Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara Midibüsleri Sorunlar, Görüşler ve Çözüm Önerileri [ANK ]
« önceki   12345 ... 127128129   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
kilitli
sayfa 4
İ.Hakkı Erdoğan
10 yıl önce - Pts 29 Eyl 2008, 20:09

Alıntı:
Ama bu midibüsçülerin değil EGO'nun hatası. Tabi ki de para veren yolcu hızlı, rahat ve oturararak yolculuk yapabileceği özel i seçecektir. EGO benim paramla başkasını taşıyacak diye niye ben ızdırap çekeyim ki.


Bende zaten Midibüsçüleri suçlamadım EGO tarafından bir strateji hatası yapıldığını, Midibüslerin EGO'yu zarara sokacağını söyledim.Ayrıca sırf EGO değil, İstanbul-İETT, İzmir-ESHOT'da zarar etmektedir.Ama İstanbul ve İzmir'de Yaşlı Serbest olayı yok.Yani sadece serbest karta bağlayamayız.

Alıntı:
Midibüs uygulaması tez zamanda tüm Ankara ya yayılır umarım. Midibüsün olduğu hatta EGO nun zarar etmemesi imkansız gibi görülüyor. Buda EGO idaresinin mali konularda artık oturup bir özelleştiri yapmasının gerektiğini gösteriyor.
,

Kasım'da gelecek 500 otobüsüde çöpe atarız o zaman.Bir yandan 500 otobüs alınmışken, diğer yandan kilometrelerce metro inşaatı sürerken EGO Ankara ulaşımını midibüslere teslim etmez.


safakcabuk
10 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 03:46

Yanılıyor olabilirim ama zaten gelen araçlar eski 302 lerle IKARUS ları artık emekli etmek için gelmeyecek mi? Yani nostanjik ama artık kullanılamaz hala gelen 302 lerimiz gidince gelen otobüsler bunların yerine hizmete girince pek bir şey değişmeyecek gibi.

Yada hepsi birarada kullanılacaksa hurda IKARUS lardan ne zaman kurtulacağız.


Metro inşaatına gelince ona zaten bir itirazım yok. Keşke bitse de tüm bunları tartışmasak bile. Ankararay ve Metronun uzatılması projeleri vardı. Mesela Ankarayın uzatılıp Çukurambar, Yüzüncü Yıl ardından Çiğdem Mahallesi sınırına kadar gelmesi hem bölgeye inanılmaz bir rahatlık verecek, hemde ODTÜ öğrencileri servisler yardımıyla bu sistemden faydalanacaktı. Ama galiba hepsi hayal oldu. Neyse fazla uzatmayım ben midibüs konusu yoksa EGO konusuna dönüşecek


f.sonat

10 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 04:06

Özel halk otobüslerinin Ego'nun zararına yol açtığına pek katılmıyorum. Evet genel olarak düşünüldüğünde Ego araçlarının yerine özel halk otobüslerinin çalıştırıldığı düşünüldüğünde Ego çalışmadığı için zarar olarak gözükebilir. Ancak biraz derin hesaplara girdiğimizde durum pekte böyle değil.

Midibüsler Sincan bölgesinde çalışmakta. Bu bölgeye göre hesaplarımızı yapalım. Sincan'da bir otobüsün en yoğun serviste (gidiş-dönüş) taşıyabileceği yolcu sayısı 100 kişidir.(Sabah servisi için 80 kişi gidiş 20 kişi geliş, akşam ise tam tersi) İ.Hakkı Beyin verdiği istatiklere göre bu yolcunun %50 si kart basıyor. Yani 50 kişi ücret ödüyor diğerleri ücretsiz yolculuk hakkına sahip oluyor. 50 kişi 1.5 ytl den 75 ytl ederki 1.2 ytl yi hiç hesaplamayalım. 99 model bir O345 yaklaşık 30 litre mazot harcar. Biz çalışırken 20-25 litre harcıyorduk ama otomatik vites ve düzensiz kullanım biraz daha sarfiyatı artıracaktır. 30 litre mazot yaklaşık 80 ytl yapar. Yani dizel bir ego otobüsünün bir serviste kar yaptığını düşünmeyin. Doğalgazlı araçlarda ise yolcu sayısı aynı, yakıt sarfiyatı %50 düşüyor. 2007 model bir Man-Cng en iyi serviste ancak 30 ytl kar yapabiliyor. Ancak malum öğlen servisleri zararına çalıştığı için günlük ortalama zarar ile kapanacaktır.

Ego hersene zarar ettiğini açıklar ve vatandaşta bu nasıl olur diye düşünür. Alın size güzel bir açıklaması.

Peki midibüslerin Ego'ya etkisi nedir? İhale bedeli olarak 30.000 ytl nakit ücret ve aylık 2250 ytl katkı ücreti. Yani bir çeşit hat kira ücreti. Günlüğe vurduğumuzda hergün midibüs çalışsada çalışmasada, kar etsede etmesede Ego'ya 75 ytl ücret ödüyor. Hangi hattaki belediye aracı günlük 75 ytl para kazanıyor? Artı personelin ve işletmecinin her hatasının karşılığı olarak Ego'ya ödenecek 150 ytl den başlayan cezalar.

Ego özellerden hiçbirzaman zarar etmez çünkü kendi sürekli zarar ediyor ve özel halk otobüsleri nakit para kaynağıdır.

Ve yeni gelecek olan 500 doğalgazlı otobüs hayla piyasada olan 15-20 yaşlarındaki otobüsleri servisten kaldırmak için ihaleye verildi. Çünkü 91 model bir körüklü ikarusun harcadığı mazotu 3 O345 neredeyse harcıyor.

Ego'nun özelleşmesine gelince, benim aldığım duyum tüm araç ve hatlarıyla bu kurumu tek bir şirkete devretme düşüncesidir. Özel halk otobüsleri iftar yemeğinde dernek başkanımızla görüşen Melih Gökçek, ''benim en büyük hayallerimden birisi Ego'yu komple özelleştirmek'' gibi bir cümle kullanmıştı.



İ.Hakkı Erdoğan
10 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 10:37

Benim varsayımımım EGO ile Midibüslerin aynı anda çalışmasıdır.Öyle gözüküyor ki Midibüslere paralel olsada az sayıda EGO Otobüsü hizmete devam edecek.Şimdi buna bakarsak demek istediğim şöyledir:

Otobüse binen 100 kişiden 50 tanesi para ödüyordu.Ancak şimdi Midibüsler daha sık olacağı için bu 50 kişi midibüse binecek.EGO'da sırf geriye kalan ücretsiz 50 kişiyi taşıyacak.Midibüslerin ödeyeceği parada aldıkları 50 kişinin 5'inin parasına denk geleceği için EGO'da 5 kişinin parasıyla 10 kişiyi taşımış olacak geriye kalan 40 kişinin parası ise EGO'nun zarar hanesine yazılacak.

Tabi EGO açısından nakit para dışında karıda olacak.Bu hatlarda çalıştırdığı az yakan yeni otobüsleri diğer hatlara vererek buralardaki eski araçları kaldırıp hem bakım masrafı hemde yakıt masrafından ciddi tasarruf sağlayabilecek.

EGO 2006'da 80 Milyon YTL zarar etti, 2007'de CNG'lerin etkisiyle 60 Milyon YTL'ye düştü, bu senede 50 Milyon YTL olarak hesaplanıyor.Büyük ihtimalle bu rakam tutturulur.Yeni gelecek 560 araçla beraber zararın 10 Milyon YTL civarına düşmesi bekleniyor.Bu da midibüslerden alınacak hat kiralarıyla sıfıra indirilebilir.

Alıntı:
Ego'nun özelleşmesine gelince, benim aldığım duyum tüm araç ve hatlarıyla bu kurumu tek bir şirkete devretme düşüncesidir. Özel halk otobüsleri iftar yemeğinde dernek başkanımızla görüşen Melih Gökçek, ''benim en büyük hayallerimden birisi Ego'yu komple özelleştirmek'' gibi bir cümle kullanmıştı.


EGO'yu komple özelleştirirse EGO'nun belediyeye sağladığı faydayı gözardı etmek lazım.Hergün binlerce yaşlıya bedava hizmet vermez özel şirket.Sirklere konserler 50-60 araç ayırmaz.Bayramda tüm işletmeyi bedava çalıştırmaz.Böyle çalıştırmayı kabul edende belediyeye özelleştirme parası ödemez.


safakcabuk
10 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 21:33

Alıntı:
EGO'yu komple özelleştirirse EGO'nun belediyeye sağladığı faydayı gözardı etmek lazım.Hergün binlerce yaşlıya bedava hizmet vermez özel şirket.


En güzel kısmı da bu ya işte Yanlış anlaşılmasın ihtiyacı olana elbetteki yardım edilsin ama Allah aşkına Çiğdem Mahallesinde, Çukurambarda 300.000 YTL lik evde oturuyor adam cebinde beleş kart. Ayıptır öğrenciler çok mu zengin para veriyor otobüse, dolmuşa. Normal maaşla çalışan insanımız çok mu zengin otobüse para veriyor.

Gerçekten bu artık saçma sapan bir duruma dönüştü. Belediye hizmetlerini kusursuz verirsin, elinde para kalır istediğini yap ama bu kadar borcun var, caddeler delik deşik, metroyu bitiremiyorsun paran yetmiyor. Ama duruma bak ben hizmet alayım diye vergi veriyorum, verdiğim vergiyle 300.000 ytl lik evi olan adama yardım yapıyor. Anket yapsın bakalım başkan bey, otobüse para veren kimse destekliyor mu beleş kartı!

Özelleştirirsin EGO yu aynı hatta midübüs'e de izin verirsin, dolmuşa da izin verirsin iyi olan kazanır, tercihi vatandaş yapar.

Otobüs tahsisi konusunda da özelleştirdiğin şirkete şart koşarsın. Şu durumlar da otobüs tahsis edeceksin diye.



f.sonat

10 yıl önce - Sal 30 Eyl 2008, 21:53

Alıntı:
Benim varsayımımım EGO ile Midibüslerin aynı anda çalışmasıdır.


Midibüsler ile Ego aynı anda çalışmayacak. Yalnızca sabah saatlerinde aralıklı belediye otobüsleri çalışacak ama diğer vakitler özeller devrede olacak. Yolcunun yoğun olduğu zamanlarda elbette Ego'dan yardım isteyeceğiz ama bu durumda bile Ego nun zarar etme olasılığı yok. Aksine kar edecek.


o_efe_06
10 yıl önce - Çrş 01 Ekm 2008, 19:24

510 Sincan - Sıhhiye
31 Nolu Araç





mustafaözkan
10 yıl önce - Çrş 01 Ekm 2008, 20:11

Araç üzerinde ki Flama miadını doldurmuş 510 flamalarından biri.

Çöpe gideceğine tekrar kullanılabilir olması gayet güzel. Bunların geri dönüşümü mümkün değil 2 defa zımpara ile silersiniz üçüncüye kırılır gider ve bu resimdeki flamada zımparalı zaten.

Bir de konuyu takip ederken EGO şoförlerinin durağa koşarak gelen yolcuya kapıyı açmayıp gittiği konusunda şikâyetler var.

Güvenpark ve ya Kızılay,Sıhhiye,Ulus civarında ki duraklarda özellikle pik saatlerde ve akşam saatlerinde dikkatlice bakarsanız elinde telsiz ve plastik dosya bulunan şahıslar görürsünüz.

Bu Şahıslar Ulaşım Daire Başkanlığının Denetleme elemanlarıdır.Şoför arkadaş Tam kapıları kapattı duraktan 30-35 cm arabayı yola doğru çıkardı yolcu koşarak geldi kapıyı açtı o anda işte o şahıslardan rapor yer.Durak harici yolcu aldı diye.

Bir zaman arakdaşın biri Kırmızı ışıklarda beklerken özürlü bir yolcu alıyor ve bunu denetlemeler görüyor anında rapor.Durak harici yolcu aldı.

Durağa yanaşıp yolcuyu alıyorsunuz,vatandaş koşarak geliyor kapıyı açtınız bu seferde içerden mızlıtı geliyor yürüsene kardeşim diye,Dışardakini almadınız bu sefer arkanızdan sövüyor. gidiyor mavi masaya şikâyet ediyor.

Özel toplu taşım araçalrının kendi inisiyatifine kalmış bir sorun olduğu için onlar durak haricinde indi bindi yapabiliyorlar ama tabi bu denetlemeler onlarıda bağlıyor.


EGO'nun özelleştirilmesi konusuna gelince aslında gayet güzel bir durum.Tabi Kadro personelin pek hoşuna gitmeyecek bu ama yapılan iş, haracanılan emek karşısında eşit gelir ve sosyal imkanların sağlanması açısından gayet güzel olur.

Bu gün EGO da bir kadro personelin aldığı mesai ve vardiya farklı maaşla 2 bugsaş personelenin aynı şartlar altında ve daha ağır yükümlülük ile çalıştırıldığını düşünürseniz. Özelleştirme sonucu herkes adil bir şekilde, eşit şartlar altında çalışacak ve hizmet daha verimli olacaktır.


İ.Hakkı Erdoğan
10 yıl önce - Prş 02 Ekm 2008, 00:32

Alıntı:
Bu gün EGO da bir kadro personelin aldığı mesai ve vardiya farklı maaşla 2 bugsaş personelenin aynı şartlar altında ve daha ağır yükümlülük ile çalıştırıldığını düşünürseniz. Özelleştirme sonucu herkes adil bir şekilde, eşit şartlar altında çalışacak ve hizmet daha verimli olacaktır.


Kadrolu personele hiçbirşey yapılamıyor malesef.EGO-Gaz'daki birkaç arkadaş BaşkentGaz'da kadro bulamayınca EGO-Otobüs'e geçtiler.EGO-Otobüs'ün bu arkadaşlara ihtiyacı olmadığı için emekliliğe zorlanıyorlar.Mesela bir bayan arkadaşı Taş Ocaklarındaki 1.Bölge Garajına sürmüşlerdi.Ancak oraya gitmesinin bir faydası olmadığı için artık işe bile ara ara uğruyor.Tam bir bankamatik memur oldu.

Şimdi EGO özelleşirse buradaki işe yaramayacak kadrolu personel Büyükşehir Belediyesine, ASKİ'ye geçecek.Belediye açısından bir faydası olmayacak.

Durak dışı yolcu alma yüzünden hemen her şoför(EGO) ceza yemiştir.Bir arkadaş sanırım bu işten 40YTL ceza yemişti.Bu cezai işlemlere ÖHO'da tabidir.Ayrıca zorunlu hallerde de durak dışı yolcu alma mazur görülebilir.


mustafaözkan
10 yıl önce - Prş 02 Ekm 2008, 00:56

Alıntı:
Kadrolu personele hiçbirşey yapılamıyor malesef.EGO-Gaz'daki birkaç arkadaş BaşkentGaz'da kadro bulamayınca EGO-Otobüs'e geçtiler.EGO-Otobüs'ün bu arkadaşlara ihtiyacı olmadığı için emekliliğe zorlanıyorlar.Mesela bir bayan arkadaşı Taş Ocaklarındaki 1.Bölge Garajına sürmüşlerdi.Ancak oraya gitmesinin bir faydası olmadığı için artık işe bile ara ara uğruyor.Tam bir bankamatik memur oldu.



Otobüs'de ağırlık işçi personel olduğu için bir sorun olmaycağını düşünüyorum zira Başkent Gaz da çalışan kadro işçi personel şu an şirket bünyesine devredildi. Bir tanesi bile Otobüse gelemedi ki şöyle bir durum var zamanında tabiri caizse Otobüste ki işlerini ağır bulup Gaz'a geçen işçi arkadaşlardan tekrar Otobüs'e geçmek isteyenler oldu.Ama maalesef Otobüs'ün kadrosu full olduğu ve gelmek isteyen kadro personelin yaş oranı yüksek olduğu için kabul edilmeyerek Başkent Gaz da kaldılar.


Şu Bir gerçek ki Sayın Gökçek olsun ve bürokratları olsun genç kadroyla çalışmayı çok seviyorlar.
Ama birazda tamamen duygusal sevseler çok güzel olacak



sayfa 4
« önceki   12345 ... 127128129   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet