Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Süha
5 yıl önce - Pts 29 Arl 2008, 03:31
Şehir Hatları'nın 4. Vapuru 'ŞH-BEYKOZ'



İnşa edilmekte olan yeni nesil 5'li şehirhatları vapurlarının dördüncüsü olan "ŞH-BEYKOZ" ile ilgili tüm fotoğraf ve dokümanları bu başlık altında toplayacağız.


Süha
5 yıl önce - Sal 10 Mar 2009, 00:29



(+)


ŞH Beykoz: Temmus 2009 teslim.


Süha
5 yıl önce - Sal 28 Nis 2009, 16:51

ŞH-Beykoz vapuru ile ilgili yeni fotoğraflar buldum sitelerinde çok küçüktü biraz büyüttüm.

TEKNİK ÖZELLİKLER
Alıntı:
Tam boy (mt) = 68 M
Genişlik = 13 M
GRT = 640
DWT= 250
Denize İniş Tarihi = 01.12.2009
Tersaneden Çıkış Tarihi = 01.12.2009
Gemi Tipi = Yolcu Gemisi

ŞH-BEYKOZ YOLCU GEMİSİNE AİT GÖRÜNTÜLER













Kaynak: http://www.chtdenizcilik.com.tr/tr/sh-beykoz.html


Süha
5 yıl önce - Cmt 09 May 2009, 02:01

ŞH-BEYKOZ TÜRK LOYDU BİLGİLERİ


(+)


Vapurun inşaat zamanı verilen eski adı : “ ŞEHİR HATTI 4 "tür. Vapur teslim edildikten sonra eski adı kısmı Türk Loydu sayfasında değiştirilecektir. Halen gemi işletmecisi girilmemiş durumda.

Kaynak: http://www.turkloydu.org/turkloydu/Musteri-Destek ...emiID=1390


Süha
5 yıl önce - Pts 15 Hzr 2009, 01:01

Alıntı:
ÇELİKTRANS DENİZ İNŞ. LTD.ŞTİ. İnşaa edilmekte olan gemi ve yatlar
ŞH-BEYKOZ VAPUR CS37 9466843 1 250 0 T.L. İBŞB-İDO 67 01.3.2008 30.12.2008 06.7.2009

Kaynak: http://www.gisbir.com/tr/faaliyetler.aspx?dil=TR

Teslim Tarihi: 06.7.2009

Not: Temmuz 2009 tarihleri içersinde yaklaşık bir ay sonra Beykoz vapurun Marmara sularında görmemiz muhtemel ama belki de daha erkende olabilir. Çünkü daha test sürüşleri ve birçok kontrolden geçtikten sonra temmuz ayı içersinde seferlere verilebilir.


Efe Elaldı

5 yıl önce - Çrş 17 Hzr 2009, 23:09

gemiler bir bir geliyo istanbula hayırlı olsunlar bu sene 5 tane olacaklar önümüzdeki senelerde 20 tane olacaklar bu alım bittikten sonra bence eski vapurları değiştirmek amacıyla bir bu kadar daha gemi alınacağını tahmin ediyorum inşallah çağdaş ulaşım araçları tüm türkiyede yerlerini alırlar

Gökçen KILIÇ
5 yıl önce - Prş 09 Tem 2009, 16:08

efe eldi demiş ki:
gemiler bir bir geliyo istanbula hayırlı olsunlar bu sene 5 tane olacaklar önümüzdeki senelerde 20 tane olacaklar bu alım bittikten sonra bence eski vapurları değiştirmek amacıyla bir bu kadar daha gemi alınacağını tahmin ediyorum inşallah çağdaş ulaşım araçları tüm türkiyede yerlerini alırlar


Eski vapurlarla alıp veremediğiniz nedir bunu merak ettim doğrusu. Yeni yapılan vapurlarla eski vapurlar arasında bir kıyas yaparsanız emin olun bu kıyas "çağdaşlık" olamaz. Tarihi vapurların İstanbul ulaşımında yarattığı herhangi bir sorun göremiyorum ben ki İstanbul'da yaşıyorum. Umarım Bursa'da yaşayıp (profilinizde öyle belirtmişsiniz) kullanmadığınız vapurlar hakkında önyargılı yorumlar yapmıyorsunuzdur, umuyorum ki eski ve yeni vapurları fikir sahibi olacak kadar kullanmışsınızdır.

Dünyadaki bazı gelişmiş ülkelerde dahi 160-170 yıldır kullanılan vapurlar hala hizmetteler. Ama bizim ülkemizde tarihi değerlerin bir kenara bırakılıp her gelenin kendi imzasını atma çabasıyla bir şeyler üretilir.

Bahsettiğim tarihi vapurlar; Dentur, Turyol vb. gibi işletmelerin "çağdaş" koşullarda üretilmiş motorlarından kat kat daha iyi kalitededir. Ufak iki örnek vereyim: Boğazı geçerken bir vapurun sesini mi duyarsınız manzara izlerken rahatsız edercesine yoksa bu özel işletmelerin deniz motorlarının sesini mi? Ya da vapura bindiğinizde mi sürekli bir titreşim (vibrasyon) hissedersiniz yoksa o deniz motorlarında mı? İşte çağdaşlık farkını burada aramalısınız. Kaldı ki tarihi vapurların üretildiği Haliç Tersanesi'nin üretim araçları ve çalışanlarının kalitesine şuan bahsi geçen Çeliktrans Tersanesi yetişemez. Haliç'te yetişmiş ve orada çalışan 2 işçi bile bahsi geçen özel tersanedeki tüm mühendislere bedel çalışmayı ortaya koyabilir! Yani Haliç Tersanesi ya da Camialtı Tersanesi'nde üretilen hiç bir gemi için çağdaş değil, teknolojik değil denilemez. Bunun ayrımını yapmak için (böyle şansı olanlar için) bir Haliç Tersanesi'ne bir de Tuzla'daki özel sektör tersanelerini gezmelerini tavsiye ederim.

Yeni vapurların bu kadar abartılmasını da anlayabilmiş değilim. Şehiriçi ulaşım için o vapurların tasarımı tamamen gereksizdir. Tasarımdaki amaç mevcut alanda mümkün olan en fazla yolcuyu taşımaktır. Ama ŞH önadlı vapurlarda milletin gözü gönlü açılsın diye abarttıkça abartılmış ki yapılan yorumları görünce de gayet başarmış İDO bu göz boyama işini...

Bir diğer nokta da ŞH-Kasımpaşa ve davamında üretilen diğer Haliç botlar. O teknenin üretimi ve denize indirilmesi sırasında Haliç Tersanesi'ndeydim. Kadir Topbaş ve İDO müdürünün dediklerine bakılarak açık alan ihtiyacı duyulmamış çünkü açık alana İstanbullular "sadece serinlemek" için çıkıyormuş. Onlarda dahiyane çözümü "klima" takıp açık alanı azaltarak bulmuşlar... Böyle bir saçmalık olamaz. Zira Haliç'te çalışacak bir motor için klima gerekli(!) Çünkü Haliç'i temizleme konusunda da İBB başarısız durumda... Kendileri İstanbulluları konserve kutularında seyahat etmeyi seven, klima sevdalısı, gürültü bağımlısı insanlar olarak görüyorlar.

Neyse, son olarak çalıştığım tersanede denize doğru bakarken ŞH-Beykoz'un Salı günü Tuzla Aydınlı Koyu'nu terkettiğini gördüm. Yani tersaneden ayrıldı. Yakında hizmete başlar.


tunca yönder

5 yıl önce - Çrş 22 Tem 2009, 02:19
şh beykoz


DÖRDÜNCÜ TOMBUL TEYZE DÜN BÜYÜKADA İSKELESİNDEYDİ. Bütün gün orada kaldı. İçinde kimse yoktu.Herhalde deneme seferleri yapıyor. Anlaşılan tersane gemileri zamnında teslim ediyor. Arkadaşlar,bir kampanya başlatalım. Biliyorsunuz bu vapurlar 15 tane yapılacak.İlk beşinin siparişi verildi ,teslim neredeyse bitecek. Sonuç; vapurlar, Boğazın zerafeti içerisinde kabasaba kaldılar.KAMPANYA ;ÖTEKİ ON VAPUR İÇİN BEŞERli OLARAK İKİ AYRI MODELDE YENİDEN SEÇİLMESİNİ İSTEMEK ÜZERİNE YAPILMALI DİYE DÜŞÜNÜYORUM. Böylece farklı biçimde vapurlarımız olur. Göze hoş görünürler . Ne dersiniz?

Erkan M

5 yıl önce - Çrş 22 Tem 2009, 10:32

Alıntı:
Yeni vapurların bu kadar abartılmasını da anlayabilmiş değilim. Şehiriçi ulaşım için o vapurların tasarımı tamamen gereksizdir. Tasarımdaki amaç mevcut alanda mümkün olan en fazla yolcuyu taşımaktır. Ama ŞH önadlı vapurlarda milletin gözü gönlü açılsın diye abarttıkça abartılmış ki yapılan yorumları görünce de gayet başarmış İDO bu göz boyama işini...


Gökçen Kılıç'ın yorumlarına katılmamak elde değil. ŞH vapurlarına daha uzun süre alışamayacağız. Hele o Haliç için tasarlananlara ne demeli?

Haliç'de kullanılacak vapurlar için İBB bir anket çalışması yapmadı değil mi? Yanlış mı hatırlıyorum?


onurkaya60
5 yıl önce - Çrş 22 Tem 2009, 13:50

Alıntı:
gemiler bir bir geliyo istanbula hayırlı olsunlar bu sene 5 tane olacaklar önümüzdeki senelerde 20 tane olacaklar bu alım bittikten sonra bence eski vapurları değiştirmek amacıyla bir bu kadar daha gemi alınacağını tahmin ediyorum inşallah çağdaş ulaşım araçları tüm türkiyede yerlerini alırlar


Bu kadar hantal ve göz boyamaktan ibaret olan bu tarz vapurlarda yolculuk yaptıktan sonra eski vapurlara olan sevgim daha da arttı, bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

İstanbul'da o vapurlarla bir kere boğaz keyfi yapmayan anlayamaz o eski vapurların değerini.Yorumunuzu doğal karşılıyorum.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM