Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
Mehmet Kasım
5 yıl önce - Cmt 08 Ksm 2008, 22:38

1-Göztepe SSK ve Üniversite'ye gidenler tren yolunu ne kadar kullanıyorlar?

2-Trenle Kadıköy Meydan'a gidilebiliyormuyuz?

3-Boğa Meydanı'nın orada Havaray Durağı olsa iyi olmaz mı?

4-Minibüs Yolunu kullananlar tren istasyonlarına bazı noktalarda uzak.

5-Minibüs Yolu ile tren yolu arasıda oturanlar tamam da MİNİBÜS YOLU İLE E5 arasında oturanlar ne olacak. O yüzden tren var diye havaray yada başka bir şey yapılmasına itiraz edilmemeli.

6-Burada tramvay projesi var. Ona da karşımısınız?

Minibüs Yolu ile Tren Yolu arasındaki mesafeyi haritada görebilirsiniz.



(+)



C. H. Engin Er

5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 00:47

Sahilden gidecek bir projeye anadolu yakasının ihtiyacı yok. Anadolu yakasında hali hazırda tren yolu yenilenecek ve aynı zamanda E-5 de de metro inşaatı sürüyor, sahil yolu ise nispeten boş bir güzergah.Asıl ihtiyaç E-5 üzeri bölgelerde var ve bunun için belediyenin çözümü dikey beslemelerle yolcuyu E-5 e taşımak. Yani elimizde sonsuz bütçe olsa heryere yapalım ama önümüzdeki 30 yıl anılmaması gereken bir projeyi tartışmaz abesle iştigal.

Akın Kurtoğlu

5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 02:28

Alıntı:
3-Boğa Meydanı'nın orada Havaray Durağı olsa iyi olmaz mı?

Olmaz. Kadıköy'ün geçmişinden az da olsa izler taşıyan bu meydanın üzerini neden abuk-sabuk konstrüksiyonlarla kirletelim ki?

Alıntı:
4-Minibüs Yolunu kullananlar tren istasyonlarına bazı noktalarda uzak.

E, benim evim de Mecidiyeköy otobüsleri durağına oldukça uzak. 3 kilometre yol gitmem gerekli.

Alıntı:
5-Minibüs Yolu ile tren yolu arasıda oturanlar tamam da MİNİBÜS YOLU İLE E5 arasında oturanlar ne olacak. O yüzden tren var diye havaray yada başka bir şey yapılmasına itiraz edilmemeli.

Minibüs yolu ile E-5 arasının mesafesi ne kadar ki? Biraz yürümekten bünyeye zarar gelmez, spordur. Bu kadar kısa bir mesafeyi dahi yürüyemeyecek olanlar için İETT güniçinde birkaç özürlü otobüs hattı koysun bari...

Alıntı:
6-Burada tramvay projesi var. Ona da karşımısınız?

Bir cephesi deniz olan yerlere veya güçlü bir toplutaşıma sisteminin geçtiği akslara paralel yeni sistemler düşünmek abesle iştigal oluyor. 5220 kilometrekareye yayılmış olan bu devâsâ kentte hizmet bekleyen o kadar çok istikamet var ki. Biraz da oralara yönlendirilmeliler artık...

Alıntı:
Asıl ihtiyaç E-5 üzeri bölgelerde var ve bunun için belediyenin çözümü dikey beslemelerle yolcuyu E-5 e taşımak.

Meselâ Chenginer'in önerisi üzerinde yoğunlaşılabilinir.

Akın KURTOĞLU


enes

5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 02:43

Alıntı:
4-Minibüs Yolunu kullananlar tren istasyonlarına bazı noktalarda uzak.

Alıntı:
E, benim evim de Mecidiyeköy otobüsleri durağına oldukça uzak. 3 kilometre yol gitmem gerekli.

5-Minibüs Yolu ile tren yolu arasıda oturanlar tamam da MİNİBÜS YOLU İLE E5 arasında oturanlar ne olacak. O yüzden tren var diye havaray yada başka bir şey yapılmasına itiraz edilmemeli.

Alıntı:
Minibüs yolu ile E-5 arasının mesafesi ne kadar ki? Biraz yürümekten bünyeye zarar gelmez, spordur. Bu kadar kısa bir mesafeyi dahi yürüyemeyecek olanlar için İETT güniçinde birkaç özürlü otobüs hattı koysun bari...


Bunlar çok talihsiz açıklamalar. En çok hayal kuran Mehmet Kasım bile mesajında o bölgenin en önemli hattı minibüs caddesinden bahsederken gerçekçi yazılar yazarken Akın abinin mesajı beni üzdü.

Tamam o zaman bende muhalif kesim olayım, evet Fatih'ten buralar çok uzak, gelmeye gerek yok.


Akın Kurtoğlu

5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 02:57

Alıntı:
Bunlar çok talihsiz açıklamalar. En çok hayal kuran Mehmet Kasım bile mesajında o bölgenin en önemli hattı minibüs caddesinden bahsederken gerçekçi yazılar yazarken Akın abinin mesajı beni üzdü.

Tamam o zaman bende muhalif kesim olayım, evet Fatih'ten buralar çok uzak, gelmeye gerek yok.

Enes, benim yazım değil ama asıl senin mesajın fevkalâde talihsiz olmuş... Üstteki alıntılı yazımı bir daha okumanı isteyeceğim senden... Minibüs caddesi ile Kartal-Kadıköy metrosunun ve trenyolunun (geleceğin Marmaray'ının) birbirlerinden en fazla ayrıldığı mesafe ne kadar, biliyor musun? "Ortalama 1 kilometre"... Bu mesafe 800 metreye de düşüyor, 1300-1400 metreye de çıkıyor. Sadece Kartal kesiminde kısa bir süreliğine 2350 metreye kadar yükselip, ardından hızlı bir şekilde düşüyor. 1 kilometre yürümek; yaklaşık 9-11 dakika demektir.

Birbirine bu kadar yakın ilerleyen iki sistem yerine, bu sistemi dikey olarak kesen ve hem besleme hem de aktarma görevi gördürecek olan mekik sistemlerine yönelinmeli diyen Chenginer'in mesajıyla aynı zemine oturan bir yazı yazdım ben sadece...

"Ben Fatih'te yürüyorum, Kadıköy yakasındakilere de hizmet gitmesin, yürüsünler" demiyorum ki. Birçok İstanbullu'nun evinin tam önünden toplutaşıma sistemi geçmiyor, bir miktar yürümek gerekli demeye getiriyorum. Tam tersine, paralel iki sistem olacağına, bu ikinci sistemin tutarıyla Kadıköy yakasında daha işe yarar bir sistem oturtulsun diyorum...

Öyle bir besleme mantığı getirilebilinir ki, bu iki aksın birbirinden ayrıldığı maksimum mesafelerin üzerine kuzey-güney yönlü oturacak şekilde planlanır ve bu yürüme mesafesi de bu sayede bir şekilde absorbe edilebilinir...

Şimdi, üzerinden Metro, altından Marmaray geçen bir bölgenin tam ortasına üçüncü bir sistem daha getirileceğine, Anadou yakasının Kuzey-Kuzeydoğu yönlerine çıkan daha işlevsel bir veya birden fazla hat daha işe yaramaz mı?

Akın KURTOĞLU


enes

5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 03:05

Vatan caddesi ve Millet caddesi örneğini verelim o zaman. Hatta Fevzipaşa caddesinden geçen projeleri de iptal edebiliriz. Emniyet'e yürüsünler bir zahmet yokuş aşağı.

Yukarıda bahsettiğim caddelerden taşınan yolcular hep farklı taraflara gidiyor demeyin. Minibüs caddesinden ve e5ten giden insanlarda o kadar farklı yerlere gidiyorki. E5ten giden yolcular genelde kuzey kesimde yaşayan yolcular, sahilyolunu çoğu görmemiştir bile.


Akın Kurtoğlu

5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 03:11

Alıntı:
Vatan caddesi ve Millet caddesi örneğini verelim o zaman. Hatta Fevzipaşa caddesinden geçen projeleri de iptal edebiliriz. Emniyet'e yürüsünler bir zahmet yokuş aşağı.

Zaten senelerdir birbirine paralel bu 3 cadde arasında yürüyüp durmaktayız gocunmadan... Hem de buranın topografyası karşı taraftaki gibi değil, çok daha dik yokuşlu... Bir caddeden geçen hat veya raylı sistem diğerinden geçmiyor ki... Bu caddelerin birbirlerinden uzaklığı da ortalama 1-1.5 kilometre hem de... Ayrıca Fevzipaşa'dan veya Millet'ten geçecek bir proje dahi yok bugünlerde... Olmayan projelerin nesini iptal edeceğiz?

Aynı son noktalara elbette gitmeyecekler. Aktarma mantığı işte burada devreye girer. Farklı sistemler farklı yönlerden yolcuları toplar ve bir transfer merkezinde onları diğer bir transfer merkezine sirküle eder. Böylelikle insanlar arzu ettikleri yere ulaşırlar. Bu hem seyahatlerin bekleme süresini azaltır, hem de daha kaliteli bir yolculuk zemini hazırlar.

Akın KURTOĞLU


Serkan Akpaya
5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 09:20

Akın Bey size katılamıyorum. E-5 ve Marmaray hattının yolcuları ile minibüs yolu yolcuları ayrıdır. Size bir örnek vereyim. Bugün Marmaray ve Anadoluray' ın bittiğini varsayalım. Minibüs yolundaki minibüsler kalkacak mı? Evi minibüs yoluna yakın kaç insan kalkıp Marmaray' a veya Anadoluray' a yürüyecek önünden minibüs ve otobüs geçerken?

Amaç minibüs gibi çağa uymayan bir ulaşım aracını farklı bölgeye kaydırıp, buraya havaray gibi modern bir ulaşım aracının getirmek olmalı. Havaray geldikten sonra bu yol otobüs ve minibüslere kapatılarak yalnızca özel araçlara açılır.


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 12:01

Minibüs Yolunda 1000'e yakın miniübs çalışıyor. Ve 30 saniyede bir geçiyorlar. Hepsi de para kazanyor. Hiç biri boş gitmiyor. Bir de İETTler var bu aksta. Bu kadar yoğun oan bir aksa birşeyler yapılmalı. Tren Yolu yada Anadoluray'ın ortasında kalan yerlere de hzmet götürülmeli. Dikey beslemeye karşı değilim. İyi bir plan yapılmalı.

Milet Caddesi, Vatan Caddesi ve Fevzipaş Caddesi örneklerini düşünürsek istediğimiz fantezi değil.


Gökçe Aydın
5 yıl önce - Pzr 09 Ksm 2008, 13:41

Minibüs caddesinden tüm minibüsleri kaldırsınlar ve yerlerine İETT otobüsü koysunlar. Bir de tercihli otobüs yolu yapsınlar; Halaskargazi'deki gibi. Başka bir şeye gerek duyulmayacağını düşünüyorum. Öte yandan, sahil yolunun özellikle Bostancı - Pendik arasında hemen her daim akıcı bir trafiği var ve toplu taşıma için yeterince kullanılmayan bir potansiyele sahip olduğunu düşünüyorum.


Ana Sayfa -> ULAŞIM