Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Malatya - Kuzey çevreyolu projesi
« önceki   123 ... 888990   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 2
mesutg44
11 yıl önce - Cum 03 Tem 2009, 21:41

arkadaşlar kuzey çevre yolu ve belediyenin yapacağı kuzey kuşak çevre yolu hakkında bir gelişme var mı. belediye başkanının seçildiğinden beri bir icraatını göremedik. heralde cemal akın dönemi gibi olacak 5 yıl daha malatya kaybedecek.

ryalçın
11 yıl önce - Prş 08 Ekm 2009, 01:03

BABUKLU'DA YOL AÇMA ÇALIŞMALARI









Kiltepe Mahallesi, Babuklu Mevkiinde sürdürülen yol açma çalışmalarında incelemelerde bulunan Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Kuzey Kuşak Çevre yolu ile ilgilide açıklama yaptı.




Yol açma çalışmaları ile ilgili incelemelerde bulunan Belediye Başkanı Ahmet Çakır
“1 AY SONRA KUZEY KUŞAK ÇEVRE YOLUNA BAŞLAMIŞ OLACAĞIZ”

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Kiltepe Mahallesi, Babuklu Mevkiinde sürdürülen yol açma çalışmalarında incelemelerde bulundu.

7 Ekim Çarşamba günü gerçekleşen inceleme gezisine, Belediye Başkanı Ahmet Çakır’ın yanı sıra Belediye Başkan Yardımcıları, belediye meclis üyeleri, daire müdürleri, Kiltepe Mahalle Muhtarı ve aynı zamanda Köy ve Mahalle Muhtarları Derneği Başkanı Ali Seydi Yücekaya ile Çarmuzu Mahalle Muhtarı Hacı Korkmaz katıldılar.

Muhtarlardan, Başkan Çakır’a teşekkür…

Köy ve Mahalle Muhtarları Derneği Başkanı Ali Seydi Yücekaya ve Çarmuzu Mahalle Muhtarı Hacı Korkmaz, Belediye Başkanı Ahmet Çakır’a açılan yoldan dolayı teşekkür ederek, “Belediye Başkanımızın yaptığı hizmetler unutulacak gibi değil. Belediye Başkanımız eşit bir şekilde bütün mahallere hizmet götürüyor. Açılan bu imarlı yol için başta Belediye Başkanımız Ahmet Çakır olmak üzere, emeği geçen herkese şükranlarımızı sunuyoruz” dediler.

Canlı Hayvan Pazarı çevresinde trafik rahatlayacak…
İnceleme gezisi sırasında yapılan çalışmalar hakkında bilgiler veren Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Canlı Hayvan Pazarı arkasında açılmakta olan yolun 750 metre uzunluğunda, 22 metre genişliğinde olacağını söyledi.

Başkan Çakır: Trafik karmaşası bu yolla çözülecek…

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, yolun açılmasındaki amaca değinerek, “Kurban Bayramlarında Canlı Hayvan Pazarı ve çevresinde yoğunluk çok artıyor. Açılacak yeni yol ile bu karmaşa da çözüme kavuşturulmuş olacaktır. Aynı zamanda Canlı Hayvan Pazarında da iyileştirmeler yaparak, bu yeni yolumuzu çıkış yolu olarak kullanacağız” dedi.

Başkan Çakır, “Bu yolu açmamızdaki temel amaçlardan biri de bu bağlantı yolunu kuzey kuşak çevre yoluna bağlamak ve burada yaşanan yol sorununu ortadan kaldırmaktır. Bu çalışmayla kuzey kuşak çevre yolunun Çarmuzu ve Yeşiltepe bölgelerini tamamlamış olacağız. Yaklaşık 1 ay sonra kuzey kuşak çevre yoluna başlamış olacağız. Açılan yolla bu bölgemize güzel ve imarlı bir yol kazandırmış olacağız. Açılmakta olan bu yolun Belediyemize toplam maliyeti 1 milyon lira civarında olacaktır. Bu çalışmaların yanı sıra Kiltepe ve Çarmuzu Mahallelerimizde şuyulandırma çalışmalarını da başlatmış durumdayız. İhale aşamasına kadar geldik. Yakın zamanda ihalesi yapılacak. Bu sayede kuzey kuşak çevre yolu üzerindeki yapılaşmalar imar uygulamalarıyla rahatlamış olacaktır” dedi.



çok sevindirici haber şimdiden malatya halkımıza hayırlı olsun.....


Serdar OKAN
11 yıl önce - Prş 08 Ekm 2009, 12:38

Alıntı:
arkadaşlar kuzey çevre yolu ve belediyenin yapacağı kuzey kuşak çevre yolu hakkında bir gelişme var mı. belediye başkanının seçildiğinden beri bir icraatını göremedik. heralde cemal akın dönemi gibi olacak 5 yıl daha malatya kaybedecek.


Arkadaşım Ahmet ÇAKIR başkan olalı şurda 6 ay oldu hemen karamsar tabloları çizmeye başlamışsın. Yol çalışmalarına önem ve ağırlık veren bir yönetim görüyoruz. Malatya'nın tıkanan damarları yeni yollarla ve genişletilen caddelerle açılabilir. Ahmet ÇAKIR'da bu doğrultuda çalışmalar yapıyor gibi görünüyor. Fahri kayahan Bulvarına 3 Tane bağlantı yolu açılmaya başlandı, Karakavakta bazı caddeler genişletilip asfaltlandı, Adliye ve Vergi dairesi tarafında bir cadde genişletiliyor, 1 ay sonrada hepsinden önemli olan Kuzey kuşak çevre yolu yapımına başlanıyormuş. Umarım yol çalışmaları hep böyle hızlı bir şekilde devam eder. Malatya'nın kaldırıma, heykele, ot dikmeye, çiçek ekmeye ihtiyacı yok Malatya için Yol ve yeni İmar alanları lazım.

Alıntı:
YOL AÇMA ÇALIŞMALARINA START













Belediye Başkanı Ahmet Çakır, 2650 metre uzunluğundaki 3 yolun, 5 milyon lira civarında bir maliyetinin olacağını söyledi.

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Yol Açma Çalışmalarına Start Verdi…

FAHRİ KAYAHAN BULVARI-GÜNGÖR CADDESİNE 3 BAĞLANTI YOLU

Karakavak-Çilesiz bölgelerinde bulunan ve Malatya’nın önemli ulaşım akslarından olan Fahri Kayahan Bulvarı ile Güngör Caddesi arasında 3 bağlantı yolu açılıyor.

30-35 metre genişliğindeki yolların açma çalışmalarına Belediye Başkanı Ahmet Çakır start verdi.

31 Ağustos Pazartesi günü, beraberinde Belediye Meclis Üyeleri ve Başkan Yardımcıları ile birlikte yol açma çalışmalarını başlatan Belediye Başkanı Ahmet Çakır, basın mensuplarına yapılacak olan çalışmalar hakkında bilgiler verdi.

Fahri Kayahan Bulvarı ile Güngör Caddelerini birbirine bağlayacak olan 3 bağlantı yolunun açılış çalışmalarının startını verdiklerini belirten Belediye Başkanı Ahmet Çakır, yaptığı açıklamada, yollardan ikisinin 30, birinin 35 metre genişliğinde, uzunluklarının ise toplam 2650 metre olacağını söyledi.

Yolların açılmasıyla birlikte bölgedeki yapılaşmanın hızlanacağını kaydeden Başkan Çakır, yol açma maliyetleri ile ilgili de bilgiler verdi.

Başkan Çakır, “Yolların açılması için; üzerinde bulunan muhtesatlar 900 bin lira, altyapı ve asfaltlama çalışmaları 4.1 milyon dolayında olmak üzere toplamda 5 milyon lira civarında bir harcama yapılacaktır” dedi.

Yolların açılmasıyla birlikte Karakavak bölgesinin bir alt merkez olma noktasında hızlı bir şekilde ilerleyeceğini söyleyen Başkan Çakır, amaçlarının bu bölgede bir alt merkez oluşturarak gelişimini hızlandırmak olduğunu kaydetti.

Yolların açılmasından dolayı Belediye Başkanı Ahmet Çakır ve emeği geçenlere teşekkür eden Karakavak Mahallesi Muhtarı Alaaddin Poyraz, yolların açılmasıyla birlikte Karakavak Mahallesi’nin Malatya’nın en güzel yeri olacağını söyledi.

Çilesiz Mahallesi Muhtarı Ahmet Yılmaz Büker ise bu yatırımların Malatya ve Çilesiz Mahallesi için büyük bir yatırım olduğunu, bu yatırımların faydasının fazlasıyla görüleceğini belirterek emeği geçenlere teşekkür etti.

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, daha sonra Karakavak Mahallesi’nde yapılan asfaltlama çalışmaları ile ilgili incelemelerde bulundu. Karakavak bölgesinde sıkıntılı olan yerlerde 1500 metre uzunluğunda asfaltlama çalışmasının tamamlandığını belirten Başkan Çakır, Malatya’nın her yerinde yama ve asfaltlama çalışmalarının devam ettiğini, günde 1000 ton asfalt dökebildiklerini söyledi.

Karakavak Mahallesi Muhtarı Alaaddin Poyraz ise asfaltlama çalışmalarıyla yollarının çok güzel olduğunu belirterek, yapılan asfaltlama çalışmalarından dolayı Belediye Başkanı Ahmet Çakır’a teşekkür etti.


Alıntı:
ULAŞIMI RAHATLATICI ÇALIŞMALAR BAŞLADI

Cirikpınar Mahallesindeki Çalışmaları Yerinde İnceleyen Başkan Çakır, “Çalışmalar Neticesinde Ulaşımda Ciddi Rahatlama Sağlanmış Olacak”

CİRİKPINAR MAHALLESİNDE ULAŞIMI RAHATLATICI ÇALIŞMALAR BAŞLADI

Belediye Başkanı Ahmet Çakır beraberinde Belediye Başkan Yardımcıları, Belediye Meclis Üyeleri ve Daire Müdürleri ile birlikte Cirikpınar Mahallesindeki yol genişletme çalışmalarını yerinde inceledi.

Başkan Çakır: Kamulaştırılan evlerin bedelleri ödendi…
5 Ekim Pazartesi günü Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Cirikpınar Mahallesindeki yol genişletme çalışmaları sırasında yaptığı açıklamada, “Maliye ve Adliye binamızın giriş ve çıkışlarında ciddi bir trafik sorunu yaşanıyordu. Bu sıkışıklığın giderilmesi için Cirikpınar Mahallesinde 200 metre uzunluğunda 15 metre genişliğinde yol genişletme çalışmasına başladık. Yol genişletme çalışmaları sırasında kamulaştırılan beş ev’in bedeli olan 185 bin TL sahiplerine ödendi. Çalışmalarımızı tamamlandıktan sonra asfaltıyla birlikte Belediyemize maliyeti yaklaşık olarak 265 bin TL’dir. Cirikpınar Mahallesindeki yol genişletme çalışmamız tamamlandıktan sonra burada ciddi bir sorun ortadan kalkmış, Adliye ve Maliye girişlerindeki ulaşımda ciddi bir rahatlama sağlanmış olacaktır” dedi.


Alıntı:
BABUKLU'DA YOL AÇMA ÇALIŞMALARI





Kiltepe Mahallesi, Babuklu Mevkiinde sürdürülen yol açma çalışmalarında incelemelerde bulunan Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Kuzey Kuşak Çevre yolu ile ilgilide açıklama yaptı.

Yol açma çalışmaları ile ilgili incelemelerde bulunan Belediye Başkanı Ahmet Çakır

“1 AY SONRA KUZEY KUŞAK ÇEVRE YOLUNA BAŞLAMIŞ OLACAĞIZ”

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Kiltepe Mahallesi, Babuklu Mevkiinde sürdürülen yol açma çalışmalarında incelemelerde bulundu.

7 Ekim Çarşamba günü gerçekleşen inceleme gezisine, Belediye Başkanı Ahmet Çakır’ın yanı sıra Belediye Başkan Yardımcıları, belediye meclis üyeleri, daire müdürleri, Kiltepe Mahalle Muhtarı ve aynı zamanda Köy ve Mahalle Muhtarları Derneği Başkanı Ali Seydi Yücekaya ile Çarmuzu Mahalle Muhtarı Hacı Korkmaz katıldılar.

Başkan Çakır: Trafik karmaşası bu yolla çözülecek…

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, yolun açılmasındaki amaca değinerek, “Kurban Bayramlarında Canlı Hayvan Pazarı ve çevresinde yoğunluk çok artıyor. Açılacak yeni yol ile bu karmaşa da çözüme kavuşturulmuş olacaktır. Aynı zamanda Canlı Hayvan Pazarında da iyileştirmeler yaparak, bu yeni yolumuzu çıkış yolu olarak kullanacağız” dedi.

Başkan Çakır, “Bu yolu açmamızdaki temel amaçlardan biri de bu bağlantı yolunu kuzey kuşak çevre yoluna bağlamak ve burada yaşanan yol sorununu ortadan kaldırmaktır. Bu çalışmayla kuzey kuşak çevre yolunun Çarmuzu ve Yeşiltepe bölgelerini tamamlamış olacağız. Yaklaşık 1 ay sonra kuzey kuşak çevre yoluna başlamış olacağız. Açılan yolla bu bölgemize güzel ve imarlı bir yol kazandırmış olacağız. Açılmakta olan bu yolun Belediyemize toplam maliyeti 1 milyon lira civarında olacaktır. Bu çalışmaların yanı sıra Kiltepe ve Çarmuzu Mahallelerimizde şuyulandırma çalışmalarını da başlatmış durumdayız. İhale aşamasına kadar geldik. Yakın zamanda ihalesi yapılacak. Bu sayede kuzey kuşak çevre yolu üzerindeki yapılaşmalar imar uygulamalarıyla rahatlamış olacaktır” dedi.


Serdar OKAN
11 yıl önce - Sal 13 Ekm 2009, 21:05

Gerçekten çok büyük bir proje. Proje hakkında detaylı bilgi başlığın ilk sayfasında bulunuyor. 53 KM uzunluğunda, 31 adet köprü, 14 adet köprülü kavşak, 28 adet alt-üst geçit bulunuyor ve en önemlisi istimlak yapılacak verimli arazi çok büyük bakımlı ve ağaçlı araziler. Bugün ki bedelle 800 Trilyon civarı bir maliyeti olan Çevreyolu projesi..

Alıntı:
Vali Saran Kuzey Çevre Yolunu Hayatta Geçirmekte İddialı



Malatya'da Kuzey Çevre Yolu yapılması için toplantı yapıldı.

MALATYA'DA KUZEY ÇEVRE YOLU TOPLANTISI YAPILDI
VALİ ULVİ SARAN:
"MÜFETTİŞ OLARAK GELDİM BU SORUN KONUŞULUYOR, 14 YIL SONRA VALİ OLARAK GELDİM HALA KONUŞULUYOR"

MALATYA - Valilik Salonu'nda Vali Ulvi Saran'ın başkanlık ettiği toplantıya, Belediye Başkanı Ahmet Çakır, Vali Yardımcısı Enver Erdem, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sami Er, Karayolları Elazığ 8. Bölge Müdürü Samu Uyar, ilgili kuruluş ve müdürlük temsilcileri katıldı.
Vali Saran, yaptığı konuşmada, "Malatya'ya 1996 yılında müfettiş olduğum dönemde ilk kez geldim. Bir teftiş amacıyla gelmiştim. Aradan yaklaşık 14 yıl geçti. 1996 yılında geldiğimde de Kuzey Çevre Yolu'ndan bahsediliyordu. Aradan yaklaşık 14 yıl geçti, buraya vali olarak atanmam nasip oldu. Yine aynı problemin var olduğunu görüyorum. Bu arada kamu görevlileri geldi geçti. Nöbeti devredenler oldu. Ancak bugüne kadar çözülememiş. Elbet büyük kaynak gerekiyor. Ancak bir kurumun bunu üstlenmesi mümkün değil.

Kurum ve kuruluşların işbirliği ile bu konuda çalışma yapacağız. Çok boyutlu olan sorunun çözümü için çok boyutlu koordinasyon yapacağız. Kuzey çevre yolu konusunda neler yapılabileceğimizi görüşmek, çatı koordinasyon yapısını oluşturmak, sorunun çözümü için gerekli adımlar atmak için toplandık" dedi.
Karayolları Elazığ 8. Bölge Müdürü Samu Uyar da, Darende kavşağından Pütürge ilçe kavşağına kadar olan toplam 53 kilometrelik alanı kapsayan Kuzey Çevre Yolu hakkında teknik bilgi vererek, buradaki toplulaştırmada kanunun 18.maddesi uygulanarak kamulaştırma yapılması gerektiğini söyledi.

Diğer ilgili kuruluşlar da konu hakkında görüşlerini dile getirdi.


taner tolga 44
11 yıl önce - Prş 22 Ekm 2009, 16:54
'Çevreyolu Güneye Yapılmalı'


Alıntı:
Çevreyolu Güney’e yapılmalı’

Malatya’nın en büyük kanayan yarası olan trafik sorununu çözmek için yapılacak olan Kuzey Çevreyolu’nun tarım arazilerine büyük zarar vereceği belirtildi.

Çevreyolunun güneye yapılmasının daha uygun olacağını belirten İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vehbi Aluçlu, Çevreyolu’nun Kuzey’e yapılması halinde tarım arazilerinin yok olacağını söyledi.

“TARIMSAL ARAZİLER YOK OLACAK”
İnşaat Mühendisleri Odası Başkan Yardımcısı Vehbi Aluçlu, Kuzey Çevreyolu’nun Malatya’ya faydadan çok zarar getireceğine inandıklarını belirterek, “Çevreyolu Güney’e yapılmalı. Kuzey Çevreyolu tarımsal araziden geçiyor. Güney Çevreyolu’nun maliyeti fazla diyorlar. Net hesaplanması yapılmamıştır. Hiç kimse bunun üzerinde çalışmamıştır. Kuzey Çevreyolu’nun maliyeti 700-800 milyon TL’ye mal olacağından bahsediliyor. Kuzey Çevreyolu’na göre Güney Çevreyolu daha kısa ve daha maliyeti düşük olacaktır. Siz tarım arazisinden geçireceksiniz koca yolu, ondan sonra kocaman ara caddeler açacaksınız istimlâk edilen tarımsal araziler yok olacak. Bugün bunlara imar izni verilemeyecek ancak, yarının garantisi olamayacaktır” dedi.

Yıllardır Malatya’nın en büyük sorunlarının başında yer alan trafik sorunlarına bir çözüm olarak düşünülen Kuzey Çevreyolu Projesine, İnşaat Mühendisleri Odası tepki gösterdi. Geçtiğimiz 13 Ekim Salı Günü Vali Ulvi Saran başkanlığında yapılan toplantıda, Kuzey Çevreyolunun yapımı için en büyük adım atılmıştı.

İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vehbi Aluçlu, yapılması planlanan Kuzey Çevreyolu’nun yanlış bir proje olduğunu belirterek, oda olarak bu projeye karşı olduklarını söyledi. Malatya’nın geleceğinin Güney Çevreyolu’na bağlı olduğuna dikkat çeken Aluçlu, Vali Ulvi Saran başkanlığında geçtiğimiz gün yapılan Kuzey Çevreyolu toplantısına, Malatya İnşaat Mühendisleri Odası ve Malatya Mimarlar Odası’nın davet edilmediğini belirtti.

TOPLANTIYA İŞİN UZMANLARI ÇAĞIRILMADI
Vehbi Aluçlu, toplantıda Vali Ulvi Saran’ın Kuzey Çevreyolu Projesi’nde önemli bir açılım yaptığını vurguladı. Aluçlu, “Toplantıda İnşaat Mühendisleri Odası ve Malatya Mimarlar Odası yoktu. Çağırılmadık, biz davet edilmedik. Bu konudaki görüşümüz şu; Sayın Valimiz toplantıda güzel bir açılım yaptı. Biz Kuzey Çevreyolu’nun Malatya’ya faydasından çok zarar getireceğine inanıyoruz. Bizim Malatya’nın olmazsa olmazlarından dediğimiz Güney Çevreyolu. Bu çalışmadan tarafız. Şimdi Kuzey Çevreyolu tarımsal araziden geliyor. Ben neden Kuzey Çevreyolu değil? Diye maddeler halinde yazdım. Yazmış olduğum 14 madde hep olumsuzlukları içeriyor. Yani hiç olumlu bir yönü yok. Güney Çevreyolu’nun maliyeti fazla diyorlar. Net hesaplanması yapılmamıştır. Hiç kimse bunun üzerinde çalışmamıştır. Bunun üzerinde çalışılacak ondan sonra karar verilecek” diye konuştu.

YOL 800 MİLYON TL’YE MAL OLACAK
İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vehbi Aluçlu, Kuzey Çevreyolu’nun maliyetinin daha ağır olacağını ve verimli arazilerden geçeceğini kaydetti.

Aluçlu, “Çetin bir arazide gideceği ve maliyetin yüksek olacağı söyleniyor. Peki, Kuzey Çevreyolunun maliyeti 700, 800 milyon TL’ye mal olacağından bahsediliyor. Ben inanıyorum ki bu arazi şartlarında arazinin devlet arazilerinden olmasından dolayı istimlâk bedeli ödenmeyecek. Ödenmeyecek bedele karşılık inşaat yapılabilir. Bakın orada 2 tane Viyadük söz konusu bir tanede tünel. Şimdi bu günümüz teknolojisinde Viyadük yapmak çok daha kolay. Şimdi bir Viyadük yapılıyor. Siz bakmayın ödenek verilirse bir Viyadük rahatlıkla 2 yılda biter. Beylerderesi’nde yapılan Viyadük’ün sadece bir ayağı atıldı” ifadesine yer verdi.

“TARIMSAL ARAZİLER YOK OLACAK”
Güney Çevreyolu için hazırlanan 14 maddeyi Karayolları Genel Müdürü’nün çok beğendiğini söyleyen Aluçlu, “Oda olarak şunu söylüyoruz; 700, 800 milyon TL’lik Kuzey Çevreyolu’na göre Güney Çevreyolu daha kısa ve daha maliyeti düşük olacaktır. Karayolları Genel Müdürü Malatya’ya gelmişti. Bizi oda olarak çağırmışlardı. Kendilerine hazırladığımız bu maddeleri dosya halinde sunduk. Kendisi de bana, ‘Hocam, iyi çalışmışsınız’ dedi. Bende kendisine çok çalışmadığımızı Malatya’da yaşamamız nedeniyle bunları zaten bildiğimizi söyledim. Zaten ayrıntılı bir çalışmanın içinde varız. Tahmini olarak çıkarılan haritalarda Güney Çevreyolu’nun mesafe olarak çizelgesi verilmiştir. Kuzey’in 54 kilometre Güney’in ise, 35 kilometre olarak tahmin edilmektedir. Bu rakam Güney’den giderse 19 kilometre daha kısaltılmış olacak. Siz düşünün Malatya’nın trafiğine girmeden 19 kilometre daha kısa mesafede gitmek istersiniz. Burada şu ön plana çıkıyor. Bu arazinin sert bir arazi olduğu söyleniyor. Günümüz teknolojisinde bunlar halledilmeyecek şeyler değil.19 kilometre ile yakıttaki hesabı sayarsanız buradaki rampalarda harcayacağınız daha az olacaktır. Zamanında insanlar eski Malatya’da yaşıyorlardı. O zaman bu Malatya çok üst bir yerdeydi.

O zaman teknoloji yeterli değildi. Şimdi çok devasa şeyler yapılıyor. Viyadükler ve tüneller bu teknolojide lafı bile olmaz. Siz tarım arazisinden geçireceksiniz koca yolu, ondan sonra kocaman ara caddeler açacaksınız istimlâk edilen tarımsal araziler yok olacaktır. Bugün bunlara imar izni verilemeyecek ancak, yarının garantisi olamayacaktır. Türkiye’de her şey oluyor bugün olmazsa yarın mutlaka olacaktır. Türkiye’nin geleceği olan tarım arazileri yok olacaktır. Malatya’nın geleceği Güney Çevreyolu’na bağlıdır” sözlerine yer verdi.

İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vehbi Aluçlu, ‘Neden Kuzey Çevre Yolu değil? Neden Güney Çevreyolu?’şeklinde hazırladığı maddeleri şu şekilde belirtti:

NEDEN GÜNEY ÇEVRE YOLU?
1-) Yolun şehrin gelişme yönüne önemli bir katkı sağlaması .
2-) Tarımsal araziye elverişli toprak yapısının az olması .
3-) Yolun km olarak daha kısa olması . (yaklaşık 35 km )
4-) Sağlam zemin yapısının yol temel yapısına elverişli olması .
5-) İstimlak bedelinin minimum düzeyde ve arazinin devlet arazisi olması .
6-) Bölgenin sağlam bir zemine sahip olması nedeni ile muhtemel depremlere daha dayanıklı olması.

NEDEN KUZEY
ÇEVREYOLU DEĞİL?
1-) Yolun km olarak uzun olması ( yaklaşık 54 kilometre)
2-) Tarımsal alan kaybına sebep olması.
3-) Kayısı ağaçlarının kesilecek olması.
4-) Yolun, şehrin gelişme yönünü olumsuz etkilemesi.
5-) İstimlak bedelinin yüksek olması ve karayolu müdürlüğünün istimlak bedelini yerel yönetime bırakması.
6-) Kesilen ağaçlardan dolayı yıllık büyük hasılat kaybına neden olacağı.
7-) Yolun uzamasına ve yakıt tüketiminin artmasına sebep olması.
Hava akımının az olması nedeni ile egzoz gazlarının hava kirliliğine daha fazla sebebiyet verecek olması.
KAYNAK:reklam_link.com




taner tolga 44
11 yıl önce - Prş 22 Ekm 2009, 16:57

Bence de kuzey çevre yolu yapılmamalı.Güneye yapılacak olan yeter zaten.Bu kadar çok zarar olacaksa ne gerek var kuzey çevre yoluna.

isa_kul

11 yıl önce - Cum 30 Ekm 2009, 16:54
Aklı Selim


Durum açıkca ortada Malatya için bir hizmet olacaksa en doğrusu olması gerekir altgeçitler gibi oldu bittiye getirilmemeli bu iş; Güney aks'ın kullanılması her açıdan daha doğru gözüküyor bari bu konuda kamuoyuna kulak versinler...

Serdar OKAN
11 yıl önce - Pts 02 Ksm 2009, 21:28

Alıntı:
Gündem Kuzey Çevreyolu



Malatya İl Genel Meclisi toplantısında Kuzey Çevre Yolunun durumu görüşüldü.
İl Genel Meclisi Başkanı Naci Şavata başkanlığındaki toplantıda, Kuzey Çevre Yolunun geçeceği alanlarda bir an önce imar planı yapılması gerektiği ve ağaç bedellerinin Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ödenmesi talep edildi.
Meclis üyelerinin sunduğu önergede şu ifadelere yer verildi:
''Malatya'nın en önemli sorunlarından biri olan trafik sorununa önemli ve kalıcı çözüm bulmak için Kuzey Çevre Yolunun acilen açılması gerekmektedir. Bu nedenle belediye sınırları dışında kalan köy sınırları içerisindeki alanlarının imar planları ve şüyulandırma yaptırılması, Karayolları Genel Müdürlüğü ile görüşülerek, ağaç bedellerinin Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ödenmesi için girişimlerde bulunulması gerekiyor. Malatya'nın acil ihtiyacı olan bu yolun bu dönem içerisinde açılması için gerekli çalışmaların yapılmasını arz ederiz.''
Önergenin mecliste görüşülmesine karar verildi.
Toplantıda, İl Özel İdaresi'nin 2010 mali yılı gelir gider bütçesi görüşülerek, komisyona havale edildi.
Bu arada meclis üyelerine nar ve Hekimhan cevizi dağıtıldı.


umitcoskun
11 yıl önce - Cmt 14 Ksm 2009, 20:43

Alıntı:
Çevre Yollarımız01 Kasım 2009 Pazar
ÇEVRE YOLLARIMIZDA ÖNCELİK GÜNEY Mİ KUZEY Mİ OLMALI?
Hep söylüyoruz ya sahipsiz unutulmuş Malatya diye, İşte bu çevre yolu tercih olayında da tam ve net olarak resim ortaya çıktı.

Malatya da Çook uzun yıllar önce bir çevre yolu yapılmış ve batıyı doğuya bağlayan yol olarak kullanılmış kullanılmaya da devam ediliyor ancaak bu gün o yol şehrin göbeğinde ve normal bir cadde olmuş çevreliği kalmamış çevre yolu özelliği bittiği gibi şimdi yapılan sözüm ona alt geçitle o bölge iyiden iyiye şehri ikiye bölen aşağıdakiler yukarıdakiler durumu hasıl olmuştur neyse konu o değil .

Son senelerde yoğun göç ve başka nedenlerle olacak Malatya da bir kalabalık yoğunluk yaşanıyor bu nedenle doğal olarak kentin trafiğinin sıkışması ile birlikte kentin trafiğinin rahatlaması adına çevre yollara olan ihtiyacımız gün gibi ortaya çıkıyor.

Bu realitenin ortaya çıkması ile kentin geleceği göz önüne alınmış olacak ki ( nasıl olmuş sa ) geçmişten bu güne yapılan çalışmalar sonunda bir kuzey bir de Güney çevre yoluna ihtiyaç olduğu büyüklerimizce! Tespit ediliyor.

Bu kapsam da yapılan çalışmalar devam ederken geçen haftalarda Malatya valisi ilgili ve yetkilileri topladı ve onlarla yani resmi kurum ve kuruluşların temsilcileri ve yetkilileri ile çevre yolu çalışmaları ile ilgili konuları masaya yatırdı.!

Onlarla! toplantı yaptı ve toplantının sonun da güney çevre yolu ötelendi Kuzey çevre yolunun yapılması için çalışmaların başlatılmasına yine büyüklerimiz! karar verdiler.

Vali bey neden niçin böyle bir kararı alel acele aldı bilmiyorum ama alındı. Bu kararın kamu oyuna açıklanması ile haklı olarak başta İnşaat mühendisler odası olmak üzere bir çok bu işin teknik ve mühendislik bilgi birikimine sahip olan kurum ve sivil toplum örgütleri aynı mimarlar odasının şeker fabrikası arazisine hastane yapılmasının yanlış ve sakıncalı olduğunu söyledikleri ve karşı çıktıkları gibi bu projenin de gerekçelerini de alt alta sıralayarak yanlış dediler kararın yanlış olduğunu ve Güney çevre yolunun Malatya ya daha yararlı ve rantabl olacağını açık açık söylediler söylüyorlar.

En son Ziraat mühendisleri oda başkanı bu yolu yapmakla kaysı bahçelerimizin büyük bölümü ortadan kalkar böylelikle yıllardır çözemediğimiz kaysı sorununu da kaysıyı yok ederek ortadan kaldırmış oluruz diyerek anlayana bazı gerçekleri anlatmaya çalışmış tabii anlayana sivri sinek saz anlamayana da davul zurna az.Şu talebeler olmazsa milli eğitimi kolay demek gibi bir şey

Malatya ya her hizmet layık ancak bu güne kadar hak ettiği bu hizmetleri alamamış üvey evlat muamelesi görmüştür görmektedir. Şimdi sözüm ona bir hizmet yapılmak projelendirilmek istenmekte ama bu kez de işin tersi yapılmak istenmekte bana göre bu da Malatya adına büyük bir şanssızlıktır.

Bakın inşaat mühendisleri odası yani bu işin teknik bilgeleri mühendisleri diyor ki Malatya için şu an yapılmak istenen Kuzey çevre yolu şu şu şu nedenlerden yarardan çok zarar verir güney çevre yolu güzergahın da çok fazla zirai arazi yok istimlak edilecek yer çok az ve vs vs bu nedenle hem daha rantabl.hem de yapımı kolay diğeri yani….

Kuzey çevre yolu ise güzergahı başladığı yerden bittiği noktaya kadar bağ bahçe ve verimli arazi. Ekonomik anlamda da Güney çevre yolu Kuzey çevre yolunun yarısından da aza mal olur ve buranın işi oradan çok erken biter çünkü en az 15-20 km güney çevre yolu daha kısa ve daha bir çok haklı ve bilimsel açıklamalarla düşüncelerini belirtiyorlar.

Malatya ya yeni göreve gelmiş büyüklerimiz çevreyi bölgeyi tanımaz olabilirsiniz bir çok danışmanınız müdürünüz var ilgili odalar sivil kurum ve kuruluşlar var onları da yaptığınız toplantıya çağırsaydınız ya da bu toplantıdan önce en azından nezaketen de olsa nasıl yapalım nasıl fikirleriniz nedir deseydiniz belki böyle bir karar vermeyebilirdiniz.

Sayın büyükler sorun soruşturun onların düşüncelerini de alın onlarla da tartışın hepsini harmanlayın ve doğru ne ise ona karar verin diyeceğim ama ne bileyim bunlar okumuş yetkili yerlere gelmişler birde üniversitede ders veriyorlar doğruyu bulur yaparlar dedim ama düşündüğüm gibi olmadı işler tersten gidiyor gideceğe benziyor.

Her ne ise bu gericilik ruhumuza pardon yöneticilerimizin ruhuna işlemiş bir türlü ilericiliği çağdaş düşünceyi ve yaşamı çağdaş şehirleşmeyi çağdaş yerleşkelerin oluşmasını öğrenemediler öğrenmekte istemiyorlar bu güne kadar olduğu gibi. Bu gün kü hakim olan yerellerde atanmış ve seçilmiş genelde ülkeyi yönetmek için iktidar olmuş zihniyet doğruları ülkenin çıkar ve menfaatini halkın çıkar ve menfaatini görmüyorlar göremiyorlar belki de görmek istemiyorlar çünkü onlar önce bana hep bana diyorlar

Diliyorum ve temenni ediyorum bu yanlıştan dönerler. Herkes Mersine giderken bunlar tersine gitmeyi bırakırlar düzden yürümeye ve doğruya dönerler.

Çevre yollarımız Malatya yakışan bir projeyle önce ÖNCELİKLE Güney sonra da Kuzey çevre yollarını çok çok iyi hesaplar yaparak bu gün kü gibi aceleye getirmeden mantıklı bir proje yaparak herkesin Malatya halkının , güzergahta ki yöre halkının olurunu alarak alt yapısını oluşturarak ağaçlara ve verimli araziye en az zarar vererek Malatyalıların ve bölgemizin hizmetine sunarlar bizde artık doğru yapılan bir değil birkaç çevre yolumuz var deriz. İbrahim Göçmen


BU köşe yazarımızın tyazısını okudum güzel düşüncelerini dile getirmiş paylaşmak istedim..

ancak KUZEY ÇEVRE YOLU yapılsın diyorum çnkü proje hazır..
güney çevre yolu projesinin hazırlanmasını beklersek MALATYAM bi 10 yıl daha kaybedecek ve sıkışıp kalacak.MALATYANIN HER YÖNE AÇILMASI gerekiyor.

herkes kayısı agacının kesileceginden bahsediyor.sadece yol geçecek güzergahtakiler kesilecek.
o da o arsaların ve kayısı bahçelerinin kamulaştırılması kapsamında sahiplerine ödencek.yani çok şey kaybetmiyecegiz..MALATYA BÜYÜYECEK.geri kalan alanda yine kayısı yetiştirilir.
belki kuzey çevre yoluyla birlkte akçadağ ve yazıhan ı bile merkeze baglayabilrz.ama güney çevre yolu da yapılsın tabiki her yatrım her proje bizim için çok güzel olur MALATYA HERŞEYE LAYIKTIR


umitcoskun
11 yıl önce - Cmt 14 Ksm 2009, 20:53

Bİ AN ÖNCE BAŞLASIN DA NASI VE NERDEN BAŞLANIYOSA BAŞLANSIN.BENCE BİZİ KONUŞTURARAK BAŞLANGIÇ TARİHİNİ GECİKTİRMEYE ÇALIŞIYOLAR.ÇNKÜ hükümetin milletvekllerimzn boş sorunlarla ilglendgi MALATYAMIZA üvey evlat muamelesi gösterdigi kesindr.şuan başlansa bile 10 yıl sürecekmiş.başka bi şehride olsa örnek eskişehir,kayseri,özellkle de diyarbakır hemen bitirilirdi..biz nabtık bu dönemde böyle bi muamele görüyoruz onu da anlamış değilim.
aksine ÖZAL ın şehri diye özel bi saygı çerçevesinde hizmet yapmaları bence gereklidr.ya fazlasını istemiyorz dger bizim büyüklğmzdeki şehrlere ne yapıyosanız bize de onu yapın



sayfa 2
« önceki   123 ... 888990   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET