Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
hakan_1970
13 yıl önce - Cmt 09 Eyl 2006, 01:09

Otopark için belirli bir alanı satınalan ya da kiralayarak işleten veya katlı otopark yapanları anlamak mümkün. Yer uygunsa mükemmel bir kazanç olduğu açık.
Ancak herkesin ortak malı olan sokak ve caddeleri, sadece birilerinin malı haline getirip araba parkedenlerden "haraç alırcasına" para toplamak çok yanlış bir uygulama.
Bir kere şeffaflık yok, bu toplanan para kimin cebine gidiyor, ne kadar vergi ödeniyor, belediyeyse bile bu parayla daha sonra ne yapılıyor belli değil. Ortada, korkunç bir para dönüyor, fakat vatandaşa bunun hiçbir faydası yok! Toplanan para ne oluyor, bilen yok!
Diğer taraftan, sokak veya caddede oturup da çöp vergisi, emlak vergisi vb vergileri ya da kira ödeyen vatandaşın bu sokak veya caddenin otopark gelirinden pay alması gerekmez mi?
Parkyeri yapmadan habire ev-işyeri izni veren ilgili kamu kurumundan da vatandaşın ceza tahsil etmesi gerekiyor.


Melih Tarı

10 yıl önce - Sal 05 May 2009, 01:39

Dostlar,
Arabam yok ama gerçekten de bir yaya olarak benim yürüyebileceğim alanları gasp eden oto sahiplerine önceleri müthiş içerliyordum. Ancak boş bir zamanımda biraz kafa yorunca herkesin kendince haklı olduğunu anladım. Bu olay İstanbulun eski bir kent oluşundan ve bizim de kurulu bozuk düzende yaşamamızdan kaynaklanıyor. Zamanında yaşanan bina patlaması sonucu ilerisi düşünülmeden tepeden inme oturtulan binalar, yetersiz altyapı, şehir plancılığının gelişmemiş olması ve en önemlisi bu tür işlerin yasalarla düzenlenmesine gerek görülmemesi ve buna bağlı olarak da menfaatler karşılığı zaten stabil olmayan yasanın açıklarından faydalanıverme alışkanlığımız sonucu bu tür bir karmaşa yaşanıyor. Gelişmiş ülkelerde, örneğin ABD'de yapımına ruhsat verilecek 30 katlı bir binanın zeminine sanırım daire sayısından fazla arabanın park edebileceği zemin katlı otoparkları ön şart koşuluyor. Elbette bizdeki gibi bazı müsamahalar da (!) olmuyor. Sonuç iş saatleri dışında hemen hemen herkesin arabasıyla dolaştığı şehirde yollar genelde boş kalıyor. Şimdi bir de bazı alternatiflere değinmek lazım. Bir yol genişletilmesi gerekse Divanyolunu nasıl genişletirsiniz? Sağda türbeler, solda türbeler. Üstten akan bir yol yapmaya çalışsanız bu da o havalide bir görüntü kirliliği oluşturacaktır. Bu da şehrimizin eski oluşundan bir örnek. Vıcır vıcır bina kaynayan şehrimizin nerelerini istimlak edebilir ve modern katlı otoparklar yapabilirsiniz? İstanbulda bu dertler kolay çözülemez.



İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Sal 05 May 2009, 10:33

Bu iş yıların ihamlini barındırıyor bir anda çözüm beklemeyin.

Yapılacaklar;

1)Yeni AVM,İş merkezi,site ve binalarda otopark öncelikli düşünülmelidir.(öyle oldu)
2)Toplu taşımanın geliştirilerek belli merkezlere çok büyük otoparklar yapılarak park et git sistemini yaygınlaştırmalı ve merkeze giden araç sayısı azaltılmalıdır.

3)Şu an İstanbul'da yapılmaya çalışılan o görünene göre merkezdeki yerleşim ve iş baskısını azaltmak için yeni alanlara kaydırma yapılmalıdır.

4)Merkezdeki otopark fiyatları yükseltilmelidir.

5)Beşiktaş,Üsküdar v.b. gibi yerleşimi oturmuş semtlere uygun noktalarda arsalara,ama daha çok meydan,park ,semt pazarı altı v.s altı gibi yerlere mahalle otoparkları kurulmalı ve makul bir abonelik ücreti ile buralara park mecburi olmalıdır.

6)Mahalle otoparkları yapılıp yola park azaltıldıktan sonra sokakların bazılarına konumu gereği kesin park yasağı olmalı,park edilen sokaklara belli noktalar tespit edilmeli(mesela köşe başlarına olmamalı)bazı sokaklarada belli saat ve günlerde müsaade edilmelidir.

7)Beylikdüzü gibi sanayi v.s bulunan yerlere ağır vasıta parkları artırılarak sokaklara kamyon,dorse v.s parkı kaldırılmalıdır.

8)Park yeri olan binada ikamet eden kişi ve şirketler için belgelendirmek şartı ile araç alım vergisinde indirim yapılmalıdır.Böylece bu tip yere taşınma teşvik edilmiş olur.

9)Bina v.s inşaatında veya yapılacak mahalle otoparkında hane başına göre hesap yapılmalıdır.

10)Bataklık zeminlerede inşa edilebilen helezon otopark inşaatlarına ağırlık verilmelidir.

11)Çok dar olan yerlerde katlı veya yerlatına doğru giden asansörle araç çıkartan otoparklar yapılmalıdır.

12)Klasik otoparklarda kapı açma mesafeside düşünülmeli ve Suzuki'ye göre değil ciplere ve Partner gibi boyutlar dikkate alınarak park yeri tahsisi yapılmalıdır.

13)Park yerlerine sadece kendi varmış gibi 2 aracın yerini işgal etme önlenmelidir.Aynı şekilde sokaktada önünde arkasında 3 mt. bırakanlara müsaade edilmemelidir.


hakan_1970
10 yıl önce - Pzr 10 May 2009, 16:59

Alıntı:
Park yerlerine sadece kendi varmış gibi 2 aracın yerini işgal etme önlenmelidir.Aynı şekilde sokaktada önünde arkasında 3 mt. bırakanlara müsaade edilmemelidir.

Çok doğru bir tespit.
Bazı kişiler otoparkta gelişigüzel park ederek iki araçlık yeri işgal ediyor. Bunu düşüncesizliklerinden yapanlar var.
Ayrıca özellikle kaldırım kenarlarına aracını kasten iki araçlık yer işgal ederek aralıklı park edenler de var. Bu kişiler tanıdıkları ya da kendine / işyerine ait ikinci araç geldiğinde arabalarını azıcık ileri / geri alıp istedikleri aracın park etmesini sağlıyorlar.
Bu tür bencil ve saygısız kişiler yüzünden kısıtlı olan park yeri sıkıntısı daha da artıyor.


turgutakbaş
10 yıl önce - Pzr 10 May 2009, 22:33

uzun vadede bütün apartmanların ya bahçeye yada yeraltı otoparkına sahip olmaları sağlanmalıdır ...



34Beyazid42
10 yıl önce - Pzr 10 May 2009, 22:49

Binalar ne amaçlı olursa olsun projelendirilirken kullanım amacına ve metrekaresine göre, bağımsız bölüm sayısına göre otopark ihtiyacı hesaplanır ve bu otopark sayısının parsel içinde çözümü aranır. Bodrum katlara veya arka bahçelere otopark çözümleri yapılır.
Yeterli otopark miktarını sağlayamayan parsellerde ise eksik otopark miktarına göre ilgili belediyesince otopark bedeli alınır. Bu bayağı yüksek bir bedeldir.
Otopark yapılabilen yerlerde parsel içinde otopark sorunu çözülür. Diğerleri ise ilgili belediyeye bu bedeli öder. Bu alınan bedellerle otopark sorununun giderilmesi gerek. Ama alınan bu harçların otopark problemini çözmek amacıyla kullanıldığını pek göremiyorum ben.
http://www.bayindirlik.gov.tr/turkce/html/yonetmelik7.htm


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Pts 11 May 2009, 11:27

Alıntı:
Otopark yapılabilen yerlerde parsel içinde otopark sorunu çözülür. Diğerleri ise ilgili belediyeye bu bedeli öder. Bu alınan bedellerle otopark sorununun giderilmesi gerek. Ama alınan bu harçların otopark problemini çözmek amacıyla kullanıldığını pek göremiyorum ben.


Çok doğru bir tespit.Bu konuda bütün ilçe belediyeleri(parti ayrımı yapmıyorum)sınıfta kaldı.


İSMAİL ÇELİK

10 yıl önce - Sal 12 May 2009, 17:57

Birde 30 daikaya kadar dakika usulü ücretlendirme getirilirse kısa süreli otoparka giren vatandaşa adil bir fiyat sunulur ve bu sebeple girmeyen insan sayısı azalır.

Berk
8 yıl önce - Pzr 27 Mar 2011, 08:15

araba parki konusunda bence cok sansli bir ulkeyiz..
soyleki, ben sahsen burada evinin onune arabasini park edemeyen insanlari biliyorum..
kurallar inanilmaz sert..cezalar ise cok buyuk..kimsenin ise isyan etmeye hakki yok! Turkiyede bu kurallar olsa sanirim ayaklanma cikar
misal;
her apartmanin onunde yangin borusu var ve bu yangin borusunun sagindan ve solundan yaklasik 4 metre bosluk birakmak zorundasiniz..yani bir itfaiye aracinin girecegi kadar..
eger olduya park ettiniz 350$ odemek zorundasiniz...
yine ayni sekilde, apartman onundeki yol kenarlarina arabanizi park ettiniz, ancak misal saat 11 ile 12 arasi orada temizlik olacak..arabanizi cekmeniz lazim yoksa 45$ ceza yersiniz..
ha birde insana bazen "yok artik canim iyice abartiyor bunlarda" dedirtecek uygulamalar var..soyleki, arabanin musait bir sekilde park edebilecegi yerleri devlet her nasilsa park edilemez tabelasi ile yasaklamis..oralari sadece ozel araclara, plakali sahislara ait..otopark ucretlerine gelirsek..bazi bolgelerde "meter" denen aletler var..bunlara 25 cent atiyorsunuz ve size 20 dakika veriyor..bu tur yerlerde genelde maksimum limit 1 saattir..eger 1 saati de gecerseniz kosede pusuya yatmis polis arkadas bir 45 dolarcik daha size kesiyor o yuzden bu tur yere park ederseniz devamli tetikte olup saate bakmaniz lazim..bir anlik dalginlik baya bir pahaliya patliyor..
simdi gelelim istanbula ziyaretim sirasinda gordumki heryeri ispark almis..ancak konustugum insanlar isyan ediyor.. yahu, ne oldugu belirsiz deynekcilere arabanizi veriyordunuz birde ustune garantisi yoktu, simdi belediye boyle guzel bir uygulama yapmis, tesekkur edeceginize herseyi soyluyorsunuz..saat ucreti 5 lira belki biraz fazla olabilir ancak eger istanbul bir dunya metropolu ise diger metropollerde uygulanan kurallari uygulamak zorunda ve insanlarinda bunlara alismasi lazim..anlicaginiz, yavas yavas alisacagiz.


Cemoli D18
8 yıl önce - Pzr 27 Mar 2011, 08:29

adamlar o modelleri oturtmuş biz de ise bu sistemi yapmak çok zor



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM