Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Malatya - Kuzey çevreyolu projesi
« önceki   1234 ... 888990   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 3
Serdar OKAN
11 yıl önce - Prş 07 Oca 2010, 15:45

54 KM uzunluğunda 70 Metre genişliğinde yüksek yol standartlarında, 21 adet köprü, 14 adet farklı seviyede Köprülü kavşak, 28 adet alt ve üst geçit bulununan bu büyük projenin bu dönem içerisinde açılması düşünülüyormuş...

Alıntı:
Kuzey Çevre Yolu Raporu



İl Özel İdaresi Salonu'nda Naci Şavata başkanlığında düzenlenen İl Genel Meclisi toplantısında gündem gereği, açılması planlanan Kuzey Çevreyolu raporu okundu.

Raporla ilgili görüşlerini dile getiren İl Genel Meclisi Başkanı Naci Şavata, Malatya'nın gelişmesinin sağlıklı olması için çevre düzeni planının da hazırlandığını hatırlatarak,"Sağlıklı gelişme çevre düzeni planı ile sağlanır" ifadelerini kullandı.

Kuzey mi Güney mi çevre yolu açılmasıyla ilgili tartışmalar olduğunu hatırlatan Naci Şavata, "Güney Çevre Yolu'nda Kentsel Dönüşüm Projesi uygulanacak. Kentsel Dönüşüm Projesi hayata geçirilince zaten burada geniş yollar açılacak, imarlı yollar olacak" diyerek, kuzey çevre yolunun trafiğin rahatlaması için daha iyi olacağı yönünden görüşlerin daha ağırlıklı olarak dillendirildiğini vurguladı.

İl Genel Meclisi ilgili komisyonu tarafından hazırlanan Kuzey Çevre Yolu raporunda özetle şöyle açıklandı:

"İlimizin en önemli sorunlarından biri olan trafik sorununa önemli ve kalıcı çözüm bulmak için kuzey çevre yolunun acilen açılması gerekmektedir. Bu nedenle belediye sınırlan dışında kalan, köy sınırları içerisindeki alanların imar planı yapılarak hemen arkasından İmar Yasasının 18. nci maddesi gereği şuyu yaptırılıp Karayolları Genel Müdürlüğü ile görüşülerek ağaç bedellerinin Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ödenmesi için girişimlerde bulunarak ilimizin acil ihtiyacı olan kuzey çevre yolunun bu dönem içerisinde açılması belirtilmiştir.

Kuzey çevre yolu etüt ve proje mühendislik işi 2001 yılında ihale edilmiş olup çalışmaları 2002 yılında başlamıştır. Onaylı 1/25000 ölçekli kılavuz plan araziye gidilerek incelenmiş ve yerleşim yerleri özellikle tarım arazileri ve diğer kuruluşlarca olan projelerle koordineli olarak revize kılavuz plan hazırlanmıştır. Revize kılavuz plandaki güzergahın zemin elverişlilik etüdü 8. Bölge Müdürlüğünce emanet olarak hazırlanmıştır.

Malatya Kuzey Çevre Yolu Kahramanmaraş Elazığ istikameti 48,8 kilometre Kayseri Kuzey Çevre Yolu bağlantısı 8,8 kilometre uzunluğunda olmak üzere toplam proje uzunluğu 53,6 kilometredir.

Kuzey Çevre Yolu başlangıcı Malatya-Gölbaşı yolu Darende ayrımı kavşağıdır. Kavşaktan itibaren kuzey istikametine yönelen güzergah, Kuyulu Köyünün 1 kilometre batısında, Kuşdoğan köyünün 2 kilometre kuzey batısından geçerek doğu istikametine yönelmektedir. Malatya yerleşimini kuşaklayarak geçen güzergah Pütürge ayrım kavşağında mevcut Malatya-Elazığ yoluna bağlanmaktadır. Bağlantı yolu ise Darende Malatya yolu Akçadağ ayrımından başlamakta doğu istikametinde ilerleyerek kuzey çevre yoluna bağlanmaktadır.

Bölünmüş yol olarak tasarlanan proje yüksek yol standartlarına sahiptir. Güzergah Malatya Havaalanı yolu Özal köyü civarında kesmektedir. Devamında Malatya-Sivas yolunu kesen güzergah Şahnahan Belediyesi, Hanımın Çiftliği Belediyesi, Hatunsuyu Belediyesi, Battalgazi ve Bulgurlu istikametinde devam ederek Pütürge yolu ayrımında sona ermektedir. Bu güzergah üzerinde 21 adet köprü 14 adet farklı seviyede Köprülü kavşak 28 adet alt ve üst geçit bulunmaktadır.

Toplam yol uzunluğu 53.600 kilometredir. Yol genişliği köprüler ve kavşaklar dikkate alındığında yaklaşık 70 metre olacağı düşünülmektedir.

Komisyonumuzun inceleme ve araştırma sonucunda, Malatya Valiliğinin Kuzey Çevreyolu ile alakalı bir komisyon kurulduğunu ve bu komisyonun yol güzergahındaki belediye sınırlarında kalan miktarı hazine arazisini mera ve köy sınırlarını içerisine alan arazinin tespit edilmesi için yoğun bir çalışmanın olduğu tespit edilmiştir. Belde Belediye sınırlan içerisinde olan kısmın Malatya Belediyesine devrinin yapılarak 18 le halledilmesini, mera ve köy alanlarının da toplulaştırılması için gerekli arazilerin tespiti yapılarak Tarım Bakanlığında toplulaştırma karar izninin alınarak Karayollarına devrinin yapılmasının maliyeti düşüreceği kanaatine varılmıştır. Bu komisyonun çalışması ve bir an evvel sonuçlandırılması için görevli komisyon üyelerine araç gereç malzeme tahsisinin ilgili makamlarca temin edilmesinin uygun olacağı mütalaa edilmiştir."


umitcoskun
11 yıl önce - Prş 07 Oca 2010, 20:11

Alıntı:

Bölünmüş yol olarak tasarlanan proje yüksek yol standartlarına sahiptir. Güzergah Malatya Havaalanı yolu Özal köyü civarında kesmektedir. Devamında Malatya-Sivas yolunu kesen güzergah Şahnahan Belediyesi, Hanımın Çiftliği Belediyesi, Hatunsuyu Belediyesi, Battalgazi ve Bulgurlu istikametinde devam ederek Pütürge yolu ayrımında sona ermektedir. Bu güzergah üzerinde 21 adet köprü 14 adet farklı seviyede Köprülü kavşak 28 adet alt ve üst geçit bulunmaktadır.
bu kısmı beni çok heyecanlandırıyor...

Serdar OKAN
11 yıl önce - Cum 08 Oca 2010, 00:28

Alıntı:
Kuzey mi Güney mi çevre yolu açılmasıyla ilgili tartışmalar olduğunu hatırlatan Naci Şavata, "Güney Çevre Yolu'nda Kentsel Dönüşüm Projesi uygulanacak. Kentsel Dönüşüm Projesi hayata geçirilince zaten burada geniş yollar açılacak, imarlı yollar olacak" diyerek, kuzey çevre yolunun trafiğin rahatlaması için daha iyi olacağı yönünden görüşlerin daha ağırlıklı olarak dillendirildiğini vurguladı.


Bu kısımda beni çok heyecanlandırıyor. Kentsel dönüşüm Malatya'ya sadece 13 bin konut kazandırmayacak, yeni yollar, yeni merkez kısaca yeni bir Malatya olacak. Aşağı taraftan da Kuzey Çevre yolu açıldı mı, Malatya oldukça geniş bir alana yayılma şansı bulacak, ve gerçek anlamda Büyük şehirliğe yürümeyecek koşacak...


Hamburg64
11 yıl önce - Cum 15 Oca 2010, 20:22
Malatya kuzey çevre yolu


Selam Sayın Valim,selam Malatyalılar Malatya kuzey çevre yolu için her kafadan bir ses,tabiki insanlar istişare ederek çözüme ulaşmalı ama güneyde akrabasının veya kendine ait mülkü varsa güney olsun.
Kuzeyde yatırımını yapan lar sa kuzey diyor,bu şehir bukadar sahipsizmi ya Malatyanın kuruluşu geregi Kuzey çevre yolu şart bugün otogar baglantısını ele alırsanız Yolcu taşıyan araçlar tekrar şehrin güneyinden merkezine dönmek zorunda kalacak,amaç burda butür yogunlugu merkezden uzak tutmak degilmi?
Amaç bu ticari unsurları tekrar merkezden geçirmekse ozaman Güney çevre yolu yapılsın,yok bu araç filolarını merkeze ugratmadan şehrin trafigini hafifletmek istiyorsak ozaman Kuzey çevre yolu diyorum.
Güneyden geçecek bir çevre yolunun kuşak baglantılarını ( otogar,ve ya Zebze hali,Hayvan pazarı veya Kamyon garaj ) baglantıları merkezden geçmeden nasıl hedeflerine ulaşacak merak ediyorum.
Havadan yol mu inşa edilecek,yoksa Malatyayı alttanmı delecekler güneyde zaten kentleşme projesi var ve bulvarlar yapılmak zorunda bu yüzden baglantıları oldukca zor ve güç olan Güney çevre yolu çok mantıksız.
Kuzey çevre yoluna gelince otogar zebze hali,hayvan pazarı veya nakliyacılar(Kamyon trafigi) son derece rahat baglantı saglayarak bu büyük araçlar merkeze ugramadan şehri kalabalık yapmadan rahatca istedikleri istikamete yol alarak günlük hayatlarına devam ederler.

Bence Malatyaya Kuzey çevre yolu şart hem baglatılar hemde şehrin gelişip büyümesi açısından Kuzey çevre yolu zaman kaybetmeden Malatyanın acil ihtiyacıdır,yetkililerin artık faliyet gösterme zamanı gelmiştir az laf çok iş üretme zamanıdır.
Bırakın mevcut çevre yolu altıda gelişsin Malatya malesef 4 tane merkez caddeden ibaret (Fuzili,Kışla,Emeksiz ve Dörtyol)Malatyanın başka Caddeleride var onlarda merkez olmak istiyor ama mümkün degil biz artık Malatya halkı olarak Malatyanın Çevre yolu altıda gelişsin istiyoruz.
İki dönemdir Ak parti malatyada önde gelen Partidir ve iktidardadır artık Ak partinin malatyayı görmesi,benimsemesi ve yatırım yapması gerekmektedir,nerde Milletvekillerimiz birlik beraberlik istiyoruz.


Saygılarımla
M.Kaplan


umitcoskun
11 yıl önce - Cmt 30 Oca 2010, 04:12

'Güney 2 Kat Fazla Maliyetli'


AKP il teşkilatınca vatandaşların sorunların milletvekillerine aktarma amacıyla haftalık olarak düzenlenen nöbetçi vekil uygulamasının bu haftaki katılımcısı Öznur Çalık oldu.

İl binasındaki toplantıya İl başkanı Mustafa Şahin, Merkez İlçe başkanı Celal Ekici, İl Genel ve Belediye Meclis üyeleri, gençlik kolları yetkilileri ile çok sayıda vatandaş katıldı. Vatandaşların ezici çoğunluğunun iş ve aş istemi bulunan 130 civarında talep formunu doldurduğu toplantıda milletvekili Çalık pembe bir tablo çizip, faaliyetlerini anlattı.

Salonu iş ve aş istemiyle dolduran vatandaşların kalabalığını gören AKP İl başkanı Şahin; “Bereketli bir gün. Allah yardımcınız olsun” diye başladığı konuşmasını özetle “Başbakanımızın direktifi doğrultusunda millet yararına çalışmalarımız devam ediyor. Bugün halk günü, yarın Belediye başkanlarımızla, Pazar günü de İl Danışma kurulu toplantısını yapacağız. Bu tür toplantılarda vatandaşlarımız ve ilimizin tüm sorunları masaya yatırılacak ve çözüm bulunacaktır” diye sürdürdü.

Daha sonra konuşan Milletvekili Çalık “Bereketli bir günde bereketli bir katılımla bir aradayız. Allah bereketi eksiltmesin. Bizler sizlere hizmet etmek için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Başbakanımızın hızına yetişmeye çalışıyoruz. Bu hafta Malatya’nın en büyük sorunlarından olan trafik sorunu hakkında gelişmeleri aktaracağız. 4 Eylül mavi treninin karlılığının az olması ve yollarının sağlıklı olmaması nedeniyle seferden kaldırılması konularıyla ilgili olarak TCDD genel müdürü ve bakanımızla görüştük. Yaptığımız görüşmeler neticesinde yol tamirat çalışmaları ve rehabilitesinden( iyileştirilmesinden) sonra mavi tren seferlerine tekrardan başlanacağını söylediler. Bu müjdeyi verebilirim.

Ayrıca büyük bir sorun haline gelen, merkezin trafiğini rahatlatma amacıyla kuzey ve güney çevreyollarının bir an hayata geçmesi için mimarlar, ziraat ve inşaat mühendisleri gibi diğer örgütlerinin çekinceleri ile birlikte Karayolları genel müdürlüğü ile görüştük. Genel müdürlüğün yaptığı çalışma sonrasında bize gönderdikleri rapora göre; 54 km güzergahı ve 4 kavşağı, 2 viyadüğü ile 22 köprü bulunan Kuzey Çevreyolu 250 trilyona mal olacak. Kuzey çevreyolunun, eğim ve yerleşim alanına uygun olması nedeniyle benimsendiği görüşleri yer aldı. 4 Viyadük, 3 tünel ve maliyeti kuzey çevreyoluna göre iki kat fazla olan güney çevreyolu, eğim ve yerleşim alanına uygun olmadığı ve fay hatları üzerinde olması görüşü yer aldı. İlimiz trafiğini rahatlatmak için acilen bir çevre yolu lazım o da kuzey çevreyoludur” dedi.

Bir basın mensubunun “Geçtiğimiz hafta Malatya Belediyesince hazırlanan Ulaşım Master Planının 1. Etap tanıtımında, ilimizin çevre yoluna acil ihtiyacı olmadığı belirtildi. Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?” sorusuna, milletvekili Çalık; “Bu konuyu belediye başkanımızla paylaştık. Malatya ciddi anlamda gelişen ve göç alan bir şehir. Merkezdeki yollarımız da yetersiz.” diye yanıtladı

ÖYLE GÖRÜNÜYOR ki kuzey çevre yolu yapılmaya karar verildi



serhat_44
11 yıl önce - Çrş 03 Şub 2010, 03:45

biz güneye doğru büyümüyoruz ki genişlememiz için kuzeyden geçmeli güneyde zaten bir şekilde kendiliğinden olacak bir çeşt yollar var olacak biz dağa doğru buyumoruz ova ya doğru büyüyeceğiz

Serdar OKAN
10 yıl önce - Pzr 07 Mar 2010, 01:58

Arkadaşlar Karayolları sitesinde Malatya ile ilgili bu proje haberine rastladım. Projesi bitmiş olan Kuzey Çevre yoluna Acaba yakın bir zamanda başlanır mı? Ne dersiniz?

MALATYA KUZEY ÇEVREYOLU

  (+)



umitcoskun
10 yıl önce - Pts 08 Mar 2010, 20:52

herşey güzel de şu program dışı yapılan çalışmalar başlıgı altında bilgilendirilmesi çok yanlış bu projenin bu kadar acil gerekn bi proje için böyle bi tabir kullanılması çok üzücü

malatyalımert
10 yıl önce - Prş 01 Nis 2010, 20:29

Alıntı:
Çevreyolu İçin Kesin Karar

Malatya’da tartışma konusu olan ‘Çevreyolu’ ile ilgili olarak "Kuzeyden mi, güneyden mi olacak?" tartışmalarına, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım son noktayı koydu. Bakan yolun "Kuzey Çevreyolu" olacağını bu konuda uygulama projesinin yapıldığını ve yer tesliminin yapılmasının ardından karayolları yapımına başlanacağını belirtti.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Karayolları yatırımlarıyla ilgili konular görüşülürken, komisyon üyesi CHP Malatya Milletvekili Mevlüt Aslanoğlu, Malatya’da yapılması öngörülen Çevreyolu konusunu Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a sordu.

Bakan Yıldırım, Aslanoğlu’nun çevreyolu ile ilgi sorusunu yanıtlarken çevreyolunun kesinlikle ‘Kuzey Çevre Yolu’ olacağını belirtti. Bakan Yıldırım Kuzey Çevre Yolu ile ilgili olarak uygulama projesinin yapıldığını ve Malatya Valiliği ile Malatya Belediye Başkanlığına gönderildiğini belirtti. Yıldırım’ın uygulama projesi kapsamında Çevreyolu bölgesinde imar planına ilişkin düzenlemelerin yapılarak yer tesliminin yapılmasının ardından karayolları tarafından çevreyolunun yapımına başlanacağını söyledi.

kaynak: http://www.reklam_link.com/haberler/templates/ma ...d=1&y=


Serdar OKAN
10 yıl önce - Cum 02 Nis 2010, 21:17

Arkadaşlar Kuzey Çevre yolu projesine başlanır ve bitirilirse öyle sanıyorum ki sadece Bölgesinin değil Türkiye'nin en büyük Çevre yollarından birine kavuşacak Malatya'mız. 54 KM uzunlukta ve yüksek kalitede yapılacak olan Çevre yolu Malatya'nın 60-70 yıllık ihtiyacını karşılayacaktır diye düşünüyorum.

Alıntı:
Kuzey Çevre yoluna 100 Bin TL Ödenek Ayrıldı

Ölmeztoprak, Kuzey Çevre Yolu'nun uygulama projesinin tamamlandığını belirterek, ilk etapta 100 bin TL ödenek ayrıldığını bildirdi.

AK Parti Malatya Milletvekili Fuat Ölmeztoprak, Kuzey Çevre Yolu'nun uygulama projesinin tamamlandığını belirterek, ilk etapta 100 bin TL ödenek ayrıldığını bildirdi.

Ölmeztoprak, yaptığı yazılı açıklamada, Kuzey Çevre Yolu'nun, Kahramanmaraş-Elazığ istikametinde 48,8, Kayseri Kuzey Çevre Yolu bağlantısının 8,8 kilometre uzunluğunda olmak üzere toplam proje uzunluğunun 53,6 kilometre olduğunu belirtti.

Ölmeztoprak, şunları ifade etti:

''Bölünmüş yol olarak tasarlanan proje, yüksek yol standartlarına sahip olacak. Malatya Erhaç Havaalanı yolu Özal köyü civarında kesilecek. Devamında Malatya-Sivas yolunu kesen güzergahın Şahnahan, Hanımın Çiftliği, Hatunsuyu Beldeleri, Battalgazi ilçesi ve Bulgurlu köyü istikametinde devam ederek, Pütürge yolu ayrımında sona erecek. Proje, 26 metre platform genişliğinde yüksek proje standartlarını içermekte. Kuzey Çevre Yolu projesine ilk etapta 100 bin TL ödenek ayrıldı.''

Ölmeztoprak, Elbistan-Darende arasındaki 53 kilometrelik kısımda yol iyileştirme çalışmalarına bu yıl için 159 bin TL ödenek ayrıldığını, çalışmaların 2 yıl içinde tamamlanacağını kaydetti.

Ölmeztoprak, şunları bildirdi:

''Battalgazi ilçesi girişindeki 9 kilometrelik bölünmüş yolun yapım ve iyileştirme çalışmalarına bu yıl için 270 bin TL ödenek ayrıldı. 18 kilometre uzunluğundaki Arapgir-Kemaliye çıkışının 14 kilometrelik Kozluk Köprüsü-Dutluca arası toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı işlerinde geçen yıl 596 bin TL harcama gerçekleştirildi. Tamamlanamayan kısımlarına ise bu yıl da devam edilecek. Yolun yüzde 80 oranının tek yön olarak açılması için çalışmalar yapılıyor.''




sayfa 3
« önceki   1234 ... 888990   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET