Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Tramvay Çalışması
« önceki   123 ... 8910 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 9
e_mutlu

17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 11:38

bugün havalimanına kadar ulaşan hafif metro uzatılabilirdi.k.çekmecenin dibine kadar gelmişken o hattı orda kesip yeniden bir hat yapmanın ,ekstra maliyete girmenin anlamı ne anlamıyorum.açıkçası ben büyükşehir belediyesinin yaptığı ulaşım hamlelerini sonun dek destekliyorum ancak yapılan bazı hatlarda verimlilik olmicak(taksime ulaşmak için 5 tane aktarma yapmak gibi).kadıkoy-kartal metrosu gibi doğudan batıya uzanan bi hat yapılmalıydı avrupa yakasına.

Mehmet Kasım
17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 13:16
KÜÇÜKÇEKMECE'YE METRO ŞART


e_mutlu arkadaşım seni sonuna kadar destekliyorum.Havaalanına gelen LRT altan bir tünelle 1 km sonra kısa yoldan KÇekmeceye ulaşır.Dahası göl kenarnda bir sürü boş arazi var buraları kullanıp Avcılara kadar gidebilirdi.

Ve nihayetinde Beylikdüzü,Büyük Çekmece ,Mimarsinan ve en son Silivri'ye kadar KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE metro gitmelidir.Bütün bu hatlar yapıldığında ancak komple bir çözümden bahsedebiliriz.

TÜYAP Fuara giderken bütün İstanbul adeta dünyayı turluyo İETT ile bide.Yazık.

Haritada Havaalanının altından direk K.Çekmece'ye ulaşmasını önerdiğim TÜNEL görülüyor.

Sarı çizginin biraz kuzeyinde ise İBB'nin Yap-İşle-Devret modeli ile yaptıracağı BAIRKÖY-BEYLİKDÜZÜ HATTI Güzergahı var.


 

(+)


Mehmet Kasım
17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 13:40
% 40


Ahmet Tan arkadaşım galiba beni yanlış anladın.Ben Bağcılar'da hükmetin belediye ve genel seçimlerde % 40'a yakın oy aldığını söyledim.Yoksa Bağcıların İstanbula etkisi o kadar değil.Hükumetlerde oy ile seçildiğine ve siyasilerinde buna ihtiyacı olduğuna göre kendilerinin güçlü olduğu bölgelere yatırım yapmayı uygun görüyolar galiba(siyaseetçi olmadığım için duygularını bilemicem,sadece tahmin)

AMA BU DİĞER BÖLGELERE HİZMET GÖTÜRÜLMESİN MANASINA GELMEZ.

Mesela LRT İncirliye geldikten sonra sırasıyla BAHÇELİEVLER ATAKÖY(Şirinevler),Yenibosna( bu istasyona niye yenibosna derler hala anlamış değilim) ve HAVAALANI'na gitmesi bu hükumet ile aynı görüşte olan belediye başkanları tarafından yapıldı.

YANİ BU İSTASYONLARIN HEPSİ BAKIRKÖY SINIRLARI İÇİNDE.Ama Bakırköy Belediyesi hükumetin hiç kazanmadığı bir ilçe.

Metro yapılırken oy hesabının yapıldığını sanmıyorum.


e_mutlu

17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 14:00

aynı görüşleri paylaştığımıza sevindim. sitedeki diğer arkadaşları da özellikle bu bölgeye yönelik projeler hakkında daha çok yorum yapmasını istiyorum.istanbulun geleceği bu bölgede ,bağcılarda yada başka bi yerde değil.k.çekmece gölü çevresinde olimpiyat stadına yakın bölgelerde ,toplu konut civarında ,soyak olimpiakent,avrupa konutları ve tokinin yapımını sürdürdüğü o kadar çok proje var ki ama belediye ne yapıyo başakşehire yada bağcılara  metro götürüyor. bu mu adalet ,bu başakşehir denen yer ayrı bir ülke mi, nedir bunun ayrıcalığı  Allah aşkına(millet k.çekmecede binecek otobüs bulamazken başakşehire giden sayısız iett hattından bahsetmicem bile).Madem kendi yaptığınız bölgelere böle torpil geçiyosunuz ,tüm istanbulu yıkın da baştan yapın , adalet sağlansın hiç olmazsa.....

Mehmet Kasım
17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 14:19
BAŞAKŞEHİR YAŞANILMAZ BİR BÖLGE


Samimiyetle söylüyorum Başakşehir gerçekten fena bir ulaşım sorunu yaşıyor.Haftada 3 gün orada Sanayi Bölgesinde bulunan bir şirkete eğitim vermeye gidiyorum.Ve bazen Başakşehirin İETT hatlarını(34,146B,146M) kullanmak zorunda kalıyorum.Taksi bulmak bile zor orada.Akşam saatlerinde bütün oganize yollara dökülüyor ki sormayın.Trafik mahşer günü sanki.

Oraya gidecek Metro hattıda Bağcılardan Kirazlı,Mahmutbey,,İstoç ve Organize San.Bölgesi' ne hizmet verecek,bir ucuda OLİMPİYATKÖY'e gidecek.

Yani sadece Başakşehire metro götürmek değil asıl mesele.

Sanayi Bölgesi ve Olimpiyat sayesinde orayada metro gidecek.


 



Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 14:25

Arkadaşlar,

Konu yine İstanbul'un merkezi tartışmasına geldi. Aslında bu konu aylar önce sitede açılan bir başlık altında detaylıca tartışılmıştı. Farklı görüşler ortaya atılmıştı ve şu konuda bir görüşbirliğine varılmıştı: Eski (çekirdek) İstanbul, merkez konumundadır. Bu öngörüde üye arkadaşlar, farklı semtler ortaya atmış olsalar da (Kadıköy, Üsküdar, Taksim, Beşiktaş, Fatih, Eminönü), neticede merkezî çekirdek yerleşmenin ya içinde, ya da hemen yanıbaşında olan yerler sözkonusu edilmişti.

Kabul edilen merkez ise (günümüzde sembolik olarak kalsa bile); "Fatih-Eminönü" ilçe sınırları arasında kalan "Şehzadebaşı"dır. İstanbul yüzlerce yılda her yöne doğru homojen bir şekilde büyüdüğü için, merkezi yine aynı kalmış ve değişmemiştir.

Aşağıda, geçen sene araştırarak bulduğum ve siteye gönderdiğim; "Şehzadebaşı"nın neden merkez olduğunu açıklayan mesajımı yeniden alma gereği hissettim:

Alıntı:
“İstanbul’un Merkezi Neresidir?” sorusuna son noktayı koysam, forumun gidişini yavaşlatmam herhalde...

Günümüzde İstanbul’un tek bir merkezi yoktur ve doğal olarak olamaz da... Herkesin oturduğu semt kendine göre merkezdir, belli başlı alanlar (Taksim, Eminönü, Beşiktaş, Kadıköy, Üsküdar) merkezler kabul edilebilir... gibisinden güncel merkez arayışlarını bir kenara bırakacak olursak, matematiksel olarak İstanbul’un gerçek merkezi aşağıdaki resimlerde görülen noktadır...

Burası, Saraçhane’de Kanuni Sultan Süleyman tarafından Mimar Sinan’a, oğlu Şehzade Mehmed için yaptırdığı “Şehzadebaşı Camii”nin dış avlusunun güneydoğu köşesidir...

Kuvvetli rivayetlere göre, Kanuni ilk önce Mimar Sinan’dan, İstanbul’un tam orta noktasını bulmasını istiyor... O yıllarda İstanbul sadece Suriçi’nden oluştuğu için, şehrin ölçülebilir fizikî bir gövdesi mevcut. Birtakım detaylı hesaplamalardan sonra, Suriçi’nin “Geometrik Ağırlık Noktası” milimi milimine tespit ediliyor Mimarbaşı Sinan tarafından... Bu yöntem, hemen hepimizin daha lisedeyken bize öğrettikleri, karmaşık alanlı levhaların “G” noktasının bulunması prensibinden yola çıkılarak hesaplanıyor...

İstanbul’un tam orta noktası olan bu noktaya, yekpare, parlak yeşil granit silindirik bir sütun dikiliyor... Sütunun olduğu nokta, inşa edilecek caminin avlusunun güney kısmına tam oturacak şekilde ayarlanıyor (Daha doğrusu, caminin avlusu, bu merkezle kesişecek şekilde tasarlanıyor)... Ve ardından cami inşa edilerek, 1548’de tamamlanıyor...

Günümüzde granit sütunun yarısından fazlası betona gömülü halde ve içler acısı bir durumda olmasına rağmen, 1950’lerde tamamının görülebildiği, alt ve üstünden tutturulduğu mil sayesinde, elle itildiğinde, çok rahat bir şekilde ekseni etrafına dönebildiğini, bazı eski İstanbullular’dan öğrendim...



(+)


1800’lerin sonlarındaki siyah-beyaz birçok kartpostalda da, bu köşe ve granit sütunun tamamı, açık bir şekilde izlenmektedir...

Günümüzde İstanbul, her yöne doğru yayılmasına rağmen, bu genişleme tüm yönlere doğru homojen bir şekilde açılım yaptığı için, ağırlık merkezinin sağa-sola pek de fazla oynamadığı kanaatindeyim... Neticede, üç aşağı-beş yukarı “İstanbul’un Tam Orta Noktası” bu granit sütundur... (Kimbilir, belki de 1960’da İstanbul Belediye Sarayı’nı bu özellikten dolayı, şimdiki yerinde inşa ettiler, sütunun yeriyle Belediye Sarayı arası yaklaşık 200 metredir)...



(+)


NOT: Bizans döneminde, şehrin surları daha içeride kaldığı için (aşağı-yukarı; Balat-Yavuzselim-Akdeniz Caddesi-Fındıkzade-Kocamustafapaşa-Samatya eksenini izleyerek geçen Konstantin Surları), o yıllarda da Bizanslılar’ın yine aynı yöntemle buldukları, şehrin merkezini belirleyen taş anıtın hâlâ küçük bir bölümü, Sultanahmed’den Alemdar’a dönüş kavşağında görülebilir (Halide Edip’in büstünün yanıbaşında)... Bu taşın adı; “Milion Taşı”dır... Bu taş aynı zamanda, en eski iç surların (Byzas Surları) üzerindeki kapılardan birinin hemen yanıbaşıdır (İlk bahsettiğim surların ortası, aslında tam olarak çevrelenen alanın merkezine denk gelmiyor, ikinci şık daha ağır basmakta, çünkü Bizanslılar’da şehrin merkezi, tam ortası yerine, ana çıkış kapısının hemen yanıbaşı olarak kabul edilmekteymiş). Üzerinde, dünyanın tüm başkentlerine olan mesafe, bu nokta “0” kabul edilmek kaydıyla mil olarak işaretlenmiştir (1 Bizans mili: 1480 metre). Onlar işi biraz abartarak, bu taşın, sadece İstanbul’un değil, tüm dünyanın merkezi olduğuna kanaat getirerek dikmişlerdi. Osmanlılar ise alçakgönüllülük yaparak, sadece İstanbul’u ortalamışlardı...


Netice itibarıyla, elbette ki İstanbul'un her noktası bizimdir. Her ilçe büyük İstanbul'u oluşturan mozaiklerdir. Ancak, bu şehrin tek bir merkezi vardır. Sembolik dahi olsa, bu değişemez.  

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 14:28
LRT İLE TCDD BAĞLANTISI


e_mutlu arkadaşımız çok kızgın.Hak veriyorum sitemlerine.Bir önerim var o bölgeyi kapsayan bir başlık yapalım sende bütün projelerini ve önerilerini o başlık altında sunarsan hep beraber katkı yapabiliriz.

Liseyi Florya'da okuduğumdan dolayı o tarafları iyi bilirim.Lise yıllarımda metro Havaalanına gelince aklıma şöyle bir  proje gelmişti.

HAVAALANININ ALTINDAN TÜNELLE SAHİLDEKİ TCDD'YE BAĞLANTI

Tabi trenlerin modernizasyonunuda şiddetle destekliyorum

 



e_mutlu

17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 14:36

benim demek istediğim yatırımlar yapılırken adaletli yapılmıyo.bu konu bu başlık altında konuşulmamalı haklısınız ama her gün bu başlıkta şu bağcılar tramvayını gördükçe geriliyorum yani.geleceğe yönelik metro hatlarına baktığınız zaman bağcılar bölgesi ağlarla örülmüş ancak batıya gittiğinizde git gide azalıyo bu hatlar ve hatların yapım yılları da 2010 'lu yılları geçiyo (2015 lere sarkması muhtemel) benim karşı çıktığım bu,yoksa bağcılar bölgesi için kasıtlı yorum yapmıyorum..

Mehmet Kasım
17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 15:03
ŞEHZADEBAŞI'NDA HEMFİKİRİZ


Ama İstanbul'un göbeği demek başka bir şey, İstanbul'un merkezi demek başka bir şey İstanbul'un Ortası demek daha başka bir şey:)

VE ASIL İSTANBUL'DA SURİÇİ BÖLGESİDİR...1000 SENEYİ AŞKIN ZAMANDIR.


 


Ahmet Tan
17 yıl önce - Prş 12 Oca 2006, 15:23

sevgili mehmet kasım iktidar partisi Bağcılarda %40 aldıysa az almış .. Zaten İstanbul genelinde bu orana yakın oy almıştı..  
Bağcıların kayrıldığı bir gerçek ama bunu siyasi bir hamle olarak düşünmüyorum. Amnatörce bir kayırma bence.. Eğer kayrılma olsaydı Zeytinburnu ve Küçükçekmece gibi sonradan kazanılan merkezler ödüllendirilmeliydi. Zeytinburnu demişken sözüm ona hem metro, hem tramvay Zeytinburnundan geçiyor. Ama Zeytinburnuların büyük bir çoğunluğu bundan faydalanamıyor.
Bakırköy konusunda da size katılamayacağım. Bakırköylüler ilçe sınırlardan geçen metrodan ziyadesi ile  faydalanamıyorlar.. Omurga bağlantılarından sayılabilecek.. İDO-Bakırköy İncirli Havaray projesi ise sanki rafa kaldırılmış gibi..



sayfa 9
« önceki   123 ... 8910 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM