Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Balıkesir Uludağ Turizm
123 ... 212223   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
denizefe
5 yıl önce - Pts 16 Mar 2009, 13:30
BLK » Balıkesir Uludağ Turizm



Balıkesir'in gururu işletmelerden biri de Uludağ Turizm'dir.Önceleri İzmir,Bandırma ve Erdek'e yolcu taşırlarken gelişen şehirle beraber uzak hatlarada yolcu taşımaya başladılar.Özellikle İstanbul yolculuklarımda tercih ediyorum ve hizmetlerinden çok memnun kaldığımı mutlaka belirtmeliyim.Elimde otobüslerinin fotoğrafları yok ama olan arkadaşlarım varsa ve paylaşırlarsa çok sevinirim.

Firmanın resmi web sitesinden kısa özgeçmişleri.
Firmamızın kurucusu Fehmi ŞENGÖRENOĞLU (Hancıoğlu) 1932 yılında Balıkesir'de doğmuştur. Çeşitli meslek gruplarında çalıştıktan sonra 1958 yılında otobüs yazıhane işletmeciliğine başlayan Fehmi ŞENGÖRENOĞLU 1961 yılında iki arkadaşı ile birlikte Aşan Turizm olarak otobüs işletmeciliğine atılmıştır. Balıkesir-Bandırma hattında seferlere başlayan firma ilerleyen yıllarda BMC ve Fiat marka önden motorlu otobüslerle Balıkesir-İzmir, Bandırma-İzmir, Balıkesir-Bursa hatlarını açar.Haftasonları çarşı merkezindeki terminalinden Balıkesir halkı için tatil ve gezi amaçlı günübirlik gidiş-dönüş Erdek seferleri düzenler. 1973 yılına kadar devam eden birliktelik, Fehmi ŞENGÖRENOĞLU'nun ayrılıp tek başına yoluna devam etme kararı alması ile son bulur.
Fehmi ŞENGÖRENOĞLU 1973 yılında Uludağ Turizm Otobüs İşletmesi'ni kurarak daha iyi hizmet, daha çok servis yapmak amacı ile özmal otobüs sayısını arttırma kararı alır. 1974 yılında o zamanın lüks otobüsleri olan MERCEDES O302 tip sıfır otobüsü Denizli bayisinden satın alır. Daha sonra MERCEDES 352 tip 3 adet otobüs daha alarak çalışmalarına devam eder. 1984 yılında ve sonrasında yolcu taşımacılığı sektöründe çok hızlı değişimler yaşanır. En büyük otobüs üreticisi olan MERCEDES 1984 yılında 302 S, 1985 yılında V6, 1988 yılında V8 tip otobüsleri üreterek karayolu taşımacılığında hızlı bir değişim yaşanmasına neden olur. Bu arada Mitsubishi, Maraton adı altında 1988 yılında Temsa grubu otobüs üretimine başlar. Taşımacılıktaki bu hızlı değişime ayak uydurmaya çalışan firma bunda da başarılı olur.
Uzun yıllar bölgesinde hizmet eden firma 1996 yılında şirketleşme yoluna gider. Balıkesir Uludağ Ltd. Şti. altında şirket kurulup, kurumsal yapıya kavuşmak için ilk adımlar atılır.
Şirket 1996 yılından itibaren jenerasyon değişikliği yapmış, ikinci kuşak oğullar Özdemir ŞENGÖRENOĞLU ve Özcan ŞENGÖRENOĞLU şirket yönetimini devir almışlardır.
1996 Yılından yılından sonrada yeni yatırımlara devam eden şirket 1997 yılında 2 adet Mitsubishi Prenses ve 1 adet O403 Mercedes Benz sıfır otobüsleriyle filosunu güçlendirmiştir. 2000 yılında Antalya-Alanya hattı hizmete sokulmuştur. 2002 yılında Mercedes grubunun ürettiği O403 tip yeni 5 adet otobüs satın alıp hizmete sokmuştur. Balıkesir-İzmir hattında her saat otobüs kaldırmaya başlayan firma 2004 yılında Isparta hattını hizmete açmıştır.
2006 yılında Mercedes-Benz'in ürettiği Travego marka otobüslerle filosunu güçlendiren firma, bu yıl içerisinde Balıkesir ve Bandırma'dan Ayvalık,Edremit,Akçay,Altınoluk seferlerini başlatmıştır. 2007 Haziran ayında hatlarını genişleterek İzmir-İstanbul, Balıkesir-İstanbul,Bursa-İstanbul seferlerini müşterilerinin hizmetine açmıştır. 2007 yılında Neoplan yatırımlarına giden firma,faaliyet gösterdiği şehirlerarası karayolu taşımacılığında devamlı yatırıma ve yeniliğe giderek bölgesinde güçlü, güvenilir ve itibarlı bir kuruluş olarak bilinir. 40 adeti özmal olmak üzere toplam 70 adet otobüsüyle müşterilerine daha uzun yıllar hizmet vermeye devam edecektir.


Vlkn35
5 yıl önce - Çrş 18 Mar 2009, 15:03

Alıntı:
Önceleri İzmir,Bandırma ve Erdek'e yolcu taşırlarken gelişen şehirle beraber uzak hatlarada yolcu taşımaya başladılar.


Uzak hatlardan kasıt şuanda sadece İzmir-İstanbul seferi var Uludağ'da, diğerleri Misyatur yazılı araçların Uludağ yazmasıyla oluşan birleşmeden kaynaklanan körfez hatlarına seferler olmaya başladı. Hizmet kalitesi günden güne güzelleşse de Bandırma-İzmir hattında tek firma olması biraz rahat hareket etmesine neden oluyor Uludağ personelinin, keza başka alternatif firma olmadığı için kalite düşse bile Bandırma-Erdek-Gönen'den İzmir'e gidecek yolcular ister kaliteli isterse kalitesiz hizmet olsun Uludağ'a mahkumlar..


denizefe
5 yıl önce - Çrş 18 Mar 2009, 15:09

Uzak hatlardan kastım Ankara,Antalya ve Eskişehir idi.Ama bahsettiğiniz birleşme konusunda bilgim yok.Bandırma hattına dediğiniz gibi alternatifleri yok geçen yıllarda Metro hergün her saat sefer koydu ancak nedendir bilmem fazla uzun sürmedi.Yalnız şunu söylemeliyim Bandırma hattında da kaliteli hizmet sunuyorlar gibi geliyor bana en azından benim yolculuklarımda öyle gördüm.

Vlkn35
5 yıl önce - Çrş 18 Mar 2009, 19:15

Alıntı:
Uzak hatlardan kastım Ankara,Antalya ve Eskişehir idi.Ama bahsettiğiniz birleşme konusunda bilgim yok.Bandırma hattına dediğiniz gibi alternatifleri yok geçen yıllarda Metro hergün her saat sefer koydu ancak nedendir bilmem fazla uzun sürmedi.Yalnız şunu söylemeliyim Bandırma hattında da kaliteli hizmet sunuyorlar gibi geliyor bana en azından benim yolculuklarımda öyle gördüm.

Haklısınız, Antalya hattı devam ediyor. (Bu hatta Gönen-Alanya, kapanan Bursa ULUDAĞ firmasından miras kalmıştır, vaktiyle Bandırma yönünden Antalya-Alanya yönüne sadece Bursa ULUDAĞ firmasının aksam Bandırmadan 18:00 de seferi vardı) Ankara yönü ise şu anda kapalı yazın belki açılabilir.
Metro konusunda ise, Metrodan önce yanlış hatırlamıyorsam 1999 yılında S.S.Gönen Koop. (şuan kapalıdır) Gönen-İzmir seferleri koyarak rakip olmaya çalıştı, ancak pek verim alamadı ve Gönen Koop. otobüsleri Bursa Uludağ bünyesinde Balıkesir Uludağ ile aynı hatta rekabet haline girdiler, tabı kısa bır sure sonra Bursa Uludağ kapandığından bu araçlarda bir kısmı Metro bir kısmı da Balıkesir Uludağ bunyesinde çalışmaya başladı. Sanırım 2001 yılıydı kısa bir süre de Kamil Koç Erdek ve Gönenden İzmir seferleri düzenledi ama o da uzun sürmedi. En son Metro denedi o da olmadı.
Özcan Beyin "Bedava taşırım bu yolu vermem" diye bir söz ettiğini duymuştum o zamanlar..


denizefe
5 yıl önce - Prş 19 Mar 2009, 22:39

Sanırım biz yolcuların klasik bir ayak alışkanlıkları var ve bunları kırmak gerçekten çok zor.Balıkesir Uludağ'ın tercih sebebide bu olabilir sevgili Vlkn35.


denizefe
5 yıl önce - Cum 20 Mar 2009, 16:31

Bu sabah benzin istasyonunda rastladım fotoğraflayayım dedim.


(+)


Vlkn35
5 yıl önce - Cum 20 Mar 2009, 22:44

Alıntı:
Sanırım biz yolcuların klasik bir ayak alışkanlıkları var ve bunları kırmak gerçekten çok zor.Balıkesir Uludağ'ın tercih sebebide bu olabilir sevgili Vlkn35.


Gönen-Erdek-Bandırma/İZMİR hattında tek olmasının sebebi firma sahipleri arasında bizim bilmediğimiz anlaşmalarda olabilir belkide , dediğim gibi Kamil Koç ile kalite bakımından kıyaslanamaz olmasına rağmen bu yolda Kamil Koç'un bile önüne geçememesi konusu kuvvetle muhtemel anlışkanlıklar olmalı..
10 HF 252, 2002 model 0403 lerden ve özmal araç, hergün Uludağ ile seyahat ettiğim dönemde en sevdiğim araçlardan biriydi, orjinali kırmızı tonlarında kuşaklıydı ilk geldiğinde..


emincan_35
5 yıl önce - Cum 20 Mar 2009, 23:21

Balıkesir Uludağ Neoplan Tourliner




(+)


Burak KAYNAŞ
5 yıl önce - Sal 14 Nis 2009, 23:56

Alıntı:
Balıkesir'in gururu işletmelerden biri de Uludağ Turizm'dir.


Ben daha ziyade Balıkesirin yüzkarası olarak düşünüyorum.. Mecbur kalmadığımda ise kesinlikle tercih etmiyorum.. Bir koltuğa bir den fazla hatta bir keresinde üç kişiye bir den bilet kestikleri için koridor da hemen şoförün yanında muavinin verdiği bir minder üzerinde Balıkesir - İzmir arası yani yaklaşık 180 km bu şekilde seyahat etmek zorunda kaldım.. Bir diğer yolculuğum da ise Susurluk - Balıkesir arasında arka kapı tarafındaki merdivende yolun devamını ise Balıkesir - İzmir arasını hostes koltuğunda tamamladım... Başka bir Balıkesir - Erdek yolculuğumda ise bilet aldığım iki koltuğa yoldan biletsiz müşteri almışlar.. Daha sonrasında benim biletli yolcu olmam dolayısıyla o koltuktaki 2 kişiyi indirdiler ve paralarını şoföre geri ödettiler.. Akhisar dan erdeğe giden bu vatandaşlar Balıkesir de araç tan inip bir sonraki Erdek aracını beklemeye koyuldular...
Daha sayabileceğim birsürü rezalet var ama bu kadarı yeterli olucaktır diye düşünüyorum.. Araç içi personelin kabalığı da cabası...

SAYGILARIMLA


M Ali Çelik
5 yıl önce - Cmt 18 Nis 2009, 11:04

öğrencilik yıllarımda balıkesire çok gidip geldim. Otobüse binerken özellikle dikkat ederdik uludağ firmasına. bursa uludağ otobüsüne binerdik. hiç yanlışlık yapıp balıkesir uludağa binmedik.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara