Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon - Hafif Raylı Sistem Projesi
123 ... 272829   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 1
seda_aksel
13 yıl önce - Pts 12 Hzr 2006, 00:43
Trabzon - Hafif Raylı Sistem Projesi


trabzon sahil kenarındaki ilçeleriyle birleşip neden büyükşehir belediye olmuyor.

böylece ek ödenek çıkar var raylı sistem yapmak kolaylaşır.


OmerFaruk
13 yıl önce - Sal 20 Hzr 2006, 19:22
Bölge Demiryolu


Trabzon Hafif Raylı sistem sistem için gerekli nüfus yoğunluğuna sahip değil. İl nüfusu 1 milyonu bulurken Merkez nüfusu 200 bin bile değil. Büyükşehir olduğu zaman ilk aşamada (Adapazarı hariç diğer büyükşehirlerdeki uygulamalara dayanarak) Akçaabat, Yomra ve Arsin büyükşehire katılacaktır. Bu da nüfusun en iyi ihtimalle 250 bine çıkacağını ama 30 kilometre uzunluğunda ince bir alana yayılacağını gösterir. Doğu Karadenizin yegane havalimanının Trabzonda olduğu ve Trabzon'un ticaret ve nisbeten sanayi merkezi olduğunu göz önünde bulundurursak, resmi projelerde yer alan Sarp-Tirebolu-Erzincan demiryolu hattının aynı zamanda "Commuter Rail" Bölge Demiryolu olarak kullanılması gerekir. Müstakbel Trabzon Garının bugünkü Değirmendere Otogarın yakınlarında teşkil edileceğini var sayarsak buradan Maçka'ya  ve Of'tan Katahor'a [Çaykara] veya Şerah'a [Uzungöl] bir tramvay yolu turistik açıdan faydalı olacaktır. Böylelikle Vilayet umûmunda 450 bini bulan, Rize'de 100 bini, Giresun'da 150 bini bulan şehir nüfusunun bölgenin gayri resmi merkezine sağlıklı bir şekilde ulaşımı sağlanabilecektır. Ekte Resmi proje ve kendi teklifim bulunmaktadır.    

(+)
   

(+)




Mehmet BERBER

13 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 11:39

Sayın OmerFaruk'un Trabzon bölgesi ile ilgili raylı sistem önerisine katılmakla birlikte olası büyükşehir merkez nufüsu ile ilgili bilgilerinin kısmen yanlış olduğunu belirtmek isterim.  Zira
http://www.die.gov.tr/nufus_sayimi/2000tablo5.xls
adresindeki 2000 yılı resmi sayımlarında bahsi geçen ilçe merkezlerinin nufüsları aşağıdaki gibidir.

              Toplam            Merkez      Köy
Merkez    283 233     214 949     68 284
Akçaabat 120 693       39 102     81 591
Yomra       39 736       13 346     26 390

Bu tabloda görüleceği üzere sadece ilçe merkezlerinin 2000 yılındaki nüfuslarının toplamı 267 397 kişidir. Aradan geçen 6 yıldaki artışı hesaba katarak bu rakamın 300 bini geçtiğini söyleyebiliriz. Ayrıca bölgeyi bilenler takdir edecektir ki Akçaabat ile Trabzon arasında kalan Söğütlü ve Yıldızlı beldeleri Akçaabat ilçe merkezi nufüsüna dahil değildir. Bu beldelerdeki sitelerde oldukça yoğun bir nufüs vardır. Benzer bir durum Trabzon ile Yomra arasında kalan Pelitli beldesi için de geçerlidir. Olayı daha da genişletecek olacak yaklaşık 15 bin nüfuslu Arsin ilçesi daha büyükşehir belediyesi sınırlarına dahil edilebilir.

Kısacası eğer kurulacak olursa TRABZON Büyükşehir Belediyesi 350 bin nufüsa rahatlıkla ulaşacaktır. Belki bu rakam yine de bir büyükşehir için yeterli değildir fakat yukarıdaki mesajlarda da bahsi geçtiği üzere Doğu Karadeniz Bölgesi'nin merkezi konumundaki bir şehire daha iyi hizmet götürmek, istihdamı artırmak v.b. sebeplerle böyle bir uygulamanın yararlı olacağı muhakkaktır..

Saygılar...


Ayhan
13 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 13:41

Bildiğim kadarıyla yeni büyükşehir kurulabilmesi için en az 750 bin nüfus gerekiyor. (yeni yasaya göre)

kemalcanhakkı

13 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 13:51

İstanbul ve Kocaeli'de, büyükşehir belediye sınırları, il mülki sınırı oldu. Diğer büyükşehir belediyelerinde, mevcut valilik binası merkez kabul edilmek ve il mülki sınırları içinde kalmak şartıyla nüfusu 1 milyona kadar olan büyükşehirlerde yarıçapı 20 kilometre, nüfusu 1 milyondan 2 milyona kadar olan büyükşehirlerde yarıçapı 30 kilometre, nüfusu 2 milyondan fazla olan büyükşehirlerde yarıçapı 50 kilometre olan dairenin sınırı, büyükşehir belediyesinin sınırını oluşturdu. Bu sınırlar içerisinde kalan ilçeler, büyükşehir ilçe belediyeleri, beldeler büyükşehir ilk kademe belediyeleri haline geldi. İlçelerin mülki sınırları ile beldelerin belediye ve mücavir alan sınırları büyükşehir belediye sınırı sayıldı.

Büyükşehir belediyesi kurulabilmesi için 750 bin nüfus ve en az 3 ilçe veya ilk kademe belediyesi içerme koşulu getirildi.

devamı:http://www.belgenet.com/yasa/k5216.html



Mehmet BERBER

13 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 15:38

Arkadaşların yukarıda verdiği bilgilere göre TRABZON'un büyükşehir olma ihtimali artık yok.
Fakat şurası bir gerçek ki Trabzon yöresinde(aslında hemen tüm Doğu Karadeniz illerinde) sahilde kurulu ilçe merkezleri birbirlerine ve il merkezine oldukça yakın olduğu için birçok kişi özel arabasıyla ya da minibüsle her gün il merkezine işe gidip geliyor. Başka yörelere göre lokal trafik yoğunluğu oldukça fazla. En azından Akçaabat'tan başlayıp, Fatih Eğitim Fakültesi'nden geçerek KTU merkez kampüsüne gidecek bir raylı sistem oldukça faydalı olacaktır. Sahil yolu transit geçiş çalışmaları nedeniyle yapılan istimlakler ve deniz dolguları ile kazanılan alanlar üzerinde böyle bir raylı sistem planlanabilir bence...


Derya Yıldız
13 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 16:24

raylı sistem için bazı şartlar var bence trabzon raylı sisteme uygun değil.trabzondan önce ,raylı sistem yapılması gereken birçok şehir var.
karadenizde raylı sistem yapısına uygun samsun şehri var orayada bildiğim kadarıyla yapılıyor.trabzonuda gördüğüm kadarıyla raylı sistem yapılması için şehrin daha çok büyümesi gerekir.gönül isterki her şehire her ilçeye raylı sistem yapılsın ama malesef devletimizin bütçesi buna yeterli değil.Avrupa gibi bu tür projelere gerekli önemi veremiyoruz malesef.


emrekonuksever
12 yıl önce - Cmt 14 Nis 2007, 01:29
Raylı Sistem Önemli Bir Bütçe Gerektirir


Ortalama bir ifade ile 1 km çift hatlı elektrikli tramvay (yeterli hız ve konfora sahip tercih edilebilir cazibede bir sistem)yaklaşık 15.000.000 YTL dir. Bu maliyetle 20 km bir hat yaparsanız 300.000.000 YTL ye ihtiyacınız var demektir. Böyle bir maliyetin altına girmek küçük belediyeler için büyük risktir. Finansman sorunu çok ciddi bir şekilde çözülemezse ileride belediyeyi tümüyle enkaza götürür. Ayrıca proje bitirildiğinde de Akçaabat-Trabzon-Yomra güzergahındaki (sahil yolu ile hemen hemen tamamiyle aynı güzergahta) günlük yolcu sayısının en iyimser bir tahminle 50.000 gidiş, 50.000 dönüş olarak 100.000 civarında olacağı düşünülürse (hiç kimse minibüse ya da otobüse binmese dahi bu potansiyelin  olması çok zordur) bu kadar bir potansiyel yolcu sayısına göre hattın işletmesi de zarar eder. Bu proje ancak Trabzon bugünkü büyüklüğünün 2-2,5 katına ulaştığında ekonomik olacaktır. Erken atılacak bir adım hesapsız bir adım olur ve hem belediyeyi hem de ondan hizmet alan tüm halkı olumsuz etkiler.

[Eray]
11 yıl önce - Cmt 29 Arl 2007, 00:36

Trabzon'un tabela nufusları toplanılarak Trabzon+Akçaabat+Yomra şeklinde nufusunun belirlenmesi cok yanlış.Yukarıdaki arkadaslardan birinin de belirttiği gibi Akçaabat tarfında Yıldızlı Söğütlü ve Kavaklı ve devamındaki Akçakaleye kadar olan yerleşimler zaten birleşmiş durumda.Bilhassa Akçaabat ve Kavaklı nın ayrı belediyeler oluşu tam bir komedi.Doğuda ise aynı komedinin ikinci perdesi var.KTU den sonra Trabzon kağıt üzerinde bitiyor.Tıp Fakültesi Bostancı köyüne ait.! Pelitli ciçekli Yalıncak Kaşüstü-Şana Yomra zaten şehirle fiziksel olarak butunlesmiş halde. Hangisi nerde biter yasayanın haberi yok.Bu sistem hangi ilde var.Güneyde ise Boztepedeki yeni olusan semtte yakında binlerce insan oturacak ama beldesi Çukurçayır.

Trabzonda de-fakto olarak buyuksehir belediyeleri gibi bir yapılasma olusmus zaten ;birbirine bitisik ufak ufak beldeler zinciri.Akçakaleden Yomra çıkısına dek Trabzon Artık Tek bir kent olarak ilan edilmeli ve ara beldeler kaldırılmalı.Ufak olsun benim olsun mantığı Trabzonu bitirdi zaten.Bu bolgedeki nufus 400 bine yakın.
Diğer illerden farklı olarak köy yerlesimi sahile doğru kesintisiz devam ettiği için Trabzon ilinin kendine has bir yapısı da var ki ;aşağı yukarı 100 kadar köy bu alana 20km den yakın mesafede.bu da 100 bine yakın nufusun sureklı şehirle iliski halinde olduğunu gösterir.Bu durum Diğer buyuksehirlerde Erzurumda Kayseride vs yok.O nedenle Trabzonun nufus yapısı farklı.En çarpıcı örnek ise şu bence; batı yönunde 50 km doğu yonunde 50 km tum bu alanda 900 bin nufus var (cok yuksek dağlık arazıdeki köylerde 100 bin kişi yasar dersek).Erzurumun aynı coğrafyada 900 bin nufusu mu var veya kac tane buyuk sehir bu nufus yoğunluğuna sahip?Trabzonun nufus yoğunluğu 25 km den sonrası hesaba katılmazsa ki köylerin coğu bu mesafeden alçakta ; kilometre kareye 600 kişidir.Bu Turkiye rekorunun da ötesinde Dünyada sayılı yerlerde mevcut.Bunları bilmeden 200 bin nufusla buyuksehır mi olunur tartısması yersiz. Sonucta Trabzon hergun bu nufusa hizmet vermekte ki onemli olan biraz da bu değil mi? Eminonu 60 bin nufusa sahip ama gündüz 1 milyona yakın.önemli olan günlük hizmet verilen nufustur bence bir kent için.tersi de soz konusu olsa Akçakale Yomra arasında 400 bine yakın nufus var.Son kanunla buyuksehır olamıyor ki zaten olmasın (buyuksehir belediyeleri pek çok kentte oyle cok da memnun değil birbirlerinden farklı siyası eğilimler vs devreye girince) ama Akçakale Yomra arası Tek bir Trabzon olarak birleşsin artık.Yoksa ben Beşirli köprüsüyle KTU kapısı arasına sıkıstırılmıs ve ha bire 200 bin nufus var sizde diye asağılanan bır kente karsı art niyet ararım!


mali06
11 yıl önce - Pzr 30 Arl 2007, 17:19

arkadaşlar Trabzon'un büyükşehir olması imkansız.bir kere coğrafi şartları müsait değil, bu şehir artık büyüyemez çünkü yer kalmadı ama denizi dolduruyorlar o ayrı mesele alışveriş merkezi, sahil yolu, yeni stat vs. hep deniz doldurularak yapılıyor.taş çatlasa merkezin 300 000 nüfusu var( büyükşehir için 750 000 gerekir) raylı sistem olabilir yoksa akçaabattan merkeze 1 saatte otobüsle zor gidiyorsunuz ulaşım önemli ölçüde rahatlıyacaktır eğer bu proje gerçekleşirse..



sayfa 1
123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET