Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 291
İlhanYıldırım

8 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 04:30

Bilen lütfen cevap versin. “ Squawk 5056 “ Bir anlam taşımaktamıdır?

oguzgel
8 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 04:55
Squawk 5056


Alıntı:
Bilen lütfen cevap versin. “ Squawk 5056 “ Bir anlam taşımaktamıdır?


5056'nin ozel bir anlami yok. Anlami olanlar sunlar:

7500 (Ucak kacirildi)

7600 (Iletisim sorunu - telsiz calismiyor)

7700 (acil durum)

1200 (ABD'de kontrol harici VFR - gorerek ucus. Ama Turkiye'de de VFR trafigin "Transponder 1200 bagli" diye rapor ettigini cok duymustum)

2000 ve 7000 (ABD disinda kontrol harici ucus - gorerek veya aletli)

7777 (Test transponderlari)



İlhanYıldırım

8 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 13:19

Dün akşam Anadolu Jet ESB-KCM uçuşunu gördüm çıplak gözle. Uçak daire çiziyordu KCM ye İnmek üzere alçalırken. Flightradar24 e baktığımda uçak squawk 5056 yazıyordu. Acaba bir sorun mu var diye düşündüm. Sonra uçak flightradar24 de 2000 metre irtifalarda kaydı kesilmiş. Landing yerine unknown yazıyordu. O yüzden sormuştum.

Yirmidokuz D
8 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 14:12

Alıntı:
Dün akşam Anadolu Jet ESB-KCM uçuşunu gördüm çıplak gözle. Uçak daire çiziyordu KCM ye İnmek üzere alçalırken. Flightradar24 e baktığımda uçak squawk 5056 yazıyordu. Acaba bir sorun mu var diye düşündüm. Sonra uçak flightradar24 de 2000 metre irtifalarda kaydı kesilmiş. Landing yerine unknown yazıyordu. O yüzden sormuştum.


Uçaktan veri alıp Flightradara yollayan ADSB alıcısıyla uçağın bağlantısı kopmuştur, Flightradar da inişi teyit edemediği için unknown yazmıştır.


ali454545
8 ay önce - Pts 15 Tem 2019, 14:21

Alıntı:
Bilen lütfen cevap versin. “ Squawk 5056 “ Bir anlam taşımaktamıdır?


iki üstteki mesajda özel olanlar belirtilmiş zaten ama her uçuşun bir squawk kodu vardır, radarda belli bir irtifa altında görünmeme durumu ise meydan çevresindeki manialara ve o bölgede sürekli veri aktarımı sağlayan ve flightradara gönüllü data gönderen bir verici olmamasından kaynaklı. örneğin gündüz saatlerinde İGA, tüm gün ankara, Antalya ve izmir'i körük ya da park pozisyonuna kadar görürsünüz ama bu data sunumu olmayan şehirlerde 10-15-20 bin ft'den aşağısı ne yazık ki izlenememekte.

Ankara'da yaşarken flightradar tarafından gönderilen set ile sürekli internete bağlı kalarak bende data gönderiyordum fiber internet ile ama şu an o imkana sahip olmadığımdan bıraktım



Koray C.
8 ay önce - Çrş 17 Tem 2019, 12:06

TC LLA şuan İstanbul Denpasar yolunda...
Tarifeli İlk uzun uçuşu sanırım


ali454545
8 ay önce - Cum 19 Tem 2019, 00:22

4. Boeing 787-9 Dreamliner uçağımızda üretim bandından çıkıp ilk uçuş testi için Everett apronunda kendini gösterdi nihayet...

https://www.flightradar24.com/TCLLD/2157196f





tilki123
8 ay önce - Cum 19 Tem 2019, 11:58

Silinsin

En son tilki123 tarafından Cum 19 Tem 2019, 11:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


tilki123
8 ay önce - Cum 19 Tem 2019, 11:59
B737MAX


Alman Bild gazetesinde BOEİNG Firmasının hava yolu şirketlerine tazminat ödeyeceği yazıyor. Fakat hemen değil bir kaç yıl içerisinde ödenecekmiş mali sıkıntı yaşamamak için.

THY’nin yerinde olsam Ekim ayına kadar çözülmezse bu sorun geriye kalan B737MAX siparişlerini iptal etmek ve Airbus’dan A320NEO veya A321Neo almak olurdu. Çok’ta beklemeye gerek yok.


(+)


Kaynak: Alman Bild Gazetesi


tilki123
8 ay önce - Pts 22 Tem 2019, 00:27
A321NEO


B737MAX8’lerden sonra bir sıkıntıda A321NEO’larda çıkmış.
Avrupa Birliği Havacılık Otoritesi A321NEO’larda manuel inişlerde pilotların kontrol kaybı yaşamasına sebep olacak bir hata tespit edilmiş. Bu durumda inişlerde açıyı yakalamakta kontrol kaybı yaşama ihtimali çok yüksekmiş.
A321NEO’ler Lufthansa, Türk Hava Yolları ve EasyJet filosunda mevcuttur.


(+)


Kaynak: EASA



sayfa 291
ANA SAYFA -> ULAŞIM