Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon - Hafif Raylı Sistem Projesi
« önceki   123 ... 272829   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 2
Mehmet Fettahlıoğlu

11 yıl önce - Pts 31 Arl 2007, 02:24

İstanbul ve Kocaeli modelleri Trabzon'a uygulanabilir. Yani Trabzon ilinin tamamı büyükşehir belediyesi kapsamına dahil edilebilir. Zira nüfus ve yerleşme durumuna göre Trabzon, Kocaeli'ye çok benzemktedir.

YILMAZ AYDIN

11 yıl önce - Çrş 16 Oca 2008, 11:55

Samsun un Taflandan Tekkeköye kadar olan büyük sehir belediye siniri toplam 50 km ve bu alandaki son nüfus 439.000 (2007) sonuclari Trabzonu Arsinden tutup Akcaabatin mersine kadar olan bölüm tamamen birbirine bagli belediyelerlerle Büyüksehir belediyesi yapilirsa su anki rakamlara göre 500.000 inin üstündedir Samsun Erzurum Adapazari Izmit gibi sehirler halen 500.000 nin altinda oldugunu düsünürsek bu büyük haksizlik sadece Trabzona degil özellikle Malatya Sanliurfa Kahramanmaras gibi sehirlerede haksizlik 750.000 rakami yeni bir yasa hazirlanmali sehirlerin 500.000 yeterli bir rakamdir ayrica sehirlerin bulundugu mevki cok önemli ayrica il yapilan sehirler nüfusa degilde bulunduklari konuma göre il yapilkdigina göre büyüksehirlerde böyle olmali Trabzonla birlikte Malatya Sanliurfa büyüksehir belediyesi yapilmali diyorum Trabzonun genel nüfusu 2000 yilinda 975000 oldugunu düsünürsek aradan gecen 8 yilda ki artisdlar hesap edilirse 600 bin nüfus iel büyük sehir olabilir diyor ve Demiryolu cok gec kalmis bir durumda bu zaman bile kalmamaliydi diyorum ve hala bir atilim yapilmiyor Trabzon konumu itibariyle cok önemli liman sehri olmasina ragmen nedden hala Tren Trabzona gelmiyor anlamiyorum Avrupa birligine girmeye ugrasan Türkiyenin demir yolu agina cok önem vermesi ve Trabzonun en kisa zamanda Demiryoluna kavusmasi gerek diyorum

fatihsune
11 yıl önce - Çrş 16 Oca 2008, 13:31

Bir arkadaş Samsun ve Trabzonu karşılaştırmış.
Ben böyle tartışmalar içine girmeyi sevmem herşey istatistiki bilgilerle zaten ortadadır.Ama yazıyı okuyan ve normal olarak yanlış bilgi sahibi olması muhtemel bir sürü insan olacağından bir hatırlatma yapmak istedim.

Samsun'un Atakum Belediye başkanı bir önceki dönem Metin Burma İdi.Kendisi Trabzon'lu olmasına rağmen yaklaşık 200 bin Trabzon'lu gibi Trabzon'da ki imkansızlıklar yüzünden Samsun'a yerleşmiş hatta Atakum'a Belediye Başkanı olacak kadar Samsun'u özümsemiş biridir.

Son seçimlerden biraz önce kendisiyle uzun bir sohbet imkanım oldu...Uzun yıllar bürokrasinin de içinde olmasından dolayı inanılmaz birikimli biriydi,O kadar çok şey anlattı ki şimdi bu konuyla alakalı olmadığı için hepsini anlatmayacağım elbette.

Atakum Karadenizin en uzun kumuna sahip bir sahil semtidir.Dolayısı ile yazın nufus 150 bine kadar çıkar.Ama normal nufusu da en az 80 bin olmalıdır der Eski Atakum Belediye Başkanımız.
Açıklama olarak da şunu söyler

-Ben Trabzonluyum,Bir sayım oluyor 80 bin nufuslu Atakum 39 bin çıkıyor 13 bin nufuslu Trabzonun .... ilçesi 50 bin çıkıyor bizim devletten aldığımız pay nufusa göre bu durumda ben nasıl yazın 150 bine ulaşan atakuma 39 binlik parayla hizmet vereyim demiştir.Ama ona rağmen de kendisi gayet güzel hizmetler yapmıştır.

Neyse konu Ne Metin Burma Ne de Atakum.Konu Madem nufus öyleyse şunu söyleyeyim.Samsun Karadenizin İstanbuludur.10 Kişiyle konuşun 7 si başka bir şehirlidir.Bunun için Sayım zamanı bu insanlar Kendi şehirlerine giderek malesef saçma sapan sonuçlar çıkmasına sebep olmuşlardır.

Aksi olsa Merkez nufusu 497 bin olan samsunda 225 bin araç nasıl kayıtlıdır..Ya da sadece merkezin Toplam Potansiyelinin 1/4 üne ulaşan ve abone sayısı 65 bini geçen Samgazın kayıtlarında mı hata vardır.

Yani merkez nufusu 497 bin gözüken şehirde nasıl 200 bin konut olur anlamak çok zor olmasa gerek.

Karadenizin Tek büyükşehir belediyesine Sahip Samsun Ekonomik,Kültürel ve Sosyal konularda da Karadenizin En Gelişmiş Şehridir.

Öyle olmasaydı Trabzondan Samsun'a değil ,Samsun'dan Trabzon'a Göç olurdu değil mi?

Ama buna rağmen Trabzona'da raylı sistem yapılırsa bundan gocunmam.Neticede Trabzonlu da en iyi hizmeti almaya layık hemşerimdir gözüyle olaya bakarım.



emrekonuksever
11 yıl önce - Sal 22 Oca 2008, 17:55
Yeni nüfus sayımı sonuçları


2007 yılında yapılan adrese dayalı nüfus sayımı sonuçlarına göre Trabzon'un il geneli toplam nüfusu 740.569 olarak tespit edildi. 2000 yılındaki sayım sonucuna göre en büyük düşüşlerden biri Trabzon'da ölçülmüş oldu. Bu durumda Trabzon'un Büyükşehir Belediyesi olması bir yana milletvekili sayısı da 6'ya düşecek gibi gözüküyor.
Bence Trabzon'lu hemşehrilerimiz Trabzon'a ait endüstriyel markalar ortaya koymak ve kentin kan kaybını önlemek için çalışmalılar. Koskoca Trabzon kentinin en azından Türkiye ölçeğinde adı duyulmuş bir markası yok, ön planda olduğu bir sektör yok. Bu erime sürdüğü taktirde kentin gelişmesi ve raylı sistem düşüncesi hayal olarak kalabilir.


Sezgin Özkan

11 yıl önce - Sal 22 Oca 2008, 19:00
Niye Nüfusa bakiliyor???


Arkadaslar ben Almanyada yasiyorum ve Trabzonluyum. Almanyada yasadigim Beldenin Nüfusu 10.000 civarinda. Büyük Sehirleri koyalim bir kenara, benim yasadigim belde gibi beldelerin yüzde %90ni bile Demiryolu agina bagli. Yani istedigim an Almanyanin her yerine buradan Demiryoluyla seyaat edebilirim.

Türkiye madem AB`li olmak istiyor, neden hala Il Merkezlerinin yüzde% 70`i Demiryoluna bagli degil??? Yani bunun bence Nüfusla bir alakasi olmamasi lasim. Demiryolu demek, Yatirim demektir. Hele Trabzon gibi bir Liman kentine Demiryolu Sart degil hatta Farz bile. Nüfusa bakarsak, Akcaabat'tan tutun sahil boyu taa Yomraya kadar (yani yaklasik 25 km boyunca) 400.000 civarinda Nüfus var.

Bence Türkiyenin en azindan tüm Il merkezleri yada Nüfusa bakarsak, 50.000 Nüfusa sahib olan tüm Sehirlerine bir Tren Istasiyonu (yani Demiryolu) lazim.



Lütfü Uysal
11 yıl önce - Pts 19 May 2008, 02:29
büyük sehir belediyesi ve rayli sistem


Trabzon belediye baskani Volkan Canalioglu´nun TRT de ki konusmasinda, sadece kentin nüfusunun 380 ile 400 bin arasainda seyir ettigini bildirmisti. Bu oran da bi Erzurum veya Izmit, Adapazari gibi büyük sehir belediyeleri oranlarina esit degerde. Kentin dogu Karadeniz´in merkezi konumunuda oldugunu göz önünde bulunduracak olursak, rayli sistemin de, büyük sehir de olmasini coktan hak etmis oldugunu anlayabiliriz. 750 bin nüfusa bir an önce ulasmak icin, yatirim yapilip köy ve ilcelerden göc almasi gerekir, bu da son sayimlara göre ilin nüfusu 780 bin oldugu icin biraz zor görünüyor. Dolaysiyla bu büyük sehir ayagindan kente finansal kaynagin akmasi zor gibi. Ama sehirde canlilik baslamis gibi. Bunlardan benim gördügüm bi kac örnek: dünya ticaret merkezi, alis veris merkezlerinin insaatlari, yeni otel insaatlari, sehir planlanmasi gibi seyler. Herhalde sehirde potansiyel gelismekte oldugu icin bi novotel ve gelecekte hilton otel acmayi planliyor. Bunun da kente turist yaninda sanayi ve vergi getirisi olacaktir. Trabzon´un diger illerle olan karayolu, havayolu, denizyolu ulasimi su an cözülmüs durumda. Gelecekte bir liman kenti olmasindan dolayi tren yolu baglantisi olmasi kacinilmaz bir halde. Tren yolu projesi hayata gecirildiginde, kent tam bir ticaret ve turistik merkez olacagindan süphe yoktur. Bence gelecegi cok parlak bir kent, zaten belediye Zagnos ve Tabakhane vadileriyle baslamis parlatmaya.

teoman35
11 yıl önce - Pts 19 May 2008, 06:14

arkadaşlar aslında hafif raylı sistem trabzona yapılabilir ama dünya bankası merkez nüfusu 500binin altındaki şehirleri kredi vermiyor.Bu yüzden Trabzon şehri kendi imkanlarıyla bu işin üstesinden gelebilir.Şehir dogu-batı eksenli olduğu için nüfusun büyük bir bölümü sahile yakın bi yerde toplanmış 2007 yılı sayımına göre Trabzonun merkezindeki hareketli nüfus bence 400 bine yaklaşıodur çünkü Trabzonda ilçeler birbirine çok yakın sanırım Trabzonun kapasitesi kaldırır diye düşünüyorum



hekimoğlu
10 yıl önce - Cum 10 Ekm 2008, 13:54

Raylı sistemde ilk adım




Trabzon Belediyesi kenti geleceğe hazırlamak amacıyla başlattığı projelerine bir yenisini daha ekledi. Daha önce Atık suların bertaraftı projesi, Çöp sahası rehabilitasyon projesi, Tekel eski binası yerinde yapılacak iş merkezi projesi, Yeni Kültür sarayı projesi, kalkınma Parkı projesi, Beşirli modern semt pazarı projesi, Uzun sokak projesi gibi önemli projelerle Trabzon'u geleceğe hazırlayan belediye, şimdi de raylı sistem projesi için ilk adımı attı.

Meydan- Fatih arasında yapılması planlanan raylı sitem uygulama projesi imzalandı. Projeye Belediye Başkanı M. Volkan Canalioğlu ile ihale sonucu kazanan İstanbul Ulaşım A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çakır imza koydular. Başkan Canalioğlu imza töreninde yaptığı konuşmada, Trabzon Belediyesinin hep ilkleri gerçekleştirdiğini belirterek, "Yaptığımız projelerle Trabzon'u geleceğe hazırlıyoruz. 2011 Avrupa Gençlik olimpiyatlarının Trabzon'da yapılacak olması bu kentin önemini bir kat daha artırmıştır. Belediye olarak bizim hedefimiz Trabzon'un varolan misyonunu vizyona taşımaktır. Bunun için de Belediye olarak proje üstüne proje geliştiriyoruz. Raylı sistem projesi de Trabzon ulaşımı için çok büyük önem taşımaktadır. Bu projeyi 2009 yılında hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bu projenin Trabzon'a, bölgemize ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum." dedi

Uygulama projesinin ihalesini kazanan İstanbul Ulaşım A.Ş yönetim kurulu Başkanı Davut Çakır da, projenin 5 km'lik bir hat olduğunu ve 195 gün süre içerisinde tamamlanıp teslim edileceğini söyledi.Söz konusu projenin ihale bedeli 254.500,00-YTL'dir.


09 Ekim 2008 Perşembe


AHMET TERZIOGLU

10 yıl önce - Cum 10 Ekm 2008, 14:24

Arkadaşlar ben Trabzonlu değilim sadece 3-5 defa gelmişliğim vardır, oda iş sebebiyle, hepinize hatırlatmak isterimki 5 ay sonra yerel seçimler var, bu tip projeler seçim öncesi her yerde gündeme gelir ama maalesef gerçekleşmez. Baksanıza 6-7 sene önce kazılmış 1 km metroyu açacaklar Istanbulda seçim öncesi milleti kandırmak için, buna güzel Türkçemizde "ağıza bir parmak bal çalmak denir."

emrekonuksever
10 yıl önce - Cum 10 Ekm 2008, 14:56

Düşünce güzel ama 5 km olması biraz garip. Hat sadece 5 km olursa gezi tramvayı ya da nostalji tramvayı olur ancak. Kente kazandırılacak raylı sistemde yolcu potansiyeli yeterli ise ve zaman içerisinde kendi yatırım maliyetini kazandırabilecekse (yani fizibilitesi olumlu ise) şehri baştan başa geçmelidir, ancak o zaman anlamı olur ve kentin trafiğinde hissedilir bir etkisi olur.
Belediye daha önce Akçaabat-Yomra arası için de bir çalışma düşünmüş ama fizibilitesi yetersiz çıkınca vaz geçmişti. Kanaatim o ki belediye 500.000 nüfusa ulaşana kadar bir inşaat çalışmasına başlamaz. Sanırım şu an için en doğrusu yeterli yolcu potansiyeli oluştuğunda gerçekleştirilmek üzere Akçaabat-Yomra arası için güzel bir proje yapmak ve proje güzergahında inşaat sırasında engel teşkil edecek yapıları kaldırarak hazırlık yapmaktır.



En son emrekonuksever tarafından Cum 10 Ekm 2008, 15:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 2
« önceki   123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET