Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Malatya - Kuzey çevreyolu projesi
123 ... 888990   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 1
Serdar OKAN
11 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 11:49
Malatya - Kuzey çevreyolu projesi


Malatya Kuzey çevreyolu oldukça büyük ve maliyetli bir proje. Malatya Ovasından geçeceği için bazı kurum ve kuruluşların karşı çıktığı için oldukça gecikmiş bir proje. Ancak gerek Milletvekillerinin gerekse Belediye Başkanının kararlı açıklamalarından anladığımız kadarı ile bu Projeye başlanacak gibi görünüyor.

Özellikle Malatya Mimarlar odası ve Ziraatçılar odası gibi kuruluşların Malatya Ovasının verimli topraklarının zarar göreceği ve hızla betonlaşacağı endişesi taşıdıkları için Kuzey çevreyolu yerine Beydağı eteklerinden geçmesi düşünülen Güney Çevreyoluna ağırlık verilmesi gerektiğini belirtiyorlar...

Evet Kuzey çevreyolu açılırsa Malatya Ovası zarar görecektir, Şehir hızla Kuzey çevreyoluna doğru kayacaktır. Bana göre kuzey çevreyolu açılmasa dahi belki 15- belki 20 yıl sonra Malatya zaten Ovaya doğru yayılmış olacaktır. Hatta şuan Malatya ile Hanımın çiftliğ, Orduzu, Battalgazi, Topsöğüt gibi belediyeler neredeyse içiçe girmiş durumda.

Evet belki Kuzey çevreyolu bu ovaya açılmayı hızlandıracaktır ancak Malatya için Kuzey çevreyolu çok lazımdır ve mutlaka açılmalıdır diye düşünüyorum...

MALATYA İÇİN DÜŞÜNÜLEN KUZEY ÇEVREYOLU PROJESİNİN DETAYLARI...
Alıntı:
Malatya için düşünülen Kuzey Çevre Yolu Projesi’nin ihaleli olarak tamamlandığı, geçici ve kesin kabulünün yapıldığı belirtiliyor. Toplam uzunluğu 54 kilometre olan projenin bağlantı yolunun ise 9 kilometre olduğu ifade ediliyor. Malatya-Kayseri ayrımı-Gölbaşı kavşağından başlayıp Elazığ istikametinden Vagon Fabrikası, Malatya Havaalanı Yolu (Özal Köyü Civarı) Malatya-Sivas yolu (Sahrahan Beldesi civarı) Hanımınçiftliği ile Hatunsuyu Beldesi, Battalgazi, Bulgurlu ile üniversite karşısından geçip Pütürge yol ayrımında biten Kuzey Çevre Yolu’nun bağlantı yolu ise Malatya-Kayseri ayrımı Akçadağ kavşağından başlayıp projenin 8. kilometresine bağlanıyor. Maliyeti 380 milyon YTL! Kuzey Çevre Yolu’nun kısa vadede Malatya’ya kazandırılmasının imkansızlığı ise, yüksek maliyetinden kaynaklanıyor. Kuzey Çevre Yolu’nun yapım maliyetinin, 2008 yılı birim fiyatları ile bağlantı yolları dahil yaklaşık 380 milyon YTL olduğu belirtiliyor. Projede, muhtelif yerlerde 31 adet köprü, 14 adet köprülü kavşak, 28 adet alt ve üst geçit bulunuyor. Yaklaşık istimlak bedelinin ise 318 milyon YTL olduğu ifade ediliyor. Kuzey Çevre Yolu’nun hayata geçirilebilmesi için istimlak edilmesi gereken arazi miktarının 2 milyon 500 bin metrekare olduğu dile getiriliyor. Kuzey Çevre Yolu çalışmalarına başlanıp ödeneklerin ise düzenli olarak gönderilmesi varsayıldığında, yolun yaklaşık 10 yılda bitirilebileceği kaydediliyor. Yolun yapımı sırasında kullanılabilecek toplam hazine ve kamu arazisi miktarının 6 bin 636 metrekare olduğu vurgulanıyor.


harun82_44
11 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 12:06

Bu projenin kısa vadede bitmesi çok zor.Şuan ki çevre yolunda ise trafik çok yoğun.İnşallah en kısa zamanda bitirilir ve Malatya trafiği rahatlar.Artık keşmekeş halinde gerçekten..

Serdar OKAN
11 yıl önce - Çrş 20 May 2009, 22:52

Karayolları Bölge Müdürü Malatya'da yapılan ve yeni başlanan Altgeçitler hakkında bir açıklamada bulundu. Bu açıklamada bir de Kuzey Çevreyolu projesi ile ilgili olarakda, yakında Kuzey Çevreyolu yapımına başlayacaklarını belirtmiş...


Alıntı:
'KUZEY ÇEVRE YOLU'NA BAŞLAMAYI HEDEFLİYORUZ''

Turan Emeksiz Alt Kavşağı'na da doğunun en uzun alt geçidini yaptıklarına değinen Altunyuva, bin 350 metre uzunluğundaki alt geçidin Sanayi Alt Kavşağı'na yapılan alt geçidin 3 katı uzunlukta olacağını, burayı da iki yıl içinde tamamlamak için çalışacaklarını dile getirdi.

Altunyuva, Malatya'ya yapılması planlanan çevre yolu ile ilgili de, ''Malatya'ya kuzeyden bir çevre yolu yapılması planlanıyor. 52 kilometre uzunluğunda. Bu yolun çalışmalarına da en kısa süre başlamayı hedefliyoruz'' dedi.

http://www.malatyaaktuel.com/inx/haber-11636-En_G ...Biter.html


umitcoskun
11 yıl önce - Çrş 17 Hzr 2009, 22:29

malatyaya dogu-batı istikametinden gir çık yapmak yarım saatten fazla sürüyo..şehrler arası giden araçlar çok rahatsız..acil olması gerekn bi proje.saten bu proje olrsa öyle raylı sistem,bilmem ne hiç bişeye gerek yok çok büyük bi rahatlama olcaktr..50-60 yıl rahat olur bu şehr bu projeyle.yeterki bu 5 yıllık dönemde yapılsn..

cagdas44
11 yıl önce - Prş 18 Hzr 2009, 11:42

raylı sistem sadece trafik yoğunluğu için değil her şey için istenen bir projedir daha ucuz daha cevreci daha hızlı daha az sıkışıklık bir km raylı sistemin maliyeti ve yıllık bakım masrafı 250 m asfalt ile aynı bedel dedir



umitcoskun
11 yıl önce - Cmt 20 Hzr 2009, 20:34

SÜREKLİ RAYLI Sisteme bişeyler söylüyoruz ama Türkiyenin en önemli şehirlerinde var nedense.niye istemiyoruz anlamıyoRum..

umitcoskun
11 yıl önce - Cmt 20 Hzr 2009, 20:35

neyse konu o değil abi inşallah kuzey çevre yolu yapılır.hadi dediğiniz gibi olsun raylı sistem yapılmasın.kayseri,samsun yapsın biz bakalım ya ne gereği var.biz daha iyisini düşünürüz

ALİ KOCA
11 yıl önce - Pzr 21 Hzr 2009, 23:26

e ozaman telli sistem yapalım teleferik gibi birşeyle ulaşım sağlayalım..

ALİ KOCA
11 yıl önce - Pzr 21 Hzr 2009, 23:32
inönü caddesi.


ciddi bir düşüncem var malatya trafiği için. İstanbul mecidiye köyde bilenler varsa kısa bir kısımda yol iki katlı. alt ve üstten akan bir trafik var hemde çift yönlü hatırladığım kadarıyla işlek ve trafiği rhatlatan çok eskiden yapılmış bir yola benziyordu. inönü caddesi sıtmapınarından kapalı çarşıya kadar yolun tamammını kapatmadan bir üst kat yol tasarladım hayal dünyamda markalar caddesinde işi olmayanları merkeze hızla götürecek bir yol.

cagdas44
11 yıl önce - Pzr 21 Hzr 2009, 23:48

aslında kuzey çevre yolu yapılırsa şimdiki yol zaten o işi görecek sıtmapınarına uğramadan çarşıya çıkışı sağlayacak



sayfa 1
123 ... 888990   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET