Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 18:20

Alıntı:
beşiktaş-bağcılar tramvayının yolculuk süresi yaklaşık 65 dakika olacak.pik saatlerde her  5 dakikada karşılıklı sefer yapılacak olursa 13*2    26  set araç yeterli olacaktır.1set yedek olarak kalır.

Yusuf...

"Beşiktaş-Eminönü-Zeytinburnu-Bağcılar" cadde tramvayının istasyon adedi; 28 olacak (yanlış saymadıysam)... Ortalama her iki istasyon arası 2 dakikadan hesabedilecek olursa; 56 dakikalık bir seyahat süresine karşılık gelir. Senin hesabında; +9 dakika da son durak bekleme-dinlenme payı bırakmışsın. Yani toplamda; 2X65 = 130 dakikalık bir tam tur süresi gerekir. Bu durumda, her 5 dakikalık frekenslarda, 26 set (52 motris-vagon) yeterli olacaktır. Elimizdeki Bombardier'lerin toplamı; 55 olup, bunlardan 27 set elde edilebiliyor. Elimizde, dediğin gibi, 1.5 set   , yani 3 tek motris de artıyor. Belki tur müddetini => 56 dakika + 4 dakika =>      60 dakika X 2 = 120 dakika olarak düzenlerler. Bu durumda; 24 set + 3.5 set (7 tek motris) elde yedek olarak bekler.

Bir diğer ihtimale göre de; Halihazırdaki sistemi bozmazlar. "Bağcılar-Zeytinburnu" şube hattı olarak değerlendirilerek mekik seferleri yapar ve Zeytinburnu'nda ücretsiz aktarma olur (Gerçi pek de birşey farketmez). Her halûkârda, şimdilik bu hattın tamamı için Bombardier'ler yeterli olacaktır.

"Edirnekapı-Cebeci" hattı için ise, mutlaka bir güzellik düşünülüyordur!  

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 23 Arl 2005, 18:09

"Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar" tramvay yolundan son fotoğraflar... (Aşağıya iliştirdiğim 9 fotoğrafın tamamı, sitemiz üyelerinden Yusuf ASLAN'ın katkılarıyla gerçekleştirilmiştir   ) Teşekkür ederiz!...

 
Akıncılar İstasyonu


 

(+)

Bağcılar İstasyonu



Fevziçakmak İstasyonu



Güneştepe İstasyonu



Güngören İstasyonu


 
Mehmet Akif Caddesi - Merter İstasyonu


 
Merter - Efes Pilsen Mevkii


 
Merter - E5 Geçişi


 
Zeytinburnu Aktarma İstasyonu


Taha
15 yıl önce - Cum 23 Arl 2005, 18:21

Bu hat besiktas'a kadar uzatilirsa bagcilar'da oturan besiktas taraftarlari tek vasita ile inonu'deki maclara gidebilecekler.  

cenkince

15 yıl önce - Cum 23 Arl 2005, 22:33

Sanıyorum bu hatta elektrikle ilgili bir sorun var. Tüm araçların çalıştığı sabah ve akşam saatlerinde araçların kaloriferlerini çalıştırmıyorlar. Şebeke gerilimi yetersiz galiba... bir fikri olan var mı?

Tunc

15 yıl önce - Cmt 24 Arl 2005, 00:56

Alıntı:
Bu hat besiktas'a kadar uzatilirsa bagcilar'da oturan besiktas taraftarlari tek vasita ile inonu'deki maclara gidebilecekler.  



Ise de tek vasita ile gidebilecekler....



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Arl 2005, 01:09

Alıntı:
Bu hat besiktas'a kadar uzatilirsa bagcilar'da oturan besiktas taraftarlari tek vasita ile inonu'deki maclara gidebilecekler.


Bence bu hat ikiye bölünecek:

  • Bağcılar-Zeytinburnu-Topkapı-Bayazıd
  • Zeytinburnu-Eminönü-Kabataş
olarak...

Çünkü; 56-58 dakikalık bir raylı sistemi tek kalemde işletmezler. Aynı yolu İETT otobüsü ile almaya kalkışsalar, en az birbuçuk saatlik yol süresine karşılık gelir. İşletmenin verimi açısından bölüntüye gitmeleri kaçınılmaz... Belki ilk günlerde tam sefer olarak uygulanır, ayak alıştırılınca da bölünme gerçekleşir.

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Cmt 24 Arl 2005, 10:09

Alıntı:
Beşiktaş-Bağcılar tramvayının yolculuk süresi yaklaşık 65 dakika olacak

Arkadaşlar İETT otobüslerin orer planlamasında genellikle yapılan zamanlama hatasını burada tekrarlamak üzereyiz; Cadde tramvayı mevcut haliyle Fındıklı Topkapı arasını bazen 45 dakikada alıyor, Kabataş Bağcılar arasını artan yolcu yüküyle nasıl 65 dakikada tamamlayacak, Zeytinburnu'nun ara sokaklarından birinde trafik 5 dakika tıkanırsa bütün hat boyunca duraklarda 10 dakika fazla mı beklenilecek?
Sabah ve akşam saatlerinde yapılan Topkapı - Bayazıt - Sultanahmet ek seferleri iptal edilecek mi?
UlaşımAŞ idarecileri zaten Güngören'e 10 dakikada Bağcılar'a 20 dakikada bir sefer yapılacağını açıklamışlardı gibi hatırlıyorum, ancak böyle bir düzenleme ile eldeki tramvay araçları bu hatta yeterli olabilir; o zaman da Bağcılar yolcusu alıştıkları gibi minibüslere biner mi, tramvay hattına yapılan bu kadar yatırım boşa gider mi de ayrı konudur vesselam...


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Cmt 24 Arl 2005, 10:30
Cadde Tramvayı Çalışma Saatleri Denemesi


Alıntı:
Bence bu hat ikiye bölünecek:


Bağcılar-Zeytinburnu-Topkapı-Bayazıd

Zeytinburnu-Eminönü-Kabataş
olarak...

Belki daha fazla üçe bölünebilir, ancak gecikme ihtimalleri ve son duraklardaki beklemeler hesaba katılarak gerçek sefer müddetleri:
Bağcılar -Kabataş :75*2=150 dak
Bağcılar -Zeytinburnu-Topkapı: 30*2=60 dak
Topkapı-Eminönü : 30*2=60 dak
Topkapı-Sultanahmet : 25*2=50 dak
Aksaray-(Haseki)- Kabataş : 30*2=60 dak

pik saatlerde
Bağcılar -Kabataş : 12 dak. aralıklı çalışacak 13 katar
Bağcılar -Zeytinburnu-Topkapı: 24 dak. aralıklı çalışacak 3 katar
Topkapı-Sultanahmet : 12 dak. aralıklı çalışacak 5 katar
Aksaray-(Haseki)- Kabataş : 12 dak. aralıklı çalışacak 5 katar

pik saatler dışında
Bağcılar -Kabataş : 12 dak. aralıklı çalışacak 13 katar
Topkapı-Eminönü : 6 dak. aralıklı çalışacak 10 katar

Toplam 26 katar kullanılarak yine 3 motris yedek tutularak elde edilebilecek en iyi çözümdür.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 26 Arl 2005, 11:46
zeytinburnu aktarması***son durum




(+)



Şehr-i Azam arkadaşımızın gönderdiği  fotoğrafların çekim zamanı biraz eski tarihli sanırım

Göndermiş olduğum fotoğrafı 23 Aralık akşamı çektim.Zeytinburnu istasyonu bağlantısı bitmiş durumda.

Ayrıca Bağcılar ve Güngören istasyonları dahada ilerlemiş durumdadır.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 26 Arl 2005, 11:57
Fevzi Çakmak İstasyonu Hangisi ?




(+)



Şehr-i Azam arkadaşım Fevzi Çakmak İstasyonu bu haritadaki hangi istasyona karşılık geliyor.

Bilgilendirirsen çok menun olacağım.Birde bu aralar o tarafa yolu düşen arkadaşlardan Güngören istasyonu son durumu hakkında bilgi almak amacıyla resimler rica edelim.

Çünkü bu projenin tıkanma noktası KALE KAVŞAĞI ve GÜNGÖREN İstasyonu mevkii.



sayfa 5
« önceki   123456 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM