Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
AHMET TERZIOGLU

11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 22:54



THY'nin Boing 737-800 TC-JFY Manisa uçağı 29 Temmuz 2008 günü Dublin Havaalanında körüğe yanaşmak için beklerken... Arkadaki de Irlanda Havayolları Aerlingus'un Airbus A330'u.


mardavisus
11 yıl önce - Cum 10 Ekm 2008, 11:25

Sipariş verilse bile uzun vadeli olur. Yani 2010'lu yılların sonuna doğru teslim alınırlar.

Ama şu an içinden geçtiğimiz ve resesyonun ötesinde depresyon doğru gidilen ortamda, etkilenmesi en muhtemel sektörlerin başında havayolu sektörü geliyor.



Emre83
11 yıl önce - Cum 10 Ekm 2008, 18:50

Alıntı:
Tahmin yurutmek isteyen varmi? Haydi ben baslayayim;
30 ila 40 civari 737 serisi+30-40 civari A32X serisi ve buyuklerde 10 veya 15 adet 787 ile yine 10-15 adet A350.... Toplamda 100e yakin bir rakam.
A380 icin bu sefer birsey diyemeyecegim ama birdahaki sefere kesin gozuyle bakiyorum.

Selamlar herkese.


Bu gayet makul görünüyor bana.

Alıntı:
Sipariş verilse bile uzun vadeli olur. Yani 2010'lu yılların sonuna doğru teslim alınırlar.

Ama şu an içinden geçtiğimiz ve resesyonun ötesinde depresyon doğru gidilen ortamda, etkilenmesi en muhtemel sektörlerin başında havayolu sektörü geliyor.


Zaten uçak siparişleri genelde 5-10 yıl süren uzun vadeli siparişlerdir. Bugün verilen "0 uçak" siparişinin elinize geçmesi yıllar sonra olur.

Alıntı:
Ucaklardan anlayan birisi degilim ama ne zaman Turkiye,ye gitmek icin havalanina gitsem cift katli ucaklar goruyorum.Bu ucaklar bana gorkemli ve havali geliyor.THY gibi buyuk bir sirketin cift katli ucaklari olmayisini anlamiyorum.


Aslına bakarsanız, A380 dışında gerçekten iki katlı bir uçak yok. 747'nin üst katı genelde fist class için az sayıda koltuk içeren bir yerdir. Teknik olarak uçaklar zaten iki katlıdır genelde (alt katında kargo bölümleri, avionik yerleşkeleri hatta kiminde tuvaletler vardır) ama gördüğümüz anlamda gerçekten iki katlı uçak sadece A380 var, o da elin parmaklarıyla sayılabilir.


_serhat

11 yıl önce - Cum 10 Ekm 2008, 23:39

Uçak Adı: Zonguldak
Tip: Boeing 737-800
Tescil No: TC-JFK



(+)



(+)



(+)



(+)


halil2006
11 yıl önce - Pts 13 Ekm 2008, 11:02

Gökçe Aydın`dan
Alıntı:
Geniş gövde konusunda B787 ya da A350'yi tercih etmeyeceklerini düşünüyorum ben. Muhtemelen A330'dan devam edeceklerdir. B787'nin teslimatı yıllar sürecek, A350'nin ise akıbeti hala belli değil.


Gökçe Bey şu anda piyasada B787 veya A350 dışında başka bir alternatif yok,uzun menzilli ucaklardan bahsediyoruz. Neden yok? Bugün icin konuşursak elbette var. Ne var A380 var,çok büyük bize gelmez kaynak israfi olur. B777 var, ona da ok ama THY daha 3 yıl önce order verirken 777`yi teknolojisinin teslim tarihinde eskimis olacagini söyleyerek eledi ve gidip 80lerin teknolojisi olan A330 siparisi verdi,ne alaka?? Söyleki, o zaman THY zaten cok uzun menzilli ucaklar icin pazarda degildi,amaclari eskiyen 310larin yerine gecip daha yeni teknolojisi sayesinde 340lara da takviye olabilecek turde bir ucak alip 340lar ve yeni aldiklari ucaklar ile yeni nesil uzun menziller(787 ve 350) piyasaya girinceye kadar isi goturmekti.Ve oyle de yapiyorlar su anda. Aradiklari niteliklerde iki secenek mevcuttu: A330 ve B767. A330 ozellikle -200 versiyonuyla 90 larin sonlarindan itibaren B767`nin deyim yerindeyse mezarini kazdi, arti 340 ile olan benzerligi ve ortak yanlari...bu durumda THY icin tek secenek vardi o da dogal olarak A330.

Tekrar bugune gelelim,dediginiz cok dogru 787`nin teslimati yillar surecek hele hele Boeing`in bugun icinde oldugu grev,supply chaindeki aksakliklar,ucagin ilk ucusunun simdi de 2009 yilina ertelenmesi vs vs sebeplerden, THY bugun bir 787 siparisi verse sanmiyorum ki 2015 veya 2016`dan once teslim alsin. A350 ise su anda halen daha dizayn asamasinda ama sanirim onlarda A380`den ve ozellikle Boeing`in halen daha bogustugu sorunlardan yeterince ders aldilar ve bu sefer isi sansa birakmayacaklar diye dusunuyorum,ben sahsen daha problemsiz bir A350 uretim sureci gorecegimize inaniyorum.
Iste bu sebeplerden dolayi ben diyorum ki THY bir leasing sirketinden 777 leri filosuna katabilir.Hani o uc yil once eski teknoloji dedigi 777leri!!!
Hatta ve hatta Airbus`a yonelip su anda teslimat tarihleri 777 den bile hizli olabilecek A340-600 serisini bile filoya katabilir bunlarda imkan dahilinde.(Eger A340 A330 ile ayni bantta uretilmeseydi bu ucaklarin teslimati bir yili bile bulmazdi)
Ama bu ucaklarin hicbiri yani 777 ve 346lar THY`nin uzun vadeli planlarinda filoda yer almayacaktir.Bunlar sadece temporary lift dedigimiz turden bir cozum olacaktir.Cunku hicbirisi B787`nin veya A350`nin bugun bile iddia ettigi efficiency degerlerine yaklasamiyorlar,kaldi ki ucaklar ve ozellikle motorlar verimlilikte hergun bir adim daha ileri gitmenin yollarini ariyorlar ve gidiyorlarda,hattan dun cikan A320 ile 1988 de cikanlarin arasindaki farklar, B777`nin A serisi ile 773ER arasindaki farklar hepimizin malumu. Ikinci Nesil bir 787`nin bir A340 a kiyasla yuzde kac daha fazla verimli olacagini hayal bile edemiyorum ben.

Semih`ten
Alıntı:
Gönül isterki bir regional filomuz olsaydı AnadoluJet'le birer ATRmiz mesela ama nerde biz milletçe hep en pahalısına meraklıyız pahalı olsun gerisi önemli değil , otobüslerdeki TRAVEGO saplantısı gibi ben de aynıyım kim Travego ile gidiyorsa onu tercih ediyorum memlekete giderken.

Semihcim aslinda soylediklerinde haklisinda bir de bizim milletin su meshur "pır pır lar güvensizdir"mantigi var o da vakti zamaninda THY`nin RJ lerinin birkac runway overshot`i ile sanirim en son guneydogu illerinden birinde pekcok olumle sonuclanan kazadan sonra bizim millette hep kucuk ucaklarin guvensiz oldugu inanci olusmaya baslamis. Halbuki bilseler o guvensiz dedikleri ucaklarla dunyanin en guvenilir firmalari onlarca ulkede sorunsuzca,oldukca ekonomik ve guvenli sekilde insanlari bir yerden bir yere tasiyor. Sucu hemen ucaklara ya da pilotlara yuklemek kolay,kimse bakiyormu bu ozellikle dogudaki havalimanlari nasil konumlanmis ne gibi enstrumanlar mevcut,arazi kosullari,hava kosullari nelerdir diye soran varmi??? Yok. Olsa da susturulur. Oraya o havada degil RJ ile,buyuktur guvenlidir dedikleri 747 ile de yaklassan alacagin sonuc bellidir, zaten 747yi o uzunlukta piste o havada indirecek adamin ben elini operim o da ayri bir konu. Sagolun kalsin ben 747 de degil RJ de olmayi tercih ederim.
Neyse konuya donersek THY bu sefer regional orderi vermeyecek,hic bahsetmediler.Ama onun yerine A319 ile devam edecekler gibi geliyor,belki 737 serisi icinde birkac tanede 700 serisi katabilirler diye aklimdan gecmiyor da degil hani,biraz degisiklik iyi olur. Bir de THY`de gormeyi en cok istedigim model de 737-900ER.

A. Mehmet
Alıntı:
Ucaklardan anlayan birisi degilim ama ne zaman Turkiye,ye gitmek icin havalanina gitsem cift katli ucaklar goruyorum.Bu ucaklar bana gorkemli ve havali geliyor.THY gibi buyuk bir sirketin cift katli ucaklari olmayisini anlamiyorum.

Gökçe Bey ve Semih nedenini gayet guzel aciklamislar...

FuatUler`den
Alıntı:
A-B tartismasi baslatmak icin degil ama, A330 hangi yonleriyle B747'den daha kaliteli?



Burada baska bazi havacilik forumlari gibi A-B tartismasi baslamaz merak etmeyin,o tartismalarin cogunda da 15 yasinda cocuklar yazar
Guzel soru aslinda,soyle bir cevap vereyim;aslinda hicbiri birbirinden kaliteli ya da kalitesiz degil.Hepsi gercekten dayanikli saglam,son derece guvenli ucaklar. Peki o zaman fark nerede??
Fark surada,eger evliyseniz ve sadece bir cocugunuz varsa (18 yasindan kucuk oldugunu varsayiyoruz) ve benzine ve bakim masraflarina ayirdiginiz butceniz fazla buyuk degilse bir Toyota Corolla veya Hyundai Accent ya da Honda Civic hatta ve hatta Sahin turu bir araca binmeniz sizin icin daha iyidir degilmi? Gidipte bir minivan ya da Ford Transit turu araci kullanmazsiniz eger 4 veya 5 cocugunuz yoksa. Hatta 5 cocugunuz oldugunu varsayalim o zamanda gidip bir Mercedes 403 otobus almazsiniz herhalde coluk cocuk oynasin icinde yolculuk esnasinda canlari sikilmasin diye degilmi??
Yani sizin icin butcenize ve ihtiyaclariniza en uygun arac hangisiyse en iyi arac o aractir. Ayni senaryoyu simdi birde ucak firmanizin oldugunu dusunerek tekrar yazin,iyi sanslar.

Mardavisus:
Alıntı:
Ama şu an içinden geçtiğimiz ve resesyonun ötesinde depresyon doğru gidilen ortamda, etkilenmesi en muhtemel sektörlerin başında havayolu sektörü geliyor.

Zaten Temel Kotil`in de bekledigi ve firmasi adina avantaj saglamaya calistigi ortamda bu ortam,ne demisler kurt dumanli havayi sever.
Saka bir yana,soyledikleriniz dogru ama Temel Kotil`in de argumanlari kuvvetli,herkes daralmaya giderken ben genisler onlarin biraktiklari pazari kovalarim diyor. Riskli evet ama ne yaptiginizi biliyorsaniz oyunun sonunda en buyuk karla cikan siz olursunuz,bence oynamalilar,ellerindeki kartlar guzel tek eksikleri filo,onu da herhalde bu ay icerisinde halledecekler insallah. Su anda aklima gelen birseyde;belki de verdikleri siparislerde o kadar uzun beklemelerine de gerek kalmayacak,cunku bazi firmalar siparislerini geri cevirme yoluna da gidebilirler eger global bir resesyon veya Allah korusun bir depresyon yasanirsa. Zannedersem THY`nin oldukca hosuna gitti AtlasJet`in A319 larini almak iki yil once.

Cok uzadi yine uykusuz kaldim,yarin hepinizin kulaklarini çınlatacam
Selamlar herkese.



Emre83
11 yıl önce - Pts 13 Ekm 2008, 12:44

Alıntı:
Neyse konuya donersek THY bu sefer regional orderi vermeyecek,hic bahsetmediler.Ama onun yerine A319 ile devam edecekler gibi geliyor,belki 737 serisi icinde birkac tanede 700 serisi katabilirler diye aklimdan gecmiyor da degil hani,biraz degisiklik iyi olur. Bir de THY`de gormeyi en cok istedigim model de 737-900ER.


Antalya'dan Avrupa'ya uçan Sky Airlines'ın 737-900 planları vardı, bilmiyorum ne durumda. Hatta 767 bile düşünmüşlerdi sanırım. Bu tür uçaklar hatta belki 757'ler Sky için çok makul olabilirdi çünkü İsrail dışındaki hemen tüm destinasyonları İstanbul'dan çıkış yapan bir firmadan bir saat daha uzun sürüyor.

Bildiğim kadarıyla THY'nin elindeki A321'ler bugün Heathrow'a da Dubai'ye de gidebiliyor (A320'ler sıkıntı çekiyormuş ama) demeki ki aslında tüm Avrupa ve yakın doğu hemen hemen kapsanmış durumda, bu durumda RJ gibi bir uçak olarak A319 (Sinop, Ağrı gibi yerlere bunlarla gitmek zorundalar) ve daha uzun yollara da A321 ile portföyü zengileştirecekler gibi sanki. Özellikle A319'ların çoğalması gerektiğini düşünüyorum çünkü Almanya'dan 50 yolcu ile dönen uçaklar oluyormuş, A319 çok yakışır bu durumlara.

737-700 ise (bence safkan 737NG ) en az 737-900 kadar hoş olurdu ama nedense 738 dışında bir modele pek ısınamadı firmalarımız (SunExpress'in bir 737-700'ü vardı ama gitti diye hatırlıyorum).

Alıntı:
Oraya o havada degil RJ ile,buyuktur guvenlidir dedikleri 747 ile de yaklassan alacagin sonuc bellidir, zaten 747yi o uzunlukta piste o havada indirecek adamin ben elini operim o da ayri bir konu. Sagolun kalsin ben 747 de degil RJ de olmayi tercih ederim.


Hem iki uçak da dört motorlu Zavallı RJ'ler güvenli olmasına rağmen çok çekti kötü imajdan maalesef.


semih89
11 yıl önce - Pts 13 Ekm 2008, 13:11

Anadalujet'in iki 734ü gidip yerine yine kiralık 737-700 gelecekmiş.

halil2006
11 yıl önce - Pts 13 Ekm 2008, 21:08

Alıntı:
Anadalujet'in iki 734ü gidip yerine yine kiralık 737-700 gelecekmiş.


Gecas ile anlasma saglanmis Airporthaber`de yazdigina gore sayi 4,ilk ikisi Aralik ayinda geliyormus.Airporthaber ne derece guvenilir bir kaynak onu da tam bilemiyorum.
Ancak -400 ile -700 serileri arasinda %22 lik bir verimlilik farki var,onemli bir rakam.


Emre83
11 yıl önce - Pts 13 Ekm 2008, 21:34

Alıntı:
Anadalujet'in iki 734ü gidip yerine yine kiralık 737-700 gelecekmiş.


İşte şimdi low-cost konuşmaya başladık

Alıntı:
Airporthaber ne derece guvenilir bir kaynak onu da tam bilemiyorum.


Airporthaber güvenilir bir kaynak değildir. Bu tarz duyum şeklindeki haberleri doğru olabilir belki ama genelde itibar etmeniz kesinlikle tavsiye edilmez.


_serhat

11 yıl önce - Çrş 15 Ekm 2008, 00:57

Uçak adı: Harput
Tipi: Airbus A320
Tescil No: TC-JPM


(+)



(+)



(+)



(+)




sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM