Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Cmt 10 Arl 2005, 11:02



(+)



 


ZEYTİNBURNU TRAMVAY İSTASYONUNUN YERİ DEĞİŞTİRİLEREK BAĞCILAR TARAMAYINA BAĞLANMASI SAĞLANDI.ŞUBAT 2006'DA HİZMTE GİRECEK.

ÖTE YANDANDA ESENLER HAFİF METROSUDA BAĞCILARA GELECEK EN GEÇ ŞUBAT 2007'DE.PROJENİN TEMELİ 30 MAYIS 2005'TE ATILMIŞTI.İNŞAAT SÜRESİDE 20 AY OLARAK KABUL EDİLDİ.


Mehmet BERBER

15 yıl önce - Cmt 10 Arl 2005, 11:13

geçenlerde yeni yapılan Zeytinburnu istasyonundan eminönü tramvayına bindim.

istasyona girebilmek için yaya olarak tramvay yolu üzerinden geçmeniz gerekiyor  
böyle bir dizaynı nasıl yaparlar anlamıyorum.
üst geçitten merdivenle istasyonu inilmesi çok daha güvenli olurdu...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 10 Arl 2005, 12:50

Bu hatta çalışacak vagonlarla ilgili halen yeni bir haber/bilgi yok basında... Bir tarafından Kabataş'a, diğer tarafından Bağcılar'a uzanmakta olan cadde tramvayını, eldeki 55 vagon (27 set) kurtarmaz kesinlikle... Kaldı ki, şimdilik Kabataş (Fındıklı) yönüne 10'ar dakikalık periyotlarda ulaşım sağlanıyor. Fındıklı'dan sonra ilerleyecek bir durak (Hatta Beşiktaş ekinin tamamlanmasıyla 3 durak), ekstradan tur müddetine 4-12 dakika ekleyecek. Bu da hatta 1-2 setin daha ilâvesi mecburiyetini doğuracaktır.

Güney ilâvesinde de, fazladan (3 istasyondan; 12 dakikalık bir ilâve tur süresi) servise girmesi gereken setlere ihtiyaç duyulacak.

Akın KURTOĞLU


Mahmuttan
15 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 13:11
tramvay aracı


Bu konu ile ilgili sanırım bir başka başlıkta yazmıştım ama tekrarlamakta fayda görüyorum, kesin emin olmamakla birlikte, belediye kaynaklı bazı haberler İBB' nin Almanya Berlin, Köln Frankfurt gibi şehirlerde eski araç (30 yıllık, merdivenle binilen ve dar) araç araması yaptığı bu araçların yenisinin dörtte fiyata alınarak revize edileceği ve geçici olarak Zeytinburnu - Bağcılar ve uzun bir geçici süre ile de Edirnekapı - Sultançiftliği hatlarında kullanılmasının düşünüldüğü yönünde, bir diğer söylemde bu araçların kiralama yöntemi ile alınmasının düşünüldüğü idi, şahsen böyle bir uygulamanın maddi bahaneler ile bile olsa böyle bir şeyin İstanbul halkına saygısızlık, bu hatlar üzerindeki vatandaşlara yapılacak bir terbiyesizlik ve daha da önemlisi devletin parasını gerçekten boşa atmak  olacağını düşünüyorum. bir tarafta klimalı alçak tabanlı ve modern araçlar, diğer tarafta yaşlılar, engelliler ve çocuklar için kullanışsız olduğunu düşündüğüm Berlin ve Köln' ün sarı tramvayları, bu konu mazeret kaldırmaz.

Bora
15 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 16:26

Akın Bey,

Şu Cadde tramvayı olan araçlar vardıya , severden alınıp, havaalanı hattına verilecekti. Acaba tümü orda kullanılıyormu ? Geri dönüp başımıza çıkmasa o vagonlar.

Vagon almak hop bir iş değil , vitrinde beklemiyorki bu meretler , kesekağıdına sok getir. Her ne çözüm olursa olsun aynı hatta bir öyle bir böyle vagonlar görme ihtimalimizde olacak sanırım.

Anlayamadığım birşey var zaten , uzakdoğudaki üretilen vagonlar için ne zaman ihaleye çıkıldıda o şirket kazandı?????????? Gene ara dere bir golmü yedik acaba.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 16:57

Alıntı:
Şu Cadde tramvayı olan araçlar vardıya , severden alınıp, havaalanı hattına verilecekti. Acaba tümü orda kullanılıyormu ? Geri dönüp başımıza çıkmasa o vagonlar.


Evet, Dalan'ın 1987-88'de aldığı LRT araçları artık cadde tramvayı olarak çalışmıyorlar. Hepsi buradan kaldırılarak, yerlerine Bombardier firmasından temin edilen alçak tabanlılar konuldu. Bunlar Esenler deposuna çekilerek, yeniden kullanılmak üzere revize edildiler. Zannedersem, "Aksaray-Havaalanı" hattında destek seferlerine çıkıyor olabilirler. Ancak, tekrar caddelere inmesi konusunda ben de pek emin değilim. İnşallah, tekrardan platform yükselterek; "Sultançiftliği-Edirnekapı" ya da "Zeytinburnu-Bağcılar" hattına kaydırılmazlar.

Akın KURTOĞLU


alabay

15 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 20:29

Bütün platformları yine yükseltmezler. Yani o metro trenleri zaten tramvay değildi. Raylarda banliyö treni de çalışır, en ayni, ama o kadar.
Yani "eski" tramvaylar alsalar da hiç fena olmaz. Berlin'in eskileri (hangileri acaba? Tatra modelleri bile değişik tiplerde dolaşıyor) güzel bile olmasa, hiç yoktan çok daha iyi. Bu konuyu Konya tramvay bölümünde de açmıştım. Böyle kompleksli havalara girmeye lüzûm yok. Tabiîki alçak tabanlı vasıtalar harika, ama yüksekleri de bal gibi çalışır. Almanya'da tekerlekli sandalye ve çocuk arabası yeni mi icad edildi? Güzel güzel centilmenliğe geri dönüş fırsatı işte. Bence hiç problem yok. İçeride yeterinde platform var. Bir de ortası sonradan alçaltılmış çok tramvay geziyor buralarda. Veya vagonlu ise arka vagon alçak, vs vs. Biz e öyle karışık traksyonlar çalıştırabiliriz. Önemli olan sık sık gelmesi.
Ve yine tekrarlıyorum: eskisi çoğu zaman yenisinden güzel ve sağlam (!).

B. Alabay


yusuf38
15 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 16:00

beşiktaş-bağcılar tramvayının yolculuk süresi yaklaşık 65 dakika olacak.pik saatlerde her  5 dakikada karşılıklı sefer yapılacak olursa 13*2    26  set araç yeterli olacaktır.1set yedek olarak kalır.

Bora
15 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 17:04

Hadi o hat kurtardı diyelim, bide Edirnekapı - Bereç var, çok yakında açılacak,

o hat yada bu hat baya bir eksik var ve daha görünürde gelecek vagon yok. Elden dahil

alıyor olsalar bu zamana anlaşma yapılmalıydı , Tek alternatif kaldı , Dalan'ın vagonları

geçici olarak yeni hatta kullanılacak  


Kemal
15 yıl önce - Çrş 14 Arl 2005, 17:24

Alabay'ın dediklerine katılıyorum dolmuş ,minibüs terörünün estiği bir yerde ne kadar çok ray döşenirse o kadar çabuk bu rezaletten kurtuluruz araçlar eski olabilir ama raylı sistem çağdaşlık düzen ve rahatlığı hemen insanların hizmetine girer.



sayfa 4
« önceki   12345 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM