Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2311
mustafa 1903
9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 14:02

Alıntı:
AB'de 29 yaşına kadar o yazılım dilinde sertifikalı bir yazılım mühendisi aylık 40-50.000 eurolara kadar ücret alır. 30 yaşında artık ücreti 15.000-20.000 eurolara düşer. Elinoğlu verimliliğin yazılım mühendislerinde 29 yaşından sonra ciddi bir düşme gösterdiğini ölçmüş. Maaşlarını buna göre veriyor.

Levent Bey, gerçekten bu rakamları nereden aldınız? Paylaşır mısınız?

Eğer ispatlayabilirsen, site denetçileri 1 hafta girişimi yasaklasın


ramir3438
9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 14:45

Alıntı:
Yazılımı kaç milyon satır. 10 milyonu geçmez herhalde. Yazılım dili ne? Mesela Python şu sıralar popüler. Bu konuda bir sürü teknolojin var. Toplam 17,8 km mesafede kullanacağın fiber optik kablolaman var. Okuyucular, tekrarlayıcılar, swichler, almaç göndermeçler var ve sensörler. Bilgisayarlar. Bir de yedekleri var. Abartmadan bir mühendis olarak söylüyorum. Aselsan bu işi bir yılda yapar. Birde trenlerin üzerine ekstra menzilini isteğine göre ayarlayabileceğin radar koyar. Haa testleri, sertiyesi falan bir yıl da o sürer. Daha da ucuza da mal eder. Bak havelsan bu işlere bakmaz. 1 Metro küçük gelir. O 3 ncü Havalimanının her türlü yazılımını yapar. Muhtemelen bütün havalimanlarını birbirine bağlayan bir yazılım yapmıştır.

Neyse uzatmayalım. Elin oğlu yazılımına müdahale ettirmez. Garanti kapsamı ve güncellemesi sınırlıdır. Sonrasında her bir gelişimde milyonlar dökersin. İşte bu yüzden kağıt üstünde pahalı olur. Çünkü elin oğlu zekasını satıyor, sende henüz olmayanı satıyor.

Sen niye yapamıyorsun? Çünkü hangi metroyu üretiyorsun ki buna uygun bir yazılım yapasın. Her alım farklı marka ve model. Bu metro araçlarına bir standart getirmeden yazık olur, emeğe. O zaman tabidir ki pahalı olur. Çünkü sen bir norm ve standart getirmen gereken tercihleri yapamamışındır. Kağıt üzerindeki pahalılık bizim aptallığımızdır. Bir modele destek evrensel anlamda 10 yıldır. 11'nci yıl artık yedek parçası yazılımı üretilmez, yazılımı geliştirilmez.




Bilişim sektöründe olduğum için cevap vermek istiyorum.

Her programlama dili heryerde kullanılmıyor. En herşeyden önemlisi alanında uzman ve o dili bilen birilerini bulmak kolay değil. Endüstride kullanılan otomasyon sistemlerinin hepsi gömülü sistemlerdir. Sınırlı sayıda üretici tarafından üretilir ve yazılım için kullandıkları sdklar bile kapalıdır. Üzerinde ek geliştirme bile yapamazsın. Aynı cihazı yapmaya çalışsan how to know bilgisini para ile bile alamazsın. Para ile alacakların da demode olmuş teknolojilerdir. Hiç bir firma para kazandığı işlerin sırrını ve bilgi birikimi para karşılığı bile belli bir kısmını vermez. Bu böyle. Bu tarz ürünleri yapmak için derin bilgi birikimi, tecrübe, zaman ve para lazımdır. Ab ve abd nin aksine bizde kimse uzun vadede bu işlere yatırım yapılmıyor.

Alıntı:

Kaç Yazılım ve Bilgisayar Mühendisi, kaç çalışma saati? Birde kaç yaşında. İşte sihirli cümle bu. Yaş. AB'de 29 yaşına kadar o yazılım dilinde sertifikalı bir yazılım mühendisi aylık 40-50.000 eurolara kadar ücret alır. 30 yaşında artık ücreti 15.000-20.000 eurolara düşer. Elinoğlu verimliliğin yazılım mühendislerinde 29 yaşından sonra ciddi bir düşme gösterdiğini ölçmüş. Maaşlarını buna göre veriyor.


Yazılım mühendislerinin maaşı yaşa göre düşmez. Hatta tam tersi yaşa göre artar. Çünkü yaş ilerledikçe mesleki deneyimde artıyor. İş verenler çalışanın yaşına göre değil deneyimine göre maaş veriyor. Deneyim kazanmak için ciddi ciddi kendinize zaman ayırmanız lazım ve çalıştığınız kurumda aktif olup bunları uygulamanız lazım. Bazen sizden daha iyi birisi vardır. Şanslısınızdır o kişi sizi yönlendirir. Bazen işi gelir ve işin akışında kendinize artı katarsınız. Gayretiniz varsa mutlaka bir yere gelirsiniz.

Bir de şu var.
Her 3 senede bir teknoloji yenileniyor. Senin 3 sene öncesinde çok yatırım yaptığın teknoloji 2 sene sonra kullanışsız ve demode oluyor. Bu yüzden kurumlar sürekli bir dijital dönüşüm projeleri yapıyorlar. Sen hiç bişey yapmadan günü dolduruyorsan zaten ilerleyen yıllarda sen çöpsün. Ve alacağın ücrette çok değişmez. Bizim ülkemizde bu durumda olan çalışanlar kendi içinde yüzde 10 u geçmez.

Bir çok yurt dışı iş teklifi aldım. Hiç bir sertifikam da yok. Bu işte sertifikanın çok fazla önemi yok. Dedim gibi deneyim önemli. Maaşın bir sınırı yok. Nasıl anlaştığına bağlı. Burada da yurt dışında da aynı. Diğer sektörlere göre yüksek ama her kurumunda verebileceği bir sınır var.

Genellemek gerekirse yazılım sektöründe genelde hazır olan şeyler üzerine iş yapıyoruz. Başka şeylere arge yapmıyoruz. Her şirket kolay para kazanma derdinde olduğu için yazılım ihracaatı yapamıyoruz. Potansiyelimiz çok yüksek ama yapamıyoruz. Birşey üretseniz de ihalelerdeki siyasiler ve politik nedenlerden dolayı satamıyacaksınız. Zarar edip işsiz güç kalacaksınız. Bu riski kimse almıyor.

Ancak satış garantisi olan devlet kurumları bunu yapabilir. Burada da kaynakları verimli kullanma sorunu çıkıyor. Aselsan yada Havelsana metro yaptırmak üretim adına güzel ama o kurumlar metrodan daha katma değerli bir şey için orada. Bu tarz üretim sürekli olur mu? Hayır tabiki. Bakınız aselsanın ürettiği ilk cep telefonu. Bu da ayrı bir tartışma konusu.

Yani bir şekilde bunları üretmek gerekiyor ama bu işler doğru kurumda ve uzunlu vadeli planlara göre yapmak gerekiyor. Birde en önemlisi bu işlere kar gözü ile bakılmalıdır. Üretip iç piyasaya satmaktan ziyade üretip dışarı satıp rekabet etmek hedeflenmelidir. Bu işleri yapanlar süresiz desteklenmelidir.

Örnek olarak Hindistan'ın ürettiği yazılım katma değerini hayal dahi edemezsiniz.


En son ramir3438 tarafından Prş 11 Ekm 2018, 19:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Levent964

9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 14:55
Tabii ki Sürücüsüz Sistem!


Artık bunu tartışmaya gerek yok. Yapılacaklar belli.

Bakınız. Önce ülkemizde Metro eğimlerinin neler olabileceği tecrübe ile ortaya çıkmıştır. Bu kadar çok marka ve Model vasıta alındı. Bu vasıtaların üstün ve zayıf tarafları da ortaya çıkmıştır. Teknik üniversiteler Demiryolları üzerine ağırlıklı lisans ve lisansüstü programlar açmış mıdır. Evet. Tübitak Demiryolları Teknolojileri üzerine çalışmakta mıdır? Evet. Ülkemizde Elektrik motorları imalatı var mıdır? Evet. Balata üretimi durdurulmuştur. Yeniden üretime geçmelidir. Kardemir'de ala demiryolu tekerlek ve dingil üretimi yapılmaktadır. Alternatif akım trafosu yerli ve milli olarak üretilmektedir. Ray üretilmektedir.

Bu işe giren ama basit olduğu için almayacağımız eski teknolojilere yönelen üreticileri önce ihaleye girebilmeleri için devletin belirlediği norm ve standartlara çekmek gereklidir.

Peki bu norm ve standartlar belli midir? Resmileşmemekle birlikte belli sayılır. Sadece 3 aylık bir çalışma ile ilgili üreticilere üretim teknolojileri deklere edilmesi bile çok önemli bir yol almaya sebep olacaktır.

Yapılması gereken önce bu demiryolculuğu işine girmeye gönüllü bir holding bulunacak. Metro vasıtaları için tamamen devlet kendi öz kaynağı ile fabrikasını kuracak işte bu noktada organizasyon önemli. Tübitak ve Üniversitelere Prototip ürettirilecek denemeleri yapılacak yazılımı yapılacak öyleki sizler bilmiyor olabilirsiniz. Bu ülkede fonksiyon sahasına yönelik Ana kartlar işlemciler yapılıyor. Önemli olan üretim miktarı yani karlı olacak mı? Bu işin fizibilitesi. Mevcut Demiryolu şirketleri içerisinde bir iş bölümü yapılır. Herkes üzerine düşeni üretir. bu yeni kurulan Fabrikada montajı tamamlanır. Bu halimizle % 60 ları yakalayabiliriz.

Bu ülkenin asıl başarı öyküsü savunma sanayiidir. Yani kimsenin ürününü bile kolay kolay satmadığı, yada 500 kat karla sattığı, teknolojisini hiç paylaşmadığı bir alanda bu noktalara gelindi. Bir de bilinmeyenler var. Yani bilgilendirilmeye kapalı bir alan. Bazı konuları duyduğumda hayretler içerisinde kaldım. Bilmediklerinizden gurur duyulur mu? Evet duyulur.

Dönelim Demiryollarına Hırslı ücreti tatminkar bir ekiple bu iş başarılır. Savunma sanayindeki kadar da zor olmaz. Yani öyle 15 yıl falan almaz. Yeterki, üniversiteleri seferber edin. Arge ile devlete prototipler üretsinler. Teknolojisini Tübitak belirlesin.Testlerini yapsın. Teknoparklar hedef odaklı bir çalışmaya başlasın. Yani doğru akım trafosu, Alternatör, Yazılım, Geliştirilmesi ve kazanılması gereken teknolojiler üretilsin. Bu işler tübitak'tan onay aldıkça bunlarla ilgili üreticiler belirlensin ki onlar da hazırlıklarını yapabilsinler.

Biz ne yapıyoruz??? Elinoğlunun Lisansı ve yatırımı ile burada üretim yaptırmaya çalışıyoruz. Kaynak yok. Bu gün savunma sanayi iki kaynağa dayanmıştır. TSK Güçlendirme Vakfı ve Savunma Sanayi Fonu. İşte bir sinemaya tiyatroya gittiğinizde aldığınız bir çok hizmette kuruşlar nispetinde çok küçük ama sürekli bir kaynak bu fona akar.

Yani Ulusal Demiryolu Vakfı ve Fonuna ihtiyaç var. Yani her istasyona yapılacak Büfe, dükkan bu vakfa bırakılır. Her bilette 1000'de beş bu fona aktarılır. Kaynağı da böyle halledersiniz. Sıkıntı bana göre AKP'nin Temel Kotil gibi adamları yeterince yok. Yani THY'yi devlet polikası başlangıçta büyütmemiştir. Liyakatli yöneticiler parlattığında devlet politikası sonradan eklemlenmiştir. Konumuza dönersek, bu işler Liyakatli yöneticilerle yapılır kendine bile yalan söyleyenlerle değil. Ahlaklı ve bilgili yöneticilere ihtiyacımız var. Bu kuracağınız kurumları partizanca iş bulma çiftliğine çevirirseniz, külliyen zarar olur. Bu güne kadar bu işlerin yapılamamasının sebebi ODTÜ İTÜ gibi Üniversitelerden mezun olan Mühendislerin okula girerken AKP'li olsa bile mezuniyetinde AKP karşıtı hale dönüşmelerindendir. Çünkü Türkiye'nin en zeki gençleri bu okulları kazanır. (Fetöcü şerefsizler hariç) Zeki adamlarda geleceğin neler getireceğini herkesten önce görür. AKP Temel Kotillerini arttıramadığı sürece bu işi yapmaz. Çünkü yaparsa kendi karşıtlarını güçlendireceğini düşünür. Eeeee birde partizanlarına ne hesap verecek adamın eğitimsiz oğlunu, kızını bu kurumlarda işe almadın.

BUNLAR AŞILMADIKÇA BU İŞLER OLMAZ. BUNU BUGÜNE KADAR BUNLARI AŞAN HİÇ BİR SİYASETÇİ DE OLMAMIŞTIR.

Bizim sürücüsüz metroya dönersek Hulki Bey çok güzel yazmış. AB'den verilen örnekler bize uymaz. Hele Dolar 6 TL olmuş. Fırsat bu..... Kendi sanayimizi geliştirmemizi şartlar zaten zorluyor.

KENDİNE YALAN SÖYLEMEYEN, GERÇEKLERİ GÖREN, BURALARI PROPAGANDA YUVASI OLARAK GÖRMEYEN, AKLI BAŞINDA AKP'LİLERE BİR VATANSEVER OLARAK SESLENİYORUM. VAKIFLARI, FONLARI KURUN KAYNAĞI YARATIN Kİ BİRİKMEYE BAŞLASIN BİR AN ÖNCE......



29mart
9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 15:25

Sayın cumhurbaşkanımızın müsait olduğu zamanda açılacağını düşünüyorum. Çünkü herşey hazır bekliyor şuan

Levent964

9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 15:59
Mustafa Bey!


Uslubun uygun değil. Önce adam ol da bunu bir düzelt.

Şimdi Yıllar önce AB Fonlarından proje bazlı dosya hazırlama üzerine çalışan bir arkadaşım bu uçuk rakkamları göstermişti. Bende bunun nasıl olacağını merak edip sormuştum. Bakınız iyi ki öğrenmişim. bunu bana soran ilk kişisiniz.

Şimdi AB 8-10 yıl kadar önce AB'deki bütün devletlerdeki Hastahanelerinin işletim sistemlerini birbirlerine bağlamaya çalışıyordu. Öyle ki her devlet farklı işletim sistemi farklı yazılımlar farklı veri tabanları kullanıyor. Bir de devletler kullandıkları sistemlerden ve veri tabanlarından vazgeçmek niyetinde de değiller.

AB o dönemde bu proje ile AB'nin neresinde bir hastahaneye giderseniz gidin sizin kendi sağlık kayıtlarınıza ulaşmayı planlıyordu. Neyse konuya dönersek,

Makine dilinden, Assembly dan tutunuzda Python'a kadar. Bu projede istenen eski yazılımlara da yeni farklı yazılımlara da hakim Genç Yazılım Mühendisleri için iş ilanı idi. 50.000 euro / ay rakkamını gözlerimle gördüm.

Sonra Lurgi şirketinin veliahtı olan Enviroterm şirketinden bir Alman Process Mühendisine sorduğumda (Kardemire ETP Yani katran esaslı Elektro Statik Filtre yapıyorduk. Sistemi devreye almak için gelmişti.) proje bazlı o maaşlara çıkılabildiğini ancak 29 yaşından sonra bu paraları alamadıklarını ifade etmişti. Sebebini de açıklamıştı. Bu bahsettiğim Mühendis bu şirketin Bütün Dünyaya gönderdiği 7-8 mühendisinden biriydi. 50 civarında yaşta Ayda 22.000 euro alıyordu. Tabii ki bana yalan söylemediyse.

Siz böyle bir soru sorunca Yazılım Mühendislerinin ücretlerine baktım.

https://webrazzi.com/2017/02/10/yazilim-muhendisi ...degisiyor/

Evet buna göre sorgulamakta haklısınız. Bilgim bundan ibarettir. Ancak Alvin TOFFLER Şok veya Yeni Şoklar kitabının sonunda meslekler ve ücretleri çizelgesinde farklı rakkamlar telaffuz ediyor. Saygılarımla.



Levent964

9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 16:21
Ramir Bey!


Gerçekten teşekkür ederim. Eğitimli bir insan bildiğinin yanı sıra ne kadar bilmediğinin de farkında olduğu için mütevazidir. Çok güzel açıklamalar. Bize bilmediklerimizi de anlattığınız için teşekkür ederim. Saygılarımla.

Ekle: Metro yapmasından bahsetmiyorum. Yazılımından bahsediyorum. Aselsan sanırım bir demiryolu sinyalizasyon yazılımını zaten yapıp teslim etti olarak hatırımda kalmış. O Aselsan Mühendisleri boşuna öldürülmedi. Delil yok, ama bilinen bir gerçek. Artık bizim F-16 lar Yunan uçaklarına kilitlenebiliyor mu? Cevap burada Evet se nasıl olduğunu düşününüz. Öte taraftan Yükselirken her güzelin kusurlu veya tutulmayan ürünleri olmuştur.


ramir3438
9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 19:44
Levent bey


Rica ederim. Sizinle aynı fikirdeyim

F16 lar güzel aletler ve şifrelerinin büyük kısmını çözmüşüzdür. En önemlisi kendi füzelerimizi uçaklara takıp kullanabiliyoruz. Tahmin ediyorum ki tersine mühendislik yaparak büyük bir bilgi birikimi olmuştur. Yeni uçağımızda bunu kullanacağız.

Sonuçta ister yazılım ister tasarım ister bakım montaj olsun. Bir şekilde bir civata bile üretiyorsan onun katma değeri en az bir civatadır.



Levent964

9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 21:48
Devlette bunu söylüyor.


Yaa biz eskiler dedikodulara inanma eğiliminde olduğumuz için Pilotlarla muhabbetlerimize inanıyoruz işte. İyi de bizim akıllı bombaların yükü ile havalanan F-16 fotoğrafları gördüm diye hatırlıyorum. Siha veya F-4 ü kastetmiyorum. Ben mi yanıldım? Olabilir yani artık hafızam eskisi gibi berrak değil. Neyse...

BD58
9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 22:20

Lütfen asıl konuya dönünüz burası F16 sayfası degil her seyin bir yeri var!

29mart
9 ay önce - Prş 11 Ekm 2018, 23:53

Şu konuya her hangi bir gelişme var mı diye günde 4-5 kere bakıyorum konu dışı tartışmalar hayal kırıklığı yaratıyor konuyla ilgili paylaşım yapın lütfen



sayfa 2311
ANA SAYFA -> ULAŞIM