Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Taha
18 yıl önce - Cum 28 May 2004, 05:08
İstanbul Minibüs Yolu (Kadıköy-Ziverbey-Göztepe-Bostancı-Kartal-Pendik)



'Kadıköy-Pendik Minibüs Yolu' yeniden düzenleniyor

Büyükşehir Belediyesi; Anadolu Yakası'nda E-5 ve sahil yolu arasındaki en önemli ulaşım güzergahlarından biri olan 30 kilometrelik minibüs yolu ile çevresini üç etapta düzenleniyor.

Anadolu Yakası'nda, E-5 ve sahil yolu arasındaki en önemli ulaşım omurgalarından biri olan 30 kilometrelik minibüs yolu ve çevresi, ulaşım aksı boyunca yer alan ilçelerin önemli meydanları da içinde olmak üzere üç etap halinde düzenleniyor. Böylece yoğun yerleşim alanı ve ticaret bölgelerinin yer aldığı güzergâh, günümüz ihtiyaçlarını karşılayacak düzeye getiriliyor.

Üç ayrı etaptan oluşan Kadıköy-Pendik arası minibüs yolu ve Çevre Düzenleme Projeleri; mevcut dokuyu koruyarak ilâve yeşil alanlar oluşturmak, yaya ve araç trafiğini çağdaş hale getirmek, çeşitli altyapı birimlerini organize ederek çalışmaların tek elden projelendirilmesini sağlamak ve güzergâh boyunca yol ile tretuarların ulaşım karmaşasını ortadan kaldıracak biçimde yatay-düşey geometrisini ıslah etmek amacıyla gerçekleştiriliyor. Projelerle; kentsel tasarım-kent mobilyaları ilişkisi kurulacak ve bütün bu rehabilitasyonda TSE EURO CODE ile özürlülere ait standartlara yer verilecek.

Kadıköy-Boslancı arası minibüs yolu çalışması

Kadıköy Meydanı ile Bostancı Meydanı arası minibüs yolu güzergâhında, artan iş ve konut yoğunluğunun getirdiği ulaşım problemleri çözülecek. Mevcut yoğunluğa cevap veremeyen trafiğe yeni düzenlemeler getirilecek, yol boyunca ve kavşaklarda yatay-düşey geometri düzeltilecek.

Ayrıca yağmur sularının birikmesi önlenecek, yıpranmış yol ve tretuvar döşeme kaplamaları, kent mobilyaları ve yol ağaçlandırması yenilenecek ve proje alanındaki yeşil alanlar incelenerek gerekli düzenlemeler yapılacak.



Bostancı-Cevizli arası minibüs yolu çalışması

Anadolu Yakası'nın en önemli toplu taşım akslarından biri olan Bağdat Caddesi'nin Maltepe İlçesi sınırları dahilinde kalan 7.5 kilometrelik bölümünü kapsıyor. Proje güzergâhı, Çamaşırcı Deresi Köprüsü ile başlayıp Maltepe ile Kartal İlçeleri sınırında bulunan Cevizli Köprüsü'nde sona eriyor.

Bu güzergâh boyunca yoğunlaşan konut ve ticaret fonksiyonunun yarattığı ulaşım talepleri etüt edilerek ulaşım sorunlarına çözüm getirilmesi, yol üst ve altyapı standartlarının arttırılması, alan genelinde ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda donatı alanlarının yeterlilikleri ile eksikliklerinin tespit edilerek yaşanabilir, çevresel kalitesi arttırılmış kentsel mekanların üretilmesine yönelik tasarımların geliştirilmesi hedefleniyor. Kullanılacak malzemeler, yurtdışı uygulamaları da incelenerek doğal ve yapılaşmış çevreyle uyumlu, kullanım ergonomisi açısından da konfor şartları en üst düzeyde objelerden seçiliyor.

Cevizli-Pendik arası minibüs yolu çalışması

Kartal-Pendik ilçelerinde yer alan Cevizli-Pendik minibüs yolu güzergâhında mekânsal ve fonksiyonel ilişkiler dikkate alınarak ulaşım ile trafik etütleri yapılacak, belirlenen sorunlara çözümler getirilecek.

Ulaşım projesi kapsamında Cevizli-Pendik minibüs yolunun kullanımını optimum seviyeye ulaştıracak çözümler üretilerek çevre kalitesi yükseltilecek ve mevcut yolun rehabilitasyonu sağlanacak. Minibüs yolu boyunca orta refüjleri ve yol kenarındaki kaldırım ve yeşil alanlar yeniden düzenlenecek, yol genişliklerindeki daralma ve genişlemelere son verilerek, yolun özelliğine göre şerit genişliklerinin 3 metre veya 3,5 metre olması sağlanarak yol alanları rehabilite edilecek. Yol kenarlarında mevcut cepler yeniden düzenlenirken, uygun yerlerde otobüs, minibüs ve taksi cepleriyle kısa süreli duruşlar için otopark cepleri oluşturulacak.

Cevizli-Pendik aksı boyunca engellilerin yaşamlarını kolaylaştırıcı çözümler getiriliyor. Engelli rampaları yapılacak, bu rampaların yerleştirilemediği yerlerde tretuvar kotu yol kotuna indirilecek. Tasarımda, yoğun kullanımın olduğu geniş mekânlarda kabinli duraklar, diğer kısımlarda da nokta duraklar kullanılacak. Cevizli-Pendik aksı boyunca minibüsler için nokta duraklar yapılacak.

Cevizli-Pendik aksı boyunca yaya sirkülasyonunda süreklilik ve güvenlik sağlanması amacıyla yaya yollarında araç parklanmalarını önlemek için engelleme elemanı kullanılacak. Oturma bankları, çöp kutuları, aydınlatma elemanları, telefon kulübeleri, bilgilendirme ve yönlendirme panoları gibi kent mobilyaları öngörülüyor. Proje kapsamında, çevrenin estetik değerlerini artıracak, bitkisel elamanların yoğun olarak kullanıldığı bir tasarım geliştirildi.

Kaynak:http://www.ibb.gov.tr/index.htm


Burç

18 yıl önce - Cum 28 May 2004, 08:06

Hah haa, resimlere bak, bir tek araba bile yol kenarına park etmemiş.
Bu minibüs yolu çoğu yerde tek şerit geliş, tek şerit gidiştir. Kaldırım kenarı ve kaldırımın kendisi daimi
araba park yeri olarak kullanılır. Minibüsler her yerde yolcu indirip bindirdikleri için,
her minibüs duruşunda trafik de durur. İstediğin yere "cep" yap.
Bu yolun genişletilmesine imkan olmadığına göre, neresini "düzenleyecekler" anlayamadım.

Kaldırın kardeşim şu minibüs ilkelliğini. Koy bir havadan giden raylı sistem.
Onu yapamadın mı? Kaldırımın kenarına park edip bir şerit işgal eden arabaları kaldır,
yap bir tramvay o şeride. Hiç bir ulaşım sorununu çözerken raylı sistem akıllarına
gelmiyor. Ya yol genişletilir, o da yapılamazsa "yol yeniden düzenlenir". Yani 3 yıl inşaat var!
Ve sonuçta sadece trafik artacak, bir kişi bile gideceği yere daha hızlı ulaşamayacak.

Istanbul trafiğinin bir numaralı sorunu arabaların zaten daracık olan yollara park etmesidir.
Bunun çözümü için, bir zihni sinir procemi yazmıştım bir kaç sene önce :

Alıntı:
Cezalar yeterli değil.
Devletin aslında bunlar ile para toplaması lazım, vergiye gerek bile yok.
Benim zihni sinir procelerimi okumaktan sıkılmışsınızdır ama
bu konuda da bir fikrim var, sanırım rüşvetin önüne de geçer :

Trafik polislerine ucuz birer dijital fotoğraf makinesi vereceksin.
Kaldırımda şurada burada yasak park eden arabanın sadece önden
arkadan bir fotoğrafını çekip yoluna devam edecek. Süre 20 saniye.
Bağdat caddesi gibi bir yerde iki polis bütün caddeyi bir saatte bitirebilir.
Fotoğraflarda saat de göründüğü için 2 saat parketmiş araba gerekirse
saat başina ceza alacak. Cezalar, fotoğrafları işleyen ana bilgisayardan,
plakanın kayıtlı olduğu adrese gönderilecek. Bu sayede müthiş para
kazanılacağını ve de sonuçta kimsenin bir dakika bile kaldırıma
park etmeyeceğini, trafiği tıkamayacağını sanıyorum.


Taha
18 yıl önce - Cum 28 May 2004, 08:20

Burc abi bagdat caddesini sen benden daha iyi bilirsin. O cadde kac seritli 2x2 degilmi ? Birde bu projeye neden bu kadar cok tepki gosterdin anlamadim, sanirim beyenmedin projeyi.

Aslinda minibusleri kaldirip tramvay yapsalar hic fena olmaz ama ne bileyim bundada bir hayir vardir heralde.


memocan

18 yıl önce - Cum 28 May 2004, 08:40

Burç unda söylediği gibi aslında sadece bu resimlerdeki olayda diil İstanbul'daki her yolun %50 si park şeritleridir. Tren yada tramvay sistemi ise sanırım sadece hayal ... Çünkü o güzergahta çalışan 500 e yakın minibüsün çok büyük bir rantı var ve bunu bırakmamak için legal illegal bütün işleri yapıyorlar ... Ama umarım bir an önce kalkar şu mavi minibüsler ...

Taha
18 yıl önce - Cum 28 May 2004, 08:44

Raylı sistemin ve kavşakların önemi

İstanbul'da, trafik sorunu yaşanan yol ağı kesimlerinde ve kavşak noktalarında, yolculuk süresi ve trafik yoğunluğunun azaltılması, trafik güvenliğinin sağlanarak kazaların önlenmesi amacıyla yeni kavşakların yapılması ve geliştirilerek kapasitesinin artırılması da büyük önem arz ediyor. Bu kapsamda İstanbul genelinde, 1994-2001 yılları arasında yaklaşık 60 adet kavşak, alt ve üst geçit yapıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü tarafından yapılan etütler sonucu öncelikli, 48 alanda katlı kavşak yapılması zorunluluğu tespit edildi. Halen, Ataköy Katlı Kavşağı, Bakırköy-Çobançeşme Kavşağı ve Pendik E-5 Kavşağı'nın da içinde bulunduğu 11 adet katlı kavşağın inşaatına devam ediliyor.

İstanbul'da geleceğe dönük olarak planlanan raylı sistem taşımacılığı ise, üç aşamada yürütülecek. Kısa dönemde (2-5 yıl) 76 km, orta dönemde (5-10 yıl) 80 km ve uzun dönemde (10-23 yıl) 74 km olmak üzere toplam 230 km raylı sistem planlanıyor.

Özellikle kent merkezlerindeki yoğun trafiğin tahliyesi için yeni alternatif yolların açılmasına ihtiyaç duyulan kent genelinde 2005 yılı ulaşım sisteminin karayolu ağı yatırım programında yer alan güzergâhlarının toplam uzunluğu 332 km'dir. Üç tarafı denizlerle çevrili olan İstanbul'da, toplu taşıma içinde deniz taşımacılığının payının sadece yüzde 4 olması gerçeğinden hareketle deniz taşımacılığının da payının artırılması ve yeniden organizasyonu zorunludur.

İstanbul genelinde ulaşım yatırımları arasında otoparklar da önemli bir yer alıyor. Yapılan çalışma sonucunda; İstanbul'da l .630 adet otopark bulunduğu ve bu otoparkların toplam, 228.110 araç kapasitesine sahip olduğu belirlendi. Oysa İstanbul'da ihtiyaç duyulan otopark kapasitesi, 800 bin araç civarındadır. Ortaya çıkan bu açığın giderilmesi için başlatılan "İstanbul Ulaşım Sistemi ile Entegreli Yeni Otopark Alanları" çalışması kapsamında, 26 ilçede toplam 214.000 araç kapasiteli otoparklar planlandı.



Burç

18 yıl önce - Cum 28 May 2004, 19:25



(+) Minibüs yolu


Aslında bu yolun ismi Fahrettin bilmemne Caddesi ama herkes "minibüs yolu" der.
Kadıköy'den Pendik'e kadar gidiyor.

Benim evden de göründüğü için demin ufak bir istatistik yaptım, 10 dakika içinde
47 minibüs ve 4 belediye otobüsü geçti. Gerçi 10 dakikanın sadece 5 dakikasında
trafik akıyordu. Bu yola raylı sistem döşenmesi için kimse şikayet etmiyorsa,
herhalde bende bir garipllik var.

ve ismini veren minibüsler :


(+)


Avrupa yakasında minibüsler açık sarı renklidir :
( http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=4586 )


Taha
18 yıl önce - Cum 28 May 2004, 19:41

Burc abi bu resimlerde gordugumuz badat caddesi degilmi? Yani belediye burayimi duzenliyecek?

Aslinda bir imza kampanyasi baslatip Bagdat caddesi civarinda yasiyanlardan imza toplamak lazim. Yeterli imzayi topladiktan sonra devletin kapisini zorlamak gerekiyor, "iste biz bu kadar cok imza topladik munibuslerin kaldirilmasini ve yerine rayli sistem getirilmesini istiyoruz". Ben bu kadar imzadan sonra devletin kabul etmiyecegini sanmam ama yinede ugrasmak gerekiyor.


MehmetK
18 yıl önce - Cmt 29 May 2004, 01:08

marmaray ve eger yapılırsa E5 ın ortasına yapılması dusunulen tramvay
mınıbusculerı yok eder

mınıbuslerı on plana cıkaracak bır duzenleme IBB nın raylı tasımacılıgın aldıgı payın arttırlması hedeflerıyle ters dusmez mı

bence mınıbus yolunun adıda artık mınıbus yolu olmasın kendısıde , mınıbuculerın yapacagı ıs metroya tramvaya yolcu tasımak olabılır


Mehmet CK
18 yıl önce - Cmt 29 May 2004, 01:10

E5 in ortasina aslinda LRT yapilacak, tramvay denemez, cunku trafikten bagimsiz olacak. Ama halen projede civi cakilmadi.

E5 cidden bir sorun.

Bursa trafigi de boyleydi, adamlar yplun ortasina LRT yaptilar, trafik inanilmaz ferahladi, LRT olmayan Eskisehir yolundaki kesmekes aynen devam ediyor.

Burayi da LRT rahatlatir da daha once de dedim, Istanbul' u Istanbul ile alakasi olmayanlar yonettigi icin, kafalarina gore davraniyorlar, Harem-Kartal E-5 LRT si ihalesi halen devam ediyor. Baslamak yok... Konusmak, o var...


Aydinsert
18 yıl önce - Pts 31 May 2004, 10:44

Fahrettin Kerim Gökay..İstanbul Belediye başkanlarından

Minübüs yolunun Bostancı-Kartal arası Bağdat Caddesi diye geçer tabelalarda



En son Aydinsert tarafından Pts 31 May 2004, 11:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM