Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Pendik - Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ve Uzantıları
123 ... 162163164   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
C. H. Engin Er

9 yıl önce - Cmt 27 Hzr 2009, 15:53
İstanbul Pendik - Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu ve Uzantıları


Kadıköy-Kartal Metrosunun devamı niteliğinde düşünülen Kartal-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu etütlerde galiba fizıbıl bulunmadı ki artık yeni dokümanlarda geçmiyor.



Haritada görüldüğü üzere Etütleri yapılan hat, Pendik marmaray istasyonunda başlayıp Tavşantepe'de Kadıköy-Kartal-Pendik Metrosunun Kaynarca istasyonu ile entegre oluyor oradan yeni inşa edilen ve Türkiye'nin en büyük devlet hastanesi olan Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesine de uğrayarak Kurtköy yoluna çıkıyor ve Sabiha Gökçen Havalimanına ulaşıyor. 10km uzunluğunda bir hat.

Sabiha Gökçen Havalimanından Orhanlı üzerinden Tuzla kuzey bölgelerine ulaşan İstanbul Deri Serbest Bölgesi ve Mermerciler, Vernikciler gibi binlerce işyeri ve fabrikanın olduğu Tuzla Organize Sanayi bölgelerine uzanan bir hat var bu hattın uzunluğu da yaklaşık 10km.

Sabiha Gökçen Havalimanından İstanbulpark istikametine uzanan bir hatta göze çarpıyor, bu hattın havaray olması planlanıyordu. Bu hattın uzunluğu da yine yaklaşık 10 km. Bence bu hattın yapılma ihtimali artık 0'a yakın çünkü F1 takviminden çıkarılması ciddi şekile konuşulan bu günlerde artık hiç de mantıklı olmayacak bir yatırıma dönüşebilir.

Sabiha Gökçen Hvalimanından uzanan diğer bir hat ise Sultanbeyli'ye gidiyor 7 km uzunluğundaki hat, Üsküdar-Ümraniye üzerinden gelen hat ve Ataşehir üzerinden gelen hatlarla entegre oluyor.

Bütün olarak incelediğimizde, şu an inşaatı süren ve ihale sürecine gelenlerden sonra yapılması en muhtemel hat Pendik-Sabiha Gökçen Hvalimanı hattıdır, diğerlerinin ise ancak 20 sene sonra gündeme gelebileceğini düşünüyorum.



(+)


Mesela şu 7 istasyonla bugün bir hat olsa, tramvay kapasitesi rahatlıkla doldurulur, ileride artacak potansiyel düşünüldüğünde hafif metro bu bölge için gayet mantıklı...


C. H. Engin Er

9 yıl önce - Sal 30 Hzr 2009, 21:06

İBB mesela bu hattı planlarken, Kadıköy'den gelecek bir trenin bu hatta dahil olup havalimanına ulaşacağı şekilde mi planlıyor yoksa, hatlar birbirinden bağımsız yalnızca bazı noktalarda kesiştirilip yolcu katarma olanağı olacak şekilde mi düşünülüyor.

Dünyada metro işletmeciliği nasıl oluyor yani metro araçları bir hattan diğerine geçip devam edebiliyor mu?

Mesela 4.Levent'den gelen bir araç haliçte köprü bitmiş olsaydı, M1 güzergahından otogara ve havalimanına devam edebilirmiydi?

Aynı şekilde ileride diyelim ağ tamamlandı, Sultanbeyli-Kadıköy arasında Sultanbeyli-Havalimanı, Havalimanı-Pendik, Kadıköy-Pendik ağlarını kullanılarak kesintisiz bir erişim olur mu? Yoksa bu hayal ürünü mü?


Tarık Akın
7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 11:20

Alıntı:
Bütün olarak incelediğimizde, şu an inşaatı süren ve ihale sürecine gelenlerden sonra yapılması en muhtemel hat Pendik-Sabiha Gökçen Hvalimanı hattıdır, diğerlerinin ise ancak 20 sene sonra gündeme gelebileceğini düşünüyorum.


Kaynarca'dan devam ederek EA hastanesine uğrayıp SG ne giden bir uzantı çok işe yarardı. Bu başlık açılalı iki yıl geçmiş olmasına rağmen neden hala uygun bulunmadığını merak ediyorum.



C. H. Engin Er

7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 18:18

Uygun bulunma ile ilgisi yok, belediye elindekileri bitiremedi, ihale aşamasına getirdiklerini aihaleye çıkaramadı. O kadar iş varken sıra buna gelmiyor, elindeki işler nereden baksanız 8-10 milyar dolar...

Tarık Akın
7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 18:34

Maliyetlerin yüksek olduğunu kabul ediyorum. Kaynarca'ya kadar gelmiş bir Anadolu yakası metrosu SG ye 5 km kala durmamalıydı. Belki ilk aşamada Üsküdar-Ümraniye metrosu ihaleye çıkartılıp Çekmeköy bağlantısı ertelenebilirdi. Çekmeköy, uygun zamanda ikinci aşamada yapılabilirdi.

Marmaray ve Kadıköy metrosunun açılışıyla birlikte Sabiha Gökçen'e kadar gitmesi gerekirdi diye düşünüyorum.



sumer urmiyeli
7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 19:35

Sabiha gökçen havalimanına metro uzansa çok iyi olur bizde bir kilişe laftan kurtuluruz

istanbula giderken Atatürk havalimanın seçin sabih havalimanının metrosu yok taksi pahalı


En son sumer urmiyeli tarafından Prş 08 Eyl 2011, 20:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Tarık Akın
7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 19:36

Atatürk Havalimanın metrosu; aktarma yapsan bir dert, yapmasan ayrı!!!



Sinyore Serhat
7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 20:56

Sabiha Gökçen'e metro şart, fakat şu var, öncelikli metro ulaşımı olması gereken yerler varken Sabiha Gökçen neden?
Üsküdar-Ümraniye başlamadı, Bağcılar hattı olmadı, diğer çalışan hatların halini düşünelim, ne işe yarıyorlar? Daha pek çok sayamayacağım metro olması gereken yerler var ama işte bunları konuşsak uzun sürer


namikun

7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 21:24

Sabiha gökçen marmaray bağlantısı dlh tarafından gerçekleştirilecek diye biliyorum bu kapsamda anadoluray kaynarca istasyonu ile entegrasyon yapılması sağlanacak şekilde devam ediliyor. http://www.dlh.gov.tr/ altında devam eden projelerde bulabilirsiniz ayrıca ulaştırma bakanlığının 2011 kamu yatırım programında bulunuyor. Yani dpt tarafından parası planlara dahil edilmiş durumda. Bu sene içerisinde tamamlanır ise seneye ihale durumuna getirilebilir marmaraya bağımlılığı olmasa. ama marmaray projesinde beklenen gecikmeler durumu geciktirebilir dolayısı ile marmaray açılıiına müteakip veya engeç 3 sene içerisinde tamamlanacağını düşünüyorum.

Sabiha gökçeni ayda 3 yada 4 kere kullanıyorum. Ülke içi uçuşlarda kesinlikle tek tercihim çünkü ucuz ve gecikme çok az gerçekleşiyor. Ulaşım için Kadıköye üç alternatif var birincisi havataş veya havaş (kozyatağı) ikincisi E rakkamlı otobüsler çift bilet, tek biletli olarak da 16 serisi otobüsler oldukça iş görüyor. ancak belediye otobüsleri sadece sabiha gökçen yolcusunu taşımıyor ve yolcunun %70 i uydukent ve pendik tarafından dolduruluyor. Sanırım metroda yapılır ise bölgenin yolcusu da önemli bir kaynak yakalayacaktır. O nedenle sanırım yetkililer bu hususuda dikkate alacaktır. Yada belediye yeni hatlar ile bölgeyi desteklemeli

Bide banliyö treni kullanma metodu uyguluyorum eğer zamanım var ise pendiğe geldikten sonra minibüsle uydukent atlantise geliyorum oradan çok yakın


Tarık Akın
7 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 23:03

Alıntı:
öncelikli metro ulaşımı olması gereken yerler varken Sabiha Gökçen neden?


Ulaşımda entegrasyonu sağlamak için gerekli. Sabiha Gökçen'in neredeyse 24 saat insan ve uçak trafiği var. Kadıköy-Kartal metrosu olarak yapımına başlandı. O zaman niye Kaynarca'ya kadar uzatıldı? Yalnız 4-5 km için neden Sabiha Gökçen'e bağlanmasın? Neden insanlar hava alanına rahat gidip gelemesin? Sık sık gittiğim İzmir'de banliyö ve şehirler arası trenler hava alanına uğruyor ve ulaşım o kadar rahat oluyor ki. İstanbul'da niye olmasın? Ama metroyu hava alanına getiremiyen İBB, HAVATAŞ ı kuruyor ve hava alanına yüksek ücretle yolcu taşıyor.



sayfa 1
123 ... 162163164   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM