Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir'de 5 ayrı tramvay hattı açılıyor
« önceki   1234 ... 142143144   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 3
nazım35
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 15:05

Alıntı:
palmiyelerden vazgeçmeden beyaz hat yapılabilir. yol yan tarafa doğru genişletilerek ağaçlar tramvay hattının ortasında ya da yan tarafında kalacak şekilde raylar döşenebilir. beyaz hattın avantajı tramvay hattı ile yaya akslarının birbirinden uzak olması


Beyaz hat kesinlikle tercih edilmemeli.Mustafa Kemal sahil bulvarı İzmir'in Karayolu standarlarının en üst düzeyde uygulanmış olduğu bir yol.İzmirde bana bu kadar zaman dayanmış bu düzgünlükte bir yol gösterin.Yağmur yağdığında bu yolda öyle diğer yollardakiler gibi su birikmez (bakınız Altınyol,bide İzmir'in en işlek yolu ) Belediye bi zahmet bu yolun dediğim düzenine dokunmasın.Yaptığı işleri görüyoruz.Yol boyunca ızgaralar falan.Karayolları yol yönetmeliğine tamamen aykırı işler.Belediyeyi bu ızgaralı yollara asfalt döşerken görmek isterim
Bence deniz kenarındaki hat tercih edilebilir.Şimdiki yaya yoluna yapılırsa denizin bir kısmı doldurularak yürüyüş yolu,tartan pist bisiklet yolu olarak düzenlenebilir.Biraz maliyet artar ama en mantıklısıda bu bence .


En son nazım35 tarafından Cmt 28 Şub 2009, 15:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ayhan
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 15:10

İYTE ve hatta Urla merkez bana göre gereksiz, 56.000 nüfus birşey değil. İzmir'in 850.000 nüfuslu kuzey ilçelerine raylı ulaşım yok daha.

Urla'ya normal eski yola alternatif arkadan otoban var. Ulaşım sorunu olacağını sanmıyorum.



uzay
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 15:14

Ayhan Bey dediğim gibi turizme dönük bir ilçe olduğu için o yüzden böyle bir şey yapıldığı kanaatindeyim.

Bu arada tekno kentide unutmayalım.Orasıda İzmir'in gelişmiş kısımlarından birisi.


Ayhan
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 15:51

Teknokent ve İYTE ile Urla'nın turistik önemini çok iyi biliyorum. Ama Çiğli'de de Atatürk Organize Sanayi, Menemen'de kurulacak olan Gediz Üniversitesi var. Tabii sadece örnek.

Urla'ya ulaşım sorunu şu an yaşanmıyor, ama ilerde tabii olma ihtimali var.


Mehmet Ali Ergüvenç
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 20:12

İYTE, Ege bölgesinin tek teknik üniversitesi, İzmir Teknoloji Geliştirme Bölgesi'de Ege bölgesinin tek teknoloji geliştirme bölgesidir. Bahsedilen Fransız yatırımı gelsin gelmesin, 2020'ye kadar kampüs günde 60.000 kişinin yaşadığı bir yer haline gelecektir.

Şu anda hem üniversite hem de teknoloji geliştirme bölgesinin en büyük sorunu ulaşım. Yeni yatırımcıları, araştırmacıları kaçıran şey zor ulaşıma sahip olması.
Devlet böyle bir vizyona sahip olup, buraya br üniversite kuruyorsa ulaşımını da desteklemek zorundadır.

Kurulmuş olduğu ilçe merkezinden oraya otobüs seferi olmayan İYTE'den başka bir üniversite gösterebilir misiniz?

İçmeler, Urla, Zeytinalanı gibi yerleşim yerleri de, İzmir'in konutsal açıdan en hızlı gelişen yerleridir. Emlakçı arkadaşlar varsa sitede doğrulasın Urla'da bugün beverly hills gibi semtler oluşmaya başlamıştır, ev fiyatları 1,5-2 milyon euroya kadar çıkmıştır.

Aziz Bey'in hep dediği gibi, İzmir kalkınması Yarımada'nın kalkınmasından geçer...
Bir yeri de kalkındırmak istiyorsanız, önce oranın ulaşımını sağlayacaksınız.

@Ayhan,
Aliğa-Menderes mayıs ayında bitiyor, raylı sistem olmayan 850.000lik ilçeler hangisiymiş merak ettim?
Aliağa-Menderes hizmete girince, yeni kurulacak gediz üniversitesi kampüsüne 15dakikalık mesafede bir metro istasyonu olacak (ayrıca bir not: gediz üniversitesi, mühendislik ve fen bilimleri eğitiminde İYTE'yi model alıyor)
Alaybey-Karşıyaka-Bostanlı-Sasalı adlı tramvay hattı'da organize sanayi'den geçecek.
Ayrıca Urla'da ulaşım sorunu olmadığı gibi bir kanıya nasıl vardınız bilemiyorum?




İzmir'linin bu şehrin bir teknik üniversiteye sahip olduğundan haberi yok, Teknoloji geliştirme bölgesi desek, herhalde 3. sanayi sitesi gibi bir yer zannediliyor. bu kafayla gidilirse daha çok başlık açılır, İzmir niye geri kaldı şöyle böyle diye.


Neyse ki Aziz Kocaoğlu bu konunun gayet bilincinde. Bugün yaptığı bir açıklama ile kafalardaki soru işaretlerini giderdi:

Alıntı:

Aziz Kocaoğlu, Aliağa-Menderes Projesi tamamlandıktan sonra projeyi Torbalı ve Efes’e uzatmayı, kuzeyde Bergama’ya götürmeyi hedeflediklerini söyledi. Kocaoğlu, ’’Metro bittikten sonra da metronun yer altından Narlıdere’ye uzanması, yer üstünden de İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nün kampüsüne kadar gitmesi gibi bir projemiz var. Halkapınar’dan otogara ve Üçyol’dan Tınaztepe Kampüsü’ne metronun gitmesi gibi birçok projemiz var. Bunların hepsini olanaklarımız ölçüsünde yapacağız’’ diye konuştu.




Ayhan
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 20:22

Alıntı:
@Ayhan,
Aliğa-Menderes mayıs ayında bitiyor, raylı sistem olmayan 850.000lik ilçeler hangisiymiş merak ettim?
Aliağa-Menderes hizmete girince, yeni kurulacak gediz üniversitesi kampüsüne 15dakikalık mesafede bir metro istasyonu olacak (ayrıca bir not: gediz üniversitesi, mühendislik ve fen bilimleri eğitiminde İYTE'yi model alıyor)
Alaybey-Karşıyaka-Bostanlı-Sasalı adlı tramvay hattı'da organize sanayi'den geçecek.
Ayrıca Urla'da ulaşım sorunu olmadığı gibi bir kanıya nasıl vardınız bilemiyorum?

İzmir'linin bu şehrin bir teknik üniversiteye sahip olduğundan haberi yok, Teknoloji geliştirme bölgesi desek, herhalde 3. sanayi sitesi gibi bir yer zannediliyor. bu kafayla gidilirse daha çok başlık açılır, İzmir niye geri kaldı şöyle böyle diye.


İYTE Teknoloji Geliştirme Bölgesi'nde çalışan biri olarak söyledim yazılarımı.

Evet 850.000 nüfus, raylı ulaşıma mayıs ayında kavuşuyor. Bayraklı, KArşıyaka, Çiğli ve Menemen'i kastettim. Özellikle Çiğli ve Menemen otobüsleri sabahları çok kalabalık oluyor.

Urla'nın önemini çok iyi biliyorum, söylemek istediğim şu an için raylı sistemin acil bir yatırım olmadığıdır. Kasttetiğim kuzey bölgeler bile daha yeni yeni ulaşımdan nasibini alıyor. Önce çevre yolu açıldı, şimdi de raylı sistem hizmete giriyor.

Ben Teknokentten-Karşıyaka'ya 1 - 1,5 saatte gelebiliyordum, aracım olmadığı halde.

752 numaralı otobüsler üniversitenin içine kadar gidiyor, sefer sayısının az olması tartışılabilir, ayrıca dolmuşlar da çalışıyor, aracı olmayanlar için biraz sorun gibi gözükse de, aracı olanlar için ulaşım hiç sorun değil bana göre.


murat efeoglu
11 yıl önce - Pzr 01 Mar 2009, 03:07

bence tramvayın urla ve iyte ye gitmesini desteklemek lazım. henüz erken olduğu söyleniyor. haklılık payı var. ama şöyle düşünmek lazım; Urlaya tramvayın işlemeye başlaması, projelerin hazırlanması, uygulamanın yapılması falan derken -kusura bakmayın ama- izmirde raylı sistem inşa etme süresini de göz önüne alırsak 8-10 yılı bulur.

önce yerleşimin tamamlanması, sonra da raylı sistemin inşa edilmesi sürecini yaşıyoruz sürekli. raylı sistemi yerleşimin, gelişimin olmasını istediğimiz şekilde tasarlasak ve inşa etsek? urla ve iyte gibi nüfusun hızla artacağının öngörüldüğü bir yerde çok fazla işletme zararı olmaz gibi geliyor bana.


Çağdaş Önal Yılmaz
11 yıl önce - Pzr 01 Mar 2009, 10:50

Alıntı:
İYTE ve hatta Urla merkez bana göre gereksiz, 56.000 nüfus birşey değil. İzmir'in 850.000 nüfuslu kuzey ilçelerine raylı ulaşım yok daha.


Ben de bu görüşü destekliyorum eğer raylı sistemler yapılacaksa ilk önce öngörülen bornova kampus hattı bitirilmeli sonra DEÜ Tınaztepe Kampus çalışmaları başlanmalı çünkü bu iki üniversitenin öğrenci sayısı toplam urla nüfusundan bile fazla ve bulundukları ilçelerin büyüklüğü gözönüne alınırsa haraket çok büyük.


M Ali Çelik
11 yıl önce - Pzr 01 Mar 2009, 13:52

İYTE ve Urla hatlarından önce otogar hattının tamamlanması gerekli. hatta hattın daha da uzatılarak ışıkkent-pınarbaşı bölgelerine ulaşması gerekli. Buraları günün büyük bir saati yoğun olan sanayi-ticaret bölgeleri. Urla hattı sürekli yoğunluk taşımayacak bir hat ve en son düşünülecek hat.

atinccan
11 yıl önce - Pzr 01 Mar 2009, 14:01

Umarim seçim kazanmak için oynanan klasik bizans oyunu çikmaz izmirli olarak ulaşim problemini kökten çözmüş oluruz....



sayfa 3
« önceki   1234 ... 142143144   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege