Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

Mevcut Metrobüs Hattı 'Troleybüs Sistemi'ne Çevrilmeli midir?
Evet, hat bütünüyle troleybüs sistemine dönüştürülmelidir. 56.7%  56.7%  [122]
Hayır, hat üzerinde şimdi olduğu gibi körüklü otobüsler çalıştırılmalıdır. 24.7%  24.7%  [53]
Kısmen çevrilmelidir. Bir kısmında troleybüs, bir kısmında otobüs çalışacak şekilde. 5.1%  5.1%  [11]
Her iki sistem de hattı bütünüyle ortaklaşa, birarada kullanmalıdır. 13.5%  13.5%  [29]
Toplam Oy : 215

Ali K.

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 14:35
İST » Mevcut Metrobüs Hattı 'Troleybüs Sistemi'ne Çevrilmeli midir?



İETT'nin bir an önce bu kandırmacadan vazgeçip acilen bu hatta elektrifikasyon sistemini kurarak troleybüs işletmeye geçmesi gerekiyor.. Un yağ şeker mevcut..
- Düşey kesitteki rampalar haricinde aks boyunca nerdeyse dümdüz bir hat..
- Katener hattı için gereken tüm direkler mevcut..
- Geçişi engelleyecek farklı araç türü yok..
Avrupa'nın birçok şehrinde başarıyla uygulanan troleybüs işletmesi, İstanbul'da 25 yıldır sebepsiz yere kullanılmıyor.. Yeni nesil akülü modern araçlar satın alınıp mevcut hat kullanılacağına, petrol bağımlılığını körüklemek pahasına hatlar söküldü..
Ama zararın neresinden dönülse kar.. Bu millet şimdiye kadar sıkıntı çekti, gerekirse biraz daha çeker ve birkaç ayda tüm hat elektriklendirilir ve bu şaka gibi araçlar geri gönderilerek yerine çift körüklü troleybüsler alınır ve vızır vızır çalışmaya başlar..
Avantajları:
- CO2 emisyonu azalır..
- Petrole bağımlılık azalır..
- Bakım ve işletme masrafları azalır..
- Gürültü kirliliği azalır..
- Arıza ya da periyodik bakım dışında, araçların yakıt ikmali için sistemden ayrılmalarına gerek kalmaz..
Bu konuda İstanbul'un kaybedecek ne zamanı, ne sabrı, ne de parası vardır..


Semih Yaşar

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 19:53
troleybüs


Alke arkadaşımız doğru yazmış, troleybüs çok denenmiş ve kendini ispatlamış bir teknoloji. Metrobüs
hattının en azından Zincirlikuyu-Avcılar arasına kurulabilir, hadi köprü geçişinden vazgeçtim.
Hattın mevcut yapısı troleybüs için biçilmiş kaftan, çok yoğun seferler yapılıyor, bu da demektir ki
yapacağınız sabit kataner hattı yatırımını çok kısa sürede amorti edebilirsiniz. Bu fizibiliteyi İ.E.T.T
yetkililerinin yapabilmesi lazım. Bugün Fransa'da 17 adet projelenmiş BRT yatırımının 4 tanesinde
troleybüs çalışacak, kaldı ki oralarda çok az yolcu talebi var. Metrobüs hattına Raylı sistem yapamıyoruz ama troleybüs yapabiliriz. Metrobüs hattında , Söğütlüçeşme açılmadan günlük harcanan mazot 68 Ton olarak verildi, bu günlük yaklaşık 150,000 TL demek. Toplanan cironun
%25'i mazota gidiyor.


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 20:02

Başlığa, konuyla alâkalı bir de oylanma eklenmiştir.

Akın KURTOĞLU


emrak

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 20:25

İstanbul'un mevcut hava kirliliğini düşünecek olursak, bu tür önlemlerin ne kadar hayati olduğunu ilkokul çocukları bile görebilir ki ödev olarak benzer projeleri sunanlar var Trafikteki araç sayısı ne kadar azalır, temiz enerji kaynaklarına yönelim ne kadar artarsa o kadar yaşanılır kentlere sahip oluruz. Motorlar ne kadar "çevre dostu" olursa olsun 17 milyonluk bir kentte bir çözüm olamazlar.
Bir de biz bunları tartışırken biryerlerden su kaynaklarımızın özelleştirileceği haberlerini duyuyorum, umarım uydurma haberdir...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 20:35

Aslında İstanbul'da troleybüslerin 1984'de servislerden kaldırılmalarının bahanesi; trafiği aksatmaları olarak ileri sürüldü. Oysa trafiği aksatmıyorlar, normal akışla uyumlu bir şekilde hizmet veriyorlardı. Tek dezavantajları havai tele bağlı kaldıkları için, kimi zaman geçici yön değiştirmelerde anlık duruma uyum sağlayamıyorlardı.

Alıntı:
Aynı jenerasyondan olan arkadaşların hemen tahmin edebilecekleri gibi, bu çok özel şerit, akşam saatlerinde Beşiktaş’tan Dolmabahçe yönüne giden araçların zorunlu olarak; “Akaretler-Spor Caddesi-Maçka-Vişnezâde-Bayıldım Yokuşu-Kadırgalar Caddesi-Dolmabahçe” istikametini kullanmaları, dönüşün ise tamamen Kabataş yönünden gelen araçlara ayrıldığı akşam saatlerinde (17:00-19:00) uygulanırdı. 1970’lerin sonlarında, Akaretler-Maçka arasındaki troleybüs havaî hattının iptal edilmesi sonrasında, Beşiktaş’tan Kabataş yönüne gitmesi gereken İETT troleybüslerinin mecburen Dolmabahçe Caddesi’ni takip etmeleri gerekiyordu. İşte tam Akaretler kavşağında, bu yola girmesi gereken bir troleybüs, ya o noktada önüne geçen bir polis aracının eskortluğunda, ya da kendi başına farlarını sürekli açık tutarak ve korna çalarak, karşı yönden kendine doğru akmaya çalışan trafiği yara yara ters istikamette ilerlerdi. Bazen 3-4 troleybüs denk gelirse, bu yolu konvoy halinde arkaarkaya giderlerdi. En öndeki cengâver görevini üstlenen troleybüs, çok çok dikkatli bir şekilde konvoybaşı olarak yukarıda saydığım önlemleri alarak yolu yarmaya çalışırdı.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=848027#848027

Ancak, şu andaki mevcut metrobüs hattı, sanki adeta troleybüslerin çalışmaları için tasarlanarak inşa edilmiş bir aks: Yalıtılmış bir yol, sollama gerektirmeyen bir düzen, troleybüslerin kolaylıkla tırmanabileceği rampalar...

Hat üzerinde çalışan normal körüklüler de kentiçi taşımacılığında görev alabilirler. Çift mafsallı 50 Phileas da artık iade mi edilir, yoksa troleybüs yolunda onlara destek amaçlı mı çalışırlar? O da İdare'nin bileceği iş...

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 20:50
Metrobüs


Kataner hattı için belli sayıda bakım teknisyeni istihdam etmek gerekiyor, çok değil belki 30-40 kişi.
Bu teknisyenlerin maaşi tasarruf edilen mazotun yanında devede kulak kalır. Bir yetkili de şu işin fizibilitesine baksa olmaz mı? Acaba bizim gözden kaçırdığımız birşey mi var? Avrupa'da personel
maaşları çok yüksek olmasına rağmen sorun olmuyor da bizde mi çok problem oluyor.
İstanbul Ulaşım ne güzel bütün raylı sistem hatlarını başarıyla işletiyor.


Ömer3510

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 20:50

Başlığı kızıştırmak istiyorum
Troleybüs olabilir mi?? denmiş

Bende Sormak istiyorum
Kabataş-Zeytinburnu hattındaki Tramvay ve Konyada ki tramvay gibi bir sistem metrobüs hattında olamaz mı_???



(+)




(+)




Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 20:51

Alıntı:
Kabataş-Zeytinburnu hattındaki Tramvay ve Konyada ki tramvay gibi bir sistem metrobüs hattında olamaz mı_???

Olamaz. Bu konu daha evvel başlıklarda çok yerde tartışıldı. Eğim problemi var.

Troleybüs ise, otobüs gibi... Lâstik tekerlekli bir sistem. Dimdik yokuşları bile, otobüslerdeki kadar güçlü bir zemin kavrama kabiliyetiyle kolayca çıkabilirler. Tek farkları; elektrikle tahrik edilmeleri...

Tek mafsallı ve 20 metre uzunluğa erişebilen (şu andaki metrobüs hattın çalışan otobüs boyutlarında) troleybüsler, dünyanın birçok şehrinde kullanılıyorlar.

Akın KURTOĞLU


ali_f
13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 20:58

Şimdi metrobüslerin yaptığı gibi troleybüsler sollama yapamaz.

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 21:01

Belli noktalarda sollama makasları kurulabilir. Bu sorun değil...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
123 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM