Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 317
oguzgel
1 ay önce - Pzr 10 Ksm 2019, 19:47
THY Oz Mali


Alıntı:
...TK'nın artık tamamen öz malı haline gelmiş 738'ler...


Afak Bey, bir pazar esprisi olsun. Sizden bir de parantez icinde 'Bir basit fatura keserek hemen satilabilecek" deyimi ile bu oz mal kavramini aciklamanizi beklerdim.

Tum forumdaslara esenlikler, iyi pazarlar dilerim. Biraz konu disi oldu ama, hatirlatayim dedim.


mafakyanc

1 ay önce - Pzr 10 Ksm 2019, 21:14

Günümüzde, finsal durumu berbat düzeyde olan havayollarının hemen hiçbitri bütçelerinden para ayırıp, uçak üreticisine para ödeyip uçak almıyorlar. Ya bünyelernde kiralık uçaklar bulundurran büyük kiralama firmalarından kiralama yapıyorlar (ki buna operasyonel kiralama deniyor...) ya da uçak üreticisine kendileri gidip "pazarlık ediyorlar" ama araya aracı bir finansör firma koyup uzunca vadeli kiralama yapıyorlar (ki buna da finansal kiralama deniliyor...). Bu finansör firma uçak üretticisne ya peşin ya da başka bir yöntemle ödemeyi gerşekleştiriyor. Havayolu ise bu finansör firmayla aralarındaki anlaşmaya göre ödemelerini taksit taksit (aylık, 3-aylık, 6-aylık, yıllık gibi değişik ödemeler) olabiliyor. Kesin kural değil ama bu tür leasing sözleşmeleri genelde 10-12 yıllığına yapılıyor. Yani arabanızı kredi ile alıyor vetaksitlerini ödüyorsunuz yönteminin sivil havacılıktaki karşılığı...

Sözleşme süresi bitiminde, ortada finansal bir pürüz yoksa, iki durumdan birisi ortaya çıkıyor:
a) Havayolu, "ben bu uçağı sevemedim, al senin olsun ama bana üste şu kadar bir ödeme yapın" diye uçağı finansör şirkete devrediyor. Bu finansör şirket için bazen kârlı, bazen de zararlı bir yöntem. Örneğin yakın geçmişte Singapur Havayolları Doric Aviation namındaki böyle bir finansör şirkete artık (ilk seriden oldukları için uçuş maliyeti, bakım giderleri yüksek kalan 2 ya da 3 Airbus 380'nini "terk ediverdi"!... Doric, bunlardan bir tanesini HiFly havayoluna tabir-i caizse "kakaladı". HiFly charter taşımacılık yapan bir şirket. Hatta bu 380, Thomas Cookzedelere tahliye operasyonunda iki kez Türkiye'ye de geldi... Ancak diğer 380'lere kullanıcı çıkamadı ve bunlar şimdi sökülüp parça ve donanımları 2. elde satılacak!...)
b) Ya da Havayolu sembolik bir son ödeme ile uçağı tamamen bünyesine (filo envanterine) katıyor, yani o uçak Havayolu'nun öz malı haline dönüşüyor. O zaman da o havayolu o uçağı istediği zaman faturasını kesip bir diğer havayoluna, restoran yapmak isteyen girişimciye, hurdacıya, su altına batıracak bir yere, havacılık müzesi ya da koleksiyonerine normal bir emtia gibi satabiliyor. (Tabi, Batı dünyasında bazı istisnaları da var: yaptırımlar nedeniyle İran'a kolay kolay satış yapılamıyor ama birtakım formüller bulunabiliyor. Kuzey Kore'ye ise hiç satılamıyor! )

Bilginize.



İlhanYıldırım

1 ay önce - Pzr 10 Ksm 2019, 21:45

IRAN Air in filosuna bakıldığı zaman Boeing-Airbus-Fokker-McDonnel Dougles-ATR tarzı uçaklar var. Iran Air Force de active modunda 747-100 ler halen uçmakta. Bu uçakların normal şartlarda bakım süreleri geldiği zamanlarda yedek parçaları nasıl temin edilebiliyor? Kuzey Kore de zaten Hep Soğuk Savaş Zamanından Kalma Rus Uçakları mevcut. Hatta THY nin son kalan A340 ları filodan çıktığında ben ya Iran Air Yada Mahan Air’e gider diye düşünmüştüm. Bu Iran da birkaç havayolu firması mevcut ve uçaklarının geçmişi karıştırıldığı zaman mutlaka bir yerde THY ye denk gelinebiliyor..

Koray C.

1 ay önce - Pzr 10 Ksm 2019, 21:48

İran da ki havayollarını takip ediyorum.
Mesela Avrupaya Airbus a330 gönderiyor. Ama İstanbul yada Baska yerlere A340 A300 A310 gibi uçaklar geliyor. Nereye kadar böyle gidecek bu ambargo işi.
Bu adamlar hiç yenileme yapamayacak mı?
Havayollarını çok takip ederim ama çok teknik bilmediigm icin merak ettim. Flight radara ne zaman baksam aklıma bu gelir.


Yirmidokuz D
1 ay önce - Pts 11 Ksm 2019, 14:37

Alıntı:
İran da ki havayollarını takip ediyorum.
Mesela Avrupaya Airbus a330 gönderiyor. Ama İstanbul yada Baska yerlere A340 A300 A310 gibi uçaklar geliyor. Nereye kadar böyle gidecek bu ambargo işi.
Bu adamlar hiç yenileme yapamayacak mı?
Havayollarını çok takip ederim ama çok teknik bilmediigm icin merak ettim. Flight radara ne zaman baksam aklıma bu gelir.


Neden avrupaya a330 yolladıklarını bilmiyorum ama bir sürü İranlı havayolunun İstanbula gelmesinin nedeni İstanbulu dünyaya açılan bir kapı olarak kullanmaları



Yirmidokuz D
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 14:46

(+)

TC-JIP İrandan dönüyor.

Twitter: Analyst TKdan gördüm, nasıl döndüğünü belirtmemişler. Bekleyiş sona erdi dostlar


Omer Istanbul

1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 15:00

Neyse sonunda kurtuldu uçak. FR24 den baktım uçuş Trabzon'a planlanmış. Orada daha kapsamlı bir bakım geçirecek belki de.

Yirmidokuz D
1 ay önce - Çrş 13 Ksm 2019, 19:47

Alıntı:
Neyse sonunda kurtuldu uçak. FR24 den baktım uçuş Trabzon'a planlanmış. Orada daha kapsamlı bir bakım geçirecek belki de.


Trabzon'da çok kalmadan İstanbul Havalimanına dönmüş, muhtemelen yakıt ikmali için Trabzon'a gitti.


aslancaan

4 hafta önce - Prş 14 Ksm 2019, 01:41

Bana sürekli güzel pozlar veren TC-LLC üstümden geçerken


(+)


İlhanYıldırım

4 hafta önce - Prş 14 Ksm 2019, 11:02

IKA ye gidecek Uçaklar artık TC-JIP sayesinde daha kapsamlı bakımdan geçerek gidiş dönüş yapar.. Yoksa Mazallah Görünüyor neler olacağı. En Azından Bi uçak eksik operasyon yapılmaz...



sayfa 317
ANA SAYFA -> ULAŞIM