Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Malatya - Hafif Raylı Sistem veya Metrobüs Projesi
123 ... 535455   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Serdar OKAN
10 yıl önce - Pts 27 Ekm 2008, 16:01
Malatya - Hafif Raylı Sistem veya Metrobüs Projesi


Malatya'da 5-6 yıl önce gündeme gelen daha sonra hiç bahsedilmeyen hafif raylı sistem projesini Belediye Başkanı Cemal AKIN tekrar gündeme taşımış durumda. Hafif raylı sistem veya Metrobüs projesi hayata geçirilmek isteniyor.

Bana kalırsa Malatya hafif raylı sisteme hazır değil ve Büyükşehir olmadan raylı sistemin bütçesi ile başa çıkamaz. kaldı ki Raylı sistemleri kurmak için merkezi nüfusun Bir Milyonu bulması lazım. Malatya zaten kanunen kaybediyor bu hakkını. Ama Metrobüs Malatya için biçilmiş kaftan. Maliyet olarak da daha düşük herhangi bir nüfus yoğunluğu şartıda aranmamakta olduğundan Malatya Belediyesi kesinlikle Metrobüs projesi üzerinde yoğunlaşmalı ve en kısa zamanda Metrobüsü Malatya'ya kazandırmalı.

Yine raylı sistem projesinde düşünülen Üniversite - Organize sanayi bölgeleri arası Metrobüs projesi çok güzel olur. Beylerderesine yapılan Viyadüğün orta bölümünde bırakılan 6-7 Metrelik boş alanda Metrobüs için yeterli olacaktır..

Malatya Belediye Başkanı Cemal Akın, kentteki trafik sorununun çözümü için bir takım projeler yürüttüklerini ve özellikle hafif raylı sistem ve Metrobüsle ilgili olarak çalışma yaptıklarını söyledi.

http://www.kayisikenthaber.com/habergoster.asp?id=2182









Serdar OKAN
10 yıl önce - Prş 30 Ekm 2008, 17:50

Umarım yaklaşan yerel seçimlerde Malatya Belediye Başakan adayları Metrobüs projesi için söz verirler ve her kim başkan olursa da ciddi, ciddi bu projenin üzerine düşer.. Malatya'ya çok yakışacak ve ulaşım sorununu hafifletecek bir proje..

MEHMET DURAN

10 yıl önce - Prş 30 Ekm 2008, 17:57

Malatya´ya yakışır. 2. Ordu Komutanığı ile Üniversiteyi düşünürsek yerinde bir Proje olur diye düşünüyorum. Yalnız Sokaklar ve Caddeler çok dar. Sehir içindeki Valiliğe kadar uzanırsa nasıl olacak? Yer altı imkanıda zor (yer altı çarşısı var o bölgede),



Hüseyin C
10 yıl önce - Prş 30 Ekm 2008, 18:24

Alıntı:
Yalnız Sokaklar ve Caddeler çok dar. Sehir içindeki Valiliğe kadar uzanırsa nasıl olacak? Yer altı imkânıda zor (yer altı çarşısı var o bölgede),

Çevre yolundan gider gelir, iç bölgelere girmez.


Serdar OKAN
10 yıl önce - Prş 30 Ekm 2008, 18:36

Alıntı:
Yalnız Sokaklar ve Caddeler çok dar. Sehir içindeki Valiliğe kadar uzanırsa nasıl olacak? Yer altı imkânıda zor (yer altı çarşısı var o bölgede),


Böyle bir projenin zaten şehir içinden geçirilmesi imkansız gibi bir şey. Bu proje şuan şehir içinde kalmış olan Çevreyolundan yapılacak. Üniversiteden, Organize sanayi bölgelerine kadar uzanan bir mesafe de çok fazla iş görecek bir proje olacaktır.. Şuan ki mevcut Çevreyolu hemen, hemen Malatya'yı tam olarak İkiye bölmekte, şehrin kuzey ve güney olarak her iki yakasının ortasında kalmış durumda.



cagdas44
10 yıl önce - Pts 03 Ksm 2008, 00:20

bu projenin aslı nerdeyse taa 99 a dayanıyor mevzu yeni çevre yolunun yapılması ve şu aki çevre yolundada beylerdersinden üni kadar olan bölgede toplu taşımayı bu sistemlerden birine kaydırmak çünkü o yol uluslar arası old için şehir içi araçlar girmesin deniyordu ama hava oldu bi milim bişey yok ortada

s.can
10 yıl önce - Pts 03 Ksm 2008, 17:22

Yeni çevre yolu ile ilgili Malatya milletvekili Öznur Çalık fizibilite çalışması yaptırttıklarını söyledi geçen haftaki konuşmasında.Hadi bakalım.Yerel seçimler öncesi umarım hızlandırırlar.
Metrobüs metroya göre maliyeti yönünden çok ucuz,daha hızlı,yolcu kapasitesi daha yüksek.Malatya nın da kent içi yapısını düşünürsek kesinlikle metrobüs biçilmiş kaftan.
Yeni çevre yolunun yapıldığı,org.sanayi ile ünv.arasında metrobüsün işlediği,belediye sarayıyla,avm leriyle,5 yıldızlı otelleriyle,kongre merkezi ile malatya ve şimdiki çevre yolu muhteşem olur.
Malatyalının böyle malatyayı uzun vadede de geliştirecek projelere ihtiyacı var.Başkan adaylarından bunları bekliyoruz.



semih_44
10 yıl önce - Pts 03 Ksm 2008, 17:52

maşallah bu ne biçim bir fizibilite çalışmasıymış böyle yıllardır yapışlıp duruyor heralde bu gidişle bizim torunlar belki bu yeni çevre yolunu kullanırlar tabi o zamana kadar arabalar artık havada uçmaya başlamazsa

cagdas44
10 yıl önce - Çrş 05 Ksm 2008, 00:18

metrobüs normal koşullarda maliet bakımından ucuz fakat hattın asıl ulaşması gerken yer olan üni ile olan kot farkını gidermek büyük sorun tırmanması gerekeceği gibi bide normal yolda güzergahta geçit yapılması gerekir bu yüzden monoray sistemi bu sorunları daha kolay giderir ve geliştirmesi ve yapımıda daha kolay olur yoldan daha az yer alınır kot farkı sorun olazm uzatma içinde üyük çabalar gerekmez

Serdar OKAN
10 yıl önce - Pzr 23 Ksm 2008, 20:25

Bu hafif raylı sistem konusunda şuanki Belediye başkanına ben oldukça güveniyorum aslında. Gerçekten Başkanlığı döneminde cesaretli hizmetlere imza attı..

Alıntı:
Başkan Akın, aday gösterilip tekrar seçilmesi halinde de, Merkeze bağlı Kapıkaya Köyü civarında 870 dönüm araziyi 49 yıllığına Malatya Belediyesi'ne kiralama, ulaşım planlaması noktasında sıkıntıları çözüp, Organize Sanayi Bölgesi'nden İnönü Üniversitesi'ne kadar hafif raylı sistem yapmaya kadar hizmetler yapacağını belirterek, "Şu anda ilk etapta aklıma gelenler bunlar. Başka projelerimiz de var. Yarım kalan hizmetleri tamamlayacağız. Kentsel dönüşüm projesini yapıp, Malatya'yı her yönüyle güzel şehir yapacağız" ifadelerini kullandı.


http://www.reklam_link.com/haberler/templates/ma ...1&y=31



sayfa 1
123 ... 535455   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM