Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2145
Melih3497
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 13:19

Üsküdar Ümraniye metrosunda sabahtan beri teknik arızalar mevcut. Son yapılan anonsta Üsküdar altunizade arası çalıştığı söylendi. Peronlarda aşırı yığılma var ve herkes otobüslere yöneliyor.

Metro isteyntalebe
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 14:51

Bu sabah 7 civarı bindim ve Yamanevler-Üsküdar arasını 40 dk'da aldım. Saat 07.00 da metroda arıza olduğu bu nedenle seferlerin gecikmeli yapıldığı anonsu vardı. Tren ya yavaş gitti ya da sürekli dur kalk dur kalk yaptı yolculuk boyunca, peronların çoğunda kapıyı tutturamadı ve geri gelerek kapılarla peron ayırıcı kapıları hizaladı (manuel kullanım sanırım) bazı istasyonlarda peron ayırıcı kapılar el ile açılmak zorunda kaldı.

stbatuhan
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 16:38

Alıntı:
İyi de süreç gözümüzün önünde yaşandı, burada "açılsın açılsın ne testi bu bu kadar" diye diye biz ham meyvayı kopardık dalından, zorla erken açtırdık bir nevi. Şimdi kalkıp bunu söylememiz biraz garip olur deyip ben birşey diyemiyorum arızalarda.


Peki testler ne kadar sürdü? Sizce neler test edildi? Hala sinyal sorunu olmasına rağmen o zaman niye açıldı? Kapıların açılmasında da sıkıntı yaşanıyorsa sizce bu makul mü?


Anlıyorum Muharrem bey biraz sıkıştırdılar bizim için projeyi. Olabildiğince çabuk açmak istediler ki çile çekmeyelim. Bir de üstüne üstlük sürücüsüz yaptılar ki günümüzde yazılım aslında insandan daha kusursuz bazı olayları halledebilmekte. Yani aracın kalkışı ve duracağı noktaları standart bir sürücüden daha kolay hesaplayıp aksiyon almalı ama buna rağmen dedik ki bu sistem yeni. Testler olmalı ve sıkalım dişimizi. Temelinde belirli noktayı geçtikten sonra trenin belli bir ivme ile durması gerekiyor. Bu sayede araç belirlenen noktalarda durabilecek ve kapılar sorunsuz açılacaktır. Ama bir şeyler tutmamış anlaşılan ki düz mantık bakılabilen bir duruma bile uymuyor. Sistem tabii ki böyle basit değil. Kesinlikle çok karma algoritmalar kullanılıyor ivme hesabında. Kesinlikle çok karmaşık sistemler var kapıları hizalamak için. Lazerle falan deli ölçümler ve adeta point cloud ile ortam haritası çıkarıyor. Hatta bu haritada yolcuların hareketlerine göre durmayacak gibi yapıp gaz falan da veriyor ki dikkati toplasın üzerine.


Tamam mesai yorgunluğu (1,5 saatim var) biraz sona doğru abarttım. Kusura bakmayın sizinle de alakalı değil. Sadece ben geçen sürede nasıl bir test yaptılar da böyle bir sonuç elde ettiler merak etmekteyim. Durakta durunca 1 kez anonsun ötmesini nasıl yazamadılar onu anlayamadım. İstasyona girerken belli bir hızda olması gerektiği ve standart istasyon uzunluğu ile aracın uzunluğuna bağlı olarak durma ivmesini nasıl hesaplayamıyor onu anlamıyorum. Sürücüsüz otomobillere doğru giderken (işin içine görüntü işleme ve bir sürü katman giriyor) sadece düz bir hatta hızlanma ve durma işlemleri yapan sistemin uzun süren testine rağmen çalışmamasını anlayamıyorum. Termal kamera ile ortamda ateşler içindeki kişiyi tespit edip ona özel olarak hasta etmeyecek serinletici bir hava ve kişinin hasta olmasını düşünüp de çevresindeki mikroplara yönelik temizleyici partiküller vermesini de beklemiyorum araçlarımızın.



fsozkaan
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 18:07
arıza


bugün 11,30 gibi yamanevler istasyonundan altunizade yönüne gitmek için bindim ve 1 durak sonra güvenlik görevlisi altunizade istasyonunda metronun tahliye edileceğini , panik yapılmaması gerektiğini ve seferlerin diğer perondan devam edeceğini söyledi. Bizim bindiğimiz aracında yamanevlere geri döneceğini söyledi.
Akşam 16,30 gibi dönerken altunizade istasyonundan yamanevler yönüne gitmek için bindim. bu sefer sefer bilgi ekranları çaışmıyordu ve yamanevler yönüne geçiş kapalıydı. seferler üsküdar yönünden tek hatta yapılıyordu. bi güvenlik görevlisi telsizle anons yapıyordu. yamanevler istasyonuna vardığımda seferlerin normale döndüğü söyleniyordu.


kadırgalı mesut
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 19:31

m5 hattındaki skandal aksaklık için ulaşım a.ş hesaplarında hiç bir açıklama yok

sanırım çekmeköy test sürüşleri başladığından bir tarafta test olurken,diğer tarafın beynini karıştırıyor olsa gerek


Melih3497
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 19:59

Alıntı:
sanırım çekmeköy test sürüşleri başladığından bir tarafta test olurken,diğer tarafın beynini karıştırıyor olsa gerek

Eğer test sürülerinin etkileme gibi bir durumu varsa çok büyük sıkıntılar yaşanır. Özellikle son bir haftadır setler oldukça kalabalık olmaya başladı. En ufak bir teknik hata bile inanılmaz yoğunluk oluşturuyor. Bugün öğlen saatlerinde set arızalarının olması bile inanılmaz yoğunluk oluşturdu. Dakika gösteren bilgi ekranlarında da sorunlar var özellikle Üsküdarda 8dk 9 dk şeklinde gösteriyor kullanacak kişilerin dakikalara uyumasını tavsiye etmem.



Melih3497
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 12:07

Üsküdar Yamanevler arasına yeni set eklenmiş olabilir mi? Çünkü Üsküdara gelen set yolcuları indirdi ve makas hattına girmeden diğer perona (Ümraniye yönü) başka tren geldi. Ümraniyeden gelen set diğer peronda bekliyordu. Normalde gelen trenler yolcuyu indirip tekrar Ümraniye yönüne dönüyordu fakat bu sefer işler biraz değişmiş yada o anlık yeni set çıkarmışta olabilirler. Üstadlar bu işe ne derler? Ayrıca Üsküdarda dakika bilgilerine aldanmayın hâlâ yanlış gösteriyorlar.

fearenes
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 12:12

yanılmıyorsam 5 set vardı hatda..1 tane yedek duruyordu..yada depo sahasından arızalardan sebep set çekilmiş olabilir..dudullu kontrol merkezi devreye girmediği sürece bu hatalar olacaktır..tam sistem devreye girmesi gerekiyor..geçiçi yapılan çakmak bölümü devre dışı kalacaktır..

ERHAN DEMİR

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 11:24

Bu sabah farkettim kapı üstü durak adları ışık uyarı sistemi aktif olmuş.

Gelecek istasyonlar yeşil geçenler kırmızı renkliydi.


Şükrü Güllüoğlu
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 11:58

Erhan Bey yoğunluk ne durumda? İşletmede bir değişiklik var mı?



sayfa 2145
ANA SAYFA -> ULAŞIM