Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
İstanbul İETT'ye alınması ihtimali bulunan otobüs hangisi olmalıdır?
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Semih Yaşar

5 yıl önce - Cmt 03 Oca 2009, 14:20
yerli otobüs


Alıntı:
Bakalım 1-2 sene sonra BMC ' nin o modellerinden öyle övgüyle bahsedebilecekmisiniz...


BMC yada Güleryüz Kobra tipi otobüsler sağlam araçlar olmasa bu araçlar ÖHO'larda kullanılmazdı.
Bir aracın sağlam olup olmadığını en iyi o aracı sürekli kullananlar bilir. En iyi fiyat ve kalite dengesini
bu otobüsler yakalamış olmalı ki Halk otobüslerinde bu otobüsler kullanılmaktadır. Halk otobüslerinin
arkasında Belediye yok, kendi ceplerinden otobüslerin bakımını yapıyorlar bu nedenle en sağlam
aracı tercih ettiklerini düşünebiliriz.
Ayrıca bir konuda yanlış anlaşılıyorum sanırım, ben en ucuz otobüs alınsın demiyorum, yerli üretim
ve en kaliteli otobüs alınsın diyorum, Yerli üretimden daha kalitesiz Çin yada Doğu Avrupa malı otobüsler daha ucuz bile olsa alınmamalı.


Ahmet AKBULUT

5 yıl önce - Cmt 03 Oca 2009, 14:55

Alıntı:
Bakalım 1-2 sene sonra BMC ' nin o modellerinden öyle övgüyle bahsedebilecekmisiniz...

İşte bu yüzden BMC ilerleyemiyor.BMC size göre yerinde sayıyorsa bunun sebebi bizleriz.Bizler ki yerli üretime destek versek ,destek verirken araçlarını geliştirme şartı koşsak ne ekonomimiz zarar görür ne de bizler...
Örneğin;Eshot 200 adetlik solo otobüs alımını BMC den yana yaptı.Ama aracının yenilemesine kendi isteklerine göre tasarlaması şartını koştu ve sonuçta İzmirlilerin ve Eshotun isteğine göre aracını yeni baştan tasarladı.Kendi şehrinin ekonomisine katkı sağladı.Bunu yanında araçlara yedek parça ve servis desteğini kolaylaştırdı.

Mersin'e verilen standart procity


(+)

İzmir'in Özel üretim Procityleri


(+)


OSMAN TUNCA
5 yıl önce - Cmt 03 Oca 2009, 21:29

Alıntı:
Ayrıca bir konuda yanlış anlaşılıyorum sanırım, ben en ucuz otobüs alınsın demiyorum, yerli üretim
ve en kaliteli otobüs alınsın diyorum

Tamam şimdi anlaştık sizinle bende tam olarak bunu söylüyorum ve bunun en uygunu olarakta Mercedes Yeni Conecto modelini söylemek istiyorum....


gökmen efe
5 yıl önce - Cmt 03 Oca 2009, 23:09

Kesinlikle MAN Lion Arkadaşlar Birincisi Otobüsün Karizması Yeter Muhteşem Bişey Hem Alçak Taban Israrla MAN

Serhat Atan

5 yıl önce - Pzr 04 Oca 2009, 07:37

Bmc'nin otobüsü aynı Citaro/Conecto gibi.Eshot tarafından alınan bu araçların nasıl olduğu zaten bir süre geçtikten sonra anlaşılır.Eğer ki Bmc kurum tarafından o zaman tercih sebebi olmamasına neden olan eksikliklerini gidermişse bu araçlardan da niye alınmasın ki?Sonuçta yerli üretim.


ümit 806

5 yıl önce - Pzr 04 Oca 2009, 10:59

Ben BMC Özel Halk Otobüslerine bindiğimde oturamıyorum. Orta sahanlığa bakan iki koltuk ve arka beşli orta koltuk dışındaki hiç bir araya bacaklarım sığmıyor. Boyum 179. Bu sıkıntıyı daha kısa boyluların da yaşadığını biliyorum.

İETT Ikarus'ları yenilerken gidip deri koltukları söktü ve plastik koltuklardan kullandı. 91-922 gibi birkaç otobüste de BMC koltuklarından kullanıldı. Bu şekilde rahatımız bozuldu. Mercedes O345'lerde de plastik koltuk var ama daha rahat, bacaklarımın yarısı boşta kalmıyor. Mercedes Citaro koltukları daha da iyi.

Ben bir otobüs üreticisinin ucuz olsun da tercih edilsin diye yolcu konforundan tasarruf etmesini anlamıyorum. Sonuçta ÖHO şöförü otobüsü alırken yolcu buna nasıl biner, nasıl oturur diye bir kaygı taşımıyor, o kadar otobüsün içinde benimkini bulunca binmeyip bir sonrakini mi bekleyecek diye düşünüyor. Ama İETT gibi filo alımı yapan kurumlar bunu gözetmek zorunda.

Biz İstanbul'a deneme için gelen BMC Procity için ayrı bir başlık açtık ve orada İETT personelinin de araç hakkındaki görüşleri mevcut.

Ben şahsi olarak BMC'ye, sonucunu değiştirmeyeceğini bildiği halde Citaro ihalesine itiraz edip otobüslerin sefere çıkmalarını 1 seneye yakın bir süre geciktirdikleri için ayrı bir antipati duymaktayım.

İlla ki şu marka olsun diye bir şey söylemem, ama Hasanpaşa Garajı Bölgesinde oturan ve İstanbul'da 12 yıldır Mercedes otobüs çalışıyor olmasına rağmen mahallesinde istisnai haller dışında bu otobüslerden görme şerefine nail olamamış birisi olaraktan, bundan sonra yolcu konforu yönünden mevcut araçlardan daha düşük seviyede bir aracın Hasanpaşa Garajı'nın kapısından içeri girmesine gönlüm razı olmaz. Bunu adil bulmam. İETT elindeki araç çeşidini garajlara eşit oranda, garajlar içerisinde de hatlara adaletli bir şekilde dönüşümlü olarak dağıtamadığı müddetçe bütün filonun aynı konfordaki araçlardan oluşmasını tercih ederim.

Buna, hatları özelleştirip devrettiği Özel Halk Otobüslerini de dahil edebiliriz.


Ahmet Gürkan
5 yıl önce - Pzr 04 Oca 2009, 11:57

Mercedes Citaro ya da Man Lion's City olabilir. BMC'den İzmirliler memnun mu bilmem ama, Ankara'da halk otobüslerinin çoğu BMC, EGO filosunda da 94 BMC'ler var hepsi yürüyen konserve kutusu halinde ne konfor var ne güvenlik var, kütük gibi otobüs üretmişler. İETT de artık doğalgazlı otobüs filosu kursa iyi olur, Citaro'nun CNG'li modelleri 250.000 EU civarında sanırım, MAN'a göre epey pahalı ama gerçekten çok kaliteli araçlar. Hem de alçak tabanlı, bizim gibi 3 basamak tırmanmıyorsunuz hiç değilse.

Mehmet Üstoğlu
5 yıl önce - Pzr 04 Oca 2009, 14:16

Alıntı:
Bmc'nin otobüsü aynı Citaro/Conecto gibi.Eshot tarafından alınan bu araçların nasıl olduğu zaten bir süre geçtikten sonra anlaşılır.Eğer ki Bmc kurum tarafından o zaman tercih sebebi olmamasına neden olan eksikliklerini gidermişse bu araçlardan da niye alınmasın ki?Sonuçta yerli üretim.


Mercedes Conecto nerede üretiliyor o zaman ? MBT Hoşdere tesisleri nerede , Afrikada mı ? ... MBT Türk işçi çalıştırmıyormu?


Bmc'nin otobüsü aynı Citaro/Conecto gibi demişsiniz , e o zaman BMC alalım aynısıysa... Ne gerek var o kadar para vermeye o zaman...


Semih Yaşar

5 yıl önce - Pzr 04 Oca 2009, 19:58
Yerli troleybüs


Otobüs konusuna çok fazla takılıp kendi alanımdan uzaklaştığımı farkettim ve tekrar troleybüs
konusuna dönmek istiyorum. Türkiye'deki Metrobüs projeleri için de yeni bir açılım yapmak
istiyorum.

Metrobüs projesi çabuk devreye alındığı ve yapım maliyetleri düşük olduğu için İstanbul'da büyük beğeni ile karşılaştı. Projenin eksikliği ise fosil yakıtla çalışan otobüslerin tercih edilmesi oldu.
Defalarca yazdım ve tekrar ediyorum, Türkiye'de mazot fiyatı 2,5 YTL'nin altına inmez. Pahalı
mazot ülkemizde troleybüs sistemlerinin rantabl olmasına imkan sağlıyor ama nedense
ulaşım seçenekleri arasında bir türlü yerini alamıyor. Avrupa'da belli yerlerde Troleybüsün yeniden
yaygınlaştığını görüyoruz, Türkiye'de ise daha olumlu şartlar var, personel maaşları düşük,
mazot çok pahalı ve çok güçlü bir yerli otobüs sanayisi var. Bu durumda yerli bir troleybüs
modelinin üretilmesi gerekiyor. Bence en kısa sürede üretilebilecek araç tipi aşağıda fotoğrafını
gönderdiğim araca benzer 3 dingilli ve 15 metrelik solo bir troleybüs olmalı. Bu aracın çok önemli
avantajları var, sadece 14 Ton boş ağırlığa sahip ve toplam izin verilen yüklü ağırlık 26 Ton.
Koltuk sayısı 30 ile sınırlı tutulursa bu araçla 140-150 kişi taşımak mümkün.
Araç solo olduğu için üretim maliyetleri de daha düşük.Yerli üreticilerimizin bu tip bir imalatı da
gündemlerine almalarını öneriyorum. Fotoğraftaki araç Solaris gövdeli Skoda 28TR troleybüs.




murat salkaya

5 yıl önce - Pzr 04 Oca 2009, 20:05

Merhaba,

Kanımca fabrikasının İstanbul'da bulunması nedeniyle, İETT'nin öncelikli tercihi Mercedes-Benz Türk üretimi araçlar olmalıdır. Böylesi bir tercih hem il ekonomisine faydalı olacaktır, hem de uzun vadede İETT tarafından kullanılan ithal Mercedes-Benz otobüslerin ülkemizde imali imkanını da gündeme getirebilecektir. Eğer ithal otobüsler tercih edilecekse de yine Mercedes-Benz'e bağlı olan EVOBUS'un üretimi olan Setra otobüsler düşünülebilir. Bu durumda da yine Mercedes-Benz Türk'ün bu markanın arkasında olması, yedek parça temini gibi unsurlarda faydalı olabilecektir.

Yine iç piyasadan otobüs temini söz konusu ise, ikinci bir tercih olarak M.A.N Türkiye üretimi araçlar da düşünülebilir. Bu markanın da ülkemiz şehiriçi toplutaşımacılığında kendini ispat etmiş olduğu malumdur.

Alınması düşünülen otobüs ne marka olursa olsun, kanımca kesin karar verilmeden önce mutlak surette şehrimizde verimli olarak çalışıp çalışmayacağı, yedek parça ve satış sonrası hizmetlerine ulaşım imkan ve kolaylıkları, alçak taban ve klima gibi yolcu konforunu artırarak toplutaşıma araçlarından yararlanmayı teşvik eden donanımlara sahip olup olmadığı konuları araştırılmalıdır.

İETT filosunun şehrimize yaraşan araçlardan oluştuğu günleri görebilmek dileklerimle

Selam ve saygılarımla,
Murat Salkaya-İstanbul


Ana Sayfa -> ULAŞIM