Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir ESHOT'un BMC Procity Otobüsleri
« önceki   123 ... 545556   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 2
alp2005
10 yıl önce - Çrş 31 Arl 2008, 12:43

Alıntı:
Adblue Tankı Efecanın fotoğrafından anladığım kadarıyla girişte ön koltuğun hemen arkasında


o kısmı yakıt deposu olarak biliyordum. ( bknz. alçak tabanlı önceki euro 2 motorlu procity solo otobüsler )

euro3 motor olup euro 4 stickeri yapıştırmamışlardır herhalde veya euro 4 motor takıp adblue tankı koymamış olabileceklerini düşünmek istemiyorum doğrusu...


Korhan KÖSEOĞLU
10 yıl önce - Çrş 31 Arl 2008, 12:58

öncelikle, bu otobüsler BMC'mi diye bir daha sordum kendime, gerek tasarım, gerek rahatlık, gerekse motor sesi... 08 Beldelerden sonra BMC nasıl bir devrim geçirmiş acayip hayret ettim ve hayran kaldım doğrusu...

Renk seçimi, engelli pratikliliği ve Alçak tabanlı olması, ve Tabelasının Büyük olup heryerden elverişli olarak okunması bu otobüsü görünca bana "WOW" dedirttti...

Avrupalı nasıl olunur ? İşte böyle...

Ulaşımdan başlarsın, Bindiğin araçların kalite olur... Bmc de ben bunu gördüm, 10 numara iş çıkartmışlar, otobüsün ön yüzü mükemmel, aynı procity 300k.. balina görüntüsü

Kırmızı olması güzel olmuş ama , beyaz da ağırlıklı kullanılsaymış çok daha güzel olabilirmiş.

BMC'yi ayakta alkışlamaktan başka söz düşmüyor bize.


Ahmet AKBULUT

10 yıl önce - Çrş 31 Arl 2008, 15:30

09-110


(+)


Sanırım arkadaşların Soruların cevap verme vakti gelmiş.
Alıntı:
euro 4 denmiş bunlarda adblue tankı vardır değilmi ? 2009 model conectolarda oldukça belli... bunda nerededir acaba

Koskoca BMC adblue tankını unutacak değil ya motor bölmesini altına 40 litrelik bir depo koymuşlar böylelikle conectolardaki gibi 1 kişilik yeri işgal etmemiş.


Alıntı:
Öncellkle bunu hemen belirteyim. Engelli vatandaşlarımız için düşünülen yer olmamış. özellikle burada açılıp indirilen kolçak tam anlamı ile bir Tuzak acil fren durumunda kişilerin yaralanmasına sebep olabilir acilen başka bir önlem düşünülmeli... kolçağın orada Bir haftadan fazla durabilceğine inanmıyorum çok nazik bir yerde ...

Aynı konuyu bizzat kendim BMC yetkilileriyle görüştüm.Verdikleri yanıt ise 2001-85 (di galiba )Avrupa normlarına göre yapılmış.Her ne kadar bizim için biraz garip olsada Artık avrupa normlarına uyum sağlamamız gerekli.
Alıntı:
conectolardaki araç tam durmadan kapıların açılmaması özelliği sanırım procitylerde de var.. ( 4- 5 durakta böyle bir izlenim edindim. )

Evet kapılar kapanmadan araç hareket etmiyor.Yine 2001-85 normları
Alıntı:
Araç içinde klimanın olduğu yerde yer alan tavandaki içeriye doğru çıkıntılar Belde ile aynı. 08 Beldelerin bazılarında klima açıkken buradan su damlıyor.(Neredeyse sağanak, terleme gibi bir şey) Umarım o sorun çözülmüştür.

bu konu içinde Aracın klima üfleçleri değiştirilmiş sanırım etkili olur.

Alıntı:
08 Beldeler oturan 36+ ayakta 64 = 100 kişi alıyordu
09 procity oturan 28+ ??? = ???


Alıntı:
Bir de soru ekleyeyim: Procitylerde Conectolardaki gibi duraklarda sesli uyarı sistemi var mı? Bu sistem yaygınlaştırılmazsa çok üzülürüm.

LCD ekranlar sıra ile bütün yeni araçlara takılacak .Şuan Sıra 2008 BMClerde onlar bittikten sonra sıra ile bu araçlarada takılacaktır.
Saygılarımla
Ahmet AKBULUT



Sezai Bursalı
10 yıl önce - Çrş 31 Arl 2008, 17:06

otobüsleri gerçekten çok beğendim engelli vatandaşlarımızın için her türlü kolaylık sağlanmış izmir için hayırlı uğurlu olsun

Ramazan ARICI

10 yıl önce - Çrş 31 Arl 2008, 17:11

Tabloya bakılırsa Engelli birisi binmezse 96 kişi,eğer bir tane engelli vatandaş binerse 89 kişi alıyormuş araçlar...Bir engelli kişinin 7 kişilik yer kaplıyor gibi olması bana biraz abartı gibi geldi



Efecan
10 yıl önce - Çrş 31 Arl 2008, 17:23

Yeni araçlarımızın motor bölümü;


(+)


Ahmet AKBULUT

10 yıl önce - Prş 01 Oca 2009, 01:12

Öncelikle sitemiz içinde özelikle Ege-Ulaşım başlıkları içerisinde lütfen marka karşılaştırması yapmayalım.Ege-Ulaşımı takip eden üyeler olarak bu konuda çok rahatsız oluyoruz.
Zaten şuan İzmir'de bulunan Conecto'larla Proctiy'nin karşılaştırılması saçma olur birisi körüklü otobüs diğeri solo otobüs....
Yalnız şunu belirtmek isterim ki BMC yeni procitylerle kendi yolunda önemli bir adım attı.Sevsekte sevmesekte BMC adını duyduğumuzda ne düşünürsek düşünelim ,yiğidi öldürelim ama yinede hakkını verelim.BMC bu sefer çabalmış tasarlamış ve bizlere sunmuş.ilerki günlerde teknik olarakta daha iyi gözlemleme fırsatımız olur burada yine tartışırız.Herkese iyi yıllar,saygılar....



Erkan_T
10 yıl önce - Prş 01 Oca 2009, 02:07

Araçların bazı sebeplerden dolayı çok geç geldiğini herkes biliyor...

Öncelikle araçlarımız eski bilindik Procity modeli ile kısmen aynı değil.BMC' nin müşteriye özel araç ürettiği bilmeyen yok herhalde.Yine Eshot için özel olarak yoğun bir çalışma yapıldı.
Mevcut Procity modeli % 90 değiştirilerek yeni bir Procity modeli oluşturuldu.

En başta şunun altını çizmek gerek.
Araçlar tamamen AB Directive EC 2001/85 Regülasyonlarına (Yönetmeliklere) ve Class 1' e göre tasarlanıp, üretildi.
Bunun anlamı, AB ülkelerinde çalışacak olan Toplu Taşıma Araçlarının TİP onayı alması için uyduğu yüzlerce maddeden oluşan yönetmelik standardıdır.

Eshot için özel olarak yapılan Procity modeli üzerindeki değişiklikler ve tam donanımlar;

İngiltere Malı Cummins 280 Beygir, Euro 4 Motor
•Almanya Malı ZF Ecomat 6S Otomatik Şanzuman
•ZF marka Diferansiyel, Aks ve Dingiller
•Ateş Kırmızısı-BMC Beyazı Renk
•ES 350X Safkar Klima
•Polaris Marka Flash Bellek Yüklemeli Led İstikamet Göstergeleri
•Tavan Bölgesine kadar uzanan, tümü 35º açılır Yapıştırma Cam
•Diklemesine Motor Bölmesi
•Wabco EBS ve ASR Fren, Güvenlik Sistemleri
•Turbo İntercooler ve ekstra Pro-İntercooler
•Ecas özelliği sayesinde Karoseriyi Aktarma organları üzerinde yükseltme, alçaltma
•Kneeling özelliği sayesinde sağa yatma
•Otomatik Yağlama Sistemi
•Motor Odası Yangın İkaz Sensörü
•Yeni Tip Şoför Kabini, yenilenen Ön Göğüslük ve Düğmeler
•Yenilenen İç Dizayna bağlı; Koltuk tip ve döşemeleri, Tavan Kaplaması
•Yeni Tip Tutunma Boruları ve Duracak Butonları
•Kapılar açıkken otomatik olarak servis freninin devreye girmesi, kapılar kapanmadan Gaz sisteminin devreye girmemesi özelliği
•Kapılar açıkken Uyarı verilmesi
•Duracak butonuna basıldığında zil çalması
•40 litre hacimli Ad-blue tankı
•Aracın içinde ve dışında kapılara yakın bölgelerde kurşun mühürlü Hava boşaltma Valfleri
•Aracın içinde ve dışında Dokunmatik Engelli Duracak Düğmeleri
•Sensörlü Engelli Rampası
•Kolçaklı Engelli Sırtlığı
•Arka kapılarda dikiz aynaları
•Emergency Switch
•Manuel ayarlı İç kalorifer petek termostatları
•Tavanda Mor renk Gece Lambaları
•Yeni tip arka yüz ve buna bağlı far grubu
•Ön-Arka Sis Farları
•Büyük Egzos Susturucu
•Yeni Tip Yolcu Siperlikleri
•Yeni Tip Kapılar


Bu maddelerin bazıları Directive EC 2001/85 Regülasyonlarına uymak için yapılmıştır.
BMC, yıllardır yurtdışına sattığı SLF otobüslerinde nice maddelere uyup araçlarını satabiliyor.

Alışkın olmayan bizler için bazı noktalar canımızı sıkabilir.Fakat tek taraflı düşünmeyip hemen yoruma kalkışmayıp durumu ince elemek gerek.
Gelişen otobüs dünyasında çok çeşitli kurallar mevcut.Gelişen bu dünya pazarında da belli standartlara uyup yolculuk yapmak gerek.


Ayrıca Türkiye' de ilk defa Euro-3 motorlu toplu taşıma aracı kullanan İzmir, yine Türkiye' de ilk defa Euro-4 emisyonlu motor kullandığı için tebrikler...


Barış_AMD
10 yıl önce - Prş 01 Oca 2009, 12:02

Mercedesleri kötülerken iyiydi bir arkadaş asıl conectonun ekmek yemesi lazım demiş farkındaysan mercedesi örnek alarak düzenlemiş çoğu şeyi bmc aracında mercedes gibi bir kaliteyi yakalamak için daha çok çalışması lazım 08 beldeleri görüyoruz yavaş yavaş dökülmeye başladılar 2007 ler desen çoğu dağıldı bile.Yakında kokusu çıkar bu bmc lerin bütün olumsuzluklarını yazıcam özellikle eksi puan vererekte beni susturamazsınız istediğiniz kadar verin.

Ahmet AKBULUT

10 yıl önce - Prş 01 Oca 2009, 13:36

2008 ile 2009 yan yana yaş olarak arasında fark yok ama tipte büyük değişiklik görülüyor


(+)




sayfa 2
« önceki   123 ... 545556   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege