Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Yeni Kent Merkezi Nazım İmar Planı - Gökdelen Bölgesi
« önceki   123 ... 132133134   sonraki »

ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 133
Zafer A

1 yıl önce - Çrş 28 Arl 2016, 17:24
Yeni kent merkezine mahkemeden yürütmeyi durdurma şoku!


http://www.egedesonsoz.com/haber/yeni-kent-merkez ...rdu/942302

Alıntı:
Mahkeme, 2013 yılında onaylanan planlarda yer alan turizm-ticaret-kültür ve turizm-ticaret tanımları ile merkezi iş alanı ve metropolitan aktivite merkezi tanımlamalarının 2014 ve 2015 yıllarında değiştirilmesi kararını durdurmuş oldu. Yürütmesi durdurulan planla ilgili kesin kararın da önümüzdeki günlerde verilmesi bekleniyor. Öte yandan, Büyükşehir ve Konak’ın mahkeme kararına göre düzenleme yapması gerekiyor.


Anladığım kadarıyla, bu bölgenin planları 2013 yılında turizm-kültür-ticaret bölgesi olarak geçmiş. Daha sonra bölgedeki binalar içerisinde konut olarak kullanılacak daireler de yapılabilmesi için plan notları eklenmiş. Böylece karma kullanım binaları yapılabilir hale gelmiş. Yani binada hem evler, hem ofisler, hem otel vs gibi işletmeler olabiliyor.

Ve fakat dillere destan şehir plancıları odası gidiyor bu plana dava açıyor. Diyor ki "kardeşim siz buraya ev yapamazsınız". Yani koca bölgede kaç tane gökdelen, bina vs olacaksa bunların içinde ev olarak kullanılacak daire olmayacakmış. Fii tarihinden kalma kanunlardan açık bulup davayı açıyor, mahkeme de yürütmeyi durdurma kararı alıyor!

Bu adamların yatacak yeri yok! Orada ev olmaz ne demek? Koca gökdelenler geceleri boş mu olacak yani? Hazır burası planlanmış, düzgün şekilde olacaktı. Sen buraya dava açana kadar Point'e niye açmıyorsun? Merkez yaşam vs buna neden açmıyorsun? Şu Basmane çukurundan hiç mi ders almadınız? Zamanında açtınız davaları 35 katlı bina için, şimdi 60 katlı ikiz yapılacak. Adam gidiyor yasada açık buluyor, planlı bölgeye dava açıp yürütme durduruyor. Çıldırmamak elde değil!


Anıl 95
1 yıl önce - Çrş 28 Arl 2016, 17:30

Böyle bi haber daha önce de çıkmıştı bişey olacağını sanmıyorum bu projeyi kolay kolay engelleyemezler öyle

Alıntı:
İzmir'de nüfus arttıran plan notuna iptal
01 Aralık 2015 -
İZMİR 1. İdare Mahkemesi, Alsancak-Turan arası Yeni Kent Merkezi Nazım İmar Planı’nda İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Aralık 2013 tarihinde yaptığı plan notu değişikliklerini iptal etti.


Geçen sene yine Aralık ayında çıkmış bir haber her sene aynı haberi ısıtıp ısıtıp veriyolar herhalde amaçları ne anlamadım


En son Anıl 95 tarafından Çrş 28 Arl 2016, 17:35 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mahmut11
1 yıl önce - Çrş 28 Arl 2016, 17:35

Tabi ki engelleyemezler. Mahkeme kararı falan ne ki zaten? Boşverin yaşasın müteahhitler!



Anıl 95
1 yıl önce - Çrş 28 Arl 2016, 17:37

Alıntı:
Tabi ki engelleyemezler. Mahkeme kararı falan ne ki zaten? Boşverin yaşasın müteahhitler!

Planlı bir proje neden engellensinki?

Zafer beyin dediği gibi Merkez Yaşam Konak, Point Bornova gibi saçma sapan yerlere dikilen gökdelenlere dava açılmazken planlı olan bölgeye neden itiraz ediliyor saçmalık ötesi


mahmut11
1 yıl önce - Çrş 28 Arl 2016, 17:41

Merkez yaşam ve pointte konut diye bir şey geçiyorsa,itiraz edilmemesi doğal. YKMde Bunu eklemeden konut satmaları ise yasal olmuyor. Notlar eklenmiş ama bir sorun var demek ki. Ama ülkemizdeki sistem patron ve müteahhit tayfasını koruduğu için patronlara bir şey olmaz. Korkmayın.

Zafer A

1 yıl önce - Çrş 28 Arl 2016, 17:49

İşallah dediğin gibi olur Anıl. Ne biçim işler bunlar, planla iş yapalım diye uğraşılıyor. Yok yapmayın diye kastırıyorlar!

Alıntı:
Tabi ki engelleyemezler. Mahkeme kararı falan ne ki zaten? Boşverin yaşasın müteahhitler!


Müteahitler yaşasınla pek alakası yok bunun ama. Bir talep var, bu şehre gökdelenler yapılacak. Dünyadaki diğer örneklerinde olduğu gibi gökdelenlerde konut da olsun isteniyor. Neticede 24 saat yaşamalı ki maksimum fayda alınsın. Buna göre plan yapılıyor.

Eğer plan olmazsa, oraya buraya binayı dikmek isteyene dur da diyemezsin. Politikacılar bakımından ülkenin hali belli. Giderler yüksek katlı konut bölgesi diye bir şey uydurturlar, en olmayacak yere "konut" gökdeleni bölgesi derler. İşte o zaman yaşasın müteahitler olur. Burada bir kar var ve bu kar paylaşılacak, dünyanın düzeni bu şekilde. Mevcut plan, bu karı paylaştırırken etrafa da en az zarar verecek şekildeydi. En azından bu konulara hassas olan bir anlayışla yapıldı. Bu plan değişince daha az zarar vereni gelmez. Uygun zaman beklenir, çok daha vahşisi gelir. İşte Basmane çukuru ortada. İşler vahşileşmeden bölgedeki arazilerin doldurulması hepimizin faydasına olur.

Alıntı:
Merkez yaşam ve pointte konut diye bir şey geçiyorsa,itiraz edilmemesi doğal.


Amma yaptın Mahmut. O binalar için özel yükseklik izni verilmeden oralara öyle kule falan dikilmez. Emsal yüksekliği ile alakası yok. Dava açacaksan bunlara açılmalı.



Zübeyit Garip
1 yıl önce - Pts 13 Mar 2017, 19:57
Yeni Kent Merkezi İmar Planları Onaylandı


Geçtiğimiz ay Konak Belediye meclisinde oylanan ancak oy çokluğuyla reddedilen 1/1000 ölçekli Alsancak Liman Arkası ve Salhane Bölgesi Uygulama İmar Planı lejantı ve plan notu değişiklikleri İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından oylandı. Planlar oybirliğiyle meclisten geçti. İmar plan notları 1 ay askıda kaldıktan sonra itirazlar değerlendirilecek. Belediye meclisi, 7 Aralık 2016 tarihinde askıya çıkarılan 1/5000 ölçekli yeni kent merkezi imar plan notlarına Mimarlar Odası İzmir Şubesi’nin yaptığı itirazı da reddetti.

Yeni Kent Merkezi’ndeki imar krizinde son aşamaya gelindi. 2015 yılında Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesi’nin açtığı dava sonucunda mahkemenin yürütmeyi durdurma kararı aldığı Yeni kent merkezi planları ile ilgili İzmir Büyükşehir Belediyesi 1/5000 ölçekli imar plan notu hazırlayarak mecliste onaylamıştı. Büyükşehir’in hazırladığı yeni plan notları doğrultusunda Konak ve Bayraklı Belediyesi’nin kendi sınırları içerisinde alanlarda 1/1000 ölçekli imar plan notlarını onaylaması gerekiyordu. Bayraklı Belediyesi 2016 yılında 1/1000’lik plan notlarını mecliste onaylarken, Konak Belediyesi’nde süreç uzadı. Konak Belediyesi’nde belediye başkanına muhalif Yalı Grubu’nun oylarıyla 1/1000’lik plan notları şubat ayı meclisinde reddedildi. Büyükşehir Belediyesi reddedilen imar planlarını görüşülmesi için gündemine alıp imar komisyonuna sevketmişti. İmar komisyonunun incelediği plan notları bugün meclis gündeminde oylandı. Planlar oybirliğiyle onaylanarak yürürlüğe girdi. Onaylanan planlar askıya çıkacak.

MİMARLAR ODASI’NIN İTİRAZI REDDEDİLDİ

Öte yandan 7 aralık 2016 – 2 ocak 2017 tarihleri arasında askıda kalan İzmir Büyükşehir Belediyesi 1/5000 ölçekli Yeni Kent Merkezi Nazım İmar Planı "Turizm + Ticaret + Kültür" Plan Notuna TMMOB Mimarlar Odası İzmir Şubesi’nin yaptığı itiraz da reddedildi. İmar komisyonu mimarlar odasının itirazını değerlendirerek itiraza ilişkin olumsuz bir rapor hazırladı. Komisyonun olumsuz raporu mecliste kabul edilerek odanın itirazı oybirliğiyle reddedildi.


Misafir 3c9

1 yıl önce - Pts 13 Mar 2017, 20:06

İZmirin önünü açan haber. nisan ayından sonra rönesans ve ziraat in dev projeleri başlar artık.

Misafir 9f8

1 yıl önce - Pts 13 Mar 2017, 20:13

Mimarlar odası yıkılsın yerine avm yapılsın ben böylesine uyuz bir kurum görmedim, işleri güçleri sürekli yapılanlara çomak sokmak. Gereksizler grubu

Anıl 95
1 yıl önce - Pts 13 Mar 2017, 20:24

Belliydi zaten onaylanacağı da saçma sapan davalarla uğraşılmasa daha hızlı ilerleyecek YKM projesi millet zaten bu dönemde yatırım yapmaya korkar oldu firmalar bekleyiş içinde bide böyle davalarla uğraştırıyolar boşu boşuna zaman kaybı oluyor



sayfa 133
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 132133134   sonraki »
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet