Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya Havaalanı
123 ... 979899   sonraki »

ANA SAYFA -> KONYA
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Abdullah Taşezen
9 yıl önce - Prş 05 Şub 2009, 18:26
Konya Havaalanı


Konya ili sınırları içerisinde yer alan sivil-askeri kategoride bir havaalanıdır.2000 yılında sivil hava trafiğine açılmıştır.

Selçuklu ilçesi sınırlar içinde bulunan ve 141,000 m²'lik alan üzerine kurulu olan Konya Havaalanı, DHMİ ile THK ortak yönetimindedir.3. Ana Jet Üs Komutanlığı da burada bulunmaktadır.

3350 metre uzunluğunda iki piste sahip bulunan havaalanının 2 uçak kapasiteli park alanına sahiptir.

Havaalanı Terminal'i 2.650 m² kapalı alana sahiptir, 272 araçlık otoparkı bulunmaktadır.





Abdullah Taşezen
9 yıl önce - Prş 05 Şub 2009, 18:30

Havaş'ın havalimanı ile kent merkezleri arasında sunduğu ulaşım imkanından artık Konyalılar da faydalanacak. Havaş Otobüs İşletmeleri, bugün itibariyle Konya Havaalanı ile şehir merkezi arasında yolcu taşımacılığına başlayacak. Havaş otobüslerinin mevcut hatlarına ek olarak 17 Ekim 2008'de Hatay, 28 Temmuz 2008'de Şanlıurfa, 21 Ocak 2009 itibariyle de Gaziantep havalimanlarında da yolculara hizmet verilmeye başlanmıştı. Mevcut hatlara Konya Havaalanı'nın da dahil olmasıyla Havaş Otobüs İşletmeleri'nin
hizmet verdiği il sayısı 12'ye, hat sayısı ise 14'e ulaştı. Havaş otobüsleri, İstanbul'da Atatürk ve Sabiha Gökçen, İzmit ile Sabiha Gökçen, Ankara, İzmir, Antalya, Bodrum, Dalaman, Malatya, Samsun, Hatay, Şanlıurfa ve Gaziantep ile Konya'da havalimanlarında, havaalanları ile şehir merkezleri arasında yolcu taşımacılığı hizmeti veriyor.

www.konhaber.com
Alıntı:


ÖZDENN

8 yıl önce - Pts 31 Ağu 2009, 17:22

Konya kimin umurunda?
Siyasilerin seçim süreçlerindeki en önemli vaatlerinden olan sivil havaalanı sorunu bir türlü çözülemedi.

Siyasilerin seçim süreçlerindeki en önemli vaatlerinden olan sivil havaalanı sorunu bir türlü çözülemedi. Yüzölçümünü, nüfusunu, gelişen üniversite ve sanayisini görmezden gelenler Konya’yı atlayarak kendi seçim bölgelerine ihtiyaç olmamasına rağmen hava alanı yatırımı yapıyorlar.

Yüzölçümü bakımından Türkiye’nin en büyük şehri olan Konya’nın nüfusu neredeyse 2 milyonu geçmek üzere. Konya’nın merkezi ve iyi konumda olmasına rağmen yatırımlardan gerekli payı alamaması insanların aklında soru işareti bırakıyor. Konya’nın yatırım görmeyen ve sürekli ihmal edilen sorunlarından bir tanesi de havaalanı. 3. Ana Jet Üssünün himayesinde tüm destek birimleri hava üssüne ait olan DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi)’nin terminal inşaatını 1995 yılında dönemin Başbakanı Tansu Çiller başlattı ve 2000 yılında bitirildi.

EN GEÇ KONYAYA YAPILDI

Büyükşehirler içerisinde en geç Konya’ya yapılan havaalanına hiçbir hükümet ilgi göstermedi. Ereğli, Akşehir, Seydişehir büyüklüğündeki şehirlere dev havaalanı yapılırken Konya gibi sadece merkez nüfusu 1 milyon olan, tarım, sanayi, turizm, eğitim öğretim merkezi gibi büyük bir şehre askeri hava üssünde açılmış küçük bir terminal Konyalıların ve buraya gelenlerin tepkisini çekiyor. Böyle bir askeri havaalanına özel havayolu şirketlerinin ve Türk Hava Yolları’nın rağbet etmeyeceğini söyleyen vatandaşlar ise, “Türk Hava Yolları Konya sefer tarifelerinde; dış hatlardan gelen ve dış hatlara giden yolcular için büyük sıkıntı yaşanmaktadır. Çünkü İstanbul havaalanında yolcular saatlerce beklemektedir. Böyle bir havaalanının kentine ne yabancı sermaye gelir, ne patron gelir, ne yurtdışındaki gurbetçilerimiz rağbet eder, ne Konyalılar ne de turistler rağbet eder. Bütün bu olumsuzluklara rağmen Konya Havaalanını, 2008 yılında 267 bin yolcu kullandı. Havaalanları, havalimanları bir şehrin vitrini ve en güzide kapısıdır. Gelenler için kent hakkındaki kanaatler havaalanında başlar ve biter. Bu küçük havaalanına hiçbir hükümet ilgi göstermedi. Fakat hepsi vaatlerinde sivil havaalanı sözü verdiler veya ‘biz Konya’nın sorunlarını biliyoruz, biz çözeriz’ dediler” diyerek tepkilerini dile getirdiler. Konyalılar yurtiçi ve yurtdışı seyahatlerinde başta Ankara olmak üzere İstanbul, İzmir, Antalya ve Adana Havaalanlarını kullanıyor.



DİĞER HAVAALANLARINDA DURUM NASIL


Kayseri Havaalanı 3. Terminal İnşaatı ihalesi 14 trilyona yapıldı. Yapılacak 3. terminal 12 bin metrekare olacak. Trabzon Havaalanı ise genişletildi ve buraya yeni terminaller yapıldı. Denizli-Çardak Havaalanı genişletildi ve buranın sadece terminali 16 bin metrekare. Gaziantep Havaalanı’nda genişletme çalışması 2007 yılında bitirildi. Malatya ve Elazığ’da havaalanı projesi devam ediyor. Muş, Şırnak, Batman ve Yüksekova’ya ise havaalanı yapılması konusunda ihaleler yapılacak. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve DHMİ’nin açıklamalarına göre Kütahya, Afyon, Uşak ve Adana’ya dev bir havaalanı yapılması üzerinde çalışmalar başlatıldı. Tüm bunlara bakıldığı zaman Konya Havaalanı Sivas, Erzincan, Şanlıurfa gibi havaalanlarından daha fazla önemsenmesi gerekiyor. Yapıldığı ve faaliyete geçtiği zamandan bu yana Konya’ya çok şey katan havaalanın bir an evvel hak ettiği yere ulaştırılması gerekiyor.



-DİĞER ŞEHİRLERDE DURUM NASIL?-



SİVAS’TA DURUM FARKLI


1957 yılında açılan ancak istenilen ilgiyi görmediği için kapatılan Sivas Havaalanı tekrar faaliyete geçmeye hazırlanıyor. 39 milyon 785 bin 164 TL yatırımla inşaatına başlanan havaalanı 2010 yılının kasım ayında tekrar hizmete girecek. Toplam nüfusu 750 bin olan Sivas’ın merkez nüfusu 250 bin civarında. Buradaki havaalanı havalimanı statüsüne çıkarılacak. Pisti de büyütülen Sivas Havaalanı cam ağırlık bir mimari proje uygulanacak ve inşaat bittikten sonra Sivas Konya Havaalanı’ndan standartları daha yüksek bir havaalanına kavuşmuş olacak. 225 bin metrekare olan inşaat alanında pistler büyütülecek, 10 bin metrekare bir otopark inşa edilecek, 5 uçaklık apron yapılacak, iş makineleri garajı, ısı güç merkezi ve artıma tesisi de eklenecek. Konya Havaalanını 267 bin kişi, Sivas Havaalanı’nı da 124 bin kişinin kullandığı düşünülürse Konya Havaalanının gerçekten bu kadar çok önemsenmediği ortaya çıkıyor.

ERZİNCAN’A 2 MİLYON YOLCU
KAPASİTELİ HAVAALANI

86 bin genel nüfusu ve 21 bin de şehir merkezi nüfusu olan Erzincan’a yıllık 2 milyon kapasiteli havaalanı yapılacak. Havaalanını daha cazibeli hale getirmek için buraya alışveriş merkezi, kafe ve restoranlar yapılacak. Konya Havaalanının 10 katı büyüklüğünde olacak Erzincan Havaalanı’na ek binalar da yapılacak. 43 milyon liraya ihale edilen havaalanı 2008 yılında 90 bin yolcu kullandı. Ayrıca burada Ankara-Sivas- Erzincan projesi de devam ediyor.

TÜRKİYE’NİN EN UZUN PİSTLERİ ŞANLIURFA’YA


GAP Bölge İdaresi tarafından yaptırılan ve 2007 yılında açılan DHMİ’ye ait olan Şanlıurfa Havaalanı 2,5 milyon kapasiteli ve ayrıca 8 uçaklık apronu var. Türkiye’nin en uzun pistlerine sahip olan havaalanını 2008 yılında sadece 154 bin yolcu kullandı. Şanlıurfa merkezin nüfusu 483 bin olduğu düşünüldüğü zaman Konya Havaalanının nasıl göz ardı edildiği ortaya çıkıyor.

kaynak :memleket gazetesi

( not:kopyala yapıştır yaptıgım için ksr bakmayın bu yuzden bazı kişiler eksi puan verecekler ama tartışılması ve gündeme gelmesi gereken bi konu gercekten )



abdulaziz42
8 yıl önce - Pts 31 Ağu 2009, 18:59

Saçmalık ya.
Hükümet buradan o kadar oy aldı ama yine hiçbir icraat yok.Yazık gerçekten.Olmadık yerlere olmadık büyüklükte yapılıyor koskoca metropolde ise karınca yuvası kadar bir terminal var


SERDARR1

8 yıl önce - Pts 31 Ağu 2009, 19:20

ulaştırma bakanı konya geldiğinde bu konuyu söylemişlerdi cevap bu havaalanı yeter demiş
bence sebebi su konya her sehıre yakınlık mesafesi olarak fazla uzak degil zaten ankara konya arası hızlı tren projesi var istanbul konya arası zaten ucak seferleri var yanı size bu alan yeter diyorlar kısaca ama düşünmüyorlar ki uluslararası uçuş için yeterli olmuyor her sen binlerce gurbetçi kardeşimiz ya ankara yada antalya havaalanlarını kullanıyorlar oradan da konya ya karayoluyla geliyorlar ve inanılmaz bir eziyet oluyor.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 979899   sonraki »
ANA SAYFA -> KONYA