Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
TURAN YUNUS
10 yıl önce - Sal 05 May 2009, 21:29

TUREX aslında şöyle bri politika izlemeli belli başlı araç alınabilecek şirketlerden test aracı istedmeli ve bunları denemeli zaten 1-2 haftaya kullanımı yakıt tasarrufu dizaynı vb unsurlardan en iyisi anlaşılır ve şirkete siparişi verir ama bu arclarıda geri göndermez yaklaşık birbuçuk ay gibi kullanır bununda sebebi yaklaşık okulların kapanmasına birbuçuk ay gibi birşey kaldı bu zamana kadar sıkışıklık devam etcek ve bu sıkışıklıktan her şirkletten alınan araçlar bu süre içerisinde kullanılır bu sayede sıkıntı yeni araç gelene kadar giderilmiş olur yeni araçlara denilene göre 4 ay filan sonra yani tam okulların açılacağı zamana yetiştirilir yazın zaten malum okul ve dershaneler kapandığından otobüslerinde yolcuları azalcak ve şimdiki kadar 12m. araç ihtiyacı olmuyacaktır

bunun yanında örnek olarak İETT şimdilik firmadan test aracı almış ve incelemekte araçlar çok güzel
TEMSANIN 12M. aracı çok güzel görünümlü ve diğer markalara göre daha ucuz olabileceği tahminimdeyim ve fabrikadanda çıkış süresi daha önce olur gibime geliyor ayrıntısı için:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=85054& ...mp;start=0
Mercedes Benz Belnet Otobüsü Conecto 09 tabiki bu aracın fiyatı çok daha yüksek olacaktır bu yüzden bunun alınması biraz hayal gibime geliyor
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=85079
bunun yanında Mercedes Benz Cirito yada BMC Probus veya belde 280 CB de olabilir


TURAN YUNUS
10 yıl önce - Pzr 10 May 2009, 18:29

fabrikalar arac üretetiminde uzun zaman sonraya veriliyorsa o zaman İETT başka illeri elinde bulunan araclardan birer ikişer hibe edebiliyor peki turex iett ile görüşse 10-15 aracı hibe etmese bile kiralamasa süper olur tabi araclar mercedes ciito olmazda man veya ikarus olur buda aslında güzel olur ikarusları denizlide görsun tabi illa iett olcak değil herhangi bir şehiriçi toplu taşıma şirketinden olabilir



serdar_y
10 yıl önce - Pzr 10 May 2009, 18:30

mercedes-benz 0 345 lere bile razıyız..

TURAN YUNUS
10 yıl önce - Pzr 10 May 2009, 18:54

Alıntı:

mercedes-benz 0 345 lere bile razıyız..


elimizdeki aracların yanında o araclara bile ''bile'' demek yanlıştır sen heralde istanbula ya hiç gitmedin ya o araclara hiç binmedin o araclar şimdiki elimizde olan BMC'lerden eski olmalarına ramen İETT'nin adam akıllı bakım ve onarımı sayesinde süper şekilde yollardadır yani sen onları bulursan şükret


Yasin Efesoy

10 yıl önce - Prş 02 Tem 2009, 21:00

Otokar'dan yeni bir araç çıktı bugün piyasaya: KENT
Araç 12 metre. Daha önce prototip fotosunu yayınladığım aracın satışa sunulmuş hali. Araç hakkında foto ve bilgileri vereyim:
Alıntı:






TASARIM: KENT, Doruk otobüsü ile Design Turkey 2008 “İyi Tasarım” ödülü kazanan Otokar tasarım ekibi tarafından geliştirildi. Benzersiz iç ve dış tasarımı ile sınıfının en şık tasarımı, en modern otobüsü olma özelliğine sahip.

PERFORMANS/GÜÇ: KENT, 6 silindirli 7150 cc Deutz motoruyla, 290 HP gücü ve 1200 Nm Torku ile sınıfının en güçlüsü. Adblue kullanımıyla zararlı NOx gazlarını ayrıştırarak Euro4 emisyon seviyesini sağlayan çevreci motora sahip.

KONFOR: Sınıfında, önde bağımsız aks uygulamasının yapıldığı ilk araç olan KENT, benzersiz süspansiyonu ve üstün yol tutuşu ile yolcularına sınıfının en konforlu seyahat imkanını veriyor.

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ: KENT yüksek performansı, düşük yakıt tüketimi ile birlikte sunuyor. Otokar mühendisleri tarafından seçilen motor, şanzıman ve aks oranları, kullanıcıya yüksek performansı sınıfının en düşük yakıt tüketimiyle sunuyor. Yakıt tüketiminde şehir içi uygulamaların en başarılısı Voith şanzıman, KENT için en düşük tüketimi sağlamak üzere özel olarak programlandı. KENT yakıt tüketimindeki başarısıyla yolcu başına düşen işletme maliyetlerini asgariye indirerek kullanıcıya kazanç sunuyor.

FERAH İÇ MEKAN: KENT, düz taban yapısı, minimum seviyede tutulan araç içi girinti ve çıkıntıları sayesinde, yolcularına ferah seyahatler vaad ediyor. Yolcu ergonomisine uygun basamak yükseklikleri ile binmek ve inmek çok kolay.

FREN SİSTEMİ: KENT otobüslerinde, standart ABS – ASR sistemi, 1800 Nm frenleme torkuna sahip 3 kademeli, şanzımana entegre Retarder, önde ve arkada tam kuru havalı, çift devreli, otomatik ayarlı, hava soğutmalı disk frenler bulunuyor.

DAYANIKLILIK: KENT tümüyle CAD ortamında tasarlandı. Tüm gövde yapısı CAE ile analiz edildi. Türkiye’de sadece Otokar’da bulunan Hidropulse cihazına bağlanarak 1.000.000 Km’ye ulaşan testlerden başarı ile çıktı. KENT sağlamlık konusunda da sınıfının lideri olmaya aday. İskelet sisteminde, korozyona karşı mukavemetli, galvaniz boru profil ve saclar kullanıldı. CTP Panel Tavan; iki CTP levha arasına izolasyon malzemesi konarak hazırlanan tavan ile hem ısı izolasyonu sağlandı, hem sac kullanımından doğabilecek korozyon riski ortadan kaldırıldı.

AYARLANABİLİR DİREKSİYON: Araçta ileri-geri ve yukarı aşağı ayarlanabilir ayar sistemi bulunuyor.

OTOMATİK ŞANZIMAN: 4 ileri 1 geri, sürüş konforu sağlıyor.

ARIZA TEŞHİS SİSTEMİ: Araç elektronik sistemlerinin arıza teşhisleri, CAN Bus data transferi sistemi ile kolay ve pratik bir şekilde yapılabiliyor.

GERİ GÖRÜŞ SİSTEMİ:Geri vitese takıldığında torpido üzerindeki LCD monitörde sağlanan görüntü ile güvenli geri manevra olanağı isteğe bağlı olarak sunuluyor.

ARAÇ İÇİ KAMERA SİSTEMİ: Orta ve arka kapı iniş binişlerini gösteren kameralar isteğe bağlı sunuluyor

DİREKSİYON KONTROL KOLLARI: Silecek, su fıskiyesi, korna, far ve selektör, retarder fonksiyonlarının kontrolü yapılabiliyor.

KOLTUKLAR: Havalı süspansiyonlu, kolçaklı, konforlu sürücü koltuğunun yanısıra, sırtı sabit, süngerli, kumaşlı yolcu koltukları sunuluyor.

MULTİMEDYA SİSTEMLER: Radyo, CD/MP3 çalar ve şoför kabininde hoparlör sistemi ile isteğe bağlı olarak sunulan 2 adet LCD ekran bulunuyor.

KAPILAR: Kapılarda sıkışmayı önleyici sistemin yanısıra içeride ve dışarıda acil kapı açma muslukları bulunuyor. Engelli yolcu taşımacılığı için asansör sistemi isteğe bağlı olarak sunuluyor. KENT’te ayrıca acil durumlarda yolcu tahliyesini yapmak için kapı dışında kontrol valfleri bulunuyor.

MANEVRA KABİLİYETİ: Bağımsız ön aks ile daha düşük dönüş yarıçapı, üstün manevra kabiliyeti ile şehir içinde dar alanlarda bile kolay bir dönüş sağlıyor.

AVRUPA NORMLARINA UYGUNLUK: Tüm Avrupa’da geçerli sistem tip onay belgeleri TÜV-SÜD’ün bilirkişi eşliği ve test raporlarıyla Almanya KBA’dan alındı. Araçlar, hem Türkiye’de hem Almanya’da çeşitli testlere tabi tutuldu, 25’ten fazla direktife uygunluk sağlandı.

ISITMA/SOĞUTMA: Yüksek soğutma kapasiteli klima ile sürücü ve yolcu konforu sağlandığı gibi, iç ısıtmada koltuk altına bağlı kaloriferlerle modern ve estetik çözümler sunuluyor. Sürücüyü rahat ettirmek için tasarlanmış rezistanslı ön kalorifer motor suyunun ısınmasını beklemeden en soğuk havalarda bile anında ısınma imkanı sunuyor. İsteğe bağlı sunulan Eberspacher ilave ısıtıcı her iklim koşulunda başarılı ısıtma sunuyor.

DÜŞÜK İŞLETME MALİYETİ / UZUN EKONOMİK ÖMÜR : KENT, düşük işletme ve bakım giderleri ile kullanıcıya ekonomik ve maliyet etkin bir performans verirken aynı zamanda uzun bir araç ekonomik ömrü sunuyor.
Alıntı:
Kaynak: www.tasiyanlar.com

Bakarsınız, 20-25 adetlik bir filoyu yeni sezonda Denizli'de görürüz belki. Ne dersiniz?

Yasin EFESOY



TURAN YUNUS
10 yıl önce - Cum 03 Tem 2009, 00:34

Alıntı:
Bakarsınız, 20-25 adetlik bir filoyu yeni sezonda Denizli'de görürüz belki. Ne dersiniz?


ne kadar benim işime yarayacağını sanmasamda inşallah denizlide görürüz bunları


Yasin Efesoy

10 yıl önce - Cum 03 Tem 2009, 14:52

Alıntı:
ne kadar benim işime yarayacağını sanmasamda

Nasıl Yunus? Herkesten önce senin işine yarar. Ne de olsa çalışacağı ilk hat 30.

Yasin EFESOY


TURAN YUNUS
10 yıl önce - Cmt 04 Tem 2009, 01:25

Alıntı:
Nasıl Yunus? Herkesten önce senin işine yarar. Ne de olsa çalışacağı ilk hat 30.

benim okulum bitti artık o kadar binmiyorum ve açıkçası üniversiteyide başka ilde okumayı düşündüğümden bizden geçti yeni gelenlere hayırlı uğurlu olsun


serdardemirel
10 yıl önce - Pzr 05 Tem 2009, 13:51

bu araçlardan okullar açılmasına yakın bi zamanda alınmalı ve okullar açılınca kullanılmalıdır eski bmcler ise satılmalıdır

Yasin Efesoy

10 yıl önce - Pzr 05 Tem 2009, 13:56

Alıntı:
bu araçlardan okullar açılmasına yakın bi zamanda alınmalı

Neden "şimdi" ya da "yılbaşında" değil de okullar açılırken alınmalı?
Alıntı:
okullar açılınca kullanılmalıdır

İlla okullar açılınca mı? Şimdi kullanırsak olmaz mı?
Alıntı:
eski bmcler ise satılmalıdır

Onlar neden satılıyormuş? 7 tane daha otobüs dursa elimizde fena mı? Şimdi bir filo KENT geldi diyelim, seneye o da yetmeyecek. O zaman yalvaracaksınız "BMC, BMC" diye...

Yasin EFESOY



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege