Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

Hangi Belediye Daha Başarılı?
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi 54.2%  54.2%  [71]
Tepebaşı Belediyesi 13.7%  13.7%  [18]
Odunpazarı Belediyesi 6.9%  6.9%  [9]
Hepsi Başarılı 6.9%  6.9%  [9]
Hiçbiri Başarılı Değil 18.3%  18.3%  [24]
Toplam Oy : 131

Burak ÇİÇEK
9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 01:36
...


Hakan_ank89 dostum çok haklısın...
Ancak bu konuda önemli bir bilgi eksikliğin var.
...
Eskişehir'in çevre yolu içler acısı bir haldedir...
...
Ancak çevre yolunu yapmak Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin sorumluluğu altında değildir.
Defalarca bu sorun kent gündemine taşındı. Yılmaz Büyükeşen çevre yollarının yapılması için kendine yetki verilmesini istedi ancak ne yazar ki mevcut yönetim tarafından bu şans verilmedi.

Bu yüzden Eskişehir'in çevre yolları, rezildir...
Çevre yollarına maalesef Karayolları Genel Müdürlüğü bakmaktadır.


kürşat dede

9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 03:41



(+)





(+)


Arkadaşlar;siz hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmem ama ben yukarıda gördüğünüz Eskişehir'de yaşıyorum.İki resimde de kabaca çizilmiş iki halka var,bu bölgeleri hiç gezdiniz mi Allah aşkına,çizili alanlar içinde buranın bir büyükşehir olduğunu gösterecek her hangi bir şey var mı?
Sizden ricam lütfen yarın Odunpazarından,bademliğin hemen altından 1 numaralı otobüse binin çankaya mahallesinde göçmen evleri durağında inin,ya da aynı otobüsle geri gidip odunpazarında inin,yol boyunca sağınıza solunuza bakarak gidin ve bu arada otobüsün geçtiği yola da çok dikkat edin.Son 8 yıldır ben bu güzergahı kullanıyorum,en ufak bir değişiklik ve düzenleme yok maalesef. Büyükşehir ya da alt belediyelerin bu güzegahta yaşayanlar için evlerinden işlerine-çarşıya gidene kadar yolundan kaldırımına kadar ne gibi hizmetler yapmış karar verin.
Eğer bunu yapamazsanız şunu yapın,hangi numara gidiyor hatırlamıyorum ama odunpazarından Muzaffer Çil Anadolu lisesine bir taksi tutup gidin ve neler göreceksiniz burada anlatın,şehircilik adına neler yapılmış. Vilayet ,iki eylül,hasan polatkan,bağlar ile üniversite arası,yediler vs. dışında şehrin dilediğiniz yerine gidin hep aynı manzara,yollar eğer asfaltı varsa son derece bozuk,kaldırımlar ya yok ya yerden elli cm. yüksek kırık dökük,çoğu yer çamur deryası,harabe haline gemiş bir yığın boş ev,bütün yollar daracık,sokaklar daracık,vs.vs.
Ama merkez babaşka,kaldırımlar rengarenk,binalar hiç olmazsa modern görünümlü,yollar egniş olmasada asfalt,refüjle çiçek bahçesi,sağda solda heykeller ,porukta göze hitap eden köprüler vs .vs. İki ayrı manzarayı oranlarsak % 20 ye % 80 gibi olur sanki.
Eskişehir için alınacak çok yol var daha.


Burak ÇİÇEK
9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 11:04
Eskişehir...


Eksikleri yok mu?
Evet, var...

Kenar mahalelerin çok kötü bir durumda olduğunu kabul ediyorum...
Kent merkezindeki gibi değildir, doğru...

Özelliklede Tepebaşı bölgesinin durumunu en iyi bilenlerdenim... Örneğin Eskişehir'in Ankara yolu girişindeki özelliklede Mutallip'e yaklaşırken kentin içler acısı halini zaten görürsünüz...

Keza sizin bahsettiğiniz semtlerde öyledir.


Bu gibi semtlere derhal kentsel dönüşüm uygulanması gerekmektedir. Ancak Büyükşehir Belediyesi'nin bunu tek başına yapmaya bütçesi yetmez... Bu yüzden mevcut yönetimle birlikte bunun yapılması gerekmektedir.

Ama baksanıza çevre yolunu bile ne kadar zor yapıyorlar.
Bir siyasi rant olarak kulanıyorlar.



bülentD

9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 12:18

1. Eskişehir de çok uzun yıllar önce VARDAR döneminde,Sezai AKSOY döneminde ve son yıllarda BÜYÜKERŞEN döneminde büyük belediye yatırımları yapılmıştır.Geri kalan ara dönemlerde hep küçük projelerle idare edilmiştir.BÜYÜKERŞEN kendi dönemine kadar yapılmayanları yapmıştır geçte olsa.Tabiki daha yapacağı çok şey vardır.Bu arada yapılmasını isteyipte Belediye Meclisindeki karşıt partideki çoğunluk üyelerin Red oyları sonucu yapamadığı projelerden kimse bahsetmiyor.Bence BÜYÜKERŞEN döneminde ESKİŞEHİR çağ atlamıştır.
2. Bi arkadaş ESKİŞEHİR i BURSA ve ANKARA (veya KONYA,KAYSERİ) ile kıyaslamış.Bu şehirler merkezi yönetimin öz evlatları ESK ise üvey evladıdır değilmi!!!Ayrıca nüfusu bazılarından daha büyük olmasına rağmen 16 Büyükşehir Belediyesinin en az ödeneğini ESK almaktadır.
3. Tabiki Büyükşehir belediyesi diğerlerine göre daha başarılı.Belediye meclisi toplantılarında Büyükerşen ile tartışmaktan başka bişeyler yaptılar kendilerince.Ama bu dönem ESK in kayıp bir dönemidir bana göre.


gökhan_adige
9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 13:26

Alıntı:
Bugün Konya nüfus olarak büyük bir şehir yada Kayseri nüfus olarak büyük... Ancak belli bir akşam saatinden sonra sokakta insan göremezsiniz...

Ama Büyükerşen'den sonra Eskişehir gündüzleri olduğu kadar geceleride oldukça hareketli bir şehir olmuştur.


Arkadaşım yanlış düşünüyorsun çünkü Kayseri'de eğlence anlayışı şehir içinde değil şehir etrafında toplanmıştır özellikle kafeler talas ve çevresindedir dağınık bir eğlence anlayışı vardır Kayseri'nin dibinde ürgüp gibi bir turstik yer olunca haftasonları hep oraya gidilir


Hakan_ank89
9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 15:10

Benim gördüklerimi şehirler arası yolculuk yapan hemen hemen herkes görür. Aslında dediğim şeyler de pek maliyeti mazeret gösterecek işler değil. Eskişehir'de şu anki mevcut garip refüj düzenlemesi yerine çok daha güzel düzenlemeler yapılabilir. Ya da gereksiz denilebilir bari en azından yolların süpürge araçları ile süpürülmesi gerekir. Eskişehir'i boydan boya geçerken orta refüjlerin kenarlarının yıllardır süpürülmediğini açıkça görüyoruz. Buna da eminim ki belediye bütçesinin az olması gösterilemez, çünkü artık en ufak belediyelerde dahi süpürge araçlarından vardır ve mahalle araları olmasa bile ana yollar bu araçlar ile belirli periyotlarda temizlenmektedir. Ancak ne yazık ki biz bu temizlik çalışmalarını Eskişehir'de görmedik. Trafik lambaları da pahalı değil. Koskoca büyükşehir belediyesi rahatlıkla bu lambaları led sistem ile değiştirecek güce sahiptir. Böylece yolların güvenliği de artacaktır. Çünkü uzaktan lamba yanıyor mu yanmıyor mu kestirmek mümkün değil.

Şehirler arası yolculuk yaparken pek çok şehir görüyoruz ve doğal olarak da mukayese ediyoruz. Mukayese edilen şeyler de milyar dolarlık metro projeleri ile trilyonlar tutan alt-üst geçit projeleri değil. Hemen hemen her ilde uygulanan sıradan belediyecilik hizmetleridir ki bu sıradan dediğimiz belediyecilik hizmetleri Eskişehir'in size göre dış kısımları dediğiniz (Eskişehir'i tanımadığım için bir bilgim yok.) şehirler arası yolun geçtiği güzergahta ne yazık ki uygulanmamaktadır.

Tabi herşey eleştirmek değil, bu siteden takip ettiğimiz kadarı ile Eskişehir merkezindeki Porsuk Çayı adeta Venedik gibi yapılmıştır. Bu da bir belediyecilik başarısıdır. Yiğidi öldür ama hakkını yeme. Hızlı tren seferleri başlayınca günü birlik Eskişehir'i gezme planları yapan Ankaralı sayısında bir hayli artış var. Özellikle hızlı trenin ilk 2 ayında tren biletleri ya bedava ya da %50 indirimli olacakmış.



Burak ÇİÇEK
9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 18:27
...


Alıntı:
Arkadaşım yanlış düşünüyorsun çünkü Kayseri'de eğlence anlayışı şehir içinde değil şehir etrafında toplanmıştır özellikle kafeler talas ve çevresindedir dağınık bir eğlence anlayışı vardır Kayseri'nin dibinde ürgüp gibi bir turstik yer olunca haftasonları hep oraya gidilir


Bu konuda haklısın , Kayseri'yi orta derecede bilirim...
Yanlız benim kast ettiğim Kayseri'nin eğlence, dinlenme veya güzel vakit geçirilebilecek yerleri yoktur, demek değil, elbette vardır.

Çevresinde sosyal ve kültürel bir çok turizm alanı olan bir kenttir, Kayseri...

Ancak şehir merkezindeki eğlence anlayışından bahsettim ben... Aslında daha çok Konya buna örnek olabilir. Kayseri biraz daha uzak bir örnek...

Bugün Eskişehir'de hem anadolu geleniği vardır hemde 'hareketli' akımı... Bu da İstanbul ve Ankara'ya yakın olması ve iki üniversitesi ile genç nüfusun etkilerinde kalmasından kaynaklanmaktadır.
...
Anlatmak istediğim eğlence merkezlerinin azlığı değil, gece yaşımıdır. (tiyatro, opera, senfoni orkestrası, sinemalar, cafeler yada gitme tercihi kişiye kalmış barlar...)


zafer-bey
9 yıl önce - Pzr 15 Şub 2009, 23:46

Hakan_ank demiş ki;

Alıntı:
Sömestr tatilinde Eskişehir'den geçtik ve Ankara'dan Bursa'ya gidilen yol içler acısı. Refüjler süper, Çin seddi gibi garip şekiller verilmiş zaten %40'ı da ya yerinden oynamış ya da kırılmış, yolların asfaltı berbat durumda, orta refüjün kenarları 4-5 yıldır süpürülmüyor galiba kamyonla toprak dökülmüş gibi çamur ve toprak var. Trafik lambaları milattan önce kalan sistem, ne geri sayım teknolojisi var ne de led sistemi. Aydınlatma lambaları hala beton olan ender illerden biri.


Esasında Hakan Bey ile aynı düşünceleri paylaşıyoruz. Hatta, son yolculuğum esnasında Hakan Beyin ifade ettiği hususların fotoğraflarını da çekmiştim. Ancak, bir başka şehrin başlığında olduğu gibi partizanca ve haksız eleştirilere hedef olmamak için Eskişehir ile ilgili olarak yazmak istemiyordum. Fakat, Eskişehirli arkadaşların eleştirilere karşı daha hoşgörülü olduklarını ve daha medeni davrandıklarını gördüm. Bu nedenle bir kaç şey ifade etmek isterim.

Hakan Beyin bahsettiği orta refüjler aşağıdaki fotoğrafta görülüyor...



(+)


Ankara-Bursa arası gidip gelen birisi devamlı olarak bu şekilde bir orta refüjle karşılaşıyor, cidden çok bakımsız ve pis görünüyor, şehrin merkezine girmeyen birisinin Eskişehir hakkındaki düşünceleri de dolayısıyla pek olumlu olmuyor.

Ayrıca, aşağıdaki fotoğraflarda görüldüğü üzere; çevreyolu civarında doğru dürüst bir tane kaldırım yok. Çevreyolunun genişletilmesi çalışmasından öncede böyleydi. Zira, bu bölümlere dikkat edilirse yıllardır öylece duruyor, yeni bozulmuş bir hali yok...



(+)





(+)





(+)


Bu seferde, aşağıdaki hafriyatlara bakar mısınız? Sanki şehrin bütün atıklarını çevreyolu civarına döküyorlar gibi bir durum var...



(+)





(+)



Diğer taraftan, Eskişehirin bir şehir havası yok maalesef. Aşağıdaki gecekonduvari evlere bakar mısınız lütfen... Sadece şehrin kenar mahalleleri böyledir diye düşünürken, en son yolculuğum esnasında çevreyolundaki genişletme çalışmaları nedeniyle trafik şehrin içine doğru verilmişti, hem gidişte hem dönüşte çevreme iyice baktım, doğrusu hayal kırıklığına uğradım Eskişehir konusunda... Raylı sistemin otogardan sonra gittiği caddede yol aldık bir süre, yollar dar, tramvay cadde üzerinde yol alıyor vb.. İnanın Urfa şehirleşme açısından daha iyi gidiyor son yıllarda... Şanlıurfa'ya gidenler Diyarbakır tarafından girip Gaziantep yolundan çıksınlar, inanın çok daha düzenli bir şehir görürler, en başta da kaldırımlarıyla...



(+)





(+)


Şanlıurfa'dan bahsettim ya, şimdi de Şanlıurfa'dan geçen Diyarbakır-Gaziantep yolunda yolculuk yaparsanız şehrin merkezine giden kaldırım aşağıdaki şekildedir. Abidepark civarında yani çevre yolu olarak niteleyebileceğimiz bir yerden geçerken bu kaldırımları görebilirsiniz ve şehrin merkezine doğru kilometrelerce devam eder. Çevre yolu boyuncada kırmızı renkte yine çok hoş bir kaldırım size eşlik eder.



(+)




(+)




Son olarak, bütün bu olumsuzlukların sorumlusu olarak herhangi birisini suçlamıyorum. Aksine, partisi yerlerde sürünürken bir şehrin yarısının oyunu alabilen birisi demek ki başarılıdır. Ayrıca, şehrin asıl merkezini de görmedim... Ancak, görebildiğim kadarıyla benim tespitlerim yukarıdaki gibidir. Saygılarımla...


burakulku26
9 yıl önce - Pts 16 Şub 2009, 00:16

Alıntı:
Benim gördüklerimi şehirler arası yolculuk yapan hemen hemen herkes görür. Aslında dediğim şeyler de pek maliyeti mazeret gösterecek işler değil. Eskişehir'de şu anki mevcut garip refüj düzenlemesi yerine çok daha güzel düzenlemeler yapılabilir. Ya da gereksiz denilebilir bari en azından yolların süpürge araçları ile süpürülmesi gerekir. Eskişehir'i boydan boya geçerken orta refüjlerin kenarlarının yıllardır süpürülmediğini açıkça görüyoruz. Buna da eminim ki belediye bütçesinin az olması gösterilemez, çünkü artık en ufak belediyelerde dahi süpürge araçlarından vardır ve mahalle araları olmasa bile ana yollar bu araçlar ile belirli periyotlarda temizlenmektedir. Ancak ne yazık ki biz bu temizlik çalışmalarını Eskişehir'de görmedik. Trafik lambaları da pahalı değil. Koskoca büyükşehir belediyesi rahatlıkla bu lambaları led sistem ile değiştirecek güce sahiptir. Böylece yolların güvenliği de artacaktır. Çünkü uzaktan lamba yanıyor mu yanmıyor mu kestirmek mümkün değil.

Çok haklısın.Fakat şunu belirtmek isterim çevre yolundan karayolları sorumludur.Karayollarıda açıkçası pek ilgilenmemektedir.Belediyenin bütçesi ile ilgili bişey değil bu.
Alıntı:
2. Bi arkadaş ESKİŞEHİR i BURSA ve ANKARA (veya KONYA,KAYSERİ) ile kıyaslamış.Bu şehirler merkezi yönetimin öz evlatları ESK ise üvey evladıdır değilmi!!!Ayrıca nüfusu bazılarından daha büyük olmasına rağmen 16 Büyükşehir Belediyesinin en az ödeneğini ESK almaktadır.

Aynen katılıyorum bu konuya.


can_91
9 yıl önce - Pts 16 Şub 2009, 00:50

Alıntı:
Diğer taraftan, Eskişehirin bir şehir havası yok maalesef. Aşağıdaki gecekonduvari evlere bakar mısınız lütfen

nasıl yok ?? bir eskişehir başlığındaki fotoğraflara bakın. Bütün anadoluya beş basar.. Porsuk gibi bir şehir içinden geçen başka nerde böyle bir nehir var? Peki ya Estram?Büyük ölçekte parklar?Adam eskişehir e plaj yaptırdı resmen.. ayrıca o bahsettiğiniz diyarbakır ve gaziantep denen gecekondu sürüleriyle dolu yerler(özellikle diyarbakır) eskişehir den daha düzenli olamaz.
ayrıca o resimlerde verdiğiniz kötü örnekler dünyanın en güzel şehirlerinde bile görülen yerler..



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET