Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
fatih koyuncu
9 yıl önce - Çrş 24 Arl 2008, 10:21



Hüseyin Cumhur

9 yıl önce - Çrş 24 Arl 2008, 13:40

Alıntı:
İl olmayı sadece nüfus büyüklüğü ve ekonomik gelişmişlik açısından değerlendirmek yanlış, coğrafi konum da çok önemli bir parametredir. İskenderun coğrafi olarak bakıldığı zaman il olabilecek durumda değil, düşünsenize Hatay ilini ikiye bölüyorsunuz iki tane ufacık il oluyor, böyle bir şeyin yapılacağını hiç sanmıyorum.

İl yapılıp yapılmama konusunda net bir kriter ya da parametre yok aslında. Bence her türlü torpilmetre çalışıyor. Niğde çok büyük bir yer miydi de Aksaray ayrıldı. Örnekler çoğaltılabilir; Bolu, Siirt. Zonguldak uzar gider.
Anlayacağınız kimsenin cografyayı, nüfusu düşündüğü yok. Bir kılıf bulundu mu harekete geçiliyor. Bu bazen terör oluyor, bazen afet, bazen de geçmişteki haksızlık giderildi oluyor. Hak eden ilçeler de, İskenderun, Tarsus, Alanya gibi, hak ettiğiyle kalıyor.


yalcinyasar
9 yıl önce - Çrş 24 Arl 2008, 17:28
il olmasinin faydalari




Burak ÇİÇEK
9 yıl önce - Çrş 24 Arl 2008, 18:05
''İskenderun İl Olmalı'' Ama...




Görkem Altınörs
8 yıl önce - Pzr 23 Ağu 2009, 22:09



Görkem Altınörs
8 yıl önce - Pzr 23 Ağu 2009, 22:14



Görkem Altınörs
8 yıl önce - Sal 01 Eyl 2009, 23:58

Alıntı:
İdris AYDOĞAN
DÖRTYOL İL İSKENDERUN İLÇE




Bu yazacaklarım ne bir komplo teorisi ne de masal.
Olmayacak diye bir şey de değil. Yazımın başlığı Dörtyol il,
İskenderun ilçe…
Belki birçoğunuz ‘nerden çıktı şimdi bu’ diye
söylenebilirsiniz
Ben de bu sözcüğü birkaç kişiden duyduğum için önce
‘Nerden çıktı bu’ diye sordum. Ardından da ‘Neden olmasın’ diye
söylendim kendi kendime…
Sizce neden olmasın?
Olmayacak bir şey değil, burası Türkiye…
Olmaması için de bir neden yok.
Neden mi?
Biraz geçmişe bir yolculuk yapalım.
İskenderun, 1960’lardan bu yana il olmak için mücadele
ediyor. Ama, verilen sözlerden başka bir yol kat edilmedi.
Son 20 yıla baktığımızda İskenderun’a ne verilmiş ne
alınmış?
Önce İskenderun’dan alınanları bir hatırlayalım.
Serbest bölge İskenderun yerine Mersin’de kuruldu.
Karayolları, Türkiye Zirai Donatım Kurumu, Toprak Mahsulleri Ofisi,
fakülteler(gerçi yeniden getiriliyor), Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğü,
alınıp götürüldü. İskenderun Limanı özelleştiremeyerek atıl
vaziyette bırakıldı. Havaalanı İskenderun yerine Topboğazı’na
alındı. SSK Bölge Müdürlüğü’nün kapsamı daraltılarak neredeyse bir
büro haline getirildi. Merkez Bankası Başkanlığı İstanbul’a alınma
kararının ardından, İskenderun’daki şubesi de alındı alınacak. Eli
kulağında.
İlk aklıma gelenler bunlar.
Peki, ne geldi? Ben hatırlayamıyorum. Lütfen kurumlardan
gelen varsa bana yazsın.
Peki, bölgemizdeki gelişmelere baktığımızda neler
yaşanıyor?
Payas ve Dörtyol bölgeleri, yatırım merkezi oldu. Büyük
firmalar, holdingler ve gruplar, arazi almak için bir birleriyle
yarışıyor. Tavuklara kümes yapmak için bir yer kalmadı.
Ya bu dönem içerisinde İskenderun’da neler değişti?
Belediye Başkanı Sayın Mete Aslan’ın hakkını yememek
lazım. Büyük bir fiziki değişikliklerle yollar, bulvarlar yapıldı.
Sahil şeridi, bir Avrupai havaya büründü.
Ya yatırım!
Dışarıdan bir tek yatırımcı gelip bir çivi çakmadı.
Neden? Nedeni açık ve seçik. Yatırım yapmak isteyenlere
kolaylık sağlamadık. Yatırımcıya hendek atlatmaya çalıştık.
Altı yıldan bu yana kent merkezine beş yıldızlı bir otel
yaptıramadık. Yeni otel tekliflerine de zorluklar çıkardık.
Yıllardır atıl vaziyette bulunan Karayolları arazisine
Hilton’dan gelen otel yapma isteğini yerine getiremedik. Yeşil alan
olan söz konusu bölge, bildik nedenlerle imara açmadık.
Körfez, bir enerji terminali olma yolundayken,
İskenderun hizmet sektörünün temellerini dahi atamadı. Bu büyük
projeye Dörtyol ve Payas önemsedi. Biz ise, halen bu projenin
önemini idrak edemedik.
İskenderun’dan kilometrelerce uzakta Bakü-Tiflis-Ceyhan
Boru hattından akan petrole, petrolü yükleyen gemilere sadece
bakakalıyoruz.
İSDEMİR’in bu yıl içerisinde yassı ürüne geçişiyle
oluşacak sanayi hamlelerine biz sadece seyirci kalırız.
Biz ancak inşaat yapar dükkân ve ofisleri 100 bin
Avro’dan satabilmenin telaşı içerisindeyiz.
Dörtyol ve Payas, bizden fersah fersah ileriye gitti.
Projeleri önemsedi ve sahiplendi. Yatırımlara ve yatırımcılara
kolaylık sağladı.
Hatta ve hatta Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın
geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açılışta İskenderun yerine,
Dörtyol’un enerji merkezi olacağına yönelik açıklaması, Dörtyol’un
ne derece gözde bir ilçe haline geldiğini gözler önüne seriyordu.
Bu söz boşuna söylenmedi. Ben bu sözden, Dörtyol’un
yakın bir zaman, eğer Ak Parti iktidarlığını sürdürürse il
olabileceği anlamını çıkardım.
Ben bu anlamı çıkardım ama, hükümete yakın kaynaklar,
Dörtyol’un il olması için bir grubun gizliden gizliye çalışma
yaptığını öğrendim.
Belki birçok kimsenin inanası gelmez ama, bu
açıklamalar, bu gelişmeler, Dörtyol’u gizliden gizliye yürütülen
çalışmayla vilayete ulaştıracak.
Bizim sözde lobimiz ne yapıyor? Sadece bir birini yiyor.
Beyler, Dörtyol il, İskenderun ve Belen dışında, Payas ve Yeşil ilçe
statüsüne kavuşacak.
Ben inanıyorum, ya siz?


Kaynak: http://www.iskenderun.org/makaledetails.isk?ID=431


murat ay

8 yıl önce - Çrş 02 Eyl 2009, 00:02
zor görünüyor




Hüseyin Cumhur

8 yıl önce - Çrş 02 Eyl 2009, 00:08

Alıntı:
iskenderun ,il olmayı hakediyor olabilir.ancak askeri ve stratejik sebepler nedeniyle il yapmaları mümkün görünmüyor.

Askeri ve stratejik derken.... biraz açıklar mısınız? Aksine bunlar nedeniyle olması gerekmiyor mu?


mustafaali100
3 yıl önce - Pts 26 May 2014, 20:28



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET