Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Nostaljik Otomobiller
« önceki   1234 ... 767778   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Hüdai

10 yıl önce - Cum 06 Ksm 2009, 18:14

Alıntı:
Almanya'dan alinip permiyle bir tanidigimiz tarafindan bize getirilmisti.

Evet o yıllarda 'permi hakkı' çok modaydı. Gazetelerde 'permi hakkı alınır' şeklinde ilanlar çıkardı.
Bir de o sıralarda Almanya'dan gelen arabalardan parça satın almak isteyenler çoktu. Hatırlıyorum, İzmir'de otomobille gezinirken muhakkak biri çıkar farı, karbiratörü satın almak, daha doğrusu kendi arabasınınkiyle değiştirip üzerine para vermek isterdi.
İzmir'de yollarda 17 M hala görüyorum ama Almanya'da artık çok az. Buraları rutubetli olduğu için arabalar fazla dayanmıyor. Eski arabayı elde tutmak ta çok pahalı oluyor.


Hüdai

10 yıl önce - Cmt 07 Ksm 2009, 23:10



(+)


Mercedes-Benz 600 Pullman Limousine, 6 kapı, 1964



Taso96

10 yıl önce - Sal 08 Arl 2009, 22:57



(+)



(+)


(+)



(+)



(+)


PLYMOUTH SPORT 1950 Concord


M.Ali Sade
10 yıl önce - Çrş 09 Arl 2009, 00:15

1950 model Plymouth'lar bizim caddelerimizden yok olalı epey bir zaman oldu.Yeniden onlarla buluşmak gerçekten bizler gibi bu otomobilleri sevenler için büyük bir sürpriz.

Orijinalliği konusunda hiç bir şüphe yok.Neden derseniz öncelikle dış görünüm değil kaputun altına yani motora bir göz atalım.

İşte aracın orijinalinde bulunan altı voltluk akü.Bu araçların orijinalde elektrik sistemi 6 volttur.Bu aküyü resimde gördükten sonra otomobilin orijinalliği konusunda kesin kanaate sahip oldum.

Resimdeki aküye bir bakın,üzerinde üç kapak vardır.Bu da altı volt olduğunun göstergesi.

Bu otomobillerin çoğu geçmişte randumansız olan bu altı volt elektrik sistemi yüzünden 12 volta tadil edilmişlerdi.

Karbüratörün üzerindeki hava filtresine dikkat edin.Şimdilerdeki otomobillerde kullanılan ,çocukların yaptıkları fenerlere benzeyen kağıt elemanlar bu küçük varile nasıl sığar?Tabii ki sığmaz.

Çünkü bu hava filtresi o sistemden değil.Üzerinde kağıt falan gibi sahtekarlıklar yok.Metal filtre ile beraber yağ banyosu sistemi var.Yani bu filtreden geçen havadaki en ince toz zerresi dahil bu yağ içerisine çökeltiliyor.Zamanla kirlenen yağ da atılıp yenisi konarak tazeleniyor.Bence sağlam bir sistem.

Radyatöre bir bakın,"ben bakırdan yapıldım ey ahali,bu malzeme pahalı" diye bağırıyor.Fan,man gibi sapıklıklar o yıllarda bilinmiyor.Pervane direkt olarak motor çalışınca üflemeye başlıyor.

Karbüratörün gaz kelebeğine kumanda eden çubuklara bakın.Bir de şimdiki ne tel, ne çubuk bulunan,psikolojik uzaktan kumandalı gaz pedallarını düşünün.İç görünümden pedalın duruş ve boyutuna da bir bakın bakalım.


Akü kapakları haricinde plastik bir parça arayın bakalım,görebilecek misiniz?

Biraz fazla övdüğümü düşünebilirsiniz belki ama bu otomobiller ve özellikle de Plymouth gerçekten 1950 li yıllarda çıkardığı kaya gibi sapasağlam otomobilleriyle gönüllerimizde taht kurmuştu.Belki bir Chevrolet ya da Ford kadar estetik yapıları yoktu ama çok sorunsuz otomobillerdi.

Bu güzel resimler için çok teşekkürler Taso üstad.

Herkese selamlar...


Taso96

10 yıl önce - Prş 10 Arl 2009, 22:38


(+)



(+)



(+)



(+)



(+)


WOLSELEY 1960 model.



onurnazliaka
10 yıl önce - Prş 10 Arl 2009, 22:52



(+)

01 AR 637 plakalı Ford, Adana Ziyapaşa Bulvarı'nda...


M.Ali Sade
10 yıl önce - Cum 11 Arl 2009, 01:47

Opel Record ile 404 Peugeot'nun hatlarındaki bariz 1955 Chevrolet benzerliği konusunu geçenlerde bir başka başlıkta tartışmıştık diye hatırlıyorum.

Alın size bir örnek daha.Taso üstadın yolladığı Wolseley de bence bu furyada yapılmış modellerden.Stoplara ve ön görünümün ana hatlarına dikkat edin.Yukarıda bahsettiğim modellere çok benzerlikler görebilirisiniz.

Hatta bu çemberi biraz daha genişleterek Austin,Singer ve Triumph gibi bir kaç İngiliz otomobilini daha bu benzer kasalara ekleyebiliriz.

Ancak İngiliz otomobillerinden MG,Triumph ve Mini'lerin bir kaç özel modeli hariç İngiliz otomobillerinin bizde çok da rağbet gördüğünü söyleyemeyiz.

Özellikle eski modellerinde İngiliz ölçü birimleriyle metrik sistemin uyuşmazlıklarından kaynaklanan parça sorunları da yaşanmıştı.

Alttaki Ford da 1958 model.Şayet 6 silindirli bir Fairlane ise 145 HP güç üreten 223 cu/inch düz bir motora sahiptir.Ya da daha Ford'a daha yakışan bir motor olan V8 dizilişli ve 332 cu/inch hacimli bir motora sahipse o zaman 240 HP gücü yakaladınız demektir.

Aslında burada teknolojinin getirdiği güzellikleri de gözlemleyebiliriz.Mesela 223 cu/inch yaklaşık 3600 cm3 hacme eşittir.3600 cm3 ile 1958 yılında 145 HP yakalanabilirken günümüzde 1600cm3 bir motor 100 HP gücü yakalayabiliyor.Sarfiyat farkından hiç bahsetmiyorum.Bu da işin başka yönü.

Herkese selamlar...


zali44

10 yıl önce - Cum 11 Arl 2009, 02:50

doğruyu söylemek lazım dostlar... bu aracı malatya sokaklarında gördüm çok hoşuma gitti ve fotoladım,yani kimindir nedir bilmem eğer fotoya bakıp aracı tanıyan ve ondan bilgi sahibi olan varsa, bilgilerini benimle paylaşırsa şimdiden teşekkürler



(+)


M.Ali Sade
10 yıl önce - Cum 11 Arl 2009, 09:46

Bu otomobil güzel saklanmış 1972 model bir Chevrolet.Orijinal görüntüleri için aşağıya broşüründen sayfalar ekliyorum.




(+)





(+)





(+)




(+)


zali44

10 yıl önce - Cum 11 Arl 2009, 18:39

Sayın M.ALİ SADE değerli vaktinizi ayırıp bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim Yaşasın wowdostluğu
eğer elinizin altında böyle bilgi verici broşörler varsa bizlerle paylaşmanızı isterim..... SAYGILARIMLA



sayfa 3
« önceki   1234 ... 767778   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM