Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ordu - Giresun Havalimanı
123 ... 126127128   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
emrullah
9 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 17:35
Ordu - Giresun Havalimanı


Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Ordu mitinginde söz verdiği Or-Gi havaalanının 'gereksiz' olduğu söylemlerine tepki göstererek, "Ordu ve Giresun bu yatırımı büyük bir umutla bekliyor. Sayın Başbakanımızın bu konuda söz vermesiyle yapacağına olan inancımızı muhafaza ediyoruz" dedi. Or-Gi Havaalanı gündeme geldiğinde, nüfus yoğunluğu, yolcu ve sefer potansiyeli, diğer havaalanları ile olan mesafeler gibi kriterlerin gündeme getirildiğini, Samsun ve Trabzon havaalanlarına ulaşımın kolay olduğunun vurgulandığını kaydeden Şahin, olayın harita üzerinde görüldüğü gibi olmadığını söyledi.
2008 Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi'ne göre Ordu-Giresun illerinin birleşik nüfusunun 1 milyon 133 bin kişi olduğu gibi İstanbul ve Ankara'da yaşayan Ordu-Giresunlu vatandaşların sayısının da yaklaşık 2 milyon civarında olduğunu kaydeden Şahin, THY ve özel havayolu şirketlerinden alınan bilgilere göre Ordu ve Giresun'dan İstanbul ve Ankara'ya uçak ile yolculuk yapan yolcu sayısının günlük ortama 80 kişiyi bulduğunu belirtti.

'OR-Gİ FİZİBİL VE MANTIKLIDIR" Şahin, şöyle devam etti: "Ordu-Ankara-İstanbul istikametinde günde ortalama 20 otobüs seferi yapılmaktadır. Bu seferlerin günlük ortalama yolcu kapasitesi gidiş-geliş olarak 2 bin kişidir. Giresun-Ankara-İstanbul İstikametinde günde ortalama 15 otobüs seferi yapılmaktadır. Bu seferlerin günlük ortalama yolcu kapasitesi gidiş-geliş olarak bin 500 kişidir. Mevcut şartlarda uçak biletleri ile otobüs biletleri neredeyse eşitlenmiş ve hatta erken rezervasyonlarda daha düşük fiyatlı uçak yolculuğu mümkün hale gelmiştir. Havayolu seyahati yapan yolcu profili iş adamı ve orta üst gelir konumundan genel tüketici konumuna geçmiş, orta gelir ve bir alt gelirde uçak seyahatine başlamıştır"


Bölgede diğer komşu illerin durumunu da irdeleyen Şahin, şöyle konuştu: "Nüfus kriteri açısından bakıldığında; havaalanı yeniden faaliyete geçirilen Sinop ilinin toplam nüfusu 200 bin 791'dir. Havaalanı düzenlenerek seferlere açılan Tokat İlinin toplam nüfusu 617 bin 158'dir. Havaalanı faaliyette olan Mardin ilinin toplam nüfusu 750 bin 697'dir. Havaalanı faaliyette bulunan Sivas ilinin toplam nüfusu 631 bin 112'dir. Bölge kalkınma merkezi kabul edilen ve gelişmiş uluslar arası havaalanına çevrilen
Trabzon ilinin toplam nüfusu 748 bin 982'dir. Bu ilin hinterlandında hizmet sunduğu Rize ve Gümüşhane ile birlikte toplam nüfusu 1 milyon 199 bin 759'dur. Görüldüğü üzere Ordu-Giresun ortak havaalanı hizmet nüfusu havaalanı olan pek çok ilden fazla gelişmiş uluslararası havaalanı olan Samsun ve hinterlandı ile beraber Trabzon bölge nüfusuna yaklaşık eşit düzeydedir. Bu veriler göstermektedir ki, Ordu-Giresun ortak havaalanı projesi yolcu ve nüfus potansiyeli açısından muadil havaalanlarına göre çok daha
averajlı konumdadır. O halde, Ordu Havaalanı ticari açıdan, fizibildir ve mantıklıdır"

"YAKINLIK GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ DEĞİL"
Ordu-Giresun illerinin Samsun ve Trabzon Havaalanlarına yakın olduğu ve havaalanına ihtiyaç olmadığı şeklindeki görüşe kesinlikle katılmadığını belirten Şahin, "Or-Gi Havaalanı yeri, Samsun-Çarşamba Havaalanına 128 km, Trabzon Havaalanına ise 181 km uzaklıkta bulunmaktadır. Buna mukabil Sivas Havaalanı ile yine havaalanına sahip olan Tokat Havaalanı arasındaki mesafe 108 km'dir. Keza, her ikisi de havaalanına sahip olan, Mardin ve Diyarbakır illeri arasındaki mesafe ise, 95 km'dir. Bunun dışında önemli
havaalanları konumunda bulunan Adana ve Hatay illeri arasındaki mesafe 192 km'dir. Sinop ve Çarşamba Uluslararası havaalanları arasındaki mesafe 180 km'dir. Mevcut veriler göstermektedir ki, Ordu Havaalanının komşu illere yakın olma iddiası da mevcut örneklere göre tutarlı değildir" diye konuştu.

"EĞİTİM VE TURİZM SEKTÖRÜ CANLANACAK"
Or-Gi havaalanının yüksek öğretim sektörü açısından büyük bir ihtiyaç olduğuna da dikkat çeken Şahin, şunları söyledi: "Ordu ve Giresun Üniversiteleri Kurulmuştur. Ordu Üniversitesi halen 6277 öğrencisi ve 18'i profesör olmak üzere 57 öğretim görevlisi ile, kurulacak Tıp Fakültesi ile hızlı bir büyüme gösteren bir eğitim kuruluşu olarak gelecekte havayolu taşımacılığının en fazla ihtiyaç duyulacağı kurumlardan birisi olarak ortaya çıkmaktadır. Or-Gi Havaalanının günde Ankara ve İstanbul İstikametine bir
uçak kaldırabilme kapasitesi açıkça belli olmaktadır. Günümüzde hiçbir turist 1 saat sürecek karayolu yolculuğunu kabul etmemektedir. Ayrıca büyük sanayicilerin yatırım için ilk öngördükleri husus hızlı ulaşım altyapısıdır. Havaalanının bulunmaması nedeni ile, tur organizasyonu yolu ile konaklamalı turizm imkanından her iki ilde yararlanamamaktadır" şeklinde konuştu.

OTSO ANKETİNDEN ÇIKAN SONUÇ
Bu arada OTSO üyeleri arasında seçilmiş gruplar içinde yapılan anket neticesinde üyelerin yüzde 97.7'sinin havaalanına mutlaka gerek olduğu doğrultusunda görüş belirttiğini, sadece yüzde 1.5'i ihtiyaç olmadığına, yüzde 0.05'inin ise görüş belirtmediğine dikkat çeken Şahin, "132 denek'in yıl içi uçak ile sefer sayısı toplamı 1971 seyahat olarak tespit edilmiştir. Anket yapılan üyelerimize göre, havaalanının gerçekleşmesi halinde; İştirak eden üyelerin yüzde 23.,1'i ilde turizm sektörünün gelişeceğini,
yüzde 22.8'i ticaret sektörünün gelişeceğini, yüzde 18'i sanayi sektörünün gelişeceğini, yüzde 16.5'i eğitim sektörünam nüfusu 750 bin 697'dir. Havaün gelişeceğini, yüzde 14.3'ü sağlık sektörünün gelişeceğini, yüzde 5.3'ü ise diğer sektörlerin gelişeceğini belirtmişlerdir. Ordu ticari faaliyetini, doğrudan oluşturan, katkı sağlayan sanayici ve iş adamları Ordu Havaalanının yapılmasını zaruri ve iktisadi bir gereklilik ve Ordu sosyoekonomik faaliyetlerinin gelişmesi için önemli bir unsur olarak
görmektedir. Her iki ilin vatandaşları da, aynı görüş doğrultusunda Or-Gi Havaalanının yapılmasını istemekte ve destek vermektedir" dedi.

kaynak:kenthaber.com


Ben kendimi 7 yaşından beri hatırlasam o yaştan itibaren olan bitini hatırlayabilsem(daha gerisinide hatırlayabiliyorum ama farzedinki ) ta o zamanlar Mesut Yılmazlar,Tansu Çiller vermişti bizlere bu havaalanı sözünü.Şimdi ben 23 yaşına doğru gidiyorum Sayın başbakanımızda söz verdi ama hala bırakın havaalanıyla ilgili bir çalışma projesi hatta bütçede sözü bile geçmiyor.
Ben şahsen yapılması taraftarı değilim yıllarca bu ile liman yapılsın derim,ha yok siz illa da havaalanı yapalım diyorsanız onada karşı değilim.Karşı olduğum şey vaat edilip yapılmayan yada ihtiyacı olduğu halde ilgilenilmeyen sorunlar.

Ordu ve Giresun illeri çok açık söyliyeyim garip illerdir.Memleketimi severim ama hiçbir zaman il milliyetçilği yapmam şu ile oluyorda bizim ile niye olmuyor demem,aksine sevinir hayırlı olsun derim.Ama karadenizin incisi olan ,daha doğa canavarları iş adamları ve sömürgecilerin eli değmemiş olan bu illere bi iki rötüşle neler olur neler.Bugün İstanbul'da yaşayan Emrullah Ordu'da yaşamaya başlar,Dün İstanbul'a göç eden Emrullah bugün Orduya göç eder.Burda problem benim göç edip etmemem değil sadece örnek olarak verdim.Dediğim gibi bi iki yatırımla bu iki ildeki hem göç durur hem ekonomi canlanır hemde ülke ekonomisine ufakta olsa katkı yapılmış olunur.Bugün Ordu ve Giresunluları İstanbul'dan çekin abartmıyorum iki ilin nufusu 4 milyon İstanbul'dan 4 milyon nufüsun çekildiğini bi düşünün...


MEHMET KUTSİ ÇİL
9 yıl önce - Prş 02 Nis 2009, 18:17
Emrullah Bey


Orduda 25 yılım geçti.Senelerdir Orduya hava alanı yapılsın dedik durduk.Hatta sınıflarda bile bunun propagandasını yaptım.Çünkü çok istiyorduk ilimizde bir hava alanı olsun.Ama bugün,o zamanki düşüncelerimin yanlış olduğunu anlıyorum.Neden mi,bak izah etmeye çalışayım.Orduya hava alanı yapıldığını düşünelim,acaba kaç kişi binerdi uçağa,hava alanına günde kaç uçak iner veya kalkardı,o zamanlar bunları hiç düşünmemişim.Yanılmıyorsam Isparta havaalanı,Demirelin hatırı için yapılmış,ama bugün kapalı,sebep,yeterli sayıda uçak inip kalkmıyor,bir sürü personel boş durduğu halde maaş alıyor.Aynı durum Orduda da olacaktı.Havaalanı Ordu için lüks demiyeyim de,Ordu havaalanını kaldırmaz diyelim.Şöyle bir düşünürseniz,haklı olduğumu anlarsınız.Saygılar.

emrullah
9 yıl önce - Prş 02 Nis 2009, 18:47

Mehmet Bey size hem katılıyor hem katılmıyorum.
Katılmadığım nokta;
Öncelikle tesptinizde çok haklısınız örneğinizde Isparta'yı vermişsniz ben bunlara Çanakkale,Sinop havaalanlarınıda katmak istiyorum velakin ortada şöyle bir gerçek var;Ordu'nun diğer il ve ülkerlerde binlerce değil milyonlarca gurbetçisi var ben yapıldığında pasif bir havaalanı olacağına inanmıyorum hem bu birtek Ordu'ya değil Giresun'ada yapılacak ortak yani bu iki il değil kaldırma uçurur bu havaalanını.

Katıldığım nokta;

Aslına bakılırsa Ordu ve Giresun'un havaalanından öte daha önemli problemleri var.En önemlisi göç;göçün nedenide istihtam yetersizliği ve genç nufus patlaması.Bu iki ilin istihtam problemini çözücü projelere öncelik tanınmasını isterim ben.Siz nasıl yıllarca havaalanını savunduysanız bende aklımın yettiğince yıllarca liman yapılması yönünbde propogandalar yaptım.Yahu el alem duysa bize güler,bilen zaten bilirde bilmeyenler için söylüyorum o kadar güzel sahil şeridimiz varki anlatamam görmeniz lazım ve biz bunu değerlendiremiyoruz.İşte bu noktada can alıcı yatırımlar yapılır göç durur istihtam artarsa o zaman bende havalanı yapılsın derim tam gönülden.



Lütfü Uysal
9 yıl önce - Cmt 06 Hzr 2009, 22:47
OR-GI


Bence OR-Gi havaalani ülkemiz icin su an o kadar rentabel olacagini sanmiyorum. Sayin Kutsil´in yazdiklarina bende katiliyorum. Samsun ve Trabzon Havalimanlari su anki yolcu talebini karsiliyordur sanirim. Yoksa karsilamiyormu? Samsun´dan Trabzon 3,5 saate variliyor. Her iki limanda uluslarasi konumundadirlar. Giresun ve Ordu´nun nüfusu daha cok sahilde yasamaktadir. Bu havalimalarina ulasmak benim kanaatimce kolay. Yeni havaalani Samsun ve Trabzon havaalanlarinin yolcularinda düsüs olmasina sebep olacaktir. Sanki kas yaparken göz cikarma olayi gibi .
Ordu ve Giresun´lular turizme yatirim yapmalidirlar. Sahil boyunca cok güzel ilceler bulunmaktadir. Örnegin Ünye. Almanlar Bulgaristan´a tatile gidiyorlar, neden Ünye´ye gelmiyorlar. „Goldstrand Bulgarien“ diye arastirabilirsiniz. Oradan günlük Istanbul´a turlar düzenlenmekte. Neden Dogu Karadeniz´e, deniz turizmi gelmiyor? O kadarda elverissiz degilki orasi. Neden güzel otellerimiz yok? Bir turist kafilesinin 1 haftalik getirisni düsünün. Canlilik gelsin, Havaalani da gelsin ona karsi kimse gelemez.


murat93
8 yıl önce - Prş 19 Ksm 2009, 13:13

Lütfen Bazı Şeyleri Abatmayalım İstanbuldaki ordulu ve giresunluların sayısına girde bir tüikten bak 1 milyon etmiyo

Doğukan Kahraman
8 yıl önce - Cum 27 Ksm 2009, 00:51

İstanbul Ordu arası şehirler arası otobüs yolculuğu 14 saat sürüyor. İstanbul Samsun Çarşamba arası uçak yolculuğu süresi 1 saat 25 dakika sürüyor. Çarşamba'dan Ordu'ya ulaşmak için Çarşamba Havaalanı'ndan Ordu'ya ulaşmak yeni yolla birlikte sadece 1 saat sürüyor toplam 2 buçuk saat sürüyor. OR-Gİ olsaydı Ordu'ya ulaşmak sadece 15 dakika sürecek. Ben bu projeyi bir Ordulu olarak önemle destekliyorum. İnşaatı geçen hafta gördüm teyzemlerin köyüne yakın birazda inceleme yaptım. Havaalanı inşaatı denize dikey olarak yapılmış ama biraz yanlış olmuş. Uçakların inişleri ve çıkışları dağlık tarafa olamaz dağlar bana yüksek gibi geldi Mecburen inişler ve çıkışlar denize doğru yapılmalı. Ancak Trabzon Havaalanı gibi Havaalanı pisti dikey olsaydı iniş ve çıkışlar her iki yönde rahatlık sağlardı. Havaalanı zaten Ordu merkezde olamazdı uygun arazi ve Boztepe engeliyle karşılaşırdı. Ancak Ordu'dan Ulubey'e giderken Akyazı tarafına yapılabilirdi arazi geniş ve düz hem de şehir merkezine çok yakın olurdu.



cihan

8 yıl önce - Cum 27 Ksm 2009, 19:57

Samsunlu olarak bu projeye katılıyorum. yerinde fikir, fizibil. sinop ve tokat gibi yerlerde bile havaalanı açtılar. ordu ve giresun tek başına gerçekten çok çok küçük şehirler. ama iki şehir bir olunca Samsun ve trabzona gitmeye gerek kalmadan yeterli yolcu kapasitesine kesinlikle ulaşacaklardır. ayrıca istanbuldaki giresunlu ve ordulu sayısı 1 milyon bile etmiyor ve samsundan uçak 1 sat 25 dakikadan daha erken sürede bile iniyor. en geç süresi 1.25.

emrullah
8 yıl önce - Cum 27 Ksm 2009, 20:08

Ya Allah aşkına Ordu+Giresun İstanbul nufusun 1 milyon etmediğine dair bana bir kaynak gösterebilirmisiniz.
2.si birtek İstanbul yok,siz bana Ordu+Girssun'u toplam yurt içi ve yurt dışı gurbetçi sayısını söyleyebilirmisiniz.


cihan

8 yıl önce - Cum 27 Ksm 2009, 20:41

aslında lütfi uysal arkadaşımızın sözünüde göz ardı etmemek lazım. yerinde söz. Ayrıca Samsun ve Trabzon'a ulaşım çok kolay. dümdüz otoban yol. misal Ünyeliler Çarşamba Uluslararası Havalimanı'na, Samsun Atakum gibi bi semtte oturanla hemen hemen aynı anda ulaşıyor. ordu merkezden ise ulaşımda kolay, bozuk yol bile yok. dümdüz otoban araç içinde uçaktansın gibi. istanbula 14 saatte değil ordulular samsun sayesinde 2.5 saatte varıyor kara + hava. bence buna dua bile edilmeli. zaten çoğu nufus ordu ve giresunda kıyı kesimde oturduğu için herkes anayola yakın. Samsun ve Trabzonun kapasitesini azaltmak da doğru değil. sinop ve tokat gibi bi yere yapıldıysa ORGİ kesinlikle yapılmalı derim o ayrı bir konu.
bi yandan böyle de düşünülmeli.
oraya harcancak para ile denildiği gibi deniz turizmien önem verilse. samsun trabzondan feribotlar kalksa turizm canlansa, otellere harcansa o yatırımlar, daha çok para girer insanların cebine. Ben Bulgaristan'dayım şu an.başkent Sofia'da. kıyı illeri Varna ve Bourgas'dan istanbula turlar var. evet almanlar gelir. orduda böyle olabilir...
çok çok büyük sıkıntılar yaşanıyorsa orda (ki yaşanmıyor bir karadenizli olarak söylüyorum) eğer öyleyse yapılsın. ama unutmayın kardeşlerim doğuda istanbula sizin kadar rahat ulaşanlar yoktur. hayatı felç edecek güçlükse 2.5 saat, yaşanmaz hale getiriyorsa. sonuna kadar arkasındayım.
zaten yapılmasınada karşı değilim, desteklerim türkiye için güzel bir şey. ama herşeyide bilirkişilerin düşünmesi lazım.

Ayrıca nufus meselesine gelirsek. bunun resmi kaynağı var. göçmen sayıları.
Bu arada Türkiye İstatik Kurumu'nun (www.tuik.gov.tr) yaptığı istatistik ve adrese dayalı nüfus kayıt sistemine göre, ordudan resmi olarak türkiyenin her iline göç etmiş ve buralarda yaşayan insan sayısı 31.458 dir. Bu resmi rakam. gayriresmi düz hesap 50 bin diyelim. yurdışı diyelim olsun 100bin. hadi 500bin olsun. giresunda aynı şekilde 18.539 kişi. düz hesap o da 50 bin olsun.milyon bulunmaz.
ayrıca 4 milyon ordulu daha aynı anda yerküre üzerinde yaşamadı. iyi günler.
gerçektende rantbl olmayabilir.


fakat bunu sende anlarsın. rakamlara belgelere gerek yok. Yapman gereken istanbulda organize sanayilerde çalışmak, istanbulda 3-4 yıl ikamet etmek, sürekli otobüs ve uçak yolculuğu yapmak. bunu yapan insan bile istanbul ve ankara gibi yerlerde o kadar insanın yaşamadığı anlar ama milyonlar olmasa bile evet fazla nufusları var.
samsun gibi 1 buçuk milyon nufuslu şehirin göçmen sayısı 10 milyon olmalı senin 4 milyonluk hesabına göre. ama çok az. hatta göç alıyor.

neyse bu kadar. hayırlısı olur inşllh projeler için, kolaylık olur güzellik olur ama "herşeyiyle" bilirkişilerimiz düşünsün. karadenizimize ve türkiyemize hayırlı olsun herşey..


En son cihan tarafından Cum 27 Ksm 2009, 21:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


cihan

8 yıl önce - Cum 27 Ksm 2009, 20:56

Boztepe'ye teleferik yapılmalı ayrıca. öyle projede duydum. Samsun'da var misal tepeye çıkıyor restaurant. boztepeye daha iyi olur. yukarıya tesis konulursa. havaalanından çok turist gelir.uzaktan bile olsa.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 126127128   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM