Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir'de 5 ayrı tramvay hattı açılıyor
« önceki   123 ... 142143144   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 2
Ayhan
11 yıl önce - Cum 27 Şub 2009, 03:42

Bana da mavi hat mantıklı geliyor, karşıdan karşıya geçme derdi olmaz, mavi olmazsa siyah olur, beyaz olacağını hiç sanmıyorum.

baran ege
11 yıl önce - Cum 27 Şub 2009, 04:16

Beyaz hayatta olmaz kesin mavi olan hat geçerli olur. En azından en mantıklısı o.



Çağdaş Önal Yılmaz
11 yıl önce - Cum 27 Şub 2009, 13:37

İstanbuldaki bütün tramvay hatları "beyaz hat" gibi ortada ama dezavantajı trafikle iç içe olması kavşaklarda araçları beklemesi ve bazı yerlerde ortak yol kullanımı

Ömer3510

11 yıl önce - Cum 27 Şub 2009, 13:47

Bu Tramvay hattı Bornova hariç, diğer bölgelerde çok rahatlıkla uygulanabilir.
Bornova'da nasıl uygulanır bilmiyorum.
Bornova Merkez'e çok dar yollardan ulaşılıyor, o yollardaki trafiğe bir de Tramvay yol-hat çalışmaları eklenirse iş çıkışlarında trafik kermeşesi daha bir karışık hale gelir.

Büyükşehir'den böyle bir uygulama bekliyordum,çok genç kalınmış bir uygulama
İstanbul ve Konya'da ki örneklerini gördükten sonra neden İzmir de böyle bir sistem yok diye çok hayıflanmıştım.


En son Ömer3510 tarafından Cmt 28 Şub 2009, 05:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


caesarea
11 yıl önce - Cum 27 Şub 2009, 14:13

Eğer resimde görülen tramvaylar alınacaksa bunları Prag ta yaşadığım için hergün kullanıyorum, Skoda marka Çek cumhuriyeti malı tramvaylar. Alçak girişli ortadaki girişin iki tarafında daha yüksek kotta iki oturma grubuna merdivenle çıkılmakta ama oturma yerlerinin büyük kısmı alçak seviyede. Diyebilirimki ilk olarak 2sene önce denemeler yapıldı şuan 30un üzerinde bu tramvaylardan Pragta çalışmakta, gayet sessiz, hızlı ve hoş makineler burada eğimi oldukca yüksek tepelere viyadükler sayesinde tırmanabilmekteler diğer 40 yaşındaki meslekdaşlarıyla.
Adresten resmini görebilirsiniz, ama bilgiler üzgünüm çekce http://www.skoda.cz/transportation/produkty/tramv ...aid73.html



M Ali Çelik
11 yıl önce - Cum 27 Şub 2009, 22:14

en uygun hat deniz kenarındaki alandır. Böylece kesintisiz olarak inciraltı - alsancak liman ulaşımı sağlanır. Kara tarafı çok dar özellikle valikonağı civarı. yeşilalan diye birşey kalmaz. ayrıca çok sayıda kavşak mevcut bu da kaza riskini arttırır

murat efeoglu
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 03:19

palmiyelerden vazgeçmeden beyaz hat yapılabilir. yol yan tarafa doğru genişletilerek ağaçlar tramvay hattının ortasında ya da yan tarafında kalacak şekilde raylar döşenebilir. beyaz hattın avantajı tramvay hattı ile yaya akslarının birbirinden uzak olması

sanırım kemal beyin sorduğu soru fahrettin altaydan başlayan hat ile karşıyakadaki hattın birleşip birleşmeyeceği. liman bu iki hattın birleşmesini imkansız hale getirmiyor mu?


Murat Caner
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 10:04

Alıntı:
İnşallah Urla'daki hat İYTE'ye kadar uzanır da, biz de rahat ederiz


Aman diyim. Entitüye saatte tek yönde 20 000 yolcu var mı? Hatta Urla'ya var mı?. Yapmayın etmeyin. Bunlar iktidar partisi taktikleri. Muhalefet de aynı zihniyetten olduğu için böyle açıklamalarla karşımıza çıkar.

Başkan hem ucuz demiş hem de hiçbir zaman karâ geçmeyecek Urla tramvayından söz etmiş.

Tramvay Balçova'da Buca'da düşünülenin benzeri yüzük yapılmalı. Örneğin İnciraltı, Termal, Teleferik, Balçoca merkez, Kipa, İnciraltı. Sahilyolu da doğru tercih. Ayrıca Karşıyaka'ya da yüzük yapılabilir. Ancak Urla diyince bir kaç yıl düşünmek gerek.


uzay
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 12:44

Murat Bey sizin görüşünüze katılmıyorum.Şu anda Urla'nın nüfusu 56.000 ve küsüratlı.Bu yazın 3 veya 4kat artıyor.Zaten yakında Urla Çeşme gibi geniş kapsamlı turizm bölgesi olarak kabul edilecek.Buda dünyanın ve Türkiye'nin her yerinden gelen bir halk kitlesi demek oluyor.Zaten bu proje 4,5yıl önce metro olarak düşünüldü.Rafa kaldırılmıştı.Metro pahalı olacağından tramvay olarak düşünülmüş.Belediye başkanı Aziz Kocağolu'nu tebrik ediyorum.

M Ali Çelik
11 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 13:27

kulağa şimdilik hoş geliyor ama adı üzerinde bunlar şu anda hedef proje. Fiziblite etüdü yapıldıktan sonra tam olarak kesinleşebilir.Yolcu kapasitesi ölçümü , hat imalat maliyeti, işletme maliyeti , kamulaştırma bedeli gibi rakamlar kesinleştikten sonra karar verilebilir.İYTE hattı ekonomik olmaz buna bende katılıyorum. Urlaya kadar proje gerçekleşirse buradan belli saatlerde kampüs alanına ring seferleri düzenlemek daha ucuza mal olur. Şu an için urla hattı bile bence ekonomik değil. Bunun yerine yazın denizden seferler düzenlemek ( tabii ki şimdiki mevcut antika vapurlarla değil , daha hızlı deniz otobüsleri ile) hem daha düşük maliyet (kamulaştırma yok , uzun bir hat döşeme yok , işletme maliyeti daha düşük) hemde zaman kazandırır. Zaten yazlık nüfus deniz kenarına geliyor. Güzelbahçe , kalabak , iskele , çeşmealtı hatta balıklıova ya yapılacak iskeleler ile bu ulaşım rahatlıkla sağlanır.



sayfa 2
« önceki   123 ... 142143144   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege