Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Tramvay Çalışması
« önceki   123 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 2
teo

16 yıl önce - Cmt 18 Arl 2004, 17:52

Zeytinburnu tramvay hattını E5 üzerinden geçirdiklerini gördüm geçen İstanbul ziyaretimde. Çalışmalar bir hayli ilerlemiş.

Ne zaman bitiriyorlar bu hattı? Bir tarih var mı?


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 30 May 2005, 18:42

Alıntı:
Büyükşehir, Otogar - Bağcılar hafif metrosunun temelini attı

İstanbul Otogar - Bağcılar raylı taşıma sistemi temeli İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş ve beraberindekiler tarafından atıldı.

Temel atma törenine Başkan Kadir Topbaş'ın yanı sıra Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan, Beylikdüzü ve Hadımköy Belediye Başkanları, Esenler Kaymakam Vekili Selman Yenigün, Büyükşehir Belediye Genel Sekreteri Ramazan Evren, Genel Sekreter Yardımcıları Mihmail Mangan, Muammer Erol, IETT Genel Müdürü Muammer Kantarcı ile vatandaşlar katıldı.

20 ayda tamamlanacak proje kapsamında otogarda yarım kalan viyadük tamamlanacak. Otogar - Mahmutbey arasındaki 4.4 km uzunluğunda hafif raylı sistem hattı inşaatı yapılacak.

Projede Esenler, Esenler Son Durak, Çinçin ve Bağcılar olmak üzere 4 metro istasyonu bulunuyor. 2003 yılında ihale edilen işin bedeli 173 milyon 358 bin Dolar.
Başkan Topbaş: "İstanbul'un ulaşım sorununu çözüyoruz."

Temel atma töreninde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, İstanbul'un en önemli problemi olan ulaşım sorununu çözmek için ciddi yatırımlar gerçekleştirdiklerini belirterek "dünyanın ikinci metrosu daha 19. yüzyılda İstanbul Galatarasay'da inşa edildi, fakat bu çalışmanın devamı gelmedi. Şimdi birikmiş olan bütün bu problemleri bir anda çözmemiz imkansız, ancak zaman ve kaynak harcayarak bütün problemlerini çözüyoruz. İstanbul'un 46 m olan raylı sistemine 80-90 km daha ekleyeceğiz." dedi.

İstanbul'un halkı ile bütünleşmiş bir hükümet ve yerel yönetime sahip olduğundan dolayı çok şanslı bir dönem yakaladığını ifade eden Başkan Topbaş 2009'da tamamlanacak tüp geçite entegre olacak olan banliyö hatlarının Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2-3 yıl içinde Çorlu'ya ulaştırılacağını ve modernleştirileceğini dile getirdikten sonra bu hatları Ulaştırma Bakanlığı'ndan Büyükşehir Belediyesi'nin devralacağını açıkladı.

İstanbul'da her ay 10 kavşak ihalesi gerçekleştirerek bir buçuk yıl içinde 100 kavşak inşaatını tamamlayacaklarının müjdesini veren Başkan Topbaş, sorumluluklarının farkında olarak İstanbullulara hizmet etmek için gece gündüz çalıştıklarını ifade etti.

Temeli atılan Otogar - Bağcılar raylı sisteminin en kısa zamanda Olimpiyat köyüne kadar uzatacaklarını, çalışmaları süren Bakırköy - Beylikdüzü raylı sistem hattını da gelecekte Silivri'ye kadar uzatacaklarını dile getiren Topbaş raylı sistemlerin tamamlanmasıyla, İstanbulluların Asya ve Avrupa arasında kesintisiz, kısa sürede ve konforlu seyahat etme imkanına kavuşacaklarını ifade etti.

Konuşmasının sonunda inşaatı yapan müteahhit firmanın temsilcisini kürsüye davet eden Topbaş, firma temsilciyle vatandaşların önünde süre ve hizmet pazarlığı yaptı. Projede 24 ay olan raylı sistem inşaat süresini 20 aya indirten Başkan Topbaş müteahhit firmadan 1 milyon 750 bin Dolar tenzilat sözü aldı. Müteahhit firma temsilcisi, ayrıca Başkan Topbaş'a Bağcılar ve Esenler'de ikişer, Küçükçekmece'de de 1 tane okul inşaatı yapma sözü verdi.
Törende konuşan Esenler Belediye Başkanı Mehmet Öcalan ve Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık ve Esenler Kaymakam Vekili Selman Yenigün, ilçelerindeki çok önemli trafik problemini çözdüğü için Topbaş'a teşekkür ettiler ve hayırlı olması dileklerini dile getirdiler.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına projeyi gerçekleştiren IETT Genel Müdürü Muammer Kantarcı ise Otogar - Bağcılar hattının Olimpiyat köyüne kadar uzatarak İstanbul'u Olimpiyatlara hazır hale getireceklerini söyledi.

Kantarcı "Olimpiyat'ı İstanbul'a kazandıracak bir projenin temelini atıyoruz. Bu proje tamamladığında olimpiyatlar için ulaşım sorunu kalmayacak ve olimpiyatları İstanbul'a kazandıracağız."diye konuştu.

Konuşmaların ardından Otogar - Bağcılar hattının temeli İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş ve diğer protokol üyeleri tarafından atıldı. Başkan Topbaş, ayrıca temel harcına bugün tarihli ve yatırım hakkında bilgiler bulunan bir levhayı attı.


29 Mayıs 2005
Akın KURTOĞLU


cenkince

15 yıl önce - Pts 08 Ağu 2005, 07:19
Son durum


Şu an Zeytinburnunda istasyon hayal meyal belirmeye başladı. E5'in üstünden geçecek çelik tabyaların bir kısmı yerine oturtuldu. Bu topiğin en başında bir kaç fotoğrafı yer alan dere artık yok. Yani üstü kuşaklandı ve raylar döşenmeye başladı. Biraz daha ilerliyoruz Keresticiler sitesi önünde bir şantiye var ama henüz belirgin bir şeyler yok. Geçiyoruz Güngören Raylar döşenmiş, Bağcılara kadar tamamı bitmiş. Üzerinde arabalar çapraz biçimde park ediyorlar. Elektrik ve aydınlatma direklerinin bir kısmı kurulmuş, enerji hatları oluşturulmamış.

Sanıyorum Yılbaşına yetiştirme konusundaki hedefler tutturulacak.

Fotoğraf koyamadım. Bir dahaki sefere artık.


MehmetK
15 yıl önce - Cum 09 Eyl 2005, 16:13

Üç raylı sistem Zeytinburnu'nunda kesişecek,
Zeytinburnu-Bağcılar hattının tamamlanmasıyle hali hazırda çalışmakta olan Aksaray-Havaalanı Hafif metrosuyla , Eminönü-Zeytinburnu tramvayıda aynı noktada Zeytinburnu'nunda kesişecekler,
Bu açıdan buranın oldukça önemli bir kesişme istasyonu olacağını düşündüm ama inşaatı süren istasyon pekte büyük gelmedi bana eğer hergün onbinlerce yolcunun aktarma yapacağı düşünüldüğünde,


(+)


Üç raylı sistemin istasyonları bir üst geçitle birbirine bağlanıyor,en solda Aksaray hafif metro istasyonu,inşa halinde ortada bağcılar tramvayı,sağda pek görünmüyor eski Eminönü tramvay istasyonu

(+)


Rifat Behar
15 yıl önce - Cum 09 Eyl 2005, 17:13
2 sistem


Zeytinburnu - Bağcılar, Kabataş- Zeytinburnu tramvay hattının devamı olduğuna göre 2 sistem kesişecek, 3 sistem değil. Öyle değil mi?

cenkince

15 yıl önce - Cum 09 Eyl 2005, 17:24

teknik olarak hiç bir engelleme sözkonusu değil. Ray açıklıkları ve Voltaj aynı... Peron kodu da düşük tabanlı...

Fakat raylarda herhengibir bağlantı sözkonusu değil... Şu an Zeytinburnunda 3 tane peron yan yana... Hatta yeni yapılan üst geçidi de buna göre yaptılar. Karşıda tramvay olacakmış gibi... Fakat mevcut hattı E5 yönünde kaydırırlarsa sorun çözülmüş olacak... Bu durumda sabah saatlerinde Eminönü Kabataş hattında A.H.L. - Aksaray hattından gelen yolcuların haricinde ekstra bir yoğunluk daha oluşacak...


messiah_haktan

15 yıl önce - Cum 09 Eyl 2005, 17:33

Bu iki hat zaten kesismiyor muydu? Harita da kesisiyor gibi gözüküyor.. ??

MehmetK
15 yıl önce - Pts 12 Eyl 2005, 12:19

Benim gördüğüm kadarıyla Bağcılar hattıyla Eminönü'den gelen tramvay hattı birleşmiyor
Zeytinburnu'nunda yan yana 3 hat var


yusuf38
15 yıl önce - Pts 12 Eyl 2005, 18:23

arkadaşlar zeytinburnu bağcılar hattı ile zeytinburnu kabataş hattı birleşik aynı hat olacak zaten şu günlerde iki hattı birleştiren yolda çalışma var. mevcut zeytinburnu durağı kaldırılıp yeni yapılan istasyon ortak istasyon olacak. hafif metroya aktarma yapmak için  resimin sağ taraftaki merdivenler kullanılacak.                                                                                                                                          


yeni yapılan zeytinburnu istasyonu


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 08 Ekm 2005, 01:23

"Zeytinburnu-Bağcılar" Tramvay projesi kapsamında, Merter D-100 (E-5) karayolu üzerinde viyadük kriş yerleştirme çalışması yapılacak.

Kriş yerleştirme çalışmaları; 07/10/2005 Cuma gecesi saat 24.00’ de başlayacak, 10/10/2005 Pazartesi günü sabah saat 05.00’te tamamlanmış olacak.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/BasinBultenl ...tenId=1077

(Kaynak: İBB - WEB Sitesi - 6 Ekim 2005 tarihli bilgiden referans alınarak düzenlenmiştir)

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM