Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
İzmir'de 5 ayrı tramvay hattı açılıyor
« önceki   123 ... 567 ... 107108109   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
serdar ölmez
5 yıl önce - Sal 10 Mar 2009, 10:18
Biri hayaaal etmiş...


Biri demiş ki burdan burdan geçirelim, almış FOSFORLU kalemi eline çizmiş babam çizmiş, Karşıyaka çok ilginç, haritada yol geniş görünüyor ya... Geçer burdan halbuki yol geniş değil, diğer ara sokaklara göre geniş .... Seçimden sonra Fizibilite raporları bile yapılmadan tozlu raflardaki yerini alır bu resimler...

Yazık ki yeni nesil çocukları bile kandıramazsın Kocaoğlu... Yerinde olsam metro istasyonlarının Egeray ın bitmiş hallerini gözler önüne sererdim... Ama dandik bir kaç çizimden başka birşey yok ki temcit pilavı gibi önümüze sürüyorlar...


En son serdar ölmez tarafından Çrş 11 Mar 2009, 01:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


erkin1
5 yıl önce - Sal 10 Mar 2009, 22:48
destan yazılıyor....


Dpt elinde böyle proje yok.... Büyükşehir de böyle bir proje yok....


Metrolar ve Egeray yeterince gündemi zorlarken... En az 2 yıl ses çıkmaz....
Bugün başlasalar 2 yıl sonra belki biter... Bu gün hiçbir zaman gelmeyecek...
Adam halkapınar metrosu için 150 milyon$ parayı nasıl harcarım diye düşünürken kendini ayağa düşürecek işlere kalkışmaz...

Temcit pilavı için tava çok... Kim yutarsa ona kaktıracakları işler... Tramvay sadece 2 noktaya başlayabilirler... O bile en az 3 yıl sürer...


Bülent
5 yıl önce - Pzr 29 Mar 2009, 06:09

Tramvay hatlari icin özel raporlar hazirlanmis, pdf dosyasini bu adresten indirebilirsiniz:
http://www.izmir.bel.tr/UploadedPics/File/Tram_Raporu.pdf

Alıntı:
Tramvay hatlarının ucuz maliyetli ve hızlı yapılabilir olması ve metro sistemini tamamlayıcı işlevlerinin yanında, kent dokusuna uyumu açısından da günlük yaşama zenginlik katacak.
http://www.izmir.bel.tr/projelerb.asp?pID=84&psID=0


batuşener
5 yıl önce - Pts 30 Mar 2009, 17:24

ilk kez İBB'den gerçekten anlaşılır bir raylı sistem haritası Tramvay hatları hala varlığını koruyor.
http://www.azizkocaoglu.com/t/ibbbaskan/sub.jsp?p=121
daha net görebilmek için siteye girmek gerekiyor!


erkin1
5 yıl önce - Çrş 01 Nis 2009, 16:24

Şu an için sadece 2 tanesinin projesi hazırdı. Ama Dpt'ye bir proje sunulmadı
Asıl önemli olan eldeki raylı sistemleri bitmesi için bir çırpınış var. İnşaat projesi olarak bir proje henüz yok. 2 hat özellikle Buca etabı için Ulaştırma bakanlığından onay bekleniyordu.
Ya hat kiralanacak. Yada Egeray'a bağlı bir iştirak olacak.

Şehrin öncelikleri belli iken, başka yerlere saldırmak bozguna uğramaktır. 40 Km tramvay için çok uğraş verilip verilmemesi dışında...
2009 yılında şu 300 milyon ytl parayı harcasınlar... 2010'da bir şeyler netleşir...
İhaleye çıksalar, hazırlık süresi en az 120 gün ! İhale ötelenir sekteye uğrarsa 120 daha gider... Zaten yıl bitti !


atinccan
5 yıl önce - Prş 02 Nis 2009, 10:13

Tramvay; sadece seçim yatirimidir, asli astari gerçek değildir, İzmirde ilkkez 10 yil önceki seçim kampanyasinda kullanilmiştir ( Narlidere ) , üzerinden 10 yil geçti sadece resimlerde kaldi, büyükşehirde'de sonuç ayni olacağini düşünüyorum...

Erkan_T
5 yıl önce - Prş 02 Nis 2009, 10:35

Alıntı:
İzmirde ilkkez 10 yil önceki seçim kampanyasinda kullanilmiştir ( Narlidere ) , üzerinden 10 yil geçti sadece resimlerde kaldi,


10 yılla alakası yok.

Narlıdere Belediye Başkanı Abdül Batur, 2006 yılında Sahilevleri' ne tramvay yapılacak diye duyurdu.Bununla beraber 2.5 km'lik kıyı caddesini de değiştirme projesi hazırlandı.

Şimdi Narlıdere' nin projesi hazır.Büyükşehire göre hareket edilip çalışma yapılacak.

'Erkin35' bu konu da daha bilgilidir.Devamını (varsa) ona bırakıyorum...


kutbay
5 yıl önce - Prş 02 Nis 2009, 11:20

Metro ve Tramvay projeleri tamamlandığında İzmir gerçek bir modern kent gibi demir ağlarla örülmüş olacak. Bence büyükşehirlerin ulaşım sorunu 'toplu' ulaşım ve özellikle lastik tekerlekli araçlar dışında yapılan toplu taşımalarla çözülür. Aziz Kocaoğlu'd bu çözüm yolu üzerinde emin adımlarla ilerliyor.

doqu
5 yıl önce - Prş 02 Nis 2009, 13:52

Alıntı:
İzmir Büyüksehir Belediyesi
Ulasım Dairesi Baskanlığı
Ulasım Koordinasyon Müdürlüğü


İZMİR TRAMVAY HATLARI ÖN ETÜTLERİ

KARSIYAKA TRAMVAY HATTI
İzmir ulasım ana planı çalısmaları kapsamında, Karsıyaka ilçesine hizmet etmesi düsünülen
tramvaya ait kapasite hesaplarında, hem tek hatlı hem çift hatlı sistem öngörülerek çalısmalar
yapılmıstır. Sekil 2 bu çalısmada saptanan hatları göstermektedir.
İlk güzergâh olarak seçilen Girne Bulvarı - Gün Sazak Bulvarı - Bahriye Üçok Bulvarı ‘nda
uygun yol genisliği olmaması ve mevcut geometrik özelliklerinin yetersizliği nedeniyle tek
hatlı tramvay olarak düsünülmüstür.
İkinci güzergah Alaybey tersanesinden baslayıp Karsıyaka sahil seridini takip ederek Atatürk
Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar hizmet vermesi öngörülmüstür. Bu güzergâhta ise
kamulastırma imkânları ile yolun geometrik özelliklerinin daha uygun olması nedeniyle çift
hatlı tramvay uygulaması daha olası gözükmektedir.

Karsıyaka güzergâhında çift hatlı tramvayın günlük tasınan toplam yolcu sayısı yaklasık
84960 olarak hesaplanmıstır. Hesaplar, pratikte dizilerin birbirini minimum 10 dakika süreyle
takip edebileceği öngörülerek yapılmıstır.
Karsıyaka tek hatlı tramvay sistemi kapasitesi = 76233 yolcu / gün
Karsıyaka çift hatlı tramvay sistemi kapasitesi = 84960 yolcu / gün
Toplam yolcu tasıma kapasitesi = 161193 yolcu / gün

BORNOVA TRAMVAY HATTI
İzmir ulasım ana planı çalısmaları kapsamında, Bornova ilçesine hizmet etmesi düsünülen
tramvaya ait günlük toplam yolcu tasıma kapasite hesaplarında, çift hatlı sistem öngörülerek
çalısmalar yapılmıstır.
Güzergâh Ozan Abay Caddesi ile Haydar Aliyev Caddesi kesisimden baslamakta, sırasıyla
Sakarya Caddesi ve Mustafa Kemal Caddesini takip ederek Bornova Meydanı’nda son
bulmaktadır.
Yapılan hesaplamalarda kullanılan veriler Eskisehir ilinde hali hazırda hizmette olan tramvay
incelenerek örnek alınmıstır. Çift hatlı tramvay uygulanması düsünülen Bornova güzergahı
yaklasık 4460 m olup istasyonlar 400~500 m aralıklı olarak yerlestirilmistir. İlk ve son
istasyon da dahil olmak üzere 10 istasyon mevcuttur.
Bornova’ya hizmet vermesi öngörülen çift hatlı tramvayın, yapılan hesaplamalar sonucu
günlük yaklasık 84960 yolcu tasıyabileceği bulunmustur. Pratikte dizilerin birbirini minimum
10 dakika süreyle takip edebileceği kabulüyle; hesaplar buna uygun olarak yapılmıstır.

BUCA TRAMVAY HATTI
İzmir ili ulasım ana planı çalısmaları kapsamında, Buca ilçesine hizmet etmesi düsünülen
tramvaya ait kapasite hesaplarında, hem tek hatlı hem çift hatlı sistem öngörülerek çalısmalar
yapılmıstır. İlk güzergah olarak seçilen Uğur Mumcu Caddesi-Özmen Caddesi - Kıbrıs
Caddesi - Erdem Caddesi ve 132. sokak tek hatlı tramvay olarak düsünülmüstür. İkinci
güzergah Buca Eğitim Fakültesi eski tren yolunu takiben, Kosuyolu Caddesi’yle birleserek
Uğur Mumcu Caddesi ve Çevik Bir Meydanı’ndan Eğitim Fakültesi’ne ulasmaktadır. Bu
güzergah için yolun geometrik özelliklerinin uygun olması nedeniyle çift hatlı tramvay olarak
hizmet vermesi öngörülmüstür.
Yapılan hesaplamalarda kullanılan veriler Eskişehir ilinde hali hazırda hizmette olan
tramvay sistemi incelenerek örnek alınmıstır. Tek hatlı tramvay uygulanması düsünülen
güzergah 1470 m olup dizilerin birbirlerini hat uzunluğunun geçis süresinin iki katı kadar
bir aralıkla takip etmeleri gerekliliğinden, yaklasık 200~300 m aralıklı olarak istasyonlar
yerlestirilmistir.
Bu hesap yöntemiyle, Buca tek hatlı tramvay güzergahına ait günlük yolcu kapasitesi yaklasık
145000 olarak bulunmustur.
Buca’da tramvayın çift hatlı olarak kurulması öngörülen güzergah uzunluğu yaklasık 2510 m
olup Buca Eğitim Fakültesi ilk istasyon olmak üzere, Kosuyolu Caddesi, Uğur Mumcu
Caddesi ve Çevik Bir Meydanı’ndan Eğitim Fakültesi’nde son bulmaktadır.
Bu hesap yöntemiyle, Buca çift hatlı tramvay güzergahına ait günlük yolcu kapasitesi,
dizilerin 10 dakika arayla birbirlerini takip edecegi kabulüyle, yaklasık 84960 olarak
bulunmustur.

KONAK TRAMVAY HATTI; ALSANCAK – GÜZELYALI – F. ALTAY
İzmir ulasım ana planı çalısmaları kapsamında, Alsancak – Güzelyalı - F.Altay hattı üzerinde
hizmet etmesi düsünülen tramvaya ait kapasite hesaplarında, çift hatlı sistem öngörülerek
çalısmalar yapılmıstır. Güzergâh Alsancak Gar’dan baslayıp Atatürk Caddesi’ni takip ederek
Konak Pier önünden Cumhuriyet Bulvarı’nı izlemekte, devamında Karataş Lisesi durağından
Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’na geçmektedir. Sahil yolunu takip eden güzergâh F.Altay’da
S.B. Ali Resmi Tufan Caddesi’ne paralel olarak izlemekte ve son istasyon olarak Üçkuyular
Pazar Yeri’nde son bulmaktadır.
Alsancak – Güzelyalı - F.Altay güzergâhına hizmet vermesi öngörülen çift hatlı tramvay,
kapasite hesabında, katarların da 10 dakika arayla birbirlerini takip edecegi kabulüyle,
yaklasık 84960 olarak bulunmustur.

Önerilen hatların toplam uzunlukları sonuç olarak asağıdaki gibidir:
Karsıyaka = 20110 m.
Bornova = 4460 m.
Buca = 3980 m.
Konak = 10620 m.
TOPLAM = 39170 m.

İLK MÜHENDİSLİK ETÜTLERİ YAPILAN ÖNERİ TRAMVAY HATLARI
Yukarıda belirtilen mühendislik etütleri sonucunda ilçelere göre 5 ayrı alanda tramvay
isletmeciliği önerilmis bulunmaktadır.
Bu asamada söz konusu isletmelerin ana ulasım koridorlarıyla bütünlesmeleri ve kendi
aralarında bağlantısız olarak çalısmalarının yararlı olacağı düsünülmektedir.


KARSIYAKA TRAMVAYI
Parkur: ALAYBEY – SASALI DOĞAL YASAM PARKI
İlk yapılan mühendislik etütleri sonuçlarına göre Karsıyaka tramvayı için sekil 7’de
gösterilen güzergahın uygulanabilirliği kabul edilmektedir
Söz konusu güzergâhın isletim ve yatırım açısından özellikleri asağıdadır:
Güzergâh uzunluğu: 19,0 km.
İsletmedeki Dizi Sayısı: 12 adet
Toplam Araç sayısı: 40 adet (Yedek araç 4 adettir)
Yaklasık yatırım maliyet: 95 Milyon $
Toplam günlük yolcu tasıma kapasitesi: 84960

BORNOVA TRAMVAYI
OZAN ABAY CADDESİ ve HAYDAR ALİYEV KESİSME NOKTASI – BORNOVA MEYDANI
Bu hat sekil 8’de gösterilmektedir.
Güzergâh uzunluğu: 4,0 km.
İsletmedeki Dizi Sayısı: 3 adet
Toplam Araç sayısı: 6 adet (Yedek araç sayısı 3 adettir)
Yaklasık yatırım maliyet: 20 Milyon $
Toplam günlük yolcu tasıma kapasitesi: 84960

BUCA TRAMVAYI
UĞUR MUMCU - ÖZMEN CADDESİ - KIBRIS CADDESİ - ERDEM CADDESİ –
132 SOKAK - BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ
Güzergâh uzunluğu: 6,0 km.
İsletmedeki Dizi Sayısı: 2 adet
Araç sayısı: 8 adet (Yedek araç 2 adettir)
Yaklasık yatırım maliyeti: 24 Milyon $
Toplam günlük yolcu tasıma kapasitesi: 84960 + 145000 = Yaklasık 229960 yolcu /gün

KONAK TRAMVAYI ALSANCAK – GÜZELYALI - F.ALTAY
İsletme Güzergâh Uzunluğu: 10,0 km.
İsletmedeki Dizi Sayısı: 6 adet
Araç sayısı: 20 adet (Yedek araç 2 adettir)
Yaklasık yatırım maliyeti: 50 Milyon $
Toplam günlük yolcu tasıma kapasitesi: 84960 yolcu /gün

NARLIDERE – URLA TRAMVAYI
Parkur: NARLIDERE METRO SON DURAK – İYTE
İsletme güzergâhı sekil 11’de gösterilmektedir.
İsletme Güzergâh Uzunluğu: 36 km.
İsletmedeki Dizi sayısı: 18 adet
Araç sayısı: 60 adet (Yedek araç 6 adettir)
Yaklasık yatırım maliyeti: 180 Milyon $


KONAK TRAMVAYI EK GÜZERGÂH ÖNERİSİ
EK HAT

Alsancak – Güzelyalı - F.Altay hattı üzerindeki tramvaya ait ek hattın kapasite hesaplarında
da, çift hatlı sistem öngörülerek çalısmalar yapılmıstır. Ek hat Alsancak Gar’dan baslayıp S.
Esref Bulvarı’nı takip ederek Dr. Refik Saydam Bulvarı’na ulasmakta, 9 Eylül Meydanı’ndan
Gazi Bulvarı’na dönerek Cumhuriyet Bulvarı’yla birleserek son bulmaktadır. Bu ek hatta ait
güzergâh uzunluğu yaklasık 2850 m’dir.Söz konsu hat önerisi sekil 12’de verilmektedir.
Sekil 12. Gazi Bulvarı - S.Esref Bulvarı - Alsancak Gar Ek Tramvay Hattı Güzergâhı


Daha önce verilen http://www.izmir.bel.tr/UploadedPics/File/Tram_Raporu.pdf linkinden alıntılar.


Ömer3510

5 yıl önce - Prş 02 Nis 2009, 14:19

Bornova İçin konuşacak olursak;

Alıntı:
Güzergâh Ozan Abay Caddesi ile Haydar Aliyev Caddesi kesisimden baslamakta, sırasıyla
Sakarya Caddesi ve Mustafa Kemal Caddesini takip ederek Bornova Meydanında son
bulmaktadır.


Eskişehirdeki sistemin kopyası olacak deniyor



(+)


Bornova'dan geçeceği öne sürülen yer.



Bornova'nın bu kesiminde yol çok darlaşıyor
nasıl Eskişehir'de ki sistemi yapacaklar bilmiyorum
Ya Trafiği kesecekler yada sağa - sola park etme imkanı hiç olmayacak.



(+)




(+)



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege