Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Yasin Efesoy

9 yıl önce - Cmt 18 Ekm 2008, 10:27
Denizli'de Körüklü Otobüs Kullanılamaz mı, Gereksinim Yok mu?


Merhabalar,
Bildiğiniz gibi Denizli Otobüs İşletmesi özelleştikten sonra hiç körüklü otobüs (17-18 m) kullanılmadı. İşletme BOİ'deyken; "30" hattında sabit olarak bir adet Mercedes-Benz O345K çalışırdı. Bunun haricinde, pik saatlerde "7", "14", "18", "19", "20" gibi hatlarda da Man SG-220 marka körüklü otobüsler çalışırdı.

ÖHO çalışmaya başladıktan sonra hiç körüklü otobüs göremedik. 2004 Aralık'tan bu yana 3. ÖHO şirketi hizmet veriyor ama ne Halkaya'nın ne de Turex'in filosunda körüklü otobüsler yok. Dolmuşlara güzel bir darbe vuran Turex, körüklü otobüs kullanmadığı için birçok yolcusunu kaçırıyor. Buna her gün şahit oluyoruz.

Turex'in, sabit olarak "20", "30", "26", "33" hatlarında; pik saatlerde ise "5", "7", "8", "14", "22", "18", "24", "25", "3" hatlarında körüklü otobüs çalıştırması kaçınılmaz bir zorunluluktur.

Peki sizlerin bu konudaki düşünceleri nelerdir? Sizce körüklü otobüs kullanılmasına ihtiyaç var mı, hangi hatlarda kullanılmalı? Körüklü otobüs kullanıldığında ortaya çıkabilecek sorunlar var mıdır, varsa nelerdir?...

Yasin EFESOY


AyıkArda
9 yıl önce - Cmt 18 Ekm 2008, 12:00

Bence Denizli'de körüklü otobüslerin kullanılması daha erken. Gördüğüm kadarıyla Denizli'de halk otobüsleri bile dolu değil. Tabi bazı saatlerde yoğunluk oluyor ama o saatlerde de ek otobüsler eklenebilir.

Yasin Efesoy

9 yıl önce - Cmt 18 Ekm 2008, 12:08

Alıntı:
Gördüğüm kadarıyla Denizli'de halk otobüsleri bile dolu değil.

Hayır, tam aksine belli başlı 5-6 hat haricinde tüm hatlarda yoğunluk yaşanıyor. Benim dediğim de zaten bu hatlarda pik saatlerde körüklü kullanılsın. Diğer tüm servislerde dolu olan birkaç hatta da sürekli körüklü kullanılsın. Tıpkı 2005'e kadar olduğu gibi.
Alıntı:
Bence Denizli'de körüklü otobüslerin kullanılması daha erken

2004 sonuna kadar körüklü kullanılıyordu, aradan 4 yıl geçmiş. Erken değil, geç bile kalındı.
Alıntı:
Tabi bazı saatlerde yoğunluk oluyor ama o saatlerde de ek otobüsler eklenebilir.

Ek servisler şu anda zaten uygulanıyor. Ancak onlar da yetersiz kalıyor. Örneğin Kampüs'e pik saatlerde; saatte 20 servis var. Bu bile yetersiz geliyor.

Ayrıca en belirgin hatlardan biri "11", "26", "33" bileşkesi. Bir hat her servisinde kapasite aşımı yapar mı yahu? Bu hat bileşkesinde toplam 13 araç sabit çalışıyor, ona rağmen takviye servisler verilmek zorunda kalınıyor. Bu durumda yapılacak tek şey körüklü kullanmaktır.

"30" ve "20" bileşkesinde de durum farklı değil. 8 araç çalışmasına rağmen yetersiz geliyor. Burada da körüklü kullanılmalı. Tüm bu saydığım hatlar tüm servislerinde kapasite aşımıyla çalışıyor. 11-26-33 grubu saatte 1200; 20-30 grubu ise saatte 750-1000 yolcu taşıyor ortalama.

Yasin EFESOY



m_akpinar
9 yıl önce - Pzr 19 Ekm 2008, 03:21

Yenişehir,1200 evler ve Üçlere giden 20,30,18,21,29,33 nolu otobüslere hemen hemen her gün günün çeşitli saatlerinde biniyorum. Bu hatları kullanan kişi sayısı oldukça fazla. Örneğin bildiğim kadarıyla üçler tarafına minibüs gitmiyor. Yani insanların kullanabileceği tek ulaşım aracı otobüs. Özellikle sabah 8:00-9:00 işe gidiş, öğleden sonra 12:00-13:00 okul çıkışı ve akşam 17:00-19:00 saatlerinde bu hatlar ful dolu oluyor. Dolu olduğu için yolcuları almayan otobüsler bile oluyor. Bu durumda da madur oluyoruz.
Bu saatlerde bu hatlarda körüklü otobüsler çalıştırılabilir.


Ramazan Vural

9 yıl önce - Pzr 19 Ekm 2008, 14:49

Turex önce filoya 12 metrelik araç alsın körüklü başka bahara

Yasin Efesoy

9 yıl önce - Pzr 19 Ekm 2008, 14:50

Alıntı:
Turex önce filoya 12 metrelik araç alsın

Bir terslik çıkmazsa yılbaşına kadar en az 15 adet 12 metrelik filo yolda.
Körüklüye de erkenden hazırlık yapalım istedik.

Yasin EFESOY



TURAN YUNUS
8 yıl önce - Pts 04 May 2009, 19:50

gerekliliği git gide dahada anlaşılıyor yani 12m. araçların yetmediği yerler var ama oralara bile 9m. araçlar konuluyor TUREX neyi bekliyor anlamıyorum parasımı yok nedir ya parası yoksa bile ÖTV dahi indirildi kredi alabilir anlamıyorum bu 9m. araçlarda ısrar etmesini TUREXin

Yasin Efesoy

8 yıl önce - Pts 04 May 2009, 20:09

Alıntı:
gerekliliği git gide dahada anlaşılıyor yani 12m. araçların yetmediği yerler var ama oralara bile 9m. araçlar konuluyor TUREX neyi bekliyor anlamıyorum parasımı yok nedir ya parası yoksa bile ÖTV dahi indirildi kredi alabilir anlamıyorum bu 9m. araçlarda ısrar etmesini TUREXin

Fabrikalarda araç yok. Yeterince açıklayıcı değil mi? Fabrikalar, mevcut siparişlerini üretiyorlar. Turex'in siparişi en az 4-5 aya mal olacak. Bundan önce Halkaya'nın BMC Beldeleri alınabilinirse, alınacak.

Yasin EFESOY


TURAN YUNUS
8 yıl önce - Pts 04 May 2009, 20:26

Alıntı:
Turex'in siparişi en az 4-5 aya mal olacak. Bundan önce Halkaya'nın BMC Beldeleri alınabilinirse, alınacak.


illa sıfır olması bence şert değil 2. el alabilir yada kiralıyabilir


bakaydın
8 yıl önce - Pzr 28 Hzr 2009, 22:39

bence de körüklü otobüsler gelmeli denizli'ye.küçük küçük turex otobüsleri aşırı yoğun ve pek çoklar.onların yaptığı işi daha az sayıda körüklü otobüste yapar.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege