Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Gökçe Aydın
11 yıl önce - Pts 29 Eyl 2008, 21:16

THY filo seçiminde benim anlayamadığım bir husus var; bu konuda bilgili arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim. Dünyada havayolu şirketleri mümkün mertebe uçak filosunu tek tipleştirmeye çalışıyor; böylece marka çeşitliliğinden kaynaklanacak ilave bakım ve pilot eğitimi masraflarından kısıyorlar. Ama THY'de bu durumun tam tersini gözlemleyebiliyoruz. THY'de tamamen aynı sınıfta sayılacak Boeing 737 serisinden ve Airbus A320 serisinden uçaklar var. Neden böyle bir uygulama yaparak maliyetlerini yükseltmeyi tercih etmişler acaba?

_Tolga_
11 yıl önce - Pts 29 Eyl 2008, 21:46

Alınan son A320'ler biraz siyasi bir karardı. Yoksa B737-800'ler benimsenmişti. Erdoğan, "büyük dostum" diye hitap ettiği Schröder-Chirac ikilisi ile AB-Müzakere tarihi alınmadan önce imzalamıştı satış anlaşmasını.. Büyük tesadüf...

Hafif, orta ve ağır sınıfta üç uçak çeşidi en uygunudur ve yeterlidir. A320, A330, A350 yada B737, B767, B787. Bakım ve eğitim masrafları azaltılır. Uçakların aynı firmadan alınmasının faydaları fazladır. Ryanair örneği gibi. Bunun dışında kısa mesafeli yurt içi uçuşlar için daha kücük uçaklar kullanılabilir.



semih89
11 yıl önce - Pts 29 Eyl 2008, 21:51

737 ve 32x'ler aynı anda alınmadılar sonuçta . 320'yi alırken siyasi etkenler olsa da sonuçta bu segmentte 737 ve 32x ilk sıradadır. Çeşitlilik de THY gibi büyük bir şirket için bence çok önemli. Sonuçta yolcu tipi tek değil . Yoksa turbo-propları güvensiz sanıp binmeyen halk da bizim halkımız.

Gökçe Aydın
11 yıl önce - Pts 29 Eyl 2008, 22:06

Çeşitlilik de tabii ki önemli ama aynı sınıf içerisindeki çeşitlilik de anlamsız bir maliyet yükselmesi getiriyor. Sonuçta 737 serisinden devam edilebilirdi.

Bir de THY'nin filosunda beni rahatsız eden şey standardizasyon eksikliği. Örneğin son zamanlarda SAW - VAN uçuşu yaptığım bir A320'de hiç bir kabin içi eğlence sistemi yok iken, IST - ASR uçuşu yaptığım bir B738'de 2 sırada bir LCD ekran vardı. Koltuk mesafesi ise 29 inç ile 31 inç arasında değişiyor. Bunlar da mutlaka standart olmalı. Milli havayolu şirketimize böyle aksaklıklar yakışmıyor.


emrullah
11 yıl önce - Pts 29 Eyl 2008, 22:09

Airbus 310-300 Kargo Uçağı

Maksimum Yolcuda Taşıma Kapasitesi: 38.000 kgs /200m³

Yükleme Şekilleri: Gövde alt kompartımanlarına yığma ve palet yükleme yapılır.

Soğutma ve Havalandırma:Isıtmalı,basınçlı ve havalandırmalıdır.

Kapı Ölçüleri: 225x300x190 cm(Kırılma noktası ile max 230 cm)



(+)




_serhat

11 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 02:05

Alıntı:
THY filo seçiminde benim anlayamadığım bir husus var; bu konuda bilgili arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim. Dünyada havayolu şirketleri mümkün mertebe uçak filosunu tek tipleştirmeye çalışıyor; böylece marka çeşitliliğinden kaynaklanacak ilave bakım ve pilot eğitimi masraflarından kısıyorlar. Ama THY'de bu durumun tam tersini gözlemleyebiliyoruz.


Sevgili Gökçe, geçen gün Sivas uçağının fotoğraflarını çekmek için havaalanına gittiğim de, ben de aynı şeyi lufthansa için düşünmüştüm Lufthansa nın bir MD kalkıyor, bir boing 757 iniyor, bir A330 kalkıyor,bir RJ iniyor çeşit o kadar bol ki inanamadım. Bu nedenle bizim THY bir çoğundan daha iyi Bence filo da rahatsılık sınırında çeşit yok , yada kurtulmaya başladık diyebilirim , en azından MD ve RJ lerden. Aslında tam olarak bu konuyu ben de bilemiyorum, THY nin internet sitesinden aldığım filo da MD yok oysa ben hala olduğunu düşünüyorum , yoksa Anadolu jete mi transfer söz konusu?


yusuf ülkü
11 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 02:23

Alıntı:
yoksa Anadolu jete mi transfer söz konusu?

MD ler gitti, Anadolujetin filosu ise boeing 737 tipi uçaklardan oluşuyor


Gökçe Aydın
11 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 21:17

MD 88'ler çok güçlü uçaklar. Kalkışlarda adeta roket gibiler. THY RJ70 ve RJ100'leri gönderince, sanırım kısa pistlerden iniş kalkış yapabilen uçak ihtiyacını karşılamak üzere geçici olarak World Focus havayollarından MD 88 kiralamıştı. Şimdi o ihtiyacı A319'lar ile karşılıyor.

_serhat

11 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 21:21



(+)


Uçak Adı: BATMAN
Tipi:Airbus A321
Tescil No: TC-JRK
Fildoki adedi:20
Azami kalkış ağırlığı:83.000/89.000 kg
Kanat açıklığı:34,09 m
Gövde uzunluğu:44,51 m
Yerden yüksekliği:11,76 m.
Yatay uçuş sürati:836/844 km/h
Yolcu kapasitesi:186/195/202
Azami menzil:3.350 km




(+)



(+)



(+)


Emre83
11 yıl önce - Çrş 08 Ekm 2008, 21:50

THY filosunu yaklaşık ikiye katlayacak siparişini açıklayacak, az kaldı. Çok büyük miktarda dar gövde, ciddi miktarda da geniş gövde deniyor.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM