Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
zadeomer
5 yıl önce - Pzr 17 May 2009, 15:25

15 yıl öncede bu proje vardı.yani maraşa havaalanı yapılmadan ve antep havaalanı elden geçirilmeden önce,ne oldu herkes yine bildiğini yaptı.ortaklaşa hiçbir şey olmuyor zaten


zadeomer
5 yıl önce - Pts 25 May 2009, 18:26

Alıntı:
hangi açıdan pist yetersiz?hangi açıdan apron yetersiz? ve hangi açıdan havaalanı ve seferler yetersiz?

istanbul ve ankara'dan thy ve anadolu jet tarafından syapılan seferlerde kullanılan uçakların koltuk kapasitesi 144 ile 168 kişi arasında değişmekte...anadolu jet maraş seferlerine başladığından beri sürekli promosyon uyguluyor tüm koltuklar 59 tl diye.neden çünkü yolcu talebi istenilen düzeyde değil.

bikere anadolu jetin bütün illere bilet ücreti 59 ytl civarı sırf maraşa yolcu çekmek falan değil alakası yokdedğin lafın.


mustafa vural
4 yıl önce - Sal 02 Şub 2010, 23:06

bir gelişme yokmu havaalanı hakkında

levend46
4 yıl önce - Çrş 03 Şub 2010, 02:32

Kahramanmaraş havaalanı pist apron taksi yolları genişletilmesi ihalesi yapıldı inşaat devam ediyor.Gelecek yılda yeni terminal yapılacak iç ve dış hat olmak üzere.


mustafa vural
4 yıl önce - Çrş 03 Şub 2010, 22:52

narlıya yapılacak olan uluslararası havaalanını sormuştum oraya yapılacakmı


emrah günaydın

4 yıl önce - Prş 25 Mar 2010, 02:21

Bir mühendis gözüyle narlı uluslar arası havaalını projesi;
Cumartesi günü Ankara’ya gitmem gerekiyordu. Sabah 8.30 Antep-Ankara uçağına bineceğiz. 06.00 da Kahramanmaraş’tan yola çıktık. Antep hava alanına kadar her yer sisliydi. Sadece bir yerde sis yoktu… Narlı ovasında farklı bir hava vardı. Bulutlu fakat sisli değildi. Narlı’nın havası genelde böyledir. Antep ve Maraş’ta yağış olduğunda çoğu zaman Narlı açık oluyor. Bu konuda yıllar önce araştırmalar yapılmıştı. Ve Narlı’nın genel hava durumu, hava alanı için uygun bulunmuştu. Üstelik araştırmayı yaptıranlar Anteplilerdi… Çevrede yüksek dağların olmayışı da ayrı bir avantajdı. Antepliler Narlı’ya hava alanını 1990 yılında düşünmüşlerdi. Daha doğrusu teknik uzmanlar ısrarla burayı önermişti. Jumbo jetlerin bile ineceği büyük bir alan düşünüyorlardı. Uluslar arası Bölge Hava Alanı olacaktı. Bu karara sıcak bakan Antep Belediye Başkanı Celal DOĞAN, o dönemin Kahramanmaraş Belediye Başkanı’na bu durumu ileterek” Beraber yapalım” teklifinde bulunmuş. Nedense bizden olumlu cevap alamamış. Bunu bizzat Sayın DOĞAN söylüyor. Ayrıca ben de hatırlıyorum. Çünkü Narlı Hava Alanı için ben de çok ısrarcı olmuştum. Daha sonra Antepliler mevcut hava alanlarına para harcadılar. Teknik olarak uygun olmamasına rağmen hava alanlarını büyüttüler.Antep Hava Alanı hem konum hem de hava şartları açısından uygun değil. Nitekim Ankara dönüşümüzde sıkıntılar yaşadık.Uçağımız iki defa pas geçti ve Adana’ya indik.Birçok uçak da Antep’e inemedi.İmdatlarına Adana yetişti.Adana’dan Antep’e otobüsle aktarıldık.Pazar sabahı saat 06.00 civarlarıydı. Antep’te her yer sisliydi.Narlı’ya geldiğimizde yine açık bir hava ile karşılaştık.Şehrimize yaklaşırken ise Tomsuklu’dan sonra hava tekrar kapandı.Teknik araştırma raporunu yaşayarak da görmüş olduk.Narlı Hava Alanıprojesinin önemini bir defa daha anladık.Henüz kaybedilmiş bir şey yok.Narlı’da hava alanı olarak düşündüğümüz yerin tamamı hazine malı.Aksu Çayı’nın kenarı bu işe çok uygun.Üstelik kum çakıl yanı başında.Daha birçok avantajlar da var.Projeleri hazırlarsak ne kaybederiz? Yavaş yavaş başlarsak zarar mı ederiz? Yıllardan beri teknik verilere dayanarak defalarca yazdım.Mühendis gözüyle ısrarcı oldum.Nedense bir türlü anlatamıyorum.Acaba anlatamıyor muyum? Yoksa anlayacak kimse mi yok? Kötü hava şartlarında insanımız perişan oluyor.Bir hava kazası olmadan çare bulalım...

evet narlı fıkrı durduk yere cıkmaz.. narlıda hava cok musaıt bende bılıyorum. duz bı alanda oldugu ıcın yılın tamamında neredeyse sis olmuyor. uçak kazalarının çogu sis yüzünden çıkıyor. iki şehirde rant düşüncesi yüzünden insan hayatının degerını göremıyorlar...

Bu linkte G.antepe inen uçagın sis nedenıyle ya uçuşların iptal oldugunu yada çevre illere indigini yazıyor

http://www.gaziantep27.net/?id=15284&habertip=1

Gelin birde piloların gözüyle bakalım havalimanlarına.. aşagıdaki linkte sevilmeyen havalimanların isimleri ve nedenii yazıyor.

http://tr.netlog.com/groups/hakan_tuncay_0162_00

uçakların rahat iniş-kalkışları için ILS cihazı takıldı. yetkılıler yınede tam güvenilir bulmuyor.
şimdi G.antepli arkadaşlarımız şehir millyetçiligi diyeceklerdir. ama hiç alakası yok bunun adı İNSAN HAYATI...


levend46
3 yıl önce - Sal 09 Ksm 2010, 00:21

Pakdil; “ Yeni hava alanı ihtiyaç” TBMM’si Başkan Vekili Nevzat, Bugün Gazetesini ziyaretinde önemli açıklamalar yaptı



Pakdil hava alanı konusunda şunları söyledi; “ Kahramanmaraş Hava Alanının pisti yetersiz deniyor. Orada petrol istasyonun sorunu vardı. Bunların mağdur edilmeden sorun çözülsün istedik. Şimdi Karayolları, alt geçit yapacak. Baş taraf kullanılırsa rahatlama olur. Tabi Türkiye gelişiyor, değişiyor, sanayi imkânlarımız artıyor, ihracat yapılıyor, hava alanı bu kent için önemli bir ihtiyaç bunu biliyoruz. Dolayısı ile Narlı’ya Bölge Hava Limanı mutlaka yapılmalı. Burada kargo taşımacılığı da yapılır. Bazıları zaten hava alanınız var, diğer illerde de var diyebilirler. İleriki yıllar düşünüldüğünde büyük düşünmek zorundayız. Bu konuyu çevre illerin milletvekilleri ile de görüştük, yetkililerden görüştük. Onlarda olumlu karşılıyorlar. Bir yandan mevcut hava alanımızın eksikliklerini giderirken, Narlı Hava Limanını da gündemimizde tutmalıyız. Çünkü büyük şehir olacağız. Cumhurbaşkanımızın verdiği resepsiyondu Temel Beyle görüştüm(genel müdür). Maraş’ın potansiyeli yüksek, ihtiyacımızla doğru orantılı olarak bu hava alanı yapılmalı diye düşünüyorum”
Pakdil, Büyük Şehir olacak ilimiz için Bölge Hava Alanının kaçınılmaz bir ihtiyaç olduğunu söyledi.

http://www.marasbugun.com/haber_detay.php?haber_id=34522

Ortada teknik raporlar var Narlı 3 ilin ortasında ve Bölgesel Havalimanı için en uygun yer.Maraş dahil çevre illerin tümünde sıkıntı var.Gaziantep Kahramanmaraş Adıyaman ve diğer çevre illeri burayı kullancak.Başta devleti düşünselerdi vekiller kendi çıkarları için herkes kendi iline havaalanı yapılmazdı.İnşallah yapılır.

Sayın Temel KOTİL'in cevabı

Temel Beyle görüştüm(genel müdür). Maraş’ın potansiyeli yüksek, ihtiyacımızla doğru orantılı olarak bu hava alanı yapılmalı diye düşünüyorum”


http://www.marasbugun.com/haber_detay.php?haber_id=34522


levend46
3 yıl önce - Çrş 27 Nis 2011, 20:24




Karaküçük, Kahramanmaraş'ta hizmet veren havaalanının bazı dezavantajları bulunduğunu ve Narlı bölgesinde uluslararası havaalanı yapılması için de çalışma başlattıklarını sözlerine ekledi.

http://www.kmtso.org.tr/haber.php?id=936


levend46
3 yıl önce - Cmt 25 Hzr 2011, 14:42

Sonunda somut adım atıldı.

Kahramanmaraş’a hava ulaşımı konusunu kapsamaktadır. Kahramanmaraş’ın daha rantabl uçuş seferlerine kavuşması özellikle büyük uçakların rahat iniş-kalkış yapabilecekleri, kış şartlarında özellikle ILS cihazının çalışmasına manisi olmayan bir havaalanına bağlıdır. Hali hazırda DHMİ Genel Müdürlüğünce işletilen Kahramanmaraş Havaalanı coğrafi konumu itibariyle iniş-kalkışlarda sorun yaşanan, pist uzunluğu arttırılamadığından büyük uçakların gelmesine manisi bulunan bir havaalanıdır. Aynı zamanda, kış şartlarında çok gerekli olan ILS cihazının çalıştırılması da mümkün olmamaktadır. Buradan yola çıkarak, öteden beri konuşulan Narlı bölgesinde özel havalimanı kurulması için çalışmalarımıza başladık ve teknik düzeyde incelemeler halen devam etmektedir. 1/25000’lik harita çalışmamız tamamlanarak Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü’ne gönderilmiştir. Uzmanların harita üzerindeki çalışmaları tamamlandığında, yerinde teknik inceleme yapmak üzere muhtemelen haziran ayı içinde ilimize gelecekler. Bu çalışmalarda çok önemli bir sorun olmadığı takdirde resmi girişimleri de başlatacağız.

http://www.marasbugun.com/haber_detay.php?haber_id=36243


mustafa vural
3 yıl önce - Cum 16 Eyl 2011, 11:45

Narlı'ya bölgesel havaalanı 7 İl'e yarar!..



Kahramanmaraş, 2023 yılı hedefleri için de sorunlarını çözmeye hazırlanıyor. Bu yolda gerçekleştirilen ilk program olan Ortak Akıl Çalıştayı, Ramada Otel'de başladı.

Kahramanmaraş'ın ulaşım, enerji, sağlık, kalkınma, çevre ve şehircilik konularındaki sorunlar üzerine başlayan Ortak Akıl çalıştayında konuşan Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Kemal Karaküçük “ Kahramanmaraş’ın düzenli ve uygun saatlerde uçuş seferlerine kavuşmasının gerektiğini, özellikle büyük uçakların rahat iniş-kalkış yapabilecekleri, kış şartlarında ILS cihazının çalışmasına manisi olmayan çok acil Bölgesel Havalimanına ihtiyaç olduğunu söyledi.

Kahramanmaraş hava alanının coğrafi açıdan ciddi mânialara sahip olup, gerek işletme açısından gerekse can güvenliği açısından uygun bir bölgede konumlandırılmadığına dikkat çeken Başkan Karaküçük, “Bu nedenle, Kahramanmaraş’a ve bölgeye hizmet verecek, Gaziantep, Kilis, Hatay, Adıyaman, Malatya ve Osmaniye yolcu ve kargolarını alabilecek, bölgesel nitelikli havalimanı yapılması gerekmektedir. Söz konusu bölge 5,5 milyon nüfusun bulunduğu, 7,2 milyar dolar milli gelir ve 14 milyar dolar dış ticaret kapasitesine sahip bir coğrafyadır. Dolayısıyla bölgesel kalkınma açısından da büyük bir potansiyeli barındırmaktadır. Diğer taraftan, bölgesel havalimanının, Kahramanmaraş’ta kurulması planlanan Tomsuklu OSB ve Serbest Bölgenin faaliyete geçmesiyle sanayide, sulama projelerinin tamamlanmasıyla birlikte tarımda yakalanacak ihracat ivmesi bu havalimanının etkinliğini ve değerini daha da yükseltecektir”dedi.

Hedefleri büyük tutmak zorunda olduklarını vurgulayan Başkan Karaküçük, burada hem mevcut sorunları hem de Kahramanmaraş’ın 2023 vizyonunu konuşuyoruz. Daha dün hayal gibi gördüğümüz bir çok şey aradan geçen sadece 10 yıl gibi kısa zamanlarda faaliyete geçti. Bu da demek oluyor ki artık hedefler büyük tutulmalı ve hayal gücümüzü de kullanarak atılım yapma mantığında fikirler üretmeliyiz. Kahramanmaraş-Kayseri tren yolu için hayali diyenler var. Olabilir herkesin bir görüşü var. Bizim eksiklerimiz çok ama sadece bugünkü eksiklerimizi değil gelecek planlarımızı da açıklayalım ve birkaç yıl içerisinde yine hayal dediğimiz bir çok şeyi gerçekleştirme fırsatı yakalayalım. Bugün hızlı tren Konya’ya kadar geldi. Neden Kahramanmaraş’a da gelmesin. Karadeniz’de gördük. Artık teknoloji ve maliyetler eskisinden daha da ucuz. Dün imkansız dediğimiz bir çok şey bugün gerçekleşebiliyor. Karadeniz sahil yolunda devasa dağları peynir gibi kesmedik mi. Neden Kahramanmaraş-Kayseri arasında da bunlar gerçekleşmesin. Ben yapılabileceğine inanıyorum. Şehir olarak büyük destek verdiğimiz iktidar partisi eminim bize de gereken desteği verecektir”diye konuştu.

www.kmtso.org.tr


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET