Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Mehmet Kasım
5 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 10:17
İST » C 8 Tramvay Projesi Var, Ama Bir Çivi Bile Çakılmıyor



İBB ulaşım için inanılmaz paralar harcıyor. Her şeyi deniyor. Yol, kavaşak, metrobüs derken en büyük parayı metro yiyor. Ancak metro yatırmları aşırı pahalı ve çok uzun yıllar alan inşaat süreci var. 8 km'lik metro 8 senede btimişti. Şu an 10 senedir inşaatı devam eden projeler var.

Bütün bunlar ortada iken İBB elinde bulunan tramvay projelerine bir çivi bile çakmıyor. Daha ucuz ve daha az maliyetle yapılacak tramvaylar İstanbul'a çok önemli katkılar sağlayacaktır.

İşte o tramvay projeleri:

1-Zeytinburnu-Bakırköy (T1 Uzatması)

2-Bağcılar-100.Yıl-Tekstilkent (T2 Uzatması)

3-Şirinevler-Tavukçu Deresi-Matbaacılar Sitesi (T1 Bağlantılı)

4-Kabataş-Beşiktaş (Kurul izin vermiyor)

5-Eminönü-Alibeyköy

6-Kuzey Haliç Tramvayı (Cendere Yolu Kağıthane-Karaköy)

7-Kadıköy-Bostancı

8-Üsküdar-Kadıköy


Bu sistemelr cadde üstünden giden ve yapımı metroya göre daha kolay ve daha az maliyetli olan işler. Ve her bir aks çok önemli.

İşin acı tarafı buralara tramvay yapmayan İBB buralar için başka bir proje de üretmiş değil. Bir kaç istisna dışında.


İSMAİL ÇELİK

5 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 10:40

1
Alıntı:
-Zeytinburnu-Bakırköy (T1 Uzatması)

2-Bağcılar-100.Yıl-Tekstilkent (T2 Uzatması)

3-Şirinevler-Tavukçu Deresi-Matbaacılar Sitesi (T1 Bağlantılı)

4-Kabataş-Beşiktaş (Kurul izin vermiyor)

5-Eminönü-Alibeyköy

6-Kuzey Haliç Tramvayı (Cendere Yolu Kağıthane-Karaköy)

7-Kadıköy-Bostancı

8-Üsküdar-Kadıköy



Fikirlerimi yazayım.

1)Katılıyorum ama T1 değil T2 devamı olmalıdır.
2)Belli kesimleri yeraltında olmadığı sürece karşıyım.
3)Merter(Z.bURNU)-Bağcılar tramvayı bu dereye mevcut son istasyon yeraltına alınarak be dere kesimine kadar olan kesim yeraltında olmak şartıyla derenin ortasından rahatlıkla Tavukçu Deresi üzerinde Şirinler Kolejinin oraya kadar getirilip kalan kısa mesafede yeraltına girerek Şirinevler Lrt istasyonuna ulaşmalı.
4)En acil projelerden biri ama yeraltında olmadığı sürece karşıyım.
5)Bunu boşverin metrobüs burada çok daha ucuza yapılabilir.Üstelik bunu Yeşilpınar-Küçükköy Kavşağına kadar uzatabiliriz.
6)Hasköy-Karaköy arası mevcut yoldan imkansız.Burada yeraltı geçişlerini ihtiva edecek kadar yolcu potansiyeli yok.Buradada en mantıklı olanı metrobüs benim fikrim zaten Yeşilpınar-Karaköy;Yeşilpınar-Eminönü ve Eminönü-Kağıthane metrobüsü.

7)Buradada metrobüs daha kolay ve ucuz çözüm hem bir ara tartışmıştık belki buraya uzaması mıhtemel bir metro olabilir.

8)Planlanan Üsküdar hattına Harem ve Kadıköy bağlantısı eklenerek bu iş çözülür.


Fatih0905

5 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 10:45

Metro projelerinin Ulaştırma Bakanlığına devri ile birlikte İBB'nin rahat bir nefes almasını umuyorum. Bu sayede IBB daha küçük çaplı ve hızlı projeler yapmak içim kaynak ayırabilir.

Dikkatimi çeken bir hususu paylaşayım; yapılamayan projelerin bile sadece 2 tanesi Anadolu yakasını kapsıyor. 8 projeden 2 tanesi... Oysaki yılladır Türkiye'nin en hızlı büyüyen ilçesi Ümraniye. Ulaşım adına Ümraniye ve çevre ilçelere bir çivi bile çakılmadı.


İSMAİL ÇELİK

5 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 10:48

Alıntı:
Ulaşım adına Ümraniye ve çevre ilçelere bir çivi bile çakılmadı.


Sabret kesin proje var az kaldı.Şehrin göbeği Beşiktaş'ta bile metro yok daha.


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 11:01

Bu 8 projenin en az yarısını bile yapsalar çok iyi olur.Ama sorun o değil. Hiç bir çivi çakılmıyor. Tramvay değil buralara metro yada metrobüs yapma adına da bir şeyler yapılmıyor.


turgutakbaş
5 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 12:18

marmaray ve kadıköy-pendik metrosu bittiği zaman minibüs caddesi çevresinde oturan insanların çok azı bunlardan yararlanabilecek merkeze inmek için ... o yüzden ismail çelik üstadıma hak veriyorum ... söğütlüçeşmeye gelen metrobüsü kesecek şekilde kadıköyden başlayacak bir metrobüs hattı minibüs yolu güzergahında gidebildiği kadar gitmelidir ...

beşiktaş meydanında zaten trafik yerin altına alınacak ... bu çalışmalar sırasında tramvayda kesinlikle beşiktaşa uzamalıdır ... resmen organik bir parçası eskik kalmıştır bu hattı oda beşiktaştır ... hala topkapı - beşiktaş otobüsleri çalışıyor ve tıklım tıkış ... bu kısım bitirilip yeni tramvaylarla sefer sayılarının çoğaltılması yoluna gidilmelidir ...


T1 bilemiyorum o yönde uzarsa merkezi alanlara gelecek insanlar için eziyet olur ... bakırköyden bir vatandaşımız merkezi yerlere metro gibi bir taşıtla gelmeli diye düşünüyorum ...


diğer bölgeleri çok tanımadığım için bir yorum yapamayacağım ... ama yoğun trafik olmayan bölgelerden kaçınıp ana aksların rahatlaması yönünde çalışmaları öne almak gerekiyor ...

istanbulu tünellerle kurtarma projeleri bilemiyorum bana deprem riski çok olan bir şehrin altını karayolu tüneli için oymak çok mantıklı gelmiyor ... e metroda aynı şey derseniz değil işte ... bir ana aks metro binlerce otomobili yoldan alıkoyuyor ve bir ana aks metroyu karşılamak için kimbilir kaç tünel açmak gerekiyor ?


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 12:53

Metrobüs sevdasından vazgemek lazım. Tramvaya yönelmek lazım. İşi sıkı tutan biri metrobüs yapım hızına yakın olarak tramvay yapabilir. Metrobüsün avantajları olduğu yönler var ama bazı dezavantajları da var. En önemli sorun dönüş rampaları. Ne Kadıköy'de ne de Bostancı'da metrobüs için yapılacak dönüş rampası alanı yok. Çok yer kaplıyor. Tramvay da rampaya gerek yok.

Tramvay uzatmaları olan yerlere metrobüs yapılamaz. 8 maddenin en az yarısı uzatma hatları:

1-Kabataş-Beşiktaş

2-Bağcılar-100 Yıl

3-Zeytinburnu-Bakırköy

4-Bakırköy-Tavukçu Yolu (3.nün entegreli devamı)

Buralara metrobüs yapılmamalı. Metrobüs giidp E6'ya yapılabilir amenna. Ama bu saydığımız bölgeler yapılamaz.


erkin1
5 yıl önce - Cum 01 May 2009, 00:22

Yeni tramvay hatları için ALSTOMA İlave kaç tane yeni sipariş verildi?
Valenciada yapılan 30 adete ilave 40 diye söylediler... 2009' sonuna kadar 70 tane olacak kırmızı şeytan ! İşte Kadir Topbaş bir şeyler Düşünür...
47 Flexi bence Zeytinburnu-Bağcılar ile Habiblere kaydırmalılar...


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM