesafelerden sorunsuzca, yağmurlu havalarda ıslanmadan hava alanına ulaşabiliyor veya evlerine gidebiliyorlar.

Marmaray kapsamında bönliye tren hatlarımız yenilenecek ya, içimden birde Haydarpaşa'dan kalkan banliyö trenleri için uygun yerden Sabiha Gökçen'e bağlantı yapsalar diye geçirmiyor değilim. Hatta bu hat Sabiha Gökçen'den daha kuzeyede gitse diye hayal kurmadan edemiyorum.



Hasan Mihrican
8 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2011, 11:06

Alıntı:
Muhtemelen hızlı tren Sabiha Gökçen'den geçecek.


Bayram'da trenle Eskişehir'den dönerken, bir görevli yanındaki yolcuya "Hızlı tren İstanbul'un kuzeyinden geçecek. Mevcut hattı Marmaray kullanacak. Bize söylenen o" diyordu.

Kuzeyden geçmesi Sabiha Gökçen'e uğraması anlamına gelir.


tolginho

8 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2011, 15:40

Alıntı:
Bahsettiğiniz gibi İstanbul dışından gelenlerin Sabiha Gökçen'e ulaşabilmeleri için hızlı trenin buraya uğraması şart. Ya şehir içinden gelecekler ne yapacak? Avrupa yakasından, Kadıköy'den? Metroya binip hava alanına gidecekler. Doğrusu bu.


Evet doğrusu bu da, yapılması gereken bir çok öncelikli hat var.

Daha Yenikapı hatları bitmemişken, anadolu yakasında metrolar bitmemişken, köprüler üstündeki trafiği rahatlatacak hatlar meydanda yokken Sabiha Gökçen'e hem hızlı tren hem metro biraz lüks olur.

Önce onlar biter sonra yine metroyu şehir içine bağlayabilirler.

Zaten hızlı trenin Ataşehir civarında bir yere uğrama olasılığı da var. Belki direkt olarak bir raylı sisteme aktarma imkanı da olacaktır. Ayrıca taksim metrosunun Hacıosman'a uzama sebeplerinden biri de 3. köprü nedeniyle hızlı trenin bu bölgeden geçecek olması.



Tolga KAPROL


Tarık Akın
8 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2011, 20:49

Alıntı:
yapılması gereken bir çok öncelikli hat var.

Evet, olabilir. Benim bahsettiğim hattın mesafesi 4.5 km. Diğerleri 20, 25 km den az değil. Kadıköy-Kaynarca ihale edilirken veya sonrasında projelendirilebilirdi. Havalimanında terminal yeride hazır.
Alıntı:
Sabiha Gökçen'e hem hızlı tren hem metro biraz lüks olur.

Bence olmaz. Metro kentin, hızlı tren diğer şehirlerin hava alanına erişimini sağlar.
Alıntı:
Zaten hızlı trenin Ataşehir civarında bir yere uğrama olasılığı da var.

Evet var. Bana göre hızlı tren şehir içi ulaşım için hiç de uygun değil. Günü birlik yer bulunmaz, bulunsa bile ücreti hiçte ekonomik olmaz.
Alıntı:
Ayrıca taksim metrosunun Hacıosman'a uzama sebeplerinden biri de 3. köprü nedeniyle hızlı trenin bu bölgeden geçecek olması.

Daha 3. köprüsünün ihalesinin ne zaman yapılacağı belli değilken, kuzeyden geçeceği konuşulan hızlı tren bir söylentiden ibaretken (projesi bile olduğunu zannetmiyorum) Taksim metrosunu bu sebepten Hacıosman'a uzatmak biraz müsriflik değil mi?



tolginho

8 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2011, 22:50

Alıntı:
Evet var. Bana göre hızlı tren şehir içi ulaşım için hiç de uygun değil. Günü birlik yer bulunmaz, bulunsa bile ücreti hiçte ekonomik olmaz.


Tahminimce şehir içinden buraya özel sefer olur, öbür türlü hızlı tren boş koltuklarla gitmek zorunda kalabilir.

Belki de ray genişlikleri aynıysa boş saatlerde normal metro araçları bir makasla hızlı tren hattına aktarılabilir.

Çünkü hızlı trenin hızı şehir içinde düşük olacak.

TOLGA KAPROL


Tarık Akın
8 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2011, 22:59

Alıntı:
tahminimce şehir içinden buraya özel sefer olur,

Fikrim yok. Olursa iyi olur. Sabiha Gökçen'i sizde kullanıyormuşsunuz. Raylı ulaşım olsunda nasıl olursa olsun. Birde istasyon sayısı ve bu istasyonlara ulaşım önemli.

Alıntı:
Belki de ray genişlikleri aynıysa boş saatlerde normal metro araçları bir makasla hızlı tren hattına aktarılabilir.

Bildiğim kadarıyla metro hatlarını ortak, karışık kullanmıyorlar. Bu tren hatlarında yapılıyor ama tren, metro ortak kullanır mı bilmiyorum.

Alıntı:
Çünkü hızlı trenin hızı şehir içinde düşük olacak.

Kesinlikle.


fikrigüzel
8 yıl önce - Cum 06 Nis 2012, 00:39
kaynarca


hükümetimizin çalışmalarını çok begeniyorum fakat kaynarca metro istasyonu tavşan tepe istasyonu olmuşhiçbir kaynarcalının işine yaramaz bunu planlayanlar nasıl planladılar hiçbir ev yada işyeri olmayan bi yere istasyonmu yapılır bukadar körmü bunu planlanyanlar bir kaynarcalı olarak 3 kilometre yürüyüp metroyamı bineceğiz yani hiç yapmasanız daha iyiydi hiç olmazsa yok derdikkk

ismailnejat
7 yıl önce - Cum 20 Nis 2012, 09:41

Günaydınlar

İki gündür medyada Sabiha Gökçen Havalimanına 2. pist yapımının kamulaştırma çalışmalarının sona yaklaştığına , proje çalışmalarının başlayıp 2015 yılında 2. pistin kullanıma başlayacağına dair SG Havalimanı Ceo ' sundan bilgiler veriliyor, ayrıca SG ' nin pendik - kaynarca metrosuyla bağlantısının sağlanacağı belirtiliyor...

2014' te M4' ün Kaynarcaya geleceği giderek netleşirken verilen bu bilgiyle de 2015-2016 yılı içinde Pendik- SG Metronun uzantısının gerçekleşebileceğine dair puzzle parçaları tamamlanıyor gibi...

Son fırtına da İstanbulun, atatürk havalimanın hali ortadaydı, köprüde rüzgar nedeniyle kontrollü geçiş sağlanırken ve an an vapurlar motorlarda seferlerine ara verince tam bir kaos yaşandı, ama SG havalimanı yükü paylaşınca ve metro bağlantısıyla M4 ' e bağlanınca oradan da marmarayla karşıya geçince hem uçak yolcuları hem de kent sakinleri için kentte bu tür ulaşım kaosları pek yaşanmayacak istisnalar hariç..


Onur Kandemir

7 yıl önce - Cum 20 Nis 2012, 11:21

İşte tam da yukarıda bahsedilen sebeplerden dolayı kaynarcadan SGH'ye aktarma yapılan ayrı bir hat değil, mevcut hattın uzantısı şeklinde metro gelmeli...



sayfa 2
« önceki   123 ... 187188189   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM