Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
semih89
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 00:14

Son bir kaç yıldır yeterince büyüdü filosunu ikiye katladı , bunun gibi bir büyüme daha yaparsa bilmiyorum ilerisini de düşünmek lazım. Alsınlar bize iş çıkar ama

halil2006
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:14

Siparis bu ayin sonunda geliyor,en aşağı 50 tek koridor yani dar govde,20 ile 30 arasi da cift koridor yani genis govde şeklinde söylemler var. Filonun ikiye katlanmasindan bahsediyor onumuzdeki 4-5 yil icerisinde Temel Kotil ile yapilan söyleşide kendisi,su anda 116-120 arasi bir sayidalar bu da demektir ki 100 civari siparis vermeleri mümkün.Tamami ozkaynaklarla finanse olmasa bile 100lük bir order yinede buyuk bir rakam. Bakalim bekleyip gorecegiz??

Tahmin yurutmek isteyen varmi? Haydi ben baslayayim;
30 ila 40 civari 737 serisi+30-40 civari A32X serisi ve buyuklerde 10 veya 15 adet 787 ile yine 10-15 adet A350.... Toplamda 100e yakin bir rakam.
A380 icin bu sefer birsey diyemeyecegim ama birdahaki sefere kesin gozuyle bakiyorum.

Selamlar herkese.



Gökçe Aydın
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:26

Geniş gövde konusunda B787 ya da A350'yi tercih etmeyeceklerini düşünüyorum ben. Muhtemelen A330'dan devam edeceklerdir. B787'nin teslimatı yıllar sürecek, A350'nin ise akıbeti hala belli değil.

semih89
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:39

Bu kadar büyümek isteyen bir şirket yeni uçak almazsa olmaz , özellikle şu AB aşamasında tercihlerini 350'den yana kullanacaklarını düşünüyorum kaldı ki 330-340larla bu işi senelerdir götürüyorlar. 1 uçak demek 100-150 personel demek inşallah büyür senelerdir bu eğitimi almış insanlar işsiz kalmaz. Pilotundan hostesine teknisyenine kadar şuanda çok ihtiyaç var . Alım önümüzdeki günlerde olacaksa eğer geniş gövde için 330 olacağına eminim. Bunun yanında 319 tipi uçaklara da ihtiyacı var THY'nin . Kalanları da kimseyi küstürmeden 739-32x olarak bölüştürür. Gönül isterki bir regional filomuz olsaydı AnadoluJet'le birer ATRmiz mesela ama nerde biz milletçe hep en pahalısına meraklıyız pahalı olsun gerisi önemli değil , otobüslerdeki TRAVEGO saplantısı gibi ben de aynıyım kim Travego ile gidiyorsa onu tercih ediyorum memlekete giderken.

ultrAnıl
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:49

Airbus A330-203



(+)



Uçak Adedi: 5
Uçak İsimleri: "Gaziantep"(TC-JNA), "Konya"(TC-JNB), "Bursa"(TC-JNC), "Antalya"(TC-JND), "Kayseri"(TC-JNE)
Azami Kalkış Ağırlığı: 233.000 Kg
Kanat Açıklığı: 60,3 m.
Gövde Uzunluğu: 58,8 m.
Yerden Yüksekliği: 17,40 m.
Yatay Uçuş Süratı: 860 Km/h
Yolcu Kapasitesi: 250
Azami Yatay Uçuş Yüksekliği: 41.100 ft
Azami Menzil: 12.000 km
Azami Kargo Kapasitesi: 37.578 Kg / 105,95 m³




(+)





(+)




A.Mehmet
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:50

Alıntı:
Tahmin yurutmek isteyen varmi? Haydi ben baslayayim;
30 ila 40 civari 737 serisi+30-40 civari A32X serisi ve buyuklerde 10 veya 15 adet 787 ile yine 10-15 adet A350.... Toplamda 100e yakin bir rakam.

Ucaklardan anlayan birisi degilim ama ne zaman Turkiye,ye gitmek icin havalanina gitsem cift katli ucaklar goruyorum.Bu ucaklar bana gorkemli ve havali geliyor.THY gibi buyuk bir sirketin cift katli ucaklari olmayisini anlamiyorum.


Gökçe Aydın
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:55

Çünkü şirketler uçaklarını seçerken görkemli ve havalı olsun diye değil, para kazandırsın diye seçerler. Eğer iki katlı uçağı doldurabilecek kadar yolcu potansiyeli görünüyorsa zaten iki katlı uçak alınır. Ama demek ki bu kadar büyük uçağı dolduramayacaklarını düşünüyorlar.

semih89
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 01:59

Alıntı:
Ucaklardan anlayan birisi degilim ama ne zaman Turkiye,ye gitmek icin havalanina gitsem cift katli ucaklar goruyorum.Bu ucaklar bana gorkemli ve havali geliyor.THY gibi buyuk bir sirketin cift katli ucaklari olmayisini anlamiyorum.



Havacılık sektörü otobüsçülük kadar al gülüm ver gülüm bir sektör değil malesef. Haydi gidelim şu uçağı alalım demekle olmuyor. En ufak ayrıntısına kadar düşünmek gerekiyor. Uçak aldınız diyelim , bunun uçuş ekibi var , kabin ekibi var , bakım yapan elemanların eğitimi var , gerekli techizatlar var , hadi bunlar da birşekilde halloldu. Bu uçağı dolduracak yolcu gerek , hadi onu da bulduk diyelim işletme maliyetleri acaba bir 330 ile yarışabilecek mi ? Zaten çift katlı topu topu kaç uçak var , gördüm dediğiniz büyük ihtimalle 747 . 747 gibi yakında üretimden kalkacak yenisi eskisi yüzlercesi bulunan bir kerozin canavarı almaktansa 330 gibi yepyeni teknolojiye sahip bir uçak almak çok daha mantıklı . ve emin olun o tek katlı 330 , çift katlı jumbo jetten çok daha teknolojik ve kaliteli bir uçak. Ha konu 380 ise ona daha çok yolumuz var inşallah onda çalışmak bize de nasip olur bol bol foruma resmini koyarız


FuatUler
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 02:20

A-B tartismasi baslatmak icin degil ama, A330 hangi yonleriyle B747'den daha kaliteli?

semih89
11 yıl önce - Prş 09 Ekm 2008, 02:37

Aslında 747 ve 330 karşılaştırma yapılacak kulvarlarda değiller. Şöyle ikisinin de teknik verilerini okuyabileceğiniz birer link koyalım en iyisi gece gece kolaya kaçalım Sonuçta birisi 747 uçakların babası , birisi teknolojinin en üst seviyelerde olduğu 330 . 777-330 karşılaştırılabilirdi belki ama 747 ile anca 380i yanyana koyabiliriz .


http://tr.wikipedia.org/wiki/Airbus_A330
http://tr.wikipedia.org/wiki/Boeing_747



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM