Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Tramvay Çalışması
« önceki   1234 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 3
batu
17 yıl önce - Cmt 08 Ekm 2005, 20:18
Zey.-Bağ. Tramvay inşaatında çelik kiriş montajı




(+)

--------------------------------------------------------------------------------
ym.com.tr


Ali K.

17 yıl önce - Çrş 12 Ekm 2005, 11:05

Ben şunu anlamıyorum.. İstanbul'un en yaşanılası, en temiz, en yeşil yeri Anadolu yakası olmasına rağmen yıllardır tüm raylı sistemler plansız programsız bir şekilde Avrupa yakasına yapılıyor..

Tabii ki iş merkezleri Avrupa yakasında olduğu için ağırlık bu yakaya verilecek onu anlayabiliyorum ama seçilen güzergahlar içler acısı, felaket durumda..

Zeytinburnu'ndan tramvaya binip Eminönü'ne giden bilir. O yol Topkapı'ya kadar dünyanın en absürd güzergahını izler.. Milyon dolar değerindeki tramvaylar Zeytinburnu ve çevresinde ara sokaklarda neredeyse tavukların, koyunların ve gerizekalı minibüs ve taksi şöförlerinin arasında yolunu bulmaya çalışır..

Topkapı-Aksaray arası nispeten görevini yapan zavallı tramvayımız bu sefer de Beyazıt'tan sonra tarihi adanın keşmekeş trafiği arasında kaybolup gider. Bizim eğitimsiz ve şehir kültüründen nasibini almamış değerli halkımızın tramvay yolunu işgal etmesi sonucu bazı saatlerde 5-6 tramvay arka arkaya sıralanıp Sirkeci'ye ulaşmaya çalışır..

Aynı şey hafif metro denilen ucube sistemin güzergahı için de geçerlidir..

Burası belki bu tartışma için yanlış bir başlık, umarım arkadaşlar gerekli yere taşırlar ama Anadolu yakasına nostaljik tramvay, psikolojik troleybüs vs. gibi zırvalıklar koyacaklarına Bağdat Caddesi'nden devam ederek Kartal'dan ring yapıp Minibüs yolu ya da E5 den Ümraniye-Üsküdar, oradan da tekrar Kadıköy'e dönen halka şeklinde bir tramvay ya da metro sistemi kurulsa Anadolu yakasının ulaşım problemi önümüzdeki 20-30 yıl için kesinlikle çözülmüş olur..

Ama sanırım bütün bunlar için İstanbul'u yönetenlerin Anadolu yakasında oturuyor olmaları gerekiyor maalesef..


Ekin Gerger

17 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 01:28

anadolu yakasının ihmal edildiği ve güzargahların yanlış seçildiği konusundaki fikirlerine katılıyorum.

zeytinburnu-bağcılar hattının tamamlanmasıyla oluşacak olan bağcılar-kabataş hattı avrupa yakası için çok önemli bir hat olacak. fakat merak ediyorum, acaba tramvay sistemi bu hattı kaldırabilecek mi? metro çok masraflı olabilir ama en azından bu hat, yani bağcılar-kabataş hattı lrt olarak yapılsaydı maliyet açısından oluşacak fark çok mu büyük olurdu?

bu konuda fikirleriniz neler?


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 03:22

Ekin Bey, siteye hoşgeldiniz...

Alıntı:
metro çok masraflı olabilir ama en azından bu hat, yani bağcılar-kabataş hattı lrt olarak yapılsaydı maliyet açısından oluşacak fark çok mu büyük olurdu?


Bağcılar'ı şehrin merkezine LRT sistemiyle bağlama projesi de bir yandan ilerlemekte... Otogar'dan sonra ayrılan Esenler şube hattı, Çinçin-Bağcılar güzergâhında ilerleyecek (Hatta, son durumunu tam bilememekle birlikte, bu dalın inşaatı da sürmekte).

Buradaki amaç, herhalde Bahçelievler-Bağcılar civarındaki yerleşimleri, Topkapı-Aksaray-Bayazıd-Eminönü'ne direkt bağlamak olsa gerek... Aslında cadde hatlarıın öncelikle şehrin merkezi iş alanı içinde tamamlanması gerekirdi. Sonra da açık uçlar => banliyölere doğru ilerletilebilirdi. Neyse, yine de hiçbirşey yapılmamasındansa, bu projeler bile müsbet!...

Raylı taşıma plânlamasındaki karmaşaya katılıyorum: MİA'dan çıkan ışınsal hatlar yerine, dış bölgeleri spiralimsi bağlantılarla geçmeye çalışmak biraz mantıksız... Burada ilk önce yapılması gereken, "Merkez-Dış Merkez" arası 4-5 düz hat oluşturmak ve ardından da bu düz hatları belirli noktalarda dikine kesen yay şeklindeki hatlar meydana getirmek olmalıydı. Yani: Örümcek ağının oluşumu...

Bugün itibarıyla, şehrin batı yerleşmelerine giden ve gitmek üzere inşaatı devam eden 3 düz hat bulunmakta: "Fındıklı-Eminönü-Topkapı-Merter", "Aksaray-Ulubatlı-Esenler" ve "(Vezneciler (?))-Edirnekapı-Cebeci" hatları... Buna güney-batı banliyösünü de ekleyebiliriz: "Sirkeci-Yedikule-Bakırköy-Halkalı" Zaten bu banliyö tren hattının, kısa zamanda LRT'ye çevrilmesi ve diğer hatlarla entegrasyonunun sağlanması zamanı geldi de geçmekte...

"Zeytinburnu-Merter"den kuzeye yönelmesi yerine, batıya doğru sapmadan devam etmesi ve bir süre Havaalanı LRT'si ile beraber gittikten sonra, Küçükçekmece-Avcılar'a yönlendirilmesi en doğru olanıydı. Daha sonra, "Bakırköy-Sahil-İncirli-Haznedar-Esenler-Bağcılar-Cebeci" yatay bağlayıcı bir yay hattıyla bu 3 hat birbiriyle bağlanabilir ve kesişme noktalarında aktarma noktaları oluşturulabilirdi...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

17 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 08:15
zeytinburnu-Fındıklı tramvay


Günaydın

Alıntı:
Zeytinburnu'ndan tramvaya binip Eminönü'ne giden bilir. O yol Topkapı'ya kadar dünyanın en absürd güzergahını izler.. Milyon dolar değerindeki tramvaylar Zeytinburnu ve çevresinde ara sokaklarda neredeyse tavukların, koyunların ve gerizekalı minibüs ve taksi şöförlerinin arasında yolunu bulmaya çalışır..



Ben  bu  yoruma  kısmen katılıyorum
Bu  tramvay  hattı  günde 200.000  yolcu  taşıyor. Sizin de açıkladığınız  gibi  en zor şartlarda , bütün engellemelere rağmen , dar sokaklardan geçerek, semt pazarının arasından geçerek görevini yapıyor. Bu hattı yapmasaydık , Metro yapsaydık diyedilirsiniz.
2 Milyar dolar maliyetle 10 senede biterdi.
Tramvay  hızlı bir şekilde  yoluna ilerliyebilmesi için  yol önceliğinin kesinlikle sağlanması
gerekir ama bu tam olarak sağlanamıyor , Topkapı- Beyazıt  arası tercihli yolda ise tramvay oldukça hızlı ilerliyor.
Güzergahı  mümkün olduğu kadar kalabalık semtlerden geçip en fazla sayıda yolcuyu
taşımak için seçilmiş olabilir ,amaç sadece Zeytinburnundan -Eminönü'ne  düz çizgisel bir hatta  en kısa sürede gitmek değil. Zeytinburnu-Topkapı arası oluşan komik görüntüler  benide rahatsız ediyor ama   bunlar Belediyenin  ve Trafik Polisinin çözmesi gereken problemler.
İstanbul  toplu taşıma konusunda okadar geride ki ne yapılsa faydalıdır. Bağcılar-Zetinburnu-Kabataş  hattı çok önemli  ama tabiki yeterli değil  yeni hatlarıda süratle devreye almak lazım. Bana  kalırsa  Bakırköy- Mecidiyeköy arası çok büyük problem var
bütün yük D-80 ( E-5)  çevreyolunda ve otobüslerde  ama maalesef   bu güzergahta planlanan  bir Raylı Sistem hattı yok. Çevreyoluna paralel giden , Halıcıoğlu- Okmeydanı-Çağlayan gibi çok kalabalık merkezlerden geçen  ve Mecidiyeköyde  Metro ile buluşan bir Raylı sistem hattı  çok  faydalı olur.



yusuf38
17 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 17:57

zeytinburnu-topkapı arası tramvayın hızlı gidebilmesi için bu yolu tamamen tramvaya ayrılması gerekiyor.öellikle akşemsettin seyitnizam durakları arası yola giren arabalar yolu tıkıyor. bu güzargahtaki sokakların tramvay yoluna çıkışı kapatılırsa tramvay rahatça yol alabilir. birkaç ay sonra bağcılar hattıda devreye girdiğinde bu hat oldukça yoğunlaşacak. şu an 150000  kişi olan günlük taşıma 250000 kişi olacak.buda her 2 dakikada bir tramvayın hareket etmesini gerektiriyor. bu yüzden bu yol üzerinde seferlerde aksama olmaması için rayların sadece tramvaya ayrılmasu gerekiyor

Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Prş 13 Ekm 2005, 18:09

Aslında cadde tramvayının; "Topkapı-Zeytinburnu-Merter" arasındaki kesimi, N. Sözen döneminde plânlanırken, "Topkapı-Cevizlibağ-Merter" olarak düşünülmüştü, yani direkt olarak E-5'den giden ve Merter'de LRT ile kesişen bir hat...

E-5'in önce iki yanındaki birer şerit düşünüldü, sonradan orta refüjden ayrılan iki şerit olması şekline çevrildi. En sonunda da tahmin edileceği gibi izin çıkmadı. Sözen de; "bunu mecburen bir şekilde Merter'e ulaştırmalıyız" diyerek, aldı vagonları Zeytinburnu'nun ara sokaklarına soktu. O yıllarda LRT'nin son durağı "Merter-Kocatepe-Tınaztepe" civarlarında (şimdiki Tekzen'in önü) idi. O zamanlar ise, belediye kuruluşu olan; "Bel-Taş (?)" tramvay istasyonlarının hemen yanındaydı.

Artık bu çözüm, biraz da tepki amaçlı mıydı bilemeyeceğim ama, neden Zeytinburnu'ndan cadde tramvayı geçtiğinin açıklaması budur. Yoksa, 1. derecede Zeytinburnu halkına hizmet amacıyla değildir...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cum 28 Ekm 2005, 21:24

"Akşemsettin-Zeytinburnu" Tramvay Durağı Arası, Yeni Tramvay Çalışması Sebebiyle 15 Saat Süreyle Kullanıma Kapalı Olacak..  

• Mevcut Kabataş-Zeytinburnu Tramvay Hattı, Güngören-Bağcılar yönüne uzuyor..
• Bu nedenle, Zeytinburnu ile Akşemsettin Durağı arası, “makas montajı” ve “katener direk ve tellerinin montaj işlem”leri sebebiyle işletmeye kapatılacak.

Halen yapımı devam eden "Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar" Cadde Tramvayı’nda yeni bir aşamaya daha gelindi. Yapımı süren hattın, mevcut "Zeytinburnu-Kabataş" Tramvay Hattı ile entegresyonunu sağlayacak olan “makas montajı” ve “katener direk ve tellerinin montaj işlemi” yapılacak.

29 Ekim Cumartesi günü saat; 23.00 ile, 30 Ekim Pazar günü saat; 14.00 arasında sürecek olan makas montajı çalışmasında "Zeytinburnu-Akşemsettin" Durağı arası işletmeye kapatılacak.

Yani, Zeytinburnu-Kabataş Tramvay güzergahının, Zeytinburnu ile Akşemsettin Durağı arası, çalışma süresince işletmeye kapatılmış olacak. Tramvay, Akşemsettin Durağı’na kadar çalışacak. Çalışmanın tamamlanmasının ardından normal seferlere devam edilecek.

"Zeytinburnu-Bağcılar" Cadde Tramvayı, 5.423 m. uzunluğunda olacak ve 9 istasyondan oluşacak. Hat, Bağcılar yönünde Fildamı Caddesi’ne doğru ilerleyerek, Çırpıcı Deresi ve D-100 Karayolu’nu, viyadük ile üstten geçerek Mehmet Akif Caddesi’nin orta refüjüne oturmaktadır.  

(NOT: İBB WEB Sitesi'nden alınarak düzenlenmiştir)

Akın KURTOĞLU


Taha
17 yıl önce - Cmt 29 Ekm 2005, 07:56

02.09.2005



Yapımına devam edilen “Zeytinburnu – Bağcılar Tramvay Projesi” kapsamındaki demiryolu üstyapı işlerinin yaklaşık olarak % 50’lik kısmı tamamlanmış bulunmaktadır.


Mehmet Kasım
17 yıl önce - Cum 09 Arl 2005, 14:40



(+)

2008 yılnda yukarıda gönderdiğim haritadaki gibi 100.Yıl Mahalesinden Bağcılar-Güngören-Zeytinburnu-Bakırköy İDO Cadde tramvayı hizmete açılması planlanmaktadır.
Not:İBB den aldğım bilgiler doğrultusunda haritayı kendim hazırladım.



(+)


HARİTADA BEŞİKTAŞTAN BAĞCILAR-100.YIL ' A KADAR OLAN KISIM TMAMLANDIĞINDAKİ HALİ. ( 2008 )



(+)




(+)

ZEYTİNBURNU-BAĞCILAR BU SİSTEME ENTEGRE EDİLECEK.


Projeler tamalandığında Cadde Tramvaylar haritadaki gibi olacak.
 

(+)


DEVLETİMİZİN KURULUŞUNUN 100.YILINDA İSTANBULU BU HALE GETİREBİLİRSEK ECDADIMIZ RAHAT UYUR.

(+)

ANADOLU YAKASINI HAZRLAMA AŞAMASINDAYIM.

METRİS KAVŞAĞINDA ASILI DURAN LEVHADAN FOTOĞRAFLADIM.

(+)


BUGÜN İTİBARİYLE DEVAM EDEN ÇALIŞMALAR :
1*Aksaray-Yenikapı
2*Taksim-Unkapanı
3*Unkapanı-Yenikapı
4-Sultançiftliği-Edirnekapı
5*Esenler Otogar-Bağcılar
6*Zeytinburnu-Bağcılar
7*4.Levent-Ayazağa
8*Kadıköy-Kartal
9*Kabataş-Taksim
10*Marmaray Tüplü Geçiş

 

(+)


MARMARAY GÜZERGAHI  





(+)


ASIL METRO BU HARİTADAKİ AYRINTILAR OLACAK.
BEYLİKDÜZÜNDEN BAKIRKÖYE TAKSİME 4.LEVENTE AYAZAĞAYA YENİKAPIYA ESENLER OTOGARA BEŞİKTAŞA DİREK GİDİLEBİLECEK.
BAŞAKŞEHİR BAĞCILAR İNCİRLİ YENİKAPI VE MARMARAY ENTEGRASYONLARI OLACAK.
DİĞER SİSTEMLER BU HATLARA DESTEK OLACAK.

[Ayrı ayrı gönderilen 10 adet mesaj birleştirildi. Lütfen, aynı günde aynı konuyla ilgili mesajlarınızı ard arda göndermeyip, önceki mesajınıza ekleyiniz. Site denetçisi Hakan]



sayfa 3
« önceki   1234 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM