Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Denizli - Aydın Otoyol Projesi
123 ... 180181182   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Semih_ALA
9 yıl önce - Çrş 27 May 2009, 22:23
Denizli - Aydın Otoyol Projesi


Yıllardır ödenek sorunundan dolayı tamamlanamayan otoyol projesi hakkında görüşlerinizi almak istedim.Arkadaşlar bu otobanlar ancak özel sektör tarafından desteklenirse yapılabilir.çünkü bütçe imkanları kısıtlı.5 yıl içinde Denizili ye gelmesını umut ettiğimiz otoyol projesi hakkında bilgileri size sunmak isterim.





ÖDENEK AYRILMASI DURUMUNDA BİTİRİLECEK OLAN OTOYOLLAR:

1) İzmir Kuzey Çevreyolu (Çiğli'ye kadar olan son kesim) (7 km)
Bu otoyolun ileride Menemen'e kadar uzatılması sözkonusu.

2) Eminlik - Ulukışla (Ereğli çıkışı) (32 km)
İleride yapılması planlanan Eminlik - Ereğli - Konya - Afyon otoyolunun ilk etabidir.

3) Kemerhisar - Eminlik (24 km)

4) Eminlik - Çiftehan - Pozantı (60 km)

5) Gaziantep - Birecik - Şanlıurfa (196 km)
Gaziantep - Birecik (59 km)
Birecik - Şanlıurfa (105 km)
Gaziantep çevreyolu (32 km)
Bu yolun büyük bir kısmı bitirilmiştir.

6) Bursa Yalova ayrımı - Turanköy kavşağı (28 km)
Ileride yapılması planlanan Bursa - Eskişehir - Ankara otoyolunun ilk etabıdır. Bu yolun Turanköy'den Yenişehir'e uzatılması sözkonusudur.

ÖDENEK AYRILMASI DURUMUNDA YAPIMINA BAŞLANMASI PLANLANAN OTOYOLLAR:

1) Dilovasi-İzmir (408 km)
a) Dilovasi - İzmit Körfez Köprüsü - Orhangazi (44km)
b) Orhangazi - Bursa girişi (38 km)
c) Bursa Yalova ayrımı - Karacabey kavşağı (31 km) (BU YOL BİTİRİLDİ)
d) Bursa çıkışı - Susurluk (57 km)
e) Susurluk - Balıkesir (62 km)
f) Balıkesir - Kırkağaç (65 km)
g) Kırkağaç - Manisa (56 km)
h) Manisa - İzmir (55 km)

Güzergah ile ilgili genel bilgiler:
Otoyolun İzmir girişi Bornova Belkahve'den Kemalpaşa'ya doğru açılacak 1750 metrelik bir tünelle başlayacak. Otoyol, Turgutlu'nun batısı, Saruhanlı'nın doğusu ve Akhisar'ın batısından geçecek. Soma'nın da hemen doğusundan geçecek yol oradan Savaştepe'ye ulaşacak. Buradan Balıkesir'in batısından geçilerek Susurluk'a ulaşacak. Balıkesir'den Bursa'ya giderken de yol şu anda oldugu gibi Mustafakemalpaşa'nın doğusundan geçecek. Ardından yeni hizmete giren çevreyolu da kullanılarak Bursa merkeze girmeden ilerlenecek. Otoyol Yalova-Gölcük arasındaki bir noktadan İzmit Körfezi'ne yapılacak bir asma köprüyle doğrudan Gebze'ye bağlanacak.

Dilovasi - İzmit Körfez Köprüsü - Orhangazi arası güzergahı hk ek bilgi:
Toplam 44 km. uzunluğunda ve 2x3 şeritli olan Otoyol Projesi, Gebze otoyol gişelerinden başlamaktadır. Dil İskelesi ile Hersek Burnu arasını bir asma köprü ile geçerek Çavuşçiftliği Köyü yakınlarında ve D575 no’lu Karayolu üzerine yapılacak bir kavşaktan sonra Havuzdere, Tavşanlı, Kabaklı, Kılınç ve Laledere köylerini geçerek 3 km.’lik tünele girmektedir. Yeniköy ile Cihanköy arasında tünelden çıkan güzergah Orhangazi-İznik karayoluna yapılacak kavşaktan sonra Orhangazi’nin Bursa çıkışına yapılacak iki adet kavşak ile son bulacaktır.

NOT: İleride 56 km'lik Bandırma - Mustafakemalpaşa arasının da birleştirilmesi planlanmaktadır.

2) Aydın - Kuyucak - Denizli (182 km)
a) Aydın - Kuyucak (76 km)
b) Kuyucak - Denizli (59 km)
c) Denizli Çevreyolu (47 km)

3) Ankara - Kemerhisar (348 km)
a) Ankara - Emirler - Acıkuyu (116 km)
b) Acıkuyu - Evren - Ortaköy - Derinkuyu (142 km)
c) Derinkuyu - Gölcük - Kemerhisar (90 km)

4) İskenderun - Antakya - Cilvegözü (78 km)

5) Çanakkale köprüsü ve baglanti yollari (15 km)

PROJE AŞAMASINDA OLAN OTOYOL PROJELERİ:

1) Ankara - Eskişehir (Beylikova) - Afyon - Uşak - İzmir (550 km)
Ankara-Pozantı Otoyolu'nun 7.km'sinden (Gölbaşı'nın güneyinden) başlamaktadır. Polatlı'nın 10 km kuzeyinden geçip Porsuk Çayı Vadisini takip ederek Eskişehir Beylikova ilçesi yakınlarında güneybatıya yönelmektedir. Afyon - Kütahya arasından geçerek U$ak ilinin kuzeyinden devam edip Selendi ve Gediz Vadisi boyunca ilerleyerek Bursa - İzmir Otoyolu'na bağlanmaktadır. Proje 550 km uzunluğundadır.

2) Eskişehir (Beylikova) - Bursa (185 km)
Ankara - İzmir Otoyolu'nun 135.km'sinden Eskişehir Beylikova yakınlarında ayrılmaktadır. Eskişehir'in kuzeyinden Bilecik Pazaryeri ilçesi yakınlarından geçerek İnegöl'ün kuzeyinden Bursa Çevre Yolu'na bağlanmaktadır. Projenin toplam uzunluğu 185 km’dir. Bu otoyolun bir parçası olan 28 km'lik Bursa Yalova ayrımı - Turanköy kavşağı arası otoyol 2007 senesi içinde bitirilecektir.

3) Eskişehir (Kırka) - Afyon - Burdur - Antalya (285 km)
Ankara - İzmir Otoyolu'nun 213.km'sinden Eskişehir Kırka ilçesi yakınlarından ayrılmaktadır. Afyon'un batısını ve Burdur'un doğusunu takip ederek Antalya'ya ulaşmaktadır. Proje 285 km uzunluğundadır.

4) Denizli - Antalya (135 km)
Aydın - Denizli Otoyolu'nun bitiminden başlamaktadır. Burdur Gölü'nü güneyden geçerek Burdur Bucak ilçesi güneyinden Ankara - Antalya Otoyolu'na birleşmektedir. Proje 135 km uzunluğundadır.

5) Kınalı - İstanbul 3. Boğaz Köprüsü - Akyazı (Kuzey Marmara Otoyolu) (342 km)

http://www.bayindirlik.gov.tr/turkce/dosya/kizilcahamam.pdf


Ayrıca bulduğum baska acıklama su sekilde :


Ulaştırma Bakanlığına bağlanan Karayolları Genel Müdürlüğü, hükümetin belirlediği 15 bin kilometre bölünmüş yol hedefine ulaşmak için çalışmalarını sürdürüyor. Genel Müdürlük, bir yandan da trafik yoğunluğunu dikkate alarak yeni otoyol projelerine girdi.

Bu kapsamda, 6 yeni otoyol yapımı planlandı. Öncelikli ve trafik yoğunluğu fazla olan ana arterler dikkate alınarak yapılması hedeflenen yeni otoyollar, bütçe imkanları dışında alternatif finans kaynakları kullanılarak hizmete sokulacak. Maliyeti 20 milyar doları aşacak otoyolların tümünün yap-işlet-devret yöntemiyle yapımı öngörülüyor. Belirlenen otoyol projelerinden en az ikisinin gelecek yıl hayata geçirilmesi planlanıyor. Otoyolların, ülkenin 3 büyük kenti İstanbul, Ankara ve İzmir'i daha güvenli bir ulaşım ağı ile birbirine bağlaması hedefleniyor.

ANA DAMAR ANKARA-İZMİR

Ulaştırma Bakanlığının yaptığı fizibilite çalışmalarına göre, 6 otoyol, ülkenin batısında inşa edilecek. Bu kapsamda, Ankara-İzmir arasında yeni bir otoyol yapılacak. Bağlantı yollarıyla birlikte toplam 549 kilometre uzunluğunda olacak bu otoyol ana arter olma özelliği nedeniyle Beylikova'dan yeni bir rota izleyerek Eskişehir üzerinden Bursa'ya ulaşacak. Bu güzergahın uzunluğu ise ayrım noktasından itibaren 202 kilometre olarak hesaplandı.
Söz konusu ana güzergahta, Kırka'dan Afyon'a yönelecek ve 345 kilometreyi bulacak bir kol ise Burdur üzerinden Antalya'ya uzanacak.

KUZEY MARMARA OTOYOLU

Kuzey Marmara Otoyolu adı verilen güzergah ise Adapazarı'ndan başlayarak, İzmit üzerinden İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü ile Avrupa yakasına geçecek ve Kınalı (Tekirdağ) ayrımına kadar sürecek. Bu otoyolun uzunluğu 342 kilometre olacak.

Diğer otoyollar ise Marmara ve Trakya bölgelerinden çıkışlı olarak İzmir'e bağlanacak. Kınalı ayrımından başlayacak bir diğer otoyol ise Malkara'dan sonra Çanakkale Boğazı'na yapılacak ilk kara yolu köprüsüyle Savaştepe güzergahını izleyecek. 433 kilometre uzunluğundaki bu otoyol, Gebze'den başlayacak ve Körfez'den bir köprüyle Bursa'ya ulaşarak Balıkesir üzerinden İzmir'e bağlanacak yaklaşık 421 kilometreyi bulacak bir diğer otoyol projesiyle Manisa yakınlarında kesişecek.

Belirlenen güzergahlarda yapılacak otoyolların bağlantı yollarıyla birlikte yaklaşık 2 bin 300 kilometre uzunluğunda olması öngörülüyor. Otoyolların asfaltlanmasında, daha konforlu seyahat imkânı sağlayan ve hiç bakımsız 20 yıl kullanılabilen BSK diye adlandırılan bitümlü sıcak karışım kaplama kullanılacak.

Bu arada, bütçe kaynakları ile Gümüşova-Gerede Otoyolu Düzce Kavşağı ve bağlantı yolunun yapım işi ile Kemerhisar-Pozantı Otoyolunun Ankara'ya, İzmir-Aydın Otoyolunun ise Denizli'ye kadar uzatılması işleri ise 2008 yılı Yatırım Programına eklenmişti.

Kaynak: Hürriyet


yakupsaritas
9 yıl önce - Çrş 27 May 2009, 23:21

denizli aydın arası otoyol su anda bence imkansız gibi duruyor diyedüşünüyorum ekonomi bir yandan birde duble yol olmasından dolayı zannetmiyorum

korkutyil
9 yıl önce - Prş 28 May 2009, 00:08

Acilen İstanbul - İzmir - Ankara - Antalya birbine otobanla bağlanmalıdır.
Duble yollar yapılıyor ama kalitesi düşük ve yeterince kontrol, yaptırım olmadığı için istismar ediliyor bu inşaatlar. Tabiki özel şirketlere yap işlet devret modeliyle bu otoyollar verilebilir ama yüksek otoyol ücretlerinden korkuyor insanlar. İzmit körfez geçiş köprüsü için 35$ gibi bir ücret telafuz ediliyor. Bu ücretlerle amacına nasıl ulaşacak bu yollar. Ticari firma para kazanmak isteyecek mutlaka fakat bu yolların asıl amacı daha hızlı, daha güvenli ve daha kısa karayolculuğu değil mi? Otoyollar artarsa iç turizm artar. Ticari faaliyetler artar. Ülke ekonomisine olumlu etkisi olur. Hükümetin bunları gözönünde bulundurarak taşın altına elini koyması gerekir.



Yasin Efesoy

9 yıl önce - Prş 28 May 2009, 09:42

Alıntı:
denizli aydın arası otoyol su anda bence imkansız gibi duruyor

Denizli Heyeti, geçtiğimiz aylarda Ankara'ya çıkartma yapmıştı hatırlarsanız. Kent Meydanı Projesi için kamu binalarının devrine ilişkin protokolü imzalarken, Akbaş Barajı ve Aydın Otobanı için söz alındı. 2009-2010 programına alınmıştı baraj ve otoyol projeleri. En azından Belediye peşini bırakacak gibi durmuyor.

Yasin EFESOY


bakaydın
9 yıl önce - Cum 12 Hzr 2009, 20:47

Alıntı:
Akbaş Barajı ve Aydın Otobanı için söz alındı. 2009-2010 programına alınmıştı baraj ve otoyol projeleri. En azından Belediye peşini bırakacak gibi durmuyor.




Taha
9 yıl önce - Pzr 21 Hzr 2009, 11:21

Yukarida arkadasinda belirttigi gibi zaten Aydin-Denizli arasinda bir duble yol mevcut. Peki otoyol yapilirsa bu otoyol mevcut duble yolun oldugu yerdenmi yapilacak yoksa muhtemel olarak bu yolun biraz guneyindenmi gecirilecek.



Cetin 20
9 yıl önce - Cmt 18 Tem 2009, 17:21

Benim merak ettigim bir konu var , bu ulasim konularini hep cok kez Türkiyede ve Almanya da tartisiyoruz .
Acaba bu Denizli'nin Coğrafyası dan gelen bir sorunmudur ?!

Bu sitede yeniyim , sunu fark ettim : Bütün Türkiyenin büyük Ulasim Projelerinde Denizli dislaniyor gibi geliyor bana .
Bu tabi benim düsüncem , nedenine gelince :

1. Havalimani sorunu ( Halen Dis Hatlara ucan bir Ucak yok )
Örnegim bu sene Havalimaninda birisi ile tanistim , kendisi Düsseldorf dan - Malatya ya direk olarak ucacakmis . Yanlis anlasilmasin , TR de heryere ucus olsun ama Denizli ye neden halen mümkün degil ?!
2. Otoyol ( Aydin da biten Otoyol - Denizli ye uzanmamasi ) yukarida arkadas , zaten duble yol mevcut yazmis , acaba Aydin - Denizli arasi kac noktada merkezlerden gecildigini biliyormu ?
3. Yeni Otoyol projelerinde Denizli nin yer almamasi
4. Hizli Tren Projesi ( ??? )
5. Yeni Otogar ( ??? )
6. Denizli Tramvay ( ??? )


Yasin Efesoy

9 yıl önce - Cmt 18 Tem 2009, 17:29

Alıntı:
Acaba bu Denizli'nin Coğrafyası dan gelen bir sorunmudur ?!

Denizli, 11.868 km2'lik bir yüzölçümüne sahiptir. Bu nedenle hemen her türlü coğrafi yükselti ve şekle sahip bir ildir. Yani bir ulaşım projesi uygulanmak istendiğinde, her şekilde uygulanması mümkündür.

Ancak Denizli'de mevcut olan bazı sivil toplum örgütleri, işlerine siyaset karıştırıyor yıllardır. Muhalip partiler ve kesimler de bunlara destek olunca durmadan İdare Mahkemesine dava açılıyor. Sonuç olarak 1996'da projelendirilen ama hala Aydın'dan öteye geçememiş olan bir otoyol projesi...

Sırf taş koymak için tarım alanları bahane edilerek yüzlerce dava açıldı ve açılıyor. Bu yüzden biz ilerleyeceğimize daha da geriliyoruz! Hayır efendim, tarım alanı bahane olamaz. Denizli, tarım alanı olarak ülkemizin en zengin illerinden biridir ve bu alanın önemli bir kısmı yıllardır atıl durumdadır ve verimliliğini yitirmiştir. Otoyol projesinin geçtiği alanlarda, otoyolun çevresinin imara açılması gibi bir durum sözkonusu olamaz ki tarım alanlarına da zarar veremez. Çok gerekirse belirli tesisler için yolun her iki tarafında yer alan birer parsellik bantta imarlama yapılabilir. Bu işin kanunu var, yönetmeliği var.

Bazıları ne yazık ki lafla önemli projelere taş koyma konusunda başarı yakalayınca, proje yapacakların da kendileri gibi lafla tarım alanlarını mahvedeceklerini düşünüyorlar. Ne kadar acınacak haldeler!

Yasin EFESOY


Yusuf Esengül

9 yıl önce - Cmt 18 Tem 2009, 17:43

İzmir'in Doğuya ve güneye bağlantısı açısından çok önemli bir güzergah burası. Uzun yıllar Aydın'da yaşadım. Şehir içinden hem de tam ortasından binlerce tır,otobüs,kamyon,araba geçiyor. Hem de Aydın şehri ile ilgisi olmadan en az 8 trafik lambasında bekleyerek otobana ulaşıyorlar. Kim düşünmüşse güzel düşünmüş helal olsun. Sonuna kadar destek.

Cetin 20
8 yıl önce - Pzr 19 Tem 2009, 16:13

siyaset siyaset siyaset , nedir bu ya .......
Ne zaman cekecekler bu ellerini su Türkiye üzerinden ? Cevap : Milletimiz uyandigi zaman , siyasete önem vermedigi zaman .



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 180181182   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege